Lähinnä ongelmana itsellä satunnaisesti syttyvä EPC-valo, jonka ajattelin johtuvan pa-pumpusta. Kuitenkin auton tyhjäkäynti myös pomppii 700-1000 kierrosta. Usein tämä tapahtuu, kun kierrokset tippuvat esim. ajosta liikennevaloihin. Muutaman päivän takaisilla helteillä ei auton kanssa ollut mitään ongelmaa. Eilen kylmänä käynnistyi heikosti (ehkä 5sec starttimoottorin pyörimistä) ja EPC syttyy heti, kun auto vähänkin joutuu vääntämään isommalla vaihteella. Kakkosella ja kolmosella korkeilla kierroksilla ei mitään ongelmia. Huomasin, että imusarjan huohotusputkista, vai mitä lie olivatkaan, yksi oli poikki ja tästähän imusarjaan ilmaa pääsee. Voisiko tuo ongelma kuitenkin johtua ainakin osittain tästä, sillä itse pa-linjassa ei pahemmin ole ilmaa näkynyt. Talvellakin lähti melkein paremmin käyntiin, kun eilen sateisella ja kolealla.
Ongelma ollut siis viime syksystä ja googlettelulla on aina löytynyt vain lucas-herjaa. Jo suoritettuja "toimenpiteitä" EPC:tä ajatellen:
-EGR:n tulppaus
-Imusarjan putsaus
-pa-linjan liitosten tarkistus yms...
Koneella ajetttu 220tkm eli tuo Lucasin leviäminen noihin kilometreihin osuisi kyllä hyvin. Kuitenkaan nafta ei haise ja selviä vuotokohtiakaan ei ole havaittavissa. Tankin alipainetta olen myös ajatellut, kun ongelma tuntuu myös ilmenevän useammin, kun tankissa alta 1/4 polttoainetta. Mistä tankki ko. mallissa ottaa korvausilman?
Yleisiä vinkkejä W210 220D, EPC, tyhjäkäynti,
Re: Yleisiä vinkkejä W210 220D, EPC, tyhjäkäynti,
Kokeileppa kaasutella paikoillaan ja kato liikkuuko samalla kirkkaissa letkuissa ilmaa.Saku- kirjoitti:Lähinnä ongelmana itsellä satunnaisesti syttyvä EPC-valo, jonka ajattelin johtuvan pa-pumpusta. Kuitenkin auton tyhjäkäynti myös pomppii 700-1000 kierrosta. Usein tämä tapahtuu, kun kierrokset tippuvat esim. ajosta liikennevaloihin. Muutaman päivän takaisilla helteillä ei auton kanssa ollut mitään ongelmaa. Eilen kylmänä käynnistyi heikosti (ehkä 5sec starttimoottorin pyörimistä) ja EPC syttyy heti, kun auto vähänkin joutuu vääntämään isommalla vaihteella. Kakkosella ja kolmosella korkeilla kierroksilla ei mitään ongelmia. Huomasin, että imusarjan huohotusputkista, vai mitä lie olivatkaan, yksi oli poikki ja tästähän imusarjaan ilmaa pääsee. Voisiko tuo ongelma kuitenkin johtua ainakin osittain tästä, sillä itse pa-linjassa ei pahemmin ole ilmaa näkynyt. Talvellakin lähti melkein paremmin käyntiin, kun eilen sateisella ja kolealla.
Ongelma ollut siis viime syksystä ja googlettelulla on aina löytynyt vain lucas-herjaa. Jo suoritettuja "toimenpiteitä" EPC:tä ajatellen:
-EGR:n tulppaus
-Imusarjan putsaus
-pa-linjan liitosten tarkistus yms...
Koneella ajetttu 220tkm eli tuo Lucasin leviäminen noihin kilometreihin osuisi kyllä hyvin. Kuitenkaan nafta ei haise ja selviä vuotokohtiakaan ei ole havaittavissa. Tankin alipainetta olen myös ajatellut, kun ongelma tuntuu myös ilmenevän useammin, kun tankissa alta 1/4 polttoainetta. Mistä tankki ko. mallissa ottaa korvausilman?
Re: Yleisiä vinkkejä W210 220D, EPC, tyhjäkäynti,
Kyllä taitaa olla Lucas finaalissa jos ei polttoaine linjassa liiku ilmakuplia.
Jotkut on saaneet apua ja laittaneet kaasari koneen sähköisen siirtopumpun siihen linjaston väliin kun oireet on vajaa polttoaine suodin ja siirtopumppu taitaa pettää ensin Lucasissa.
Se siirtopumppu voi olla turha sijoitus.
Eli käytettyä pumppua mutta ennemmin laitattaa boschin pumpun jossa on syöttöä lisätty mielellään dieselpajalla tai isommilla elemanteillä kun kunnostetun lucasin kun hinta on suht sama pajalla.
Lisäyksenä vielä että tosta saa muuten vikakoodinkin pumpun osalta ulos ,jos se nyt auttaa yhtään asiaa vaikka sieltä kyllä tulee niin paljon herjaa että se pumppu olisi purettava kokonaaan että koodit häviää.
Egr tulppa ja imusarja pesu on mielestäni turhaa..sitten jos cdi niin asiaa.
Jotkut on saaneet apua ja laittaneet kaasari koneen sähköisen siirtopumpun siihen linjaston väliin kun oireet on vajaa polttoaine suodin ja siirtopumppu taitaa pettää ensin Lucasissa.
Se siirtopumppu voi olla turha sijoitus.
Eli käytettyä pumppua mutta ennemmin laitattaa boschin pumpun jossa on syöttöä lisätty mielellään dieselpajalla tai isommilla elemanteillä kun kunnostetun lucasin kun hinta on suht sama pajalla.
