KE-JETin maadoituspisteet.
KE-JETin maadoituspisteet.
KE-JET aiheuttaa käynnistysongelmia, kylmäkäynnistys suuttimelle jännitettä tulee vain 8V ja lisäilmaluisti ei sano mitään, molemmat toimii suoralla virralla ja erillisellä maajohdolla, lienee kyseessä maadoitusvika, missä tämän laitoksen maadoituspisteet on? YJ-rele aivan uusi, koska joku ehdottaa sitä kuitenkin.
Re: KE-JETin maadoituspisteet.
Jospa kuitenkin olisi jopa lämpöanturi vika ettei ecu tunnista kylmää moottoria.
ecun maadoitus tulee johtonipussa ja on jossakin monista korissa olevissa pisteissä mutta maadoituksella voi olla ohjaus silti monelle toimilaitteille eikä pelkästään plussalla automaattisesti...kuitenkin luulen etttä jotkin laitteet tulee maadoitus myös ecun kautta eikä omalla piuhalla.
Esim.kiertovesipumppu ohjautuu maatolla.
ecun maadoitus tulee johtonipussa ja on jossakin monista korissa olevissa pisteissä mutta maadoituksella voi olla ohjaus silti monelle toimilaitteille eikä pelkästään plussalla automaattisesti...kuitenkin luulen etttä jotkin laitteet tulee maadoitus myös ecun kautta eikä omalla piuhalla.
Esim.kiertovesipumppu ohjautuu maatolla.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: KE-JETin maadoituspisteet.
Oletko mitannut vastusarvoa kyseisten laitteiden maiden ja hyvän maadoituspisteen välillä? Lisäilmaluistilla tarkoitat varmaan tyhjäkäynninsäädintä. Kalkattaako säädin muutaman kerran vielä virran katkaisun jälkeen? Pitää liikkua hyvin. Liuottimella voi puhdistaa.
Oletko tarkistanut miten kylmäkäynnistyssuuttimen kuuluu toimia? Ei ole montaa sekuntia muistaakseni näillä keleillä päällä, jos ollenkaan..
Maadotuksesta vielä sen verran, että vaikka vastusmittaus näyttäisi hyvältä, ei maadoituksella välttämättä silti ole virranantokykyä. Voisi testata jaksaako toimia esim. pienen lampun maana. Plussan ottaa vaikka suoraan akulta.
Oletko tarkistanut miten kylmäkäynnistyssuuttimen kuuluu toimia? Ei ole montaa sekuntia muistaakseni näillä keleillä päällä, jos ollenkaan..
Maadotuksesta vielä sen verran, että vaikka vastusmittaus näyttäisi hyvältä, ei maadoituksella välttämättä silti ole virranantokykyä. Voisi testata jaksaako toimia esim. pienen lampun maana. Plussan ottaa vaikka suoraan akulta.
Re: KE-JETin maadoituspisteet.
Tuplana..
Re: KE-JETin maadoituspisteet.
Kylmä suutin antaa sykäyksittäin virtaa...muistelen ja lisäluisti kanttiaaltoa eli mittaus yleismittarilla hieman hankalaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: KE-JETin maadoituspisteet.
Ehdotin vain vastusmittausta eli voi tehdä vaikka ilman akkua. Joo, taitaa PWM-ohjauksella olla lisäilmaluisti. Voihan sitä mittailla vaikka yleismittarilla. N. 7 V vastaa 50 % ohjausta.
Edit: Siis jos oli 12 V PWM.
Edit: Siis jos oli 12 V PWM.