E290TD T menee huuruun??

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Tomi T.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: Ma 14.04.2003 22:43
Paikkakunta: Sipoo
Viesti:

E290TD T menee huuruun??

Viesti Kirjoittaja Tomi T. »

Tulipa outo vika Mersuun sen jälkeen kun se tuli syylarin vaihdosta Järviseltä Herttoniemestä...Nimittäin ikkunat on jatkuvasti ihan huurussa.

- Vaihdoin raitisilmasuodattimen.
- Tarkistin ettei sisäilmankierto ole päällä
- Ohjaamossa EI haise glygoli...siis sisä kenno ei tunnu vuotavan
- Puhallin toimii

Ilmastointi on tosin ollut epäkunnossa siten että järjestelmässä on paine mutta ne edessä olevat flektit ei pyöri...Niin ja kukaan ei ole osannut korjata tuota vikaa. ( Ollut tutkittavana esim Ilmastointilaite korjaamo Pellen pajassa Herttoniemessä )...Sinänsä outoa että autossa on alkuperäinen "Semi" automaatti ilmastointi mutta vikakoodia ei ole eikä kukaan tosiaan osaa sitä korjata!!!???

No toi ilmastointi on ollut rikki jo 6kk ja huurtumis ongelma alkoi vasta nyt syylarin vaihdon jälkeen.

Ps. On muuten laatu yksilö...ostettu helmikuussa 2003 ja korjauksiin on mennyt rahaa +11000,-€ ( ajettu meidän aikana 45tkm )
GLE 580 2021
Avatar
Tomi T.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: Ma 14.04.2003 22:43
Paikkakunta: Sipoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tomi T. »

No jo löytyi taas korjattavaa...!

Eli kun ajaa normaalisti "ilmastointi päällä" niin yhtä äkkiä heittää sisäilmankierron päälle itsekseen??? Ja lasit välittömästi huuruun....Sitten kun painaa sitä EC nappia siinä keskikonsolissa ( ilmastointi pois päältä nappi ) Niin sitten saa tuon sisäilmankierron pois päältä....

Eli taitaa olla ilmastoinnis keskusyksikkö kaput!
Ja ei maksakkaan taas juuri mitään....varmaan 400,-€ - 600,-€
GLE 580 2021
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Tuota noin... onkos siinä täysautomaatti-ilmastointi?

Sellaisessahan on jotain kaasujen tunnistavia antureita, jotka tarvittaessa ensin ohjaavat ilmantulon aktiivihiilisuodattimelle ja jos se ei automatiikan mielestä riitä sisäilman pitämiseksi puhtaana, se kääntää sisäilman kierrätyksen päälle.

Tuon kuvauksesi mukaan -olettaen että on täysautomaatti-ilmastointi- niissä kaasuja mittaavissa antureissa olisi vikaa.

Ja tämä(kään) kommentti ei perustunut tietoon, vaan vain (toivottavasti) loogiseen päättelyyn :wink:
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
Chili
Mersumies
Mersumies
Viestit: 782
Liittynyt: Ti 16.11.2004 15:13
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Chili »

Glykolia sen täytyy kuitenkin olla. Ei ehkä haise nenään, mutta ei se muutakaan voi olla. Onko varma, että ei hiukan tuoksahda kun pysäytät lämpimän auton vaikkapa kaupassakäynnin ajaksi ja lähdet uudestaan liikenteeseen?

Letku vuotaa siellä lämppärin liitännässä.
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Avatar
Tomi T.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: Ma 14.04.2003 22:43
Paikkakunta: Sipoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tomi T. »

Ei se tuoksu kyllä yhtään Glygolille....Mutta en muista että aikaisemmin lämmitysjärjestelmä/ilmastointi olisi itsestään kytkennyt sisäilmankiertoa päälle...Autossa Ei ole automaattiilmastointia vaan ihan neekeri malli, tosin jonkunlainen termostaatti ohjaus siinä kyllä on.

On siinä jotenkin aivot sekaisin???

Ps.Menee ne ikkunat huuruun autossa kuin autossa jos laittaa näillä keleillä sisäilman kierron päälle...
GLE 580 2021
mjo33400
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma 19.04.2004 18:51
Paikkakunta: Vihti / Otalampi

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Kun itselle laitan sisäilman kierron päälle niin kuuluu selvä suhahdus, eli alipaine ohjattu venttiili on mukana kuvioissa. Muuta en osaa sanoa. :oops: Siis ilmaläppien ohjaus.
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

BRC kirjoitti:Ei se tuoksu kyllä yhtään Glygolille....
Onkos näissä 90-luvun lopun ja uudemmissa autoissa enää mitään perinteistä "glykolia" ?
Ainakin Fordissa käytettiin jotain punaista nestettä ja se ei glykolilta tuoksunut ollenkaan.

