Vito tyyppimerkinnät

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
eino-mies
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Vito tyyppimerkinnät

Viesti Kirjoittaja eino-mies »

Yritin tehdä Nettiauton hintalaskuria, mutta törmäsin ongelmaan jo heti alkuunsa. Autoni on siis Vito 2007 neliveto normaali (lyhyt). Mutta mitä esimerkiksi tarkoittaa tässä esimerkissä olevat yksityiskohdat:ikkunap 115 CDI 4x4 2.7/32KB norm. A1 A

ikkunap?
2.7/32KB?
A1 A?

Näihin ei tunnu löytyvän näin amatöörille mistään selkoa. Näissä tyyppimerkeissä oli kuitenkin muutama eri mahdollinen variaatio tälle kyseiselle minun autolleni, joten päättelykykynikään ei tässä kohtaa auttanut. Varsinkin tuo 2.7/32KB taitaa olla jokin enempikin merkitsevä tieto, mutta mikä? Ja mistäköhän kaivaisin täsmälliset yksityiskohdat juuri omalle autolleni?
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Re: Vito tyyppimerkinnät

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

eino-mies kirjoitti:Yritin tehdä Nettiauton hintalaskuria, mutta törmäsin ongelmaan jo heti alkuunsa. Autoni on siis Vito 2007 neliveto normaali (lyhyt). Mutta mitä esimerkiksi tarkoittaa tässä esimerkissä olevat yksityiskohdat:ikkunap 115 CDI 4x4 2.7/32KB norm. A1 A

ikkunap?
2.7/32KB?
A1 A?

Näihin ei tunnu löytyvän näin amatöörille mistään selkoa. Näissä tyyppimerkeissä oli kuitenkin muutama eri mahdollinen variaatio tälle kyseiselle minun autolleni, joten päättelykykynikään ei tässä kohtaa auttanut. Varsinkin tuo 2.7/32KB taitaa olla jokin enempikin merkitsevä tieto, mutta mikä? Ja mistäköhän kaivaisin täsmälliset yksityiskohdat juuri omalle autolleni?
Noita joskus selvittelin, kun olin tuota omaa vitoani ostamassa. Jos nyt en ihan väärin muista, niin 32 on akseliväli (32 = 3,2m eli lyhyt, omassa 34 = 3,4m eli pitkä). Ikkunap. voisi olla vaan ilmoittajan lyhenne sanalle ikkunapaku tms. Nuo muutkin saattavat palata mieleen kunhan vähän mietin.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
eino-mies
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Tuosta numero- ja tekstiviidakosta olin katsovinani, että ainakin normaalia ja keskipitkää oli samoilla numero"koodeilla". Eli keskipitkääkin oli 32:na.
eino-mies
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Jaa niin jos akseliväli onkin sama normaalissa ja keskipitkässä. Mutta sitten tälle minun normaalille on vaihtoehtona vielä 2.7 tai 2.9. Ja sitten oli vaihtoehtona vielä merkintä A1A tai ilman sitä.
unppi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja unppi »

A1, A2, A3 ja A4 ainaki sprintterissä korin pituuksia.
norm. vois olla korkeus
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

eino-mies kirjoitti:Jaa niin jos akseliväli onkin sama normaalissa ja keskipitkässä. Mutta sitten tälle minun normaalille on vaihtoehtona vielä 2.7 tai 2.9. Ja sitten oli vaihtoehtona vielä merkintä A1A tai ilman sitä.
Joo, normaalissa ja keskipitkässä on sama akseliväli, mutta eri takaylitys. Pitkässä on sitten sama takaylitys kuin keskipitkässä, mutta pidempi akseliväli.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
jysi
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja jysi »

Nuo hämärät merkinnät on ilmeisesti Vehon keksimiä joten vain sieltä voi saada oikean vastauksen.
Tehtaan viralliset nimet on "kompakti", "pitkä" ja "erityispitkä" (Kompakt, Lang, Extralang) ja vastaavat merkinnät Veholla ilmeisesti A1, A2 ja A3

Mitta löytyyy myös rungonnumerosta:
639**1 = kompakti 4748 mm
639**3 = pitkä 4993 mm
639**5 = erityispitkä 5223 mm
Vastaa Viestiin