ML W163 perän vetoakselin stefa
ML W163 perän vetoakselin stefa
Terve,
Huomasin tuossa, että oli näköjäs lakanut stefa vuotaan perän vetoakselin juuresta ja sotkenut koko perän vasemman puolen. Tuohon liittyen kysymyksiä:
- Onko millainen homma vaihtaa? Onko korjaamo paras vaihtoehto?
- Onko tuosta vaaraa perän rikkoutumiselle, riittääkö öljy vaikkei heti pääsisi korjaamaan?
- Mistä perään voi lisätä öljyä, onko vasemmalla yläkulmassa täyttö proppu (jos katsoo auton takaa) ? Onko öljy 75W 85 vai mikä?
- Jossain puhuttiin huohottimen tarkastamisesta ensin, missä tuo sijaitsee ja miten saa irti?
Tuossa muutama kysymys, mutta tärkein tietysti tieto siitä, että riittääkö öljy perässä vaikka se sitä tiputtaisikin akselin juuresta? Minulla olisi tässä viikon verran ajoja ennen kuin pääsisi korjaamaan.
Apuja KIITOS!
Huomasin tuossa, että oli näköjäs lakanut stefa vuotaan perän vetoakselin juuresta ja sotkenut koko perän vasemman puolen. Tuohon liittyen kysymyksiä:
- Onko millainen homma vaihtaa? Onko korjaamo paras vaihtoehto?
- Onko tuosta vaaraa perän rikkoutumiselle, riittääkö öljy vaikkei heti pääsisi korjaamaan?
- Mistä perään voi lisätä öljyä, onko vasemmalla yläkulmassa täyttö proppu (jos katsoo auton takaa) ? Onko öljy 75W 85 vai mikä?
- Jossain puhuttiin huohottimen tarkastamisesta ensin, missä tuo sijaitsee ja miten saa irti?
Tuossa muutama kysymys, mutta tärkein tietysti tieto siitä, että riittääkö öljy perässä vaikka se sitä tiputtaisikin akselin juuresta? Minulla olisi tässä viikon verran ajoja ennen kuin pääsisi korjaamaan.
Apuja KIITOS!
Re: ML W163 perän vetoakselin stefa
Perä irti ,takakansi pois ja lukkosokka vetari lähdönpää päästä pois ,akseli irti ja stefa näkyykin jo.
Irtaallaan irroittaa tai vaihdat sen huohottimet.
Tutki vetarin pätkällä muuten sen laakerin väläys...ettei vika olisikaan itse laakerissa.
Näin tää purku menee suurimmaksi osin mersuista...
Irtaallaan irroittaa tai vaihdat sen huohottimet.
Tutki vetarin pätkällä muuten sen laakerin väläys...ettei vika olisikaan itse laakerissa.
Näin tää purku menee suurimmaksi osin mersuista...
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: ML W163 perän vetoakselin stefa
Paitsi ML:ssä.atlas kirjoitti: Näin tää purku menee suurimmaksi osin mersuista...
Vetari irti navasta ja sen jälkeen vetari lähtee nykäisemällä irti perästä.
Huohotin menee letkulla korin palkkien sisään, joten tuskin on tukossa.
Re: ML W163 perän vetoakselin stefa
Hieno tieto! Hyvä minullekin tulevaisuutta varten.Mika.T kirjoitti:Paitsi ML:ssä.atlas kirjoitti: Näin tää purku menee suurimmaksi osin mersuista...
Vetari irti navasta ja sen jälkeen vetari lähtee nykäisemällä irti perästä.
Huohotin menee letkulla korin palkkien sisään, joten tuskin on tukossa.
Onkohan kukaan listannut ML:n poikkeavuuksia, täähän on aika "poikkeava" mersuista yleensäkin, varmaan suurinnaksi osaksi siitä syystä että on amerikkalaisperuja, siis suunnittelussa on otetu huomioon jenkkimieltymyksiä käytön osalta mutta onko siis teknisissäkin ratkaisuissa sitä Amerikkaa myös paljonkin?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: ML W163 perän vetoakselin stefa
En tiedä listauksesta mutta ainakin W163:ssa on perät ZF:n tekeleitä ja jakoloota borg/warner.karra kirjoitti:
Onkohan kukaan listannut ML:n poikkeavuuksia, täähän on aika "poikkeava"
Re: ML W163 perän vetoakselin stefa
Osaatko sanoa missä on täyttö proppu? Jos katotaan autoa takaa niin onko se vasemmalla ylhäällä, noin vetarin yläreunan kohdilla vai missä?Mika.T kirjoitti:En tiedä listauksesta mutta ainakin W163:ssa on perät ZF:n tekeleitä ja jakoloota borg/warner.karra kirjoitti:
Onkohan kukaan listannut ML:n poikkeavuuksia, täähän on aika "poikkeava"
Mites tuo öljy puoli? Olisiko tuo 75w 85 OK? Ja lisäksi onko "turvallista ajaa" vaikka tiputtaa öljyä, eli onko vaaraa liian vähäiseen öljyyn ja sitä kautta perän rikkoutumiseen?
Re: ML W163 perän vetoakselin stefa
Voisi vuoto hieman tai jopa kokonaan loppua jos saat sen huohottimen vaihdettua ensin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: ML W163 perän vetoakselin stefa
Täyttöproppu on keskellä takana, muistaakseni oli ikävästi palkin kohdalla. Leveäkantainen kuusiokolopultti eli saman näköinen mitä tyhjennysproppu pohjassa. Se on samalla öljytason raja eli täytetään kunnes tulee yli. Sormella mahtuu kokeilemaan onko öljy oikealla tasolla. Olen laittanut 75w 85 öljyä MB 235.7 hyväksynnällä. Stefan saa vaihdettua, kun ottaa vetoakselin irti. Se vaatii että irroittaa osittain pyörätuennan ja irroittaa vetoakselin pyörästä. Perän ja vetoakselin boorit ovat sen verran väljät, että ne klonksuu vähän eli vetoakselista ravistamalla ei pysty sanomaan onko laakerissa välystä.
Esa
E S211 280 4Matic -08
E W211 280cdi -05
Ex-GL X164 420cdi -07
Ex-ML W163 320 -01
E S211 280 4Matic -08
E W211 280cdi -05
Ex-GL X164 420cdi -07
Ex-ML W163 320 -01
Re: ML W163 perän vetoakselin stefa
Onko kenelläkään tiedossa näiden stefojen kokoa tai saatavuutta ihan laakeri/tefa liikkeen tiskiltä? Varaosina myydään vain sarjaa jossa tulee kaikki stefat...
Re: ML W163 perän vetoakselin stefa
S-postia tai soitto kl varaosiin niin saat oikeat...toki veholtakin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: ML W163 perän vetoakselin stefa
Ei tarvi soitella eikä tiedustella... Kuten edellisessä viestissä mainitsin niin varaosina saa vain kokonaista sarjaa https://kl-varaosat.fi/verkkokauppa/cli ... 56469/1389
Ei vain huvittaisi ostaa kolmen tefan sarjaa mesen logoilla, jos noita tiivisteitä saisi Etralta tai vastaavasta laakeri/stefa-liikkeestä tyylin 10€/kpl, kun en tosiaan tarvisi kuin yhden kuljettajan puoleisen.
Ei vain huvittaisi ostaa kolmen tefan sarjaa mesen logoilla, jos noita tiivisteitä saisi Etralta tai vastaavasta laakeri/stefa-liikkeestä tyylin 10€/kpl, kun en tosiaan tarvisi kuin yhden kuljettajan puoleisen.