Ilmeisesti kyse on jostain propyleeniglykolista tms.
http://www.connet.fi/su/uutiset/9912/9912craft.html
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
Tomi T.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: Ma 14.04.2003 22:43
Paikkakunta: Sipoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tomi T. »

Kun toi syylari alkoi vuotamaan niin kyllä sieltä ihan selvä "tuttu" haju pukkas nenään...

Ja tuosta sisäilman kierrosta vielä sen verran että kyllä siitä kuuluu selkeä ääni kun se "läppä" menee siihen toiseen asentoon...mulla se nyt sattuu menemään ihan ittekseen ilmastointia kun käyttää...ensiks voi joutua ajamaan vaikka 10km ja sitten se vaan yhtä äkkiä kytkeytyy itsekseen päälle????
GLE 580 2021
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Jos siellä ei mitään "fiksuja" antureita sitten kerran ole, niin annan periksi kun en asiasta muutenkaan riittävästi tiedä.

Purkuun varmaan menee (siis lämppäri, ei koko auto) :lol:
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
Juha R
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 409
Liittynyt: Ma 19.07.2004 08:05
Paikkakunta: Kurikka

Mielenkiintoinen ongelma

Viesti Kirjoittaja Juha R »

Sisäilmankierron pitäisi mennä automaattisesti päälle silloin kun ulkona on jotain +35 astetta, eli ilmastoinnin säästämiseksi systeemi kierrättää jo kylmennettyä sisäilmaa ja ottaa välillä (n. 5 min välein) vähän lisää ilmaa ulkoa.

Aktiivihiilisuodatin menee päälle kun sisäänimettävässä ilmassa on liikaa "likaa", mutta ilmanotto silti tulee ulkoa (ei kierrätystä).
Avatar
Tomi T.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: Ma 14.04.2003 22:43
Paikkakunta: Sipoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tomi T. »

:shock: No voi helv!! Nimittäin tuo Ulkolämpötilan mittari sekosi noin 2-viikkoa sitten ja näyttää nyt noin +45c ulkolämpötilaa??

Voisiko olla ilmastointiiin yhteydessä??
GLE 580 2021
Avatar
kimmo l
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 19.10.2003 16:58
Paikkakunta: 300km turusta Onneksi!

Viesti Kirjoittaja kimmo l »

Oletko tarkistanut suodattimet? Meneet tukkoon. ( raitisilma )
Kuva

Hyvät on perät.......
Auti
Avatar
Chili
Mersumies
Mersumies
Viestit: 782
Liittynyt: Ti 16.11.2004 15:13
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Chili »

Laiska kun olin, niin en ensivastausta kirjottaessani hoksannut, että olit tarkennellut vikaa sisäilmankierrätyksen sekoamisella. Eihän siinä mitään vuotoa enää sen lisäksi tarvitse - jos sisäilman kierrätys on päällä, niin kyllähän lasit on välittömästi huurussa!

Ulkolämpötilan anturista hakisin vikaa ekaks.
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Joo, voihan se indikaatio ulkolämmöstäkin tulla.
Yritin sähkökuvaa katsoa, mutta tästä puuttuu kriittiset sivut :evil:
Siinä lähimain kuitenkin ulkolämpötilan anturi on sisäilman kierrätyksen kääntävän moottorin kanssa.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
Tomi T.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: Ma 14.04.2003 22:43
Paikkakunta: Sipoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tomi T. »

Kimmo L kirjoitti:Oletko tarkistanut suodattimet? Meneet tukkoon. ( raitisilma )
No jos luet tuon ensimmäisen viestin niin siinä mainitsen "ensimmäiseksi" vaihtaneeni kyseisen suodattimen...
:wink:
GLE 580 2021
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Re: Mielenkiintoinen ongelma

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

jman2004 kirjoitti:Aktiivihiilisuodatin menee päälle kun sisäänimettävässä ilmassa on liikaa "likaa", mutta ilmanotto silti tulee ulkoa (ei kierrätystä).
Ei kun menee sisäilman kierrätyskin päälle.
Ainakin ilmastointiautomatiikalla varustetuissa.
Referenssi: ohjekirja
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
Juha R
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 409
Liittynyt: Ma 19.07.2004 08:05
Paikkakunta: Kurikka

Vai niin

Viesti Kirjoittaja Juha R »

Juuri viisi tuntia ko automaatti-ilmastointia purkaneena ja testanneena voin omasta autostani kertoa (huom. omasta autostani) että sisäilmankierrätys ei mene päälle kun aktiivihiilisuodattimien kautta ruvetaan ilmaa suodattamaan.

