Parit illat hakutoiminnon kautta foorumia kahlanneena en ole vielä löytänyt vastausta otsikon asioihin.
1. Autossa on 722.359 4v automaatti, jossa on ilmeiseti vanhemmuuttaan tuleva tyyppivika, eli venyttää 2-3 vaihteiden väliä aivan liian korkeille kierroksille, eikä kaasun löysääminen auta asiassa. Myös kikkarin vaijerin löysääminen ei enää tässä asiassa auta.
-Vaivaanhan on saatavana se vaihteistoon asennettava muutan euron jousi- ja muovimäntäsarja Veholta, mutta kysynkin nyt onko sille joku oma luukku laatikon kyljessä, vai vaatiiko öljypohjan poisoton?
Vanhoja topiikkeja selaamalla asiaan en ole saanut vastausta.
Kaikki kuvat ko. proseduurista on hävinneet vuosien saatossa viestiketjuista ja linkit kuolleet, joten mieluimmin kuvan jos sais selitystä tukemaan.
2. Autossa on ASR, joka sitten on koplattu toimimaan tuon KE-Jetronicin kanssa välitangolla, joka on kytketty kaasuvivustoon. Tanko oli ostettaessa irti ja säätelin sen ao. linkin ohjeiden mukaisesti oikeaan pituuteen ja asensin paikoilleen.
http://www.w124performance.com/service/ ... 0-1010.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Imusarjan alla oleva servo vetää välitankoa perusasentoon kun virrat kytkee päälle, virrat poissa tanko pääsee liikkumaan vapaasti. Kun tanko paikoillaan yrittää lähteä ajamaan, on kaasupoljin todella raskas, koska se servo yrittää itsepintaisesti vetää moottorista tehoja pois.
-Johtuuko tuo jostakin anturiviasta, koska tangon poissaollessa ABS toimii normaalisti eikä valoa syty, eikä ASR valokaan?
Myös tangon paikallaanollessa kummankaan järjestelmän vikavalot eivät syty (merkkivalot on ehjät, palavat aluksi ja sammuvat auton käynnistyttyä) tanko paikallaan vaan ei voi ajaa, kun se servo ottaa koneesta tehoja pois ja pakottaa kaasupolkimen ylös.
-Jätänkö ASR-tangon vaan pois ja ajan ilman ASR:ää, vaikuttaako sen poissaolo muihin toimintoihin?
3. Autossa on myös E/S nappula vaihdekepin juuressa, joka oli pois paikoiltaan. Se on ehjä ja naksahtaa nyt kuten kuuluukin. Ilmeisesti järjestelmä ohjaa vasemmassa rintapellissä olevaa alipainelinjan magneettiventtiiliä, joka on testattu ja ehjä, mutta E/S katkaisija ei syötä sille virtaa kuin alle 0,2 Volttia.
-Onko tuolle jotakin relettä/sulaketta/liitintä tai vastaavaa, joka hukkaa Voltit matkalla mangneettiventtiilille?
-Rintapellin toisella puolella on vastaava venttiili, kuuluuko sekin tähän järjestelmään?
124 CE 300-24 1991 laatikon paineventtiili, E/S ja ASR
124 CE 300-24 1991 laatikon paineventtiili, E/S ja ASR
Ex MB 16kpl, nyt nissan Leaf
Re: 124 CE 300-24 1991 laatikon paineventtiili, E/S ja ASR
Rintapellin toisella puolen on ilmapumpun venttiili siinä pissapojan etupuolella.
Käypä kaikki sulakkeet läpi hiekkapaperilla ne päät niin voisi alkamaan toimimaan muitakin laitteita.
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... ht=#447373" onclick="window.open(this.href);return false;
Paineventtiilin kuvia
Käypä kaikki sulakkeet läpi hiekkapaperilla ne päät niin voisi alkamaan toimimaan muitakin laitteita.
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... ht=#447373" onclick="window.open(this.href);return false;
Paineventtiilin kuvia
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 124 CE 300-24 1991 laatikon paineventtiili, E/S ja ASR
Kiitokset. Venttiiliasia aukes samantien. Huomenna moinen hankintaan öljyjen ja suodattimen kera.
Oireet samoja kuin antamassasi linkissä.
Tarkoitan niitä kahta pientä alipainepillien magneettiventtiiliä siinä kuskinpuolen iskaritornin etupuolella ja tykämodulin takapuolella, kahta puolta sitä rintapeltiä. Otin niistä kuvan ja nostin tuon konepellin tiivisteen pois tieltä. Toinen on ylössuin ja toinen alassuin. Tuohon taempaan tulee hiukka virtaa kun E/S kytkimen laittaa E-asentoon.

Oireet samoja kuin antamassasi linkissä.
Tarkoitan niitä kahta pientä alipainepillien magneettiventtiiliä siinä kuskinpuolen iskaritornin etupuolella ja tykämodulin takapuolella, kahta puolta sitä rintapeltiä. Otin niistä kuvan ja nostin tuon konepellin tiivisteen pois tieltä. Toinen on ylössuin ja toinen alassuin. Tuohon taempaan tulee hiukka virtaa kun E/S kytkimen laittaa E-asentoon.

Ex MB 16kpl, nyt nissan Leaf
Re: 124 CE 300-24 1991 laatikon paineventtiili, E/S ja ASR
Jospa se säätömoottori on vakkarin servo?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 124 CE 300-24 1991 laatikon paineventtiili, E/S ja ASR
Ei ole vakkaria tässä autossa, vaan tuo servo liittyy ASR systeemiin.
Kryptonite pn näiden kanssa myös taistellut, toki hiukan eri oireiden, mutta siitä topiikista löysin säätöohjeet vivustolle ja myös tuon kyseisen servotangon säätämiselle.
En näe tuolle tehojen poisotolle muuta syytä kuin sen, että tietokone luulee jostakin (anturi tms. viasta johtuen), että nyt pitää ASR:n astua kuvioon mukaan, koska jarrujen toiminta ei yksistään riitä ja tehot pois moottorista kaasua pienentämällä.
Samapa tuo lähinnä tuo laatikon vaihtojen jouhevoittaminen on mielessä ja kierrosten saaminen vaihtotapahtumassa joka vaihteella sädylliselle tasolle.
Kryptonite pn näiden kanssa myös taistellut, toki hiukan eri oireiden, mutta siitä topiikista löysin säätöohjeet vivustolle ja myös tuon kyseisen servotangon säätämiselle.
En näe tuolle tehojen poisotolle muuta syytä kuin sen, että tietokone luulee jostakin (anturi tms. viasta johtuen), että nyt pitää ASR:n astua kuvioon mukaan, koska jarrujen toiminta ei yksistään riitä ja tehot pois moottorista kaasua pienentämällä.
Samapa tuo lähinnä tuo laatikon vaihtojen jouhevoittaminen on mielessä ja kierrosten saaminen vaihtotapahtumassa joka vaihteella sädylliselle tasolle.
Ex MB 16kpl, nyt nissan Leaf