Motonetin jarruosat
Motonetin jarruosat
Minkälaisia kokemuksia porukalla tällä motonetin jarruosista?Täytyis alkaa vaihtaan molempiin lankkuihin eteen ja taakse palat ja ehjä kengätkin.Joskus oli käytössä bilteman palat,eikä mielestäni kovin huonot olleet.
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Re: Motonetin jarruosat
Palat on pölynä vanteissa, toki ei muuta vikkaa oo paloissa ollu ko toi pölyäminen.. En nyt muista valmistajaa mutten itelle osta mitään jarru osia ennää tuolta. Lucas on ok merkki paloissa muttei motonetistä semmosia oo koskaa saanu. Levyjä ei ainakkaa kannata ostaa tuolta. Ennemmi orkkista tai kl osia. Jyrryyttäny levyt joka autossa mitä "brembo" tai ABS merkkisiä onkaa ollu.
S124 & W124
Mulla on motonetista jarrulevyt ja palat tossa 300dt, näillä menty 10tkm eikä valittamista.
W124 260E -87, W124 300DT -91, W124 300D -86, W124 300TD -88, W210 220cdi -02, S211 320cdi -03
Brembo jarrulevyinä. En ostais uudelleen. Jo ensimäisien palojen aikana etupää nypyttää jarruttaessa tuossa 300DT:ssä. Kierot siis ja nyt ei kannata sanoa että on väärin sisään ajettu. Asennuken myös tein silleen että navat oli taatusti puhtaat. Boshin levyt on odotamassa hyllyssä. Saapi sit nähdä mitä ne on?
Ferodon jarrupalat ei pahasti pölytä mutta sitten sen miinuspuoli on se ettei pinnat pysy kiinni. Syksyllä kun vaihdoin 300DT:hen niin jokaisessa nurkassa oli jokin tai kumpikin pinta irti
Ikinä olis tuosta merkistä uskonu. Eikä edes mitkään halppispalat. Takana reilu puolipintaa jäljellä. Vähä samaa tavaraa kuin Simons. Merkki on legendaarinen mutta muuten täyspaskaa tavaraa.
Zimmerman -palat pölyttää sitte reilusti KL:ltä tule sellaiset jos sieltä tilaa. Sellaiset on nyt alla E300D:ssä sekä 300DT:ssä. Jokaviikko pitää pestä vanteet
Muutenhan ne tuntuu ottavan tehokkaasti kiinni ja jarruvoima on just tasan.
Pitää kattoa mitkä palat on tuossa 250DT:ssä Ne lie on alkuperäiset mitä tehtaalla on laitetu. Käytinkin jo etusatulaa auki muttei tullu otettua kuvaa paloista.
Ferodon jarrupalat ei pahasti pölytä mutta sitten sen miinuspuoli on se ettei pinnat pysy kiinni. Syksyllä kun vaihdoin 300DT:hen niin jokaisessa nurkassa oli jokin tai kumpikin pinta irti

Zimmerman -palat pölyttää sitte reilusti KL:ltä tule sellaiset jos sieltä tilaa. Sellaiset on nyt alla E300D:ssä sekä 300DT:ssä. Jokaviikko pitää pestä vanteet

Pitää kattoa mitkä palat on tuossa 250DT:ssä Ne lie on alkuperäiset mitä tehtaalla on laitetu. Käytinkin jo etusatulaa auki muttei tullu otettua kuvaa paloista.
Mulle laitettiin takalevyt ja palat Motonetista, olisko ollu NK tai jotain ja nyt menty 2tkm eipä niissä ole toistaiseksi valittamista.
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
W209 240 CLK
-
- Vakiokalustoa
itellä oli motonetin etupalat ja alkoi vinkumaan jarruttaessa ja meni hermo ni kävin hakee fixusesta paremmat palat..
Minä olen pitänyt Bremboa OEM laatuna
Kiljuminen monen yhdistelmän ongelmana

Kiljuminen monen yhdistelmän ongelmana
autodidakti
Miksi täällä ei kukaan kokeile levyjen sorvausta jos menee kieroon kun se voi asettua siihen sen kieroilu..tieten maksamaan se tulee ja on pois uuden hankinta hinnasta.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Vakiokalustoa
Motonetissa on monen merkkistä jarruosaa. Useimmat toimivia vaikka on joukossa poikkeuksiakin ollut. Olen pariin taxiin laittanut näitä muutaman vuoden eikä kuulemma valittamista. Myös edellisessä omassa kohtuu ripeässä kulkineessani käytin niitä 6 vuotta/170tkm ilman ongelmia.Petromax kirjoitti:Minkälaisia kokemuksia porukalla tällä motonetin jarruosista?Täytyis alkaa vaihtaan molempiin lankkuihin eteen ja taakse palat ja ehjä kengätkin.Joskus oli käytössä bilteman palat,eikä mielestäni kovin huonot olleet.
Usein syy jarrulevyn kieroon vetämiseen on laahaava jarru eli satulan/liukuholkkien huolellinen tarkastus on tärkeää. Uusia jarrupaloja ei saa tunkea väkisin paikoilleen. Kaikki ruoste ym on huolella putsattava ennen asennusta.
E 270 CDI T Elegance -00
100 000km motonetin jarrupaloilla, ei ongelmia ja auto e290td väyrynen
petri55 kirjoitti:100 000km motonetin jarrupaloilla, ei ongelmia ja auto e290td väyrynen
Tämmöset vastaukset on täysin turhia "motonetin jarrupaloilla" 100000km, eihän se motonet niitä tee!!!!! Sieltähän saa useamman merkin osia, kuten muistakin tarvikeliikkeistä! Itse olen ostanut motonetistä jarru osia useampaankin autoon. ABS, Brembo, NK, Roadhouse, ATE.... Siinä listaa mitä merkkejä itselle on sattunut