W140 vai W220 omaksi
W140 vai W220 omaksi
Hey kaikki!
Olen uusi täällä ja aluksi tiedustelisin otsikon tavoin että kumpi? Te asiasta enempi perillä olevat ja omia kokemuksiakin omaavat kertokaa kumpaan kannattaa sijoittaa? Auto siis olisi hakusessa ja Ässä on aina puhutellut.
Olen uusi täällä ja aluksi tiedustelisin otsikon tavoin että kumpi? Te asiasta enempi perillä olevat ja omia kokemuksiakin omaavat kertokaa kumpaan kannattaa sijoittaa? Auto siis olisi hakusessa ja Ässä on aina puhutellut.
Re: W140 vai W220 omaksi
Uudelle foorumilaiselle uudempi mersumalli. Ei noista kumpikaan ole sijoitus siinä mielessä että pitäisi Ruotsiin muuttaa kun auto siirtyy perillisille.
Re: W140 vai W220 omaksi
w140 on vanha, mutta ihan toimiva kampe, jos kunnossa. ei kovinkaan paljoa mitään vikoja. lähinnä kulutusosaa ja sen sellasta.
w220 taas uusi, paljon modernimpi vekotin, mutta ilmeisen paljon sähkövikaa. anturivikaa yms.
isoja autoja, suuret verot. melkein pensakoneisen ostaisin jokatapauksessa, jos jomman kumman noista ostaisin.
w220 taas uusi, paljon modernimpi vekotin, mutta ilmeisen paljon sähkövikaa. anturivikaa yms.
isoja autoja, suuret verot. melkein pensakoneisen ostaisin jokatapauksessa, jos jomman kumman noista ostaisin.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
- H.E. von Kuusi
- Mersumies
- Viestit: 639
- Liittynyt: Ke 19.10.2011 18:34
- Paikkakunta: Åbo
Re: W140 vai W220 omaksi
Onhan nuo kaksi melko eri autoa. Käy ajamassa, tulet yllättymään erosta (varsinkin w140 kohdalla kyllä riippuu jo paljon yksilön kunnosta). Molemmissa puolensa, mistä pera jo mainitsikin (hänenkin muistaakseni alunperin piti ostaa bensakoneinen w140
)
Jos ei dieselveron maksu hirvitä (ts. kilsoja tulee edes jonkun verran) niin suosittelen käydä koettamassa w220 400cdi. Pienellä budjetilla sitten ei kyllä kummankaan näiden kanssa taida pärjätä, mutta siinä mielessä kyllä turvallisempi vaihtoehto on w140.

Jos ei dieselveron maksu hirvitä (ts. kilsoja tulee edes jonkun verran) niin suosittelen käydä koettamassa w220 400cdi. Pienellä budjetilla sitten ei kyllä kummankaan näiden kanssa taida pärjätä, mutta siinä mielessä kyllä turvallisempi vaihtoehto on w140.
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Re: W140 vai W220 omaksi
W220 o armoton ruostepeikko. Pahempi varmaan ku kauhea väyrynen. Sähkötkin siinä monesti reistaa. W140 on yksi iso ongelma, nimittäin lahoavat moottorin sähköjohdot. Se tapahtunee lähes poikkeuksetta ja on ominaisuus W140:ssa. Kokonaistaloudellisesti W140 on selvästi edullisempi ylläpidettävä?
Jos itse saisin ja pääsisin valitsemaan, olisi se w140. Tämä puhtaasti sillä perusteella mitä olen muutamia yksilöitä jokusen sata kilometriä ajanut, ja minusta W140 oli miellyttävämpi ajokokemus.
Jos itse saisin ja pääsisin valitsemaan, olisi se w140. Tämä puhtaasti sillä perusteella mitä olen muutamia yksilöitä jokusen sata kilometriä ajanut, ja minusta W140 oli miellyttävämpi ajokokemus.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: W140 vai W220 omaksi
Kyllähän arvon TM jo aikoinaan W220 koeajoraportissa vertasi uutta tohon vanhaan ja taisivat todeta, että vanha rautajousinen ylittää epätasaisuudet paremmin. Olen kyllä kumpaakin mallia ajanut, mutta vuosia väliä, joten eipä paljon pysty vertaamaan. Kuinkahan tuulensuhinat tossa vanhassa, kun auto on hieman kanttisempi? Tietty ovitiivisteiden kunto ja onko tuulilasia vaihdettu ja miten hyvin on vaihdettu. Mitä kaikkea sähköjen lahoamista siinä vanhassa oikein on ja mistä se voi johtua? Hirvittää kyllä myös noi ruostehommat. Olisko alumiini-Audi sit siihen ratkaisu?
