E290TD T menee huuruun??
E290TD T menee huuruun??
Tulipa outo vika Mersuun sen jälkeen kun se tuli syylarin vaihdosta Järviseltä Herttoniemestä...Nimittäin ikkunat on jatkuvasti ihan huurussa.
- Vaihdoin raitisilmasuodattimen.
- Tarkistin ettei sisäilmankierto ole päällä
- Ohjaamossa EI haise glygoli...siis sisä kenno ei tunnu vuotavan
- Puhallin toimii
Ilmastointi on tosin ollut epäkunnossa siten että järjestelmässä on paine mutta ne edessä olevat flektit ei pyöri...Niin ja kukaan ei ole osannut korjata tuota vikaa. ( Ollut tutkittavana esim Ilmastointilaite korjaamo Pellen pajassa Herttoniemessä )...Sinänsä outoa että autossa on alkuperäinen "Semi" automaatti ilmastointi mutta vikakoodia ei ole eikä kukaan tosiaan osaa sitä korjata!!!???
No toi ilmastointi on ollut rikki jo 6kk ja huurtumis ongelma alkoi vasta nyt syylarin vaihdon jälkeen.
Ps. On muuten laatu yksilö...ostettu helmikuussa 2003 ja korjauksiin on mennyt rahaa +11000,-€ ( ajettu meidän aikana 45tkm )
- Vaihdoin raitisilmasuodattimen.
- Tarkistin ettei sisäilmankierto ole päällä
- Ohjaamossa EI haise glygoli...siis sisä kenno ei tunnu vuotavan
- Puhallin toimii
Ilmastointi on tosin ollut epäkunnossa siten että järjestelmässä on paine mutta ne edessä olevat flektit ei pyöri...Niin ja kukaan ei ole osannut korjata tuota vikaa. ( Ollut tutkittavana esim Ilmastointilaite korjaamo Pellen pajassa Herttoniemessä )...Sinänsä outoa että autossa on alkuperäinen "Semi" automaatti ilmastointi mutta vikakoodia ei ole eikä kukaan tosiaan osaa sitä korjata!!!???
No toi ilmastointi on ollut rikki jo 6kk ja huurtumis ongelma alkoi vasta nyt syylarin vaihdon jälkeen.
Ps. On muuten laatu yksilö...ostettu helmikuussa 2003 ja korjauksiin on mennyt rahaa +11000,-€ ( ajettu meidän aikana 45tkm )
GLE 580 2021
No jo löytyi taas korjattavaa...!
Eli kun ajaa normaalisti "ilmastointi päällä" niin yhtä äkkiä heittää sisäilmankierron päälle itsekseen??? Ja lasit välittömästi huuruun....Sitten kun painaa sitä EC nappia siinä keskikonsolissa ( ilmastointi pois päältä nappi ) Niin sitten saa tuon sisäilmankierron pois päältä....
Eli taitaa olla ilmastoinnis keskusyksikkö kaput!
Ja ei maksakkaan taas juuri mitään....varmaan 400,-€ - 600,-€
Eli kun ajaa normaalisti "ilmastointi päällä" niin yhtä äkkiä heittää sisäilmankierron päälle itsekseen??? Ja lasit välittömästi huuruun....Sitten kun painaa sitä EC nappia siinä keskikonsolissa ( ilmastointi pois päältä nappi ) Niin sitten saa tuon sisäilmankierron pois päältä....
Eli taitaa olla ilmastoinnis keskusyksikkö kaput!
Ja ei maksakkaan taas juuri mitään....varmaan 400,-€ - 600,-€
GLE 580 2021
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Tuota noin... onkos siinä täysautomaatti-ilmastointi?
Sellaisessahan on jotain kaasujen tunnistavia antureita, jotka tarvittaessa ensin ohjaavat ilmantulon aktiivihiilisuodattimelle ja jos se ei automatiikan mielestä riitä sisäilman pitämiseksi puhtaana, se kääntää sisäilman kierrätyksen päälle.
Tuon kuvauksesi mukaan -olettaen että on täysautomaatti-ilmastointi- niissä kaasuja mittaavissa antureissa olisi vikaa.
Ja tämä(kään) kommentti ei perustunut tietoon, vaan vain (toivottavasti) loogiseen päättelyyn
Sellaisessahan on jotain kaasujen tunnistavia antureita, jotka tarvittaessa ensin ohjaavat ilmantulon aktiivihiilisuodattimelle ja jos se ei automatiikan mielestä riitä sisäilman pitämiseksi puhtaana, se kääntää sisäilman kierrätyksen päälle.
Tuon kuvauksesi mukaan -olettaen että on täysautomaatti-ilmastointi- niissä kaasuja mittaavissa antureissa olisi vikaa.
Ja tämä(kään) kommentti ei perustunut tietoon, vaan vain (toivottavasti) loogiseen päättelyyn

* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Glykolia sen täytyy kuitenkin olla. Ei ehkä haise nenään, mutta ei se muutakaan voi olla. Onko varma, että ei hiukan tuoksahda kun pysäytät lämpimän auton vaikkapa kaupassakäynnin ajaksi ja lähdet uudestaan liikenteeseen?
Letku vuotaa siellä lämppärin liitännässä.
Letku vuotaa siellä lämppärin liitännässä.
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Ei se tuoksu kyllä yhtään Glygolille....Mutta en muista että aikaisemmin lämmitysjärjestelmä/ilmastointi olisi itsestään kytkennyt sisäilmankiertoa päälle...Autossa Ei ole automaattiilmastointia vaan ihan neekeri malli, tosin jonkunlainen termostaatti ohjaus siinä kyllä on.
On siinä jotenkin aivot sekaisin???
Ps.Menee ne ikkunat huuruun autossa kuin autossa jos laittaa näillä keleillä sisäilman kierron päälle...
On siinä jotenkin aivot sekaisin???
Ps.Menee ne ikkunat huuruun autossa kuin autossa jos laittaa näillä keleillä sisäilman kierron päälle...
GLE 580 2021
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Onkos näissä 90-luvun lopun ja uudemmissa autoissa enää mitään perinteistä "glykolia" ?BRC kirjoitti:Ei se tuoksu kyllä yhtään Glygolille....
Ainakin Fordissa käytettiin jotain punaista nestettä ja se ei glykolilta tuoksunut ollenkaan.
Ilmeisesti kyse on jostain propyleeniglykolista tms.
http://www.connet.fi/su/uutiset/9912/9912craft.html
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Kun toi syylari alkoi vuotamaan niin kyllä sieltä ihan selvä "tuttu" haju pukkas nenään...
Ja tuosta sisäilman kierrosta vielä sen verran että kyllä siitä kuuluu selkeä ääni kun se "läppä" menee siihen toiseen asentoon...mulla se nyt sattuu menemään ihan ittekseen ilmastointia kun käyttää...ensiks voi joutua ajamaan vaikka 10km ja sitten se vaan yhtä äkkiä kytkeytyy itsekseen päälle????
Ja tuosta sisäilman kierrosta vielä sen verran että kyllä siitä kuuluu selkeä ääni kun se "läppä" menee siihen toiseen asentoon...mulla se nyt sattuu menemään ihan ittekseen ilmastointia kun käyttää...ensiks voi joutua ajamaan vaikka 10km ja sitten se vaan yhtä äkkiä kytkeytyy itsekseen päälle????
GLE 580 2021
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Jos siellä ei mitään "fiksuja" antureita sitten kerran ole, niin annan periksi kun en asiasta muutenkaan riittävästi tiedä.
Purkuun varmaan menee (siis lämppäri, ei koko auto)
Purkuun varmaan menee (siis lämppäri, ei koko auto)

* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Mielenkiintoinen ongelma
Sisäilmankierron pitäisi mennä automaattisesti päälle silloin kun ulkona on jotain +35 astetta, eli ilmastoinnin säästämiseksi systeemi kierrättää jo kylmennettyä sisäilmaa ja ottaa välillä (n. 5 min välein) vähän lisää ilmaa ulkoa.
Aktiivihiilisuodatin menee päälle kun sisäänimettävässä ilmassa on liikaa "likaa", mutta ilmanotto silti tulee ulkoa (ei kierrätystä).
Aktiivihiilisuodatin menee päälle kun sisäänimettävässä ilmassa on liikaa "likaa", mutta ilmanotto silti tulee ulkoa (ei kierrätystä).
Laiska kun olin, niin en ensivastausta kirjottaessani hoksannut, että olit tarkennellut vikaa sisäilmankierrätyksen sekoamisella. Eihän siinä mitään vuotoa enää sen lisäksi tarvitse - jos sisäilman kierrätys on päällä, niin kyllähän lasit on välittömästi huurussa!
Ulkolämpötilan anturista hakisin vikaa ekaks.
Ulkolämpötilan anturista hakisin vikaa ekaks.
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Joo, voihan se indikaatio ulkolämmöstäkin tulla.
Yritin sähkökuvaa katsoa, mutta tästä puuttuu kriittiset sivut
Siinä lähimain kuitenkin ulkolämpötilan anturi on sisäilman kierrätyksen kääntävän moottorin kanssa.
Yritin sähkökuvaa katsoa, mutta tästä puuttuu kriittiset sivut

Siinä lähimain kuitenkin ulkolämpötilan anturi on sisäilman kierrätyksen kääntävän moottorin kanssa.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Re: Mielenkiintoinen ongelma
Ei kun menee sisäilman kierrätyskin päälle.jman2004 kirjoitti:Aktiivihiilisuodatin menee päälle kun sisäänimettävässä ilmassa on liikaa "likaa", mutta ilmanotto silti tulee ulkoa (ei kierrätystä).
Ainakin ilmastointiautomatiikalla varustetuissa.
Referenssi: ohjekirja
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Vai niin
Juuri viisi tuntia ko automaatti-ilmastointia purkaneena ja testanneena voin omasta autostani kertoa (huom. omasta autostani) että sisäilmankierrätys ei mene päälle kun aktiivihiilisuodattimien kautta ruvetaan ilmaa suodattamaan.
Ps. Omat lämmitys- ja huurtumisongelmat selvitetty. Merkkiliikkeessä jäänyt vähän johtoja ja alipaineletkuja irti...
Ps. Omat lämmitys- ja huurtumisongelmat selvitetty. Merkkiliikkeessä jäänyt vähän johtoja ja alipaineletkuja irti...
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Re: Vai niin
Hmm.... sitten manuaali puhuu omiaan.jman2004 kirjoitti:Juuri viisi tuntia ko automaatti-ilmastointia purkaneena ja testanneena voin omasta autostani kertoa (huom. omasta autostani) että sisäilmankierrätys ei mene päälle kun aktiivihiilisuodattimien kautta ruvetaan ilmaa ottamaan.
Sen mukaan sanotaan sanatarkasti seuraavaa ilmastointiautomatiikan yhteydessä:

EDIT:
Niin, tulkintakysymys itse asiassa missä tilanteessa mitäkin tapahtuu tai pitää itse tehdä.
Ohjeesta päätellen ensin kytkeytyy sisäkierto, tai sitten ei......
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Jep
Juuri näin se lukee. Pari tuntia sitten kun sain systeemin toimimaan ja kokeilin sitä ilman hansikaslokeroa, suodattimia, niiden suojakansia ja niitä konepellin alla olevia suojamuovia niin sisäilman kierto ei mennyt päälle (se iso läppä siinä puhaltimen päällä ei kääntynyt) kun kytkin aktiivihiilisuodattimien kautta suodatuksen. Joku toinen läppä kääntyi kylläkin (puhaltimen jälkeen). Mutta HUOM. autossani on ollut x-määrä liittimiä ja alipaineletkuja irti useita viikkoja (kiitos merkkiliikkeen), joten en varmasti pysty sanomaan pitääkö sen toimia juuri noin.
- MB E55 AMG '99, Calibra 2.0i-16v '96, Calibra 2.0i-8v '94 ja '96, Calibra V6 2.5i-24v '94, V70 2,5T AWD '04 -
[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Niin ja jos se lämpötila (ilmeisesti ulkolämpömittarin antama lukema) on alle +7ºC niin sehän ei toimi. Kuten ohjekirja toteaakin.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
[quote="BRC"]
No voi helv!! Nimittäin tuo Ulkolämpötilan mittari sekosi noin 2-viikkoa sitten ja näyttää nyt noin +45c ulkolämpötilaa??
Voisiko olla ilmastointiiin yhteydessä??[/quote]
Hmm. eikös autossa ole ilmastointi myös sen tähden, että kuumassa ilmanalassa (kuten esim. +45 asteessa) saadaan autoon vilpoista ilmaa. Tällöinhän yleensä vilpoista ilmaa ei saada kytkemällä sisäilmankierto päälle
No, voihan sillä tietenkin jokin merkityksensä asiaan oikeasti ollakin, mutta minä en asiantuntemattomana arvaile yhtään mitään
. Kaverilla tosin oli myös ongelmia just tuon 290 TDT:n ilmastoinnin kanssa, mutta en tullut kysyneeksi sen tarkemmin..

