MB Ce 230

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
samppa44
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Pe 06.06.2014 01:47

MB Ce 230

Viesti Kirjoittaja samppa44 »

Mitäs tuumitte tällaisista mersuista ja onko jollain kokemuksia? Tarkotus mennä tuota katsomaan viikonloppuna ja näyttää ulkopuolisesti komealta, onko auto kestävää ja laadukasta sorttia? Tietysti perus huoltamista vanhojen autojen kanssa tulee, siitä ei pääse mihinkään, tarkotus olisi päästä eteenpäin iloisia kilometrejä, ettei tarvitse pelätä, että jättää tielle. Toivottavasti mittarilukema pitää paikkaansa, tässä auto.


http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/ce/6438467" onclick="window.open(this.href);return false;
1309Pontus10
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 213
Liittynyt: Su 31.10.2010 21:29
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: MB Ce 230

Viesti Kirjoittaja 1309Pontus10 »

Miksi mittarissa numerot eivät ole samassa tasossa ? Uskoisin että poistettu kilometrejä.
1309Pontus10
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 213
Liittynyt: Su 31.10.2010 21:29
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: MB Ce 230

Viesti Kirjoittaja 1309Pontus10 »

Auto itsessään on pomminvarma. Omassa 230 E.ssä 642 tkm eikä koskaan jättänyt tielle.
jaakko.putkisaari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2561
Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
Paikkakunta: Espoo

Re: MB Ce 230

Viesti Kirjoittaja jaakko.putkisaari »

Noin päällisin puolin näyttäisi siistin oloiselta, jos tuota kuitenkin menet katsomaan pyydä nähdä tunkin reikien alueet ja katso pyörän kaarien alueet tarkasti. Konehuoneesta ei kuvia ollutkaan joten puhtaus ja siisteys on iso plussa, eli ei öljy valumia yläkerrassa eikä muuallakaan moottorissa ja tietty minkälainen huoltohistoria autolla ylipäänsä, se että on ollut vaimon kesäkauppa kassina ei aivan vielä tee autosta huippuyksilöä. :wink:
Jaakko.P

Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
mesekisti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 417
Liittynyt: La 09.02.2013 18:01

Re: MB Ce 230

Viesti Kirjoittaja mesekisti »

Ei kannata kilometrejä tuijottaa jos myyjällä ei ole vakuuttavaa dokumenttia esittää, puheet ei paina mitään. Varmaan jälkituontia, eli mittari voi olla pyörinyt takaperin jo ennen suomeen tuloa ja sen jälkeenkin. Tosiaan numerot pitäisi olla linjassa ainakin noilla kilometreillä jos mittaria ei ole sorkittu. Kokeile kaikki mahdollinen, tietysti esim kaikki vaihteet (myös pakki), pitääkö ääntä, meneekö hyvin päälle. Saattaa hyvinkin olla ylimaalattu, lähempää sitten näkee miten hyvin. Pohja olisi tietysti hyvä katsoa jos mahdollista ja ne tunkinreiän ympärykset. Tuontiautossa ei saata olla massattu jne, onko sitten säilynyt hyvänä.

Niin kokemuksia kun olit vailla, ite ostin valitettavan huonosti pidetyn yksilön, -89 230ce 5v manuaali. Tässä taas nähtiin että olisi kannattanut tutkia perusteellisesti ja että moni kakku päältä kaunis :wink: No; ensin moottori pääsi hajoamaan lämpö-ongelmien vuoksi (kannattaa siis seurata koneen lämpöjä ja häviääkö nestettä. Jos flekti ei pyöri vapaasti kylmällä moottorilla niin se on viritetty jatkuvatoimiseksi lämpö-ongelmien vuoksi.) No pohja olisi kannattanut tutkia tässäkin yksilössä; aika pehmythän se on ja pari reikääkin löytyy. Tunkin reikien ympärykse niinikään täysin kadonneet :roll: Pakoputkikin oli aika lailla tiensä päässä. Muuten sekään ei kerro mitään jos auto on vastikään katsastettu, tämä oli katsastuttu puhtain paperein em. vioista huolimatta.

Muutenhan tämä on oikein mainio auto, omasta mielestäni riittävän ripeäkin. 5. vaihde on välityksistä riippuen vähän turha kun paras vetoalue on siellä 2500 paikkeilla. Oma autoni ei jaksa vitosella alle satasen vauhdissa. Vaihteistosta vielä, jos öljyistä ei ole huolehdittu ja on vaikka päässyt vuotamaan niin voi olla veihteistokin aika finaalissa: omasta autostani löytyy seuraavat ominaisuudet a) ykkönen rusahtaa jos sen laittaa päälle auton liikkuessa vähääkään b) pakin laittaminen päälle on oma taiteenlajinsa ja c) viitonen piti hieman ääntä ennen öljynvaihtoa tai siis lisäystä kun laatikossa oli 1dl vääränlaista öljyä. Tässä siis oli öljyt vuotaneet takastefan kautta pellolle. Eikä siis ollut tarkoitus pelotella, hyvin pidettynä nämä ovat erittäin hyviä autoja ja vieläpä helkkarin hienoja :wink: Mutta tässä ääriesimerkki huonosti pidetystä.
ex C124 230CE -89
ex w201 190 -89
samppa44
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Pe 06.06.2014 01:47

Re: MB Ce 230

Viesti Kirjoittaja samppa44 »

Kiitos vastaksita! Yritän näillä pärjäillä ja huomata tarpeelliset viat, jos niitä löytyy, toivottavasti ei joudu pettymään :D
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: MB Ce 230

Viesti Kirjoittaja atlas »

Yleisesti tutki että kaikki laitteet toimii ja hintaa sitten niiden mukaaan alaspäin.
Tolla hinnalla nimittäin on myynnissä ihan päällepäin näkyviä että auto on kuin uusi,konehuone myös.
tässä taannoin oli kuvakin siitä..viininpunainen coupe.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3&t=151408" onclick="window.open(this.href);return false;
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Vastaa Viestiin