Re: W140 vai W220 omaksi
Ei suhise vaikka pidät matkavauhtina 200km/hjanih74 kirjoitti:Kuinkahan tuulensuhinat tossa vanhassa, kun auto on hieman kanttisempi?
Re: W140 vai W220 omaksi
Kyllä jatkoon! Itsellä ollut vanha A8 talviautona jo neljättä vuotta ja olen erittäin tyytyväinen miten auto on ollut huoleton ja pirun hyvä ajaa. Just maanantaina sen katsastinkin ennen kuin laitoin kesäksi talliin ja liikennekäytöstä poistoon. Uudempaa olen harkinnut mutta ehdottomasti A8:ssa pysyn.janih74 kirjoitti:Hirvittää kyllä myös noi ruostehommat. Olisko alumiini-Audi sit siihen ratkaisu?
Olen minä Mersun W220 ja Bemarin E38:siakin harkinnut, mutta talvikäytössä kaksivetoisuus ja noi mahdolliset mätähommat on karkottaneet ajatukset. Yleensäkin mulla auton hoitomotivaatio talvella on tasan nolla.
Jos noista Mersuista pitäisi valita niin oma kantani kaatuisi W220:sen kannalle ja vähintään 500 bensa-koneella. On se sen verran linjakkaamman näköinen sekä sisältä että päältä.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: W140 vai W220 omaksi
Allekirjoitukseni varmaan kertoo kaiken omasta mielipiteestäni. 6 Vuoden kokemus näistä W220:sta, niin ehkä niistä on jotain tietoa tarttunut matkalla.
W220 on oikein mukava auto ajella, hiljainen ja alusta on kunnossa olevana oikein hieno kokemus. Mutta jos ei itse osaa/ole aikaa tehdä autolle mitään, en oikein voi suositella. Vanha autohan tämä on ja jos sitä korjaamolle joutuu kiikuttamaan menee siihen nopeasti auton hinta. Osia saa halvalla, jos on sitä aikaa nettiä selailla ja odotella saapumista.
Halpojahan nämä nykyään on, mielestäni hinta/laatusuhde todella kohillaan. Mitään jälleenmyynti arvoa en kyllä autolle laskisi. Tosin uudemman mersun hinta laskee parissa vuodessa sen verran, että sillä saa jo yhden W220:n ostettua.
Pohja on sieltä pohjamuovien alta varmasti ruosteessa (lähinnä ne "nostopisteet" olen hitsannut kolmesta autosta), mutta sen kun laittaa kuntoon, niin taas mennään monta vuotta. Airmatic on toinen kallis, mutta sekin on vähän makuasia, sen noin 200 000km kestää iskarit ja jos ne joutuu kaikki vaihtamaan, menee niihin ihan kiitettävä summa (Tähänkin on useita vaihtoehtoja, mitä sinne laittaa), joten kannattaa katsoa milloin niitä on vaihdettu.
400 CDI on vähän pelottava moottori, kyllä tolla 320 CDI:lläkin pärjää, ei auto juurikaan ole väyrystä painavampi (Oikestaan oma 270 CDI väyrynen on muistaakseni painavampi, kuin 320 bensa ässä) ja väännöllä se menee normaaliajossa ihan hyvin.
On sitä 220d (95 hv) väyryselläkin 6 vuotta tullut aikoinaan ajettua ja kyllä sekin eteenpäin meni. Laiskemmalta oma 320 Bensa tuntuu, kun 320 CDI. Tosin mielestäni autoon sopii parhaiten 5l moottori. 430 ei ole itsellä kokemusta, luultavasti menee yhtä kivuttomasti, kun 500:nen. Tämä nyt sitten on kiinni ihan ajettavista kilometreistä tai siitä paljon on valmis maksamaan ajoistaan.
Täältä vähän lisää lukemista: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3&t=109242" onclick="window.open(this.href);return false;
ja täältä projekti kertomusta: http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... sc&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
W220 on oikein mukava auto ajella, hiljainen ja alusta on kunnossa olevana oikein hieno kokemus. Mutta jos ei itse osaa/ole aikaa tehdä autolle mitään, en oikein voi suositella. Vanha autohan tämä on ja jos sitä korjaamolle joutuu kiikuttamaan menee siihen nopeasti auton hinta. Osia saa halvalla, jos on sitä aikaa nettiä selailla ja odotella saapumista.
