w126 500SEL saapui kulmille
w126 500SEL saapui kulmille
No ei ehtinyt kauheasti w116 vanheta, kun mersusaagaan liittyi kolmas seniori!
Erään Vaasalaisen miehen autotallista löytyi 1985 500SEL, 5 vuotta paikoillaan seisoneena, ajettu 270 000km. Alla siistikuntoiset barokit, ilmastointi, sähkölasit, veluuriverhoilu sekä murtohälytin. Sähkölasit eivät kuskin ovea lukuun ottamatta toimi, mutta nehän ovat w126:sen heikko kohta. Moottori kyllä surisee mutta lasi ei liiku, ovat klipsit napsahtaneet poikki.
Miehen tytär kauppasi tätä ja ei ollut oikein tietoinen myytävästään. Olisi tod.näk mennyt paaluun jos en nimellisellä hinnalla olisi omien siipien suojiin ottanut. Kummasti ei ollut autolla ollut kiinnnostuta. Itseäni kiinostusta nostatti suomi-historia ja takalasin verhot! Ensimmäiset w126:ssa näkemäni!
Jarrut vaatii ehostuksen, kone käy todella hyvin, käynnistyy ilman ongelmia sekä pysyy käynnissä omin avuin. Vaihteisto ei pidä ääntä ja vaihtaa nätisti. Vapinaa alkaa tuntua 60km/h jälkeen. Pitää tasapainottaa ja puhdistaa renkaat/vanteet.
Sisusta vaatii melkoisen ison pesun, kuskin penkki on melko karun näköinen mutta luultavasti kunnon myrkkypesulla senkin kohtuusiistiksi saa!
Että näin. Laitellaan kuntoon ja isälle 60v lahja on vamiina ensi vuodeksi!
Erään Vaasalaisen miehen autotallista löytyi 1985 500SEL, 5 vuotta paikoillaan seisoneena, ajettu 270 000km. Alla siistikuntoiset barokit, ilmastointi, sähkölasit, veluuriverhoilu sekä murtohälytin. Sähkölasit eivät kuskin ovea lukuun ottamatta toimi, mutta nehän ovat w126:sen heikko kohta. Moottori kyllä surisee mutta lasi ei liiku, ovat klipsit napsahtaneet poikki.
Miehen tytär kauppasi tätä ja ei ollut oikein tietoinen myytävästään. Olisi tod.näk mennyt paaluun jos en nimellisellä hinnalla olisi omien siipien suojiin ottanut. Kummasti ei ollut autolla ollut kiinnnostuta. Itseäni kiinostusta nostatti suomi-historia ja takalasin verhot! Ensimmäiset w126:ssa näkemäni!
Jarrut vaatii ehostuksen, kone käy todella hyvin, käynnistyy ilman ongelmia sekä pysyy käynnissä omin avuin. Vaihteisto ei pidä ääntä ja vaihtaa nätisti. Vapinaa alkaa tuntua 60km/h jälkeen. Pitää tasapainottaa ja puhdistaa renkaat/vanteet.
Sisusta vaatii melkoisen ison pesun, kuskin penkki on melko karun näköinen mutta luultavasti kunnon myrkkypesulla senkin kohtuusiistiksi saa!
Että näin. Laitellaan kuntoon ja isälle 60v lahja on vamiina ensi vuodeksi!
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
-
- Mersumies
- Viestit: 2563
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Re: w126 500SEL saapui kulmille
Onnea hankinalle, hyvä jos joku taltioi ja onhan tuo aika hyvä väri kombinaatio, päälisin puolin siistinä säilynytkin!
Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Re: w126 500SEL saapui kulmille
Hyvä hyvä! Tuo olikin vähän aikaa Nettiautossa. Otahan selvää kuka on ollut ensimmäinen omistaja. Tuo on kuitenkin ollut Mersun silloisen sedan-malliston lippulaiva, eikä joka jannun ostos
. Turun ja Porin läänissä näköjään on uutena rekisteröity.

Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5730
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: w126 500SEL saapui kulmille
pensa suodatin ei taija olla ihan alakuperäsessä paikassa 

mullon pelkkiä romuja vaan
Re: w126 500SEL saapui kulmille
Jees hieno homma! Kohta et huomaakaan kun mopo on jo lähtenyt käsistä 

1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: w126 500SEL saapui kulmille
Kyllähän tässä suoraan sanoen tekemistä riittää. Siellä täällä repsottaa ja erilaista tummumaa, likaantumaa ym. on selkeästi käytön jälkiä.
Päältäpäin koppa on kuitenkin erittäin siisti ja myös ruosteeton joten potentiaalia on! Yllättävän ryhdikkäässä kunossa myös asennossa makaa
Löytyhän tästä vielä orkkis ensiapulaukku ja lukuvalot takana. Ja on tuo kasikone melko pirteä verraten kutoseen!
Päältäpäin koppa on kuitenkin erittäin siisti ja myös ruosteeton joten potentiaalia on! Yllättävän ryhdikkäässä kunossa myös asennossa makaa

w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Re: w126 500SEL saapui kulmille
Se on laitettu huoltoystävällisempään paikkaantouhottaja kirjoitti:pensa suodatin ei taija olla ihan alakuperäsessä paikassa


Cool, ei sivuvilkkuja

1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: w126 500SEL saapui kulmille
Onkos tässäkin alakautta vaihdettava öljynsyodatin? En ole ehtinyt vielä sinne asti tutkia.
Paljonkos tuo m117 syö öljyä? 8 litraa taitaa olla hyvä veikkaus.
Pitäisi viikonloppuna vaidella öljyt kunhan keksisi, miten auton alle pääsisi helpoiten pelkän tunkin avulla.
Paljonkos tuo m117 syö öljyä? 8 litraa taitaa olla hyvä veikkaus.
Pitäisi viikonloppuna vaidella öljyt kunhan keksisi, miten auton alle pääsisi helpoiten pelkän tunkin avulla.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Re: w126 500SEL saapui kulmille
Niin, jos öljyjä ei ole aikoihin vaihdettu, voi olla hyvä vaihtaa ne alakautta ja vaikka huuhdellakin systeemi. Jatkossa helppo vaihtaa imuvaihtajalla yläkautta (jos suodatin ei vaadi alakauttavaihtoa).Ere866 kirjoitti:Onkos tässäkin alakautta vaihdettava öljynsyodatin? En ole ehtinyt vielä sinne asti tutkia.
Paljonkos tuo m117 syö öljyä? 8 litraa taitaa olla hyvä veikkaus.
Pitäisi viikonloppuna vaidella öljyt kunhan keksisi, miten auton alle pääsisi helpoiten pelkän tunkin avulla.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: w126 500SEL saapui kulmille
Päältäpäin vaihdettava suodin on onneksi jo tässä. Ei taritse alle vaivautua kuin propun aukaisuun ja sulkemiseen.
Takajarrut ei oikein tahdo toimia. ABS-valon sain sammumaan tunnistimia puhdistamalla ja vasaroimalla napakasti satuloita mutta kyllä ne täytyy aukaista kokonaan. Samoin käsijarru menee vaihtoon kokonaisuudessaan. Tunkin reiät ovat lähteneet ruostumaan, mutta ei läheskään niin pahasti kuin 300:sen helmat olivat. Näissä pre-facelift malleissa ei ole (onneksi) helmoja koteloitu. Muutenkin olen vaikuttunut tuon aaltokylkisen ulkonäöstä. On etenkin SEL-mallina erittäin komea, vaikka ennen kuvista katsoneena olen aina pitänyt faceliftien kylkilistoista enemmän.
Mitä enemmän autoa tutkii, sen enemmän on mielissään ostoksesta.
Takajarrut ei oikein tahdo toimia. ABS-valon sain sammumaan tunnistimia puhdistamalla ja vasaroimalla napakasti satuloita mutta kyllä ne täytyy aukaista kokonaan. Samoin käsijarru menee vaihtoon kokonaisuudessaan. Tunkin reiät ovat lähteneet ruostumaan, mutta ei läheskään niin pahasti kuin 300:sen helmat olivat. Näissä pre-facelift malleissa ei ole (onneksi) helmoja koteloitu. Muutenkin olen vaikuttunut tuon aaltokylkisen ulkonäöstä. On etenkin SEL-mallina erittäin komea, vaikka ennen kuvista katsoneena olen aina pitänyt faceliftien kylkilistoista enemmän.
Mitä enemmän autoa tutkii, sen enemmän on mielissään ostoksesta.

Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
- Kardaaniveto
- Vakiokalustoa
- Viestit: 231
- Liittynyt: Ke 22.08.2012 21:41
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: w126 500SEL saapui kulmille
Tyylikäs laiva tämäkin. Minusta barokkivanteet+aaltokyljet ovat olleet aina komea yhdistelmä 
Laitahan yhteiskuva kalustostasi.
ps. onko värikoodi 904 eli "etykin sininen"? Hieno väri, itellä lankussa sama. Ei yleisin värivaihtoehto

Laitahan yhteiskuva kalustostasi.
ps. onko värikoodi 904 eli "etykin sininen"? Hieno väri, itellä lankussa sama. Ei yleisin värivaihtoehto

C 200 CDI Elegance (W204)
"A Mercedes-Benz must always look like a Mercedes-Benz." - Bruno Sacco
"A Mercedes-Benz must always look like a Mercedes-Benz." - Bruno Sacco
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5730
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: w126 500SEL saapui kulmille
miks ne tarttis vaihtaa nyt alakautta kun imuvaihtajalla lähtee hyvinki tarkkaan oljyt pois mutta ropusta laskemalla pohjaan jää vielä öljyäTimo L. kirjoitti:Niin, jos öljyjä ei ole aikoihin vaihdettu, voi olla hyvä vaihtaa ne alakautta ja vaikka huuhdellakin systeemi. Jatkossa helppo vaihtaa imuvaihtajalla yläkautta (jos suodatin ei vaadi alakauttavaihtoa).Ere866 kirjoitti:Onkos tässäkin alakautta vaihdettava öljynsyodatin? En ole ehtinyt vielä sinne asti tutkia.
Paljonkos tuo m117 syö öljyä? 8 litraa taitaa olla hyvä veikkaus.
Pitäisi viikonloppuna vaidella öljyt kunhan keksisi, miten auton alle pääsisi helpoiten pelkän tunkin avulla.