Voisiko olla ilmastointiiin yhteydessä??[/quote]
Hmm. eikös autossa ole ilmastointi myös sen tähden, että kuumassa ilmanalassa (kuten esim. +45 asteessa) saadaan autoon vilpoista ilmaa. Tällöinhän yleensä vilpoista ilmaa ei saada kytkemällä sisäilmankierto päälle

No, voihan sillä tietenkin jokin merkityksensä asiaan oikeasti ollakin, mutta minä en asiantuntemattomana arvaile yhtään mitään

ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Täh?veppe kirjoitti: Hmm. eikös autossa ole ilmastointi myös sen tähden, että kuumassa ilmanalassa (kuten esim. +45 asteessa) saadaan autoon vilpoista ilmaa. Tällöinhän yleensä vilpoista ilmaa ei saada kytkemällä sisäilmankierto päälle![]()
Että jotta kuinka?
Totta kai nimenomaan kuumassa ilmanalassa pitää laittaa sisäilmankierto päälle, jos vain muiden olosuhteiden vuoksi se on mahdollista.
Sitä sisäilmaa nimenomaan sitten jäähdytetään ilmastointikompuralla niin paljon kuin mahdollista.
Avataanko helteellä jääkaapin ovi, jotta sinne saataisiin "viileää" ilmaa

* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Öh.. hmm totta
Tarkemmin ajatellen näinhän se menee. Vähemmän sitä tosiaan tarvitsee jäähdyttää, jos otetaan jo valmiiksi jäähtynyttä ilmaa kiertoon. No, minä en tiedä ilmastoinnista yhtään mitään, ja sen näin nolosti ilmaisinkin 
Mutta eikös tuosta jo tee sen johtopäätöksen, jotta se ulkolämpötilananturi voisi vaikuttaa asiaan?


Mutta eikös tuosta jo tee sen johtopäätöksen, jotta se ulkolämpötilananturi voisi vaikuttaa asiaan?
ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Kyllä.veppe kirjoitti:Mutta eikös tuosta jo tee sen johtopäätöksen, jotta se ulkolämpötilananturi voisi vaikuttaa asiaan?
Asiasta minäkään varmasti tietämättömänä lähtisin näillä lähtötiedoilla laittamaan ensin sen ulkolämpömittauksen kuntoon.
Jos ei sitten joku oikea guru vesitä näitä meidän hienoja ja loogisia päätelmiä

* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Itselläkin on tuo lämpötilananturi rikki. Näyttää +58 C (ilmeisesti max). Mutta kun ei haittaa itseä mitenkään (ei ole ilmastointia), niin en ole viitsinyt vaihtaa. Uusi KL:ssä taitaisi maksaa jotain 60 euron pintaan, mieluummin viritän sitten vaikka 5 euron Biltema mittarin...
Vai onko joku sorvannut anturin standardikomponenteista? Tarviiko muuta kuin sopivan lämpötilan mukaan muuttuvan vastuksen? Ja mistä kannattaisi kysellä? Saattaahan tuossa olla myös ihan pelkkä kontaktihäikkä (vielä kesällä näytti jotain hiukan säädyllisempää lukemaa). Todennäköisesti nykyään vastus on ääretön, koska tuo lukema on tapissaan. Eli voipi olla jokin liitos vain sopivasti hapettunut...
Vai onko joku sorvannut anturin standardikomponenteista? Tarviiko muuta kuin sopivan lämpötilan mukaan muuttuvan vastuksen? Ja mistä kannattaisi kysellä? Saattaahan tuossa olla myös ihan pelkkä kontaktihäikkä (vielä kesällä näytti jotain hiukan säädyllisempää lukemaa). Todennäköisesti nykyään vastus on ääretön, koska tuo lukema on tapissaan. Eli voipi olla jokin liitos vain sopivasti hapettunut...
ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Hakuun hakukriteeriksi aluksi vaikkapa "ulkolämpö* ".veppe kirjoitti:Vai onko joku sorvannut anturin standardikomponenteista? Tarviiko muuta kuin sopivan lämpötilan mukaan muuttuvan vastuksen?
Eiköhän sillä irtoa alkupaloiksi tietoa ja siitä voi sitten jatkaa detaljeihin.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
No, ei aina jaksa hakua käyttää, mutta kyllähän se tietysti kannattaa mieluummin kuin odotella muutaman päivän jonkun foorumilaisen vastausta..
Tuossa pari hyvää:
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... E4mp%F6%2A
kuvalliset vaihto-ohjeetkin löytyy:
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=10443
Tosin mielestäni ei kannata ostaa 60 eurolla MB:n alkuperäistä anturia (lue: alihankkijan standardivastus kiedottuna MB:n pakettiin), kun yleiselektroniikasta saa saman komponentin parilla eurolla
OT: Saunan ledivalaistuskin kannattaa tehdä itse. Oversolin 12 ledin sarja ovh 250 euroa, K-S Elektroniikasta laadukas muuntaja 30 €, ledit etuvastuksineen + kauluksineen n. 3 € kpl. Siihen päälle piuhaa ja muutakuin tinaamaan.. 250 eurolla saa noin 50 ledin sarjan ja työpalkan vielä päälle

Tuossa pari hyvää:
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... E4mp%F6%2A
kuvalliset vaihto-ohjeetkin löytyy:
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=10443
Tosin mielestäni ei kannata ostaa 60 eurolla MB:n alkuperäistä anturia (lue: alihankkijan standardivastus kiedottuna MB:n pakettiin), kun yleiselektroniikasta saa saman komponentin parilla eurolla

OT: Saunan ledivalaistuskin kannattaa tehdä itse. Oversolin 12 ledin sarja ovh 250 euroa, K-S Elektroniikasta laadukas muuntaja 30 €, ledit etuvastuksineen + kauluksineen n. 3 € kpl. Siihen päälle piuhaa ja muutakuin tinaamaan.. 250 eurolla saa noin 50 ledin sarjan ja työpalkan vielä päälle

ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
Ulkoilman lämpötila-anturi
Ulkoilman lämpötila-anturin sekoaminen sekoittaa myös automaatti-ilmastoinnin! Itsellä eilisestä omakohtaista kokemusta.
Anturin vaihto ja vikamuistin tyhjennys auttoivat
Anturin vaihto ja vikamuistin tyhjennys auttoivat
OT:n OT:tä... Ei kannata tehdä ledeistä, eivät ole saunakäytössa kestäneet...veppe kirjoitti: OT: Saunan ledivalaistuskin kannattaa tehdä itse. Oversolin 12 ledin sarja ovh 250 euroa, K-S Elektroniikasta laadukas muuntaja 30 €, ledit etuvastuksineen + kauluksineen n. 3 € kpl. Siihen päälle piuhaa ja muutakuin tinaamaan.. 250 eurolla saa noin 50 ledin sarjan ja työpalkan vielä päälle
Pukutiloihin korkeintaan ledejä, sauna perinteisesti valokuidulla.
Sori OT:stä

Ei oppinut olutta ojaan kaada