Halpojahan nämä nykyään on, mielestäni hinta/laatusuhde todella kohillaan. Mitään jälleenmyynti arvoa en kyllä autolle laskisi. Tosin uudemman mersun hinta laskee parissa vuodessa sen verran, että sillä saa jo yhden W220:n ostettua.
Pohja on sieltä pohjamuovien alta varmasti ruosteessa (lähinnä ne "nostopisteet" olen hitsannut kolmesta autosta), mutta sen kun laittaa kuntoon, niin taas mennään monta vuotta. Airmatic on toinen kallis, mutta sekin on vähän makuasia, sen noin 200 000km kestää iskarit ja jos ne joutuu kaikki vaihtamaan, menee niihin ihan kiitettävä summa (Tähänkin on useita vaihtoehtoja, mitä sinne laittaa), joten kannattaa katsoa milloin niitä on vaihdettu.
400 CDI on vähän pelottava moottori, kyllä tolla 320 CDI:lläkin pärjää, ei auto juurikaan ole väyrystä painavampi (Oikestaan oma 270 CDI väyrynen on muistaakseni painavampi, kuin 320 bensa ässä) ja väännöllä se menee normaaliajossa ihan hyvin.
On sitä 220d (95 hv) väyryselläkin 6 vuotta tullut aikoinaan ajettua ja kyllä sekin eteenpäin meni. Laiskemmalta oma 320 Bensa tuntuu, kun 320 CDI. Tosin mielestäni autoon sopii parhaiten 5l moottori. 430 ei ole itsellä kokemusta, luultavasti menee yhtä kivuttomasti, kun 500:nen. Tämä nyt sitten on kiinni ihan ajettavista kilometreistä tai siitä paljon on valmis maksamaan ajoistaan.
Täältä vähän lisää lukemista: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3&t=109242" onclick="window.open(this.href);return false;
ja täältä projekti kertomusta: http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... sc&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W140 vai W220 omaksi
Mitä kaikkea parannusta W220 faceliftiin on tullut? Joitakin kojelaudan viilauksia, mutta onko tekniikkapuolelle mitään kummempia? Entäs onko ruostesuojauksen tiimoilta mitään tehty? Ja entä ilmajousitukseen?
Re: W140 vai W220 omaksi
Onko siis kaikissa w220 airmatic vakiona?
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
Re: W140 vai W220 omaksi
Airmatic on vakioalusta ja lisävarusteena on saanut ABC-alustan (taitaa olla melko harvinainen).
Facelifistä ei ole kokemusta, sisustassa on muutoksia ja etu-ja takavalot erilaiset. Oikeastihan siinä on varmaan 500 kohtaa muutettu, mutta en osaa sanoa mitä.
Airmaticista vielä, niin en tiedä onko itse ilmapussit kestävämmät faceliftissä, mutta kun koko "iskari" rakentuu kuitenkin sen normaalin vaimentimen ympärille, niin kyllä se jollain kilometreillä päästää kuitenkin mehut pihalle, vaikka se pussukka kestäisikin. Näitähän saa kunnostettuinakin tai sitten on saatavilla sarjoja joissa on jousilla korvattu ilmapussi. Näitä olen joskus harkinnut, mutta toistaiseksi pysyttäitynyt ilma-alustassa: https://www.arnottindustries.com/part_M ... id633.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Facelifistä ei ole kokemusta, sisustassa on muutoksia ja etu-ja takavalot erilaiset. Oikeastihan siinä on varmaan 500 kohtaa muutettu, mutta en osaa sanoa mitä.
Airmaticista vielä, niin en tiedä onko itse ilmapussit kestävämmät faceliftissä, mutta kun koko "iskari" rakentuu kuitenkin sen normaalin vaimentimen ympärille, niin kyllä se jollain kilometreillä päästää kuitenkin mehut pihalle, vaikka se pussukka kestäisikin. Näitähän saa kunnostettuinakin tai sitten on saatavilla sarjoja joissa on jousilla korvattu ilmapussi. Näitä olen joskus harkinnut, mutta toistaiseksi pysyttäitynyt ilma-alustassa: https://www.arnottindustries.com/part_M ... id633.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- H.E. von Kuusi
- Mersumies
- Viestit: 639
- Liittynyt: Ke 19.10.2011 18:34
- Paikkakunta: Åbo
Re: W140 vai W220 omaksi
Ei taida olla faceliftissä sen parempi airmatic. Valitettavasti asia vaan on niin, että vielä tänäkin päivänä airmatic jouset kestää keskimäärin sen 200tkm jonka jälkeen alkaa paukkumaan. Eräällä tutulla w212 e350cdi 2012, johon vastikään uusittiin kaikki nuo "iskarit". Mittarissa muistaakseni n. 215-220tkm ja viikon välein paukku jokainen jousi yksitellen. Erinomainen alustahan se on toimiessaan, ja jos ei ihan älyttömästi kilsoja tule niin en tuota kyllä miksikään esteeksi laskisi, jos itse olisi ko. laitetta ostelemassa.noroljan kirjoitti:Airmatic on vakioalusta ja lisävarusteena on saanut ABC-alustan (taitaa olla melko harvinainen).