8L sinne menee suodattimen kanssa

samalla kannattaa putsata venttiilikopasta tuleva huohotin letku ilmaputsarille

mullon pelkkiä romuja vaan
Re: w126 500SEL saapui kulmille
Totta, kun öljyt on suunniteltu imuvaihdettavaksi, tuskin pohjaa on muotoiltu siten että kaikki öljy ei lähtisi matkaan. Mersuissahan sen tunnistaa tulppaanin muotoisesta mittatikun yläpäästä, soveltuuko imuvaihto.touhottaja kirjoitti:miks ne tarttis vaihtaa nyt alakautta kun imuvaihtajalla lähtee hyvinki tarkkaan oljyt pois mutta ropusta laskemalla pohjaan jää vielä öljyäTimo L. kirjoitti:Niin, jos öljyjä ei ole aikoihin vaihdettu, voi olla hyvä vaihtaa ne alakautta ja vaikka huuhdellakin systeemi. Jatkossa helppo vaihtaa imuvaihtajalla yläkautta (jos suodatin ei vaadi alakauttavaihtoa).Ere866 kirjoitti:Onkos tässäkin alakautta vaihdettava öljynsyodatin? En ole ehtinyt vielä sinne asti tutkia.
Paljonkos tuo m117 syö öljyä? 8 litraa taitaa olla hyvä veikkaus.
Pitäisi viikonloppuna vaidella öljyt kunhan keksisi, miten auton alle pääsisi helpoiten pelkän tunkin avulla.öljyn vaihto tietysti käynti lämpösenä
![]()
8L sinne menee suodattimen kanssa
samalla kannattaa putsata venttiilikopasta tuleva huohotin letku ilmaputsarille
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: w126 500SEL saapui kulmille
Öljyset tuli vaihdeltua nyt perjantai-illan kunniaksi. Vielä kun nuo takajarrut saisi kuntoon. Taitaa mennä ammattilaiselle, ei riitä oma osaaminen noiden ABS.ien kanssa räpläämiseen. ABS-valo palaa välillä, välillä ei. Jarrupoljin ottaa painetta(antaa vastusta) hetkellisesti kun painelee monta kertaa peräkkäin mutta silti peräjarrut pitää kovaa meteliä ja eivät pidä tarpeeksi.
Kai noihin veluuripenkkeihin ammattilainen saa paremman lookin märkäpesulla vai pitäisikö miettiä jopa verhoiluammattilaisen käyttöä? Kuskin penkki on vihertävä, painunut ja tummunut. Liekkö hieman hometta tms. Vänkärin penkki on parempi muttei siltikään siisti ja takapenkit menettelee.
Ero 300SE:n samanlaiseen penkkiin on huima.
Kai noihin veluuripenkkeihin ammattilainen saa paremman lookin märkäpesulla vai pitäisikö miettiä jopa verhoiluammattilaisen käyttöä? Kuskin penkki on vihertävä, painunut ja tummunut. Liekkö hieman hometta tms. Vänkärin penkki on parempi muttei siltikään siisti ja takapenkit menettelee.
Ero 300SE:n samanlaiseen penkkiin on huima.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Re: w126 500SEL saapui kulmille
Pesuaineita on monenlaisia.Tuosta lähtee vähintään melkein kaikki paska pois vaikka peset sen mäntynestesaippualla.Olen kokeillut. Harjan kanssa ja vähällä vedellä peset ja jos on kotona kuiva/märkäimuri( motonetissä n. 70 €) 2x pesu, omasta penkistä tuli hyvä!
Re: w126 500SEL saapui kulmille
Alkaa hölmöläisen hommaa olemaan mutta tältä nyt näyttää isäukon piha tässä vaiheessa. Tästä nyt lang puuttuu, mutta se odotteleekin muualla kunnostamista. Kaavailen sitä isälle 60v lahjaksi, mutta olen alkanut kiintymään siihen. Huolestuttavaa 

Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Re: w126 500SEL saapui kulmille
Eikä mitä, hyvältä näyttää. Omaa pihaa häiritsee yksi jenkki, siinä se vaan jököttää seisonnassaEre866 kirjoitti:Alkaa hölmöläisen hommaa olemaan mutta tältä nyt näyttää isäukon piha tässä vaiheessa. Tästä nyt lang puuttuu, mutta se odotteleekin muualla kunnostamista. Kaavailen sitä isälle 60v lahjaksi, mutta olen alkanut kiintymään siihen. Huolestuttavaa