Ps. Omat lämmitys- ja huurtumisongelmat selvitetty. Merkkiliikkeessä jäänyt vähän johtoja ja alipaineletkuja irti...
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Re: Vai niin

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

jman2004 kirjoitti:Juuri viisi tuntia ko automaatti-ilmastointia purkaneena ja testanneena voin omasta autostani kertoa (huom. omasta autostani) että sisäilmankierrätys ei mene päälle kun aktiivihiilisuodattimien kautta ruvetaan ilmaa ottamaan.
Hmm.... sitten manuaali puhuu omiaan.
Sen mukaan sanotaan sanatarkasti seuraavaa ilmastointiautomatiikan yhteydessä:

Kuva


EDIT:
Niin, tulkintakysymys itse asiassa missä tilanteessa mitäkin tapahtuu tai pitää itse tehdä.
Ohjeesta päätellen ensin kytkeytyy sisäkierto, tai sitten ei......
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
Juha R
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 409
Liittynyt: Ma 19.07.2004 08:05
Paikkakunta: Kurikka

Jep

Viesti Kirjoittaja Juha R »

Juuri näin se lukee. Pari tuntia sitten kun sain systeemin toimimaan ja kokeilin sitä ilman hansikaslokeroa, suodattimia, niiden suojakansia ja niitä konepellin alla olevia suojamuovia niin sisäilman kierto ei mennyt päälle (se iso läppä siinä puhaltimen päällä ei kääntynyt) kun kytkin aktiivihiilisuodattimien kautta suodatuksen. Joku toinen läppä kääntyi kylläkin (puhaltimen jälkeen). Mutta HUOM. autossani on ollut x-määrä liittimiä ja alipaineletkuja irti useita viikkoja (kiitos merkkiliikkeen), joten en varmasti pysty sanomaan pitääkö sen toimia juuri noin.
- MB E55 AMG '99, Calibra 2.0i-16v '96, Calibra 2.0i-8v '94 ja '96, Calibra V6 2.5i-24v '94, V70 2,5T AWD '04 -

[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
emt
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: La 11.12.2004 21:27

Viesti Kirjoittaja emt »

aktiivi hiili suodatin on vain ilmastointiautomaatilla varustetussa autossa,kannattaa tarkistaa konehuoneen alipaine letkut
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Niin ja jos se lämpötila (ilmeisesti ulkolämpömittarin antama lukema) on alle +7ºC niin sehän ei toimi. Kuten ohjekirja toteaakin.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
veppe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 465
Liittynyt: Su 26.09.2004 23:46
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

[quote="BRC"]:shock: No voi helv!! Nimittäin tuo Ulkolämpötilan mittari sekosi noin 2-viikkoa sitten ja näyttää nyt noin +45c ulkolämpötilaa??

Voisiko olla ilmastointiiin yhteydessä??[/quote]

Hmm. eikös autossa ole ilmastointi myös sen tähden, että kuumassa ilmanalassa (kuten esim. +45 asteessa) saadaan autoon vilpoista ilmaa. Tällöinhän yleensä vilpoista ilmaa ei saada kytkemällä sisäilmankierto päälle :lol:

No, voihan sillä tietenkin jokin merkityksensä asiaan oikeasti ollakin, mutta minä en asiantuntemattomana arvaile yhtään mitään :wink:. Kaverilla tosin oli myös ongelmia just tuon 290 TDT:n ilmastoinnin kanssa, mutta en tullut kysyneeksi sen tarkemmin..
ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10

Vito 111 CDI -04

ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

veppe kirjoitti: Hmm. eikös autossa ole ilmastointi myös sen tähden, että kuumassa ilmanalassa (kuten esim. +45 asteessa) saadaan autoon vilpoista ilmaa. Tällöinhän yleensä vilpoista ilmaa ei saada kytkemällä sisäilmankierto päälle :lol:
Täh?
Että jotta kuinka?

Totta kai nimenomaan kuumassa ilmanalassa pitää laittaa sisäilmankierto päälle, jos vain muiden olosuhteiden vuoksi se on mahdollista.
Sitä sisäilmaa nimenomaan sitten jäähdytetään ilmastointikompuralla niin paljon kuin mahdollista.