Facelifistä ei ole kokemusta, sisustassa on muutoksia ja etu-ja takavalot erilaiset. Oikeastihan siinä on varmaan 500 kohtaa muutettu, mutta en osaa sanoa mitä.
Airmaticista vielä, niin en tiedä onko itse ilmapussit kestävämmät faceliftissä, mutta kun koko "iskari" rakentuu kuitenkin sen normaalin vaimentimen ympärille, niin kyllä se jollain kilometreillä päästää kuitenkin mehut pihalle, vaikka se pussukka kestäisikin. Näitähän saa kunnostettuinakin tai sitten on saatavilla sarjoja joissa on jousilla korvattu ilmapussi. Näitä olen joskus harkinnut, mutta toistaiseksi pysyttäitynyt ilma-alustassa: https://www.arnottindustries.com/part_M ... id633.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Itselläkin kaupat tehty ässästä vastikään, mutta budjetti oli sen verran pienempi, että päädyin mielummin ostamaan hienon w126:n, kun huonon/keskitason w140. Muutenkin tuo vanhempi jotenkin miellyttää silmää enemmän, vaikka möhkö olisi kyllä ominaisuuksiltaan melko ylivertainen.
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Re: W140 vai W220 omaksi
Jos harraste ja pelkästään kesäajoon niin ehdottomasi hyvin säilynyt W126, sillä mennään tyylillä, fiiliksellä ja tunteella niin kuin harrasteautolla kuuluukin. Ja mukavuus on varmasti parempi kuin muissa kasarikulkineissa ellei sitten vertaa rolls royceen.H.E. von Kuusi kirjoitti:Itselläkin kaupat tehty ässästä vastikään, mutta budjetti oli sen verran pienempi, että päädyin mielummin ostamaan hienon w126:n, kun huonon/keskitason w140. Muutenkin tuo vanhempi jotenkin miellyttää silmää enemmän, vaikka möhkö olisi kyllä ominaisuuksiltaan melko ylivertainen.
Viestin aloitaja ei kertonut mihin käyttöön auto tulee ja en muutenkaaan kun en ole kumpaakaan omistanut ole pätevä kommentoimaan

1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W140 vai W220 omaksi
Nanolakka näyttäisi kestävän paremmin ruostumista vastaan, ainakin omassa. Faceliftissä sisällä nappulat ei oo enää samanlaiset kuin A-sarjalaisessa. Omaan faceliftiin olen ollut pääosin tyytyväinen. Tosin ABC-remontti oli melkoisen tyyris ja digiboxin kanssa on häikkää.janih74 kirjoitti:Mitä kaikkea parannusta W220 faceliftiin on tullut? Joitakin kojelaudan viilauksia, mutta onko tekniikkapuolelle mitään kummempia? Entäs onko ruostesuojauksen tiimoilta mitään tehty? Ja entä ilmajousitukseen?
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Re: W140 vai W220 omaksi
W220 on kuin pidennettu Volvo S80. Taitaa olla sama piirtäjä.MouTine kirjoitti:janih74 kirjoitti:
Jos noista Mersuista pitäisi valita niin oma kantani kaatuisi W220:sen kannalle ja vähintään 500 bensa-koneella. On se sen verran linjakkaamman näköinen sekä sisältä että päältä.
Tapani Rauha
trh202@gmail.com
trh202@gmail.com
Re: W140 vai W220 omaksi
jos bemaria ja audia aletaa ehottelemaan niin BMW E65/E66 ehdottomasti. Hakkaa samanikäiset mersut ja audit 100-0 kaikilla osa-alueilla 

Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: W140 vai W220 omaksi
Vaimon pojalla on E65 735 pari vuotta. On ollut aika paljon vikoja, lähinnä moottorissa. Vaikuttaa aika paskalta yksilöltäSergey kirjoitti:jos bemaria ja audia aletaa ehottelemaan niin BMW E65/E66 ehdottomasti. Hakkaa samanikäiset mersut ja audit 100-0 kaikilla osa-alueilla

1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224