1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
-
- Mersumies
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: w126 500SEL saapui kulmille
Hienoja kuvia. Kaksi eri aikakautta kohtaa ja luo saumattoman jatkumon. S sarja on ollut ja tulee aina olemaan kaikkien autojen äiti ja esikuva piste.Ere866 kirjoitti:Alkaa hölmöläisen hommaa olemaan mutta tältä nyt näyttää isäukon piha tässä vaiheessa. Tästä nyt lang puuttuu, mutta se odotteleekin muualla kunnostamista. Kaavailen sitä isälle 60v lahjaksi, mutta olen alkanut kiintymään siihen. Huolestuttavaa
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
-
- Mersumies
- Viestit: 2563
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Re: w126 500SEL saapui kulmille
Ehän tuo takajarru satuloiden kunnostus mitään erikoisosaamista välttämättä tarvitse, jos aiot kokonaan uudistaa, niin vanhat satulat irti ja niille vaikka puhallus hoito tämän jälkeen maalaus ja männät kumeineen pois ja mielellään uudet männät uusilla kumeilla paikoilleen, niin on jo uuden veroiset.Ere866 kirjoitti:Öljyset tuli vaihdeltua nyt perjantai-illan kunniaksi. Vielä kun nuo takajarrut saisi kuntoon. Taitaa mennä ammattilaiselle, ei riitä oma osaaminen noiden ABS.ien kanssa räpläämiseen. ABS-valo palaa välillä, välillä ei. Jarrupoljin ottaa painetta(antaa vastusta) hetkellisesti kun painelee monta kertaa peräkkäin mutta silti peräjarrut pitää kovaa meteliä ja eivät pidä tarpeeksi.
Kai noihin veluuripenkkeihin ammattilainen saa paremman lookin märkäpesulla vai pitäisikö miettiä jopa verhoiluammattilaisen käyttöä? Kuskin penkki on vihertävä, painunut ja tummunut. Liekkö hieman hometta tms. Vänkärin penkki on parempi muttei siltikään siisti ja takapenkit menettelee.
Ero 300SE:n samanlaiseen penkkiin on huima.
Toki paineilma ja muutama puupalikka ovat tuossa mäntien purussa hyvät apulaiset, tässä viimekesänä tehtiin ko remppa sec kiin tosin etusiin..Samalla tietty nuo abs kehät ym putsaa hyvin sieltä takaa, muuten jos oikein muistan niin joku 124 mallin abs boksi on samalla numerolla jos taas boxi vikaa epäillään, yksi vanhus näinkin tullut korjattua ja hyvä tuli, se abs boxi taisi olla siellä tulipellin kaukalon keskellä konehuoneen puolella!
Kokeilepa pesua ensin noille etupenkeille, peseviä verhoilu imureita vuokraa monikin siivousfirma jos ei tuo vihreä väri lähde kuskin penkistä voi tietty syynä olla auringon valon vaikutus kankaaseen, oman 123 sininen veluuri on aivan vihreä sävyltään ja pölinä käy kun pyyhkäisee eli aurinko ja ikä tehnyt tehtävänsä sikäli tietty harmittaa tuo, koska verhoilut penkeissä ovat ehjiä, mutta silti uusittava jossain vaiheessa..
Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Re: w126 500SEL saapui kulmille
Suosittelen käyttämään penkkien ja muidenkin kagasverhoilujen puhdistukseen ammattilaista, jolla on nimenomaan TEKSTIILIpesuri. Koska tuota hommaa ei tarvitse varsinkaan eren tapauksessa varmaan tehdä kuin kerran, sen verran siisti mies. Eli ei kustannuksesta tule hintaa paljon mitään, kun jakaa sen tuleville vuosille.
Itsellä on mahdollisuus saada lainaksi tämmöinen laite, työnjälki pesee muut konstit satanolla..
Itsellä on mahdollisuus saada lainaksi tämmöinen laite, työnjälki pesee muut konstit satanolla..
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Re: w126 500SEL saapui kulmille
Penkkingelmaa on oikeastaan vain sen 500langin kanssa. 300:n penkit on hyvät ja siistit. 450SE:n penkit on niinikään hienot ja siistit, mutta melkein tuntuu, että w116 kuskinpenkki on paras. Ehkä se on vähiten istuttu ja johtuu siitä.
Tänään pääsin eka kertaa w116:n takapenkkikyytiä kokeilemaan ja täytyy sanoa, että fiilis ja tuntuma on parempi, entä w126:ssa. Jousitus on miellyttvämpi. Tosin, en ole vielä 500langin takakyytiä päässyt kokeilemaan.
Alkuperäismallin pyyhkimet on must tuohon w116:een. Tosi siistit.
Tänään pääsin eka kertaa w116:n takapenkkikyytiä kokeilemaan ja täytyy sanoa, että fiilis ja tuntuma on parempi, entä w126:ssa. Jousitus on miellyttvämpi. Tosin, en ole vielä 500langin takakyytiä päässyt kokeilemaan.
Alkuperäismallin pyyhkimet on must tuohon w116:een. Tosi siistit.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Re: w126 500SEL saapui kulmille
ohhoh!
nyt on erellä vauhti päällä. onnea vain tästäkin hankinnasta.
omaani käytin ihan ammattifiksarilla sisustan pesussa , ja hyvä tuli.
kustansi ainakin minun mielestäni kohtuullisen 70€.