Lisäyksenä vielä että tosta saa muuten vikakoodinkin pumpun osalta ulos ,jos se nyt auttaa yhtään asiaa vaikka sieltä kyllä tulee niin paljon herjaa että se pumppu olisi purettava kokonaaan että koodit häviää.
Egr tulppa ja imusarja pesu on mielestäni turhaa..sitten jos cdi niin asiaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Yleisiä vinkkejä W210 220D, EPC, tyhjäkäynti,
Onko minkälainen homma vaihtaa pumppu itse/missä hintaluokassa liikutaan töineen? Imusarjan seinillä oli karstaa noin 3mm, joten kaipa tuo jo vaikuttaa ilman kulkemiseenkin. Antaako W210 OBDII-lukijalle vikakoodeja?atlas kirjoitti:Kyllä taitaa olla Lucas finaalissa jos ei polttoaine linjassa liiku ilmakuplia.
Jotkut on saaneet apua ja laittaneet kaasari koneen sähköisen siirtopumpun siihen linjaston väliin kun oireet on vajaa polttoaine suodin ja siirtopumppu taitaa pettää ensin Lucasissa.
Se siirtopumppu voi olla turha sijoitus.
Eli käytettyä pumppua mutta ennemmin laitattaa boschin pumpun jossa on syöttöä lisätty mielellään dieselpajalla tai isommilla elemanteillä kun kunnostetun lucasin kun hinta on suht sama pajalla.
Lisäyksenä vielä että tosta saa muuten vikakoodinkin pumpun osalta ulos ,jos se nyt auttaa yhtään asiaa vaikka sieltä kyllä tulee niin paljon herjaa että se pumppu olisi purettava kokonaaan että koodit häviää.
Egr tulppa ja imusarja pesu on mielestäni turhaa..sitten jos cdi niin asiaa.
Re: Yleisiä vinkkejä W210 220D, EPC, tyhjäkäynti,
http://www.google.fi/cse?cx=partner-pub ... gsc.page=1" onclick="window.open(this.href);return false;
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Yleisiä vinkkejä W210 220D, EPC, tyhjäkäynti,
Probleema korjaantui, kun irrotin kirkkaan letkun, jonka ympärille oli polttoainetta valunut ja lisäsin tiivisteen letkun ja pumpun väliin sekä kiristin liittimen "nipsukoita". Ilmaa ei tosiaan näkynyt, mutta luultavasti sameat letkut ja omat huolimattomat katselmukset eivät ilmaa paljastaneet. Auton on kuin "uusi" ja mukava ajella, kun ei tarvitse huudattaa kokoajan 3000rpm.
Samalla huomasin, että oli koneen kylkeen valunut hitusen öljyä, jota en ole aiemmin huomannut. Ei tosin nimeksikään öljyä säiliöstä hävinnyt, joten kaiketi vain vaihdossa kipannut ohi, myös jäähdytysnestettä tuntuu häviävän. Onko jotain kohtaa jäähdytyksessä, josta kannattaisi mahdollisia vuotoja etsiä?
Samalla huomasin, että oli koneen kylkeen valunut hitusen öljyä, jota en ole aiemmin huomannut. Ei tosin nimeksikään öljyä säiliöstä hävinnyt, joten kaiketi vain vaihdossa kipannut ohi, myös jäähdytysnestettä tuntuu häviävän. Onko jotain kohtaa jäähdytyksessä, josta kannattaisi mahdollisia vuotoja etsiä?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 438
- Liittynyt: Ma 12.12.2011 21:38
Re: Yleisiä vinkkejä W210 220D, EPC, tyhjäkäynti,
Mulla vuoti kannen tiiviste nestettä tulipellin ja koneen välistä. Tai jostain siitä oikeasta takanurkasta takaapäin katsottuna.
Citroen C5 2.0HDi -03, oma kulkine
Chrysler Stratus -01, vaimon kulkine
Hyundai Pony 1994 automaatti, kummankin vara-auto
Chrysler Stratus -01, vaimon kulkine
Hyundai Pony 1994 automaatti, kummankin vara-auto

Re: Yleisiä vinkkejä W210 220D, EPC, tyhjäkäynti,
Laitetaan nyt tähän samaan ketjuun, kun samasta autosta kyse. Kun mekaaniset ongelmat korjaantui ja pari kuukautta sai ajella, niin avain katkesi ja muutama uusi teetetty avain ei toiminut / sylinteri ei kääntynyt. No pari päivää meni lukkoa poraillessa ja kun lopulta sai virtalukon käteen niin auton ajonesto herjaa. Starttaa, mutta ei käynnisty ja asennossa kaksi vilkuttaa vuoronperään taustapeilissä eli "luvaton käynnistys". Kaukosäädin tietenkin tuossa kromi-renkaan sisällä. Mietin, että olisinko voinut hukata tuon "ajonesto" sirun avaimen vaihdon yhteydessä. Naapurifoorumilta löytyi kuva, jossa irrallaan kaukosäätimess yksi siru ja hoitelisi kuulemma ajoneston tehtäviä rfid:llä.
Sulakkeet, akku, paristot, k40-rele käyty läpi. Lähinnä tässä nyt kyselisin, että onko tuota ajonestoa mitenkään poistettavissa tai mahdollista yksinkertaisesti koodata uutta avainta keskustelemaan sen kanssa vai pitääkö sitä suosiolla viedä kilvet konttorille.
Sulakkeet, akku, paristot, k40-rele käyty läpi. Lähinnä tässä nyt kyselisin, että onko tuota ajonestoa mitenkään poistettavissa tai mahdollista yksinkertaisesti koodata uutta avainta keskustelemaan sen kanssa vai pitääkö sitä suosiolla viedä kilvet konttorille.