124 200D ja laturin ongelmat. Luulisin...
- Kuminilkka
- Sisäänajossa
124 200D ja laturin ongelmat. Luulisin...
Toistaitoinen kysyy nyt. Eli muistakaa vastauksissanne että ennen kuin menette kvanttifysiikkaan ja intoleransseihin ja venäläiseen hyppykuppaan, että en ole autonasentaja. Mutta ketuttaa.
Auto on toiminut kuin unelma tähän saakka. Mutta nyt lakkas lataamasta. Akku on OK, lataa ulkoisella laturilla. Käydessä kun mittaa jännitteen niin ensin on 14.1-14.2V (tämä siis kylmän koneen kanssa, mutta ei silloinkaan aina) sitten kun auton sammuttaa ja käynnistää uudelleen navoista mittaamalla jännite onkin 12.5V ja laskee koko ajan, eli ei enää lataakaan. Laturiako mä alan kivittämään ja polttamaan rituaalimenoin roviolla, vai onko vielä toivoa? Liittimet? Maadoitus? Mistä tota siis pitäis lähteä purkamaan?
Auto on toiminut kuin unelma tähän saakka. Mutta nyt lakkas lataamasta. Akku on OK, lataa ulkoisella laturilla. Käydessä kun mittaa jännitteen niin ensin on 14.1-14.2V (tämä siis kylmän koneen kanssa, mutta ei silloinkaan aina) sitten kun auton sammuttaa ja käynnistää uudelleen navoista mittaamalla jännite onkin 12.5V ja laskee koko ajan, eli ei enää lataakaan. Laturiako mä alan kivittämään ja polttamaan rituaalimenoin roviolla, vai onko vielä toivoa? Liittimet? Maadoitus? Mistä tota siis pitäis lähteä purkamaan?
190 W201 -90 2.0 bensa man
Re: 124 200D ja laturin ongelmat. Luulisin...
Jälkihehkujen ollessa päällä jännite on alhaisempi, eli jonkin aikaa käynnistyksen jälkeen tyhjäkäynnillä.
Et kertonut että olisi mitään ongelmia, joten eikun ajele menemään vaan.
Et kertonut että olisi mitään ongelmia, joten eikun ajele menemään vaan.
wiimax.fi
- Kuminilkka
- Sisäänajossa
Juu siis ei lataa ja vähän ajan ajon jälkeen ei toimi vilkut, radio ja puhallin hiipuu, ABS-valo syttyy palamaan jne. Eli ei saa virtaa. Ei se sammu jos ei sammuta, mut jos sammuttaa, niin ei lähde enään käymään ilman että antaa joko levätä muutaman tunnin (että akku saa kerättyä tarpeeks virtaa) tai lataa tai kaapeleilla.
aluksi kannattaa vaihtaa sinne jännitteensäädin.
menet kauppaan ja sanot sen taikasanan sille myyjälle!
ihan easy tehdä itse vaikka ei olis paljon ropaillut...
se on halvin ja yleensä rikki, jos ei ole laturi muuten kaput..
menet kauppaan ja sanot sen taikasanan sille myyjälle!
ihan easy tehdä itse vaikka ei olis paljon ropaillut...
se on halvin ja yleensä rikki, jos ei ole laturi muuten kaput..
- Kuminilkka
- Sisäänajossa
Juu no tätä epäili kaverinikin. Jouduin repimään koko laturin irti kun ruuvit oli niin huonossa kunnossa että lukkopihdeillä juoduin ne vääntämään auki. Mutta huomenna hakemaan uutta osaa ja kaiken järjen mukaan pitäis sillä korjaantua. Tässä vielä kuva vanhasta. Onhan toi "aika" kuluneen olonen... 

Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Katso laturin sisään, jos pinnoissa joihin hiilet vastaavat on syvät urat niin laita koko laturi uusi.
wiimax.fi
- Kuminilkka
- Sisäänajossa
- Kuminilkka
- Sisäänajossa
Hiilet loppu, ja koko laturi. Ostin uuden MOtonetistä. 70A laturi 100€ kaikkinen hilppeineen.
Nyt toimii ja kukkuu. JEE!!! Mä korjasin autoni!!! Jee
Kiitos vinkeistä ja ohjeista...
Nyt toimii ja kukkuu. JEE!!! Mä korjasin autoni!!! Jee

Kiitos vinkeistä ja ohjeista...