omaani käytin ihan ammattifiksarilla sisustan pesussa , ja hyvä tuli.
kustansi ainakin minun mielestäni kohtuullisen 70€.
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."
toistaiseksi ei tähdellistä elämässä.
menneitä:
r170 230 K
c123 230ce
W140 500se c124300CE
w201 190E
w124 260E Sportline w124 200E
a124 E220 s124 300TD
c123 230C c123 230CE s123 300TD
w126 260SE w126 500SE
c124 300CE c124 320CE
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."
toistaiseksi ei tähdellistä elämässä.
menneitä:
r170 230 K
c123 230ce
W140 500se c124300CE
w201 190E
w124 260E Sportline w124 200E
a124 E220 s124 300TD
c123 230C c123 230CE s123 300TD
w126 260SE w126 500SE
c124 300CE c124 320CE
Re: w126 500SEL saapui kulmille
Tätäkin on hieman ehditty rukkailla. Uudet öljyt ja suodatin tuli vaihdettua sekä jarrut ilmattua, mutta ABS-valo senkuin palaa. Mistäs tmä voisi johtua?
Vaihdoin siis kaikki jarrunesteet ja ilmasin jarrut. ABS-valo palaa kun auton käynnistää ja sitten se saattaa välillä sammua, mutta sitten taas syttyy. Onkohan järjestelmässä vielä ilmaa vai onkohn itse boksissa vikaa? Voi olla, että kun yksin teki niin ei kaikkea saanut pois. ,Jos järjestelmässä on ilmaa, niin onko poljin kova missään kohtaa? Ennen nesteiden vaihtoa poljin piti painaa pohjaan asti ennenkuin jarrut ottivat edes vähän joten selkeästi parannusta tuli mutta silti tuo valo palaa.
Vaihdoin siis kaikki jarrunesteet ja ilmasin jarrut. ABS-valo palaa kun auton käynnistää ja sitten se saattaa välillä sammua, mutta sitten taas syttyy. Onkohan järjestelmässä vielä ilmaa vai onkohn itse boksissa vikaa? Voi olla, että kun yksin teki niin ei kaikkea saanut pois. ,Jos järjestelmässä on ilmaa, niin onko poljin kova missään kohtaa? Ennen nesteiden vaihtoa poljin piti painaa pohjaan asti ennenkuin jarrut ottivat edes vähän joten selkeästi parannusta tuli mutta silti tuo valo palaa.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Re: w126 500SEL saapui kulmille
Katso ABS-anturin johdot, voi olla murtumia. Puhdista myös navassa olevat pyörintänopeusanturit esim. paineilmalla. Magneetti kerää sinne epäpuhtauksia.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5730
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: w126 500SEL saapui kulmille
katoppas takapenkin istuimen/selkänojan takaa onko abs-anturin johdot kuinkakin hapettuneet ja tais olla ruuviliitoskset, mutta kun käynnistyksen jäläkeen syttyy uudestaan niin olisko akussa taikka lataus alitehonen
se tarttis sen 14v 
tarkista jännite myös käynnistäessä ja sen jäläkeen, että käykö jännite käynnistyksen jäläkeen kovinki alaalla ja akun jännite kaiketi pitäs lähtötilanteessa olla sen väh. 12v