Avataanko helteellä jääkaapin ovi, jotta sinne saataisiin "viileää" ilmaa :?:
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
veppe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 465
Liittynyt: Su 26.09.2004 23:46
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

Öh.. hmm totta :oops: Tarkemmin ajatellen näinhän se menee. Vähemmän sitä tosiaan tarvitsee jäähdyttää, jos otetaan jo valmiiksi jäähtynyttä ilmaa kiertoon. No, minä en tiedä ilmastoinnista yhtään mitään, ja sen näin nolosti ilmaisinkin :oops:

Mutta eikös tuosta jo tee sen johtopäätöksen, jotta se ulkolämpötilananturi voisi vaikuttaa asiaan?
ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10

Vito 111 CDI -04

ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

veppe kirjoitti:Mutta eikös tuosta jo tee sen johtopäätöksen, jotta se ulkolämpötilananturi voisi vaikuttaa asiaan?
Kyllä.
Asiasta minäkään varmasti tietämättömänä lähtisin näillä lähtötiedoilla laittamaan ensin sen ulkolämpömittauksen kuntoon.

Jos ei sitten joku oikea guru vesitä näitä meidän hienoja ja loogisia päätelmiä :lol:
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
veppe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 465
Liittynyt: Su 26.09.2004 23:46
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

Itselläkin on tuo lämpötilananturi rikki. Näyttää +58 C (ilmeisesti max). Mutta kun ei haittaa itseä mitenkään (ei ole ilmastointia), niin en ole viitsinyt vaihtaa. Uusi KL:ssä taitaisi maksaa jotain 60 euron pintaan, mieluummin viritän sitten vaikka 5 euron Biltema mittarin...

Vai onko joku sorvannut anturin standardikomponenteista? Tarviiko muuta kuin sopivan lämpötilan mukaan muuttuvan vastuksen? Ja mistä kannattaisi kysellä? Saattaahan tuossa olla myös ihan pelkkä kontaktihäikkä (vielä kesällä näytti jotain hiukan säädyllisempää lukemaa). Todennäköisesti nykyään vastus on ääretön, koska tuo lukema on tapissaan. Eli voipi olla jokin liitos vain sopivasti hapettunut...
ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10

Vito 111 CDI -04

ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

veppe kirjoitti:Vai onko joku sorvannut anturin standardikomponenteista? Tarviiko muuta kuin sopivan lämpötilan mukaan muuttuvan vastuksen?
Hakuun hakukriteeriksi aluksi vaikkapa "ulkolämpö* ".
Eiköhän sillä irtoa alkupaloiksi tietoa ja siitä voi sitten jatkaa detaljeihin.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
veppe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 465
Liittynyt: Su 26.09.2004 23:46
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

No, ei aina jaksa hakua käyttää, mutta kyllähän se tietysti kannattaa mieluummin kuin odotella muutaman päivän jonkun foorumilaisen vastausta.. :)

Tuossa pari hyvää:
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... E4mp%F6%2A

kuvalliset vaihto-ohjeetkin löytyy:
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=10443

Tosin mielestäni ei kannata ostaa 60 eurolla MB:n alkuperäistä anturia (lue: alihankkijan standardivastus kiedottuna MB:n pakettiin), kun yleiselektroniikasta saa saman komponentin parilla eurolla :wink:

OT: Saunan ledivalaistuskin kannattaa tehdä itse. Oversolin 12 ledin sarja ovh 250 euroa, K-S Elektroniikasta laadukas muuntaja 30 €, ledit etuvastuksineen + kauluksineen n. 3 € kpl. Siihen päälle piuhaa ja muutakuin tinaamaan.. 250 eurolla saa noin 50 ledin sarjan ja työpalkan vielä päälle :lol:
ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10

Vito 111 CDI -04

ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
JTP
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: To 03.06.2004 08:20

Ulkoilman lämpötila-anturi

Viesti Kirjoittaja JTP »

Ulkoilman lämpötila-anturin sekoaminen sekoittaa myös automaatti-ilmastoinnin! Itsellä eilisestä omakohtaista kokemusta.

Anturin vaihto ja vikamuistin tyhjennys auttoivat
Avatar
pyhimys
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 03.08.2004 13:55
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja pyhimys »

veppe kirjoitti: OT: Saunan ledivalaistuskin kannattaa tehdä itse. Oversolin 12 ledin sarja ovh 250 euroa, K-S Elektroniikasta laadukas muuntaja 30 €, ledit etuvastuksineen + kauluksineen n. 3 € kpl. Siihen päälle piuhaa ja muutakuin tinaamaan.. 250 eurolla saa noin 50 ledin sarjan ja työpalkan vielä päälle :lol:
OT:n OT:tä... Ei kannata tehdä ledeistä, eivät ole saunakäytössa kestäneet...
Pukutiloihin korkeintaan ledejä, sauna perinteisesti valokuidulla.
Sori OT:stä :oops:
Ei oppinut olutta ojaan kaada
Vastaa Viestiin