tarkista jännite myös käynnistäessä ja sen jäläkeen, että käykö jännite käynnistyksen jäläkeen kovinki alaalla ja akun jännite kaiketi pitäs lähtötilanteessa olla sen väh. 12v

mullon pelkkiä romuja vaan
Re: w126 500SEL saapui kulmille
Papereiden perusteella osui käsiin varsinainen Suomen vuorineuvoshistorian merkkipaalu!
Nyttemmin vasta ehdin tutustua auton papereihin ja huoltokirjaan. Ensimminen omistaja on ollut Rak. XXX. A.Puolimatka OY, joka lukee epäselvällä käsialalla huoltokirjan ensimmäisellä sivulla. Paikkakuntana Turku. Autoa on huollettu Lahti/Jyväskylä/Raisio/Turku akselllla aina 90-luvun puoliväliin.
Ruosteenestokirjasesta kävi ilmi mies OY:n takaa, Armas Puolimatka. Ensimmäinen ruosteenestokäsittely tehty 1986
Rauha miehen muistolle, joka wikin mukaan poistui mersun ratista lopullisesti 1989. Vaan tokkopa vuorineuvos autolla itse ajeli.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Armas_Puolimatka" onclick="window.open(this.href);return false;
Nyttemmin vasta ehdin tutustua auton papereihin ja huoltokirjaan. Ensimminen omistaja on ollut Rak. XXX. A.Puolimatka OY, joka lukee epäselvällä käsialalla huoltokirjan ensimmäisellä sivulla. Paikkakuntana Turku. Autoa on huollettu Lahti/Jyväskylä/Raisio/Turku akselllla aina 90-luvun puoliväliin.
Ruosteenestokirjasesta kävi ilmi mies OY:n takaa, Armas Puolimatka. Ensimmäinen ruosteenestokäsittely tehty 1986

Rauha miehen muistolle, joka wikin mukaan poistui mersun ratista lopullisesti 1989. Vaan tokkopa vuorineuvos autolla itse ajeli.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Armas_Puolimatka" onclick="window.open(this.href);return false;
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Re: w126 500SEL saapui kulmille
Hauska tapaus! Nimittäin Puolimatkan eräs toinen edustusauto on parhaillaan nettiautossa myytävänä, rekisteritunnus RAP-500. Kyseessä on W140 500 SE. Erittäin ryhdikkään näköinen se oli alkuperäiskunnossa 16" orkkisvanteilla Ylöjärvellä Autokeskuksessa, mutta nyt se on siirtynyt Timjet-autoille ja alle on laitettu ilmeisesti myyntiä vauhdittamaan jotkut tusinavanteet.
Kerää, Ere, koko Puolimatka-sarja!
Kerää, Ere, koko Puolimatka-sarja!
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: w126 500SEL saapui kulmille
Kyseinen yksiö taitaa olla Armas Puolimatkan pojan, olen kyllä autoa katsellut sillä silmällä
Mutta auto kerrallaan 


w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Re: w126 500SEL saapui kulmille
Johtoja tutkittu penkkien alta ja näyttää ihan päällepäin siisteiltä. Akku on mitattu ja 14. tasan on jännite sekä auto sammuksissa, käynnissä ja valon palaessa.
Jännä oire, ABS-valo siis syttyy kun on ajanut tasaisesti eteenpäin pari metriä. Ehdin jo innostua, kun käynnistin auton ilmauksen jälkeen ja liikuttelin eestakas ja testailin jarruja. Valo kuitenkin syttyi kun ajoin hallin päähän.
Jännä oire, ABS-valo siis syttyy kun on ajanut tasaisesti eteenpäin pari metriä. Ehdin jo innostua, kun käynnistin auton ilmauksen jälkeen ja liikuttelin eestakas ja testailin jarruja. Valo kuitenkin syttyi kun ajoin hallin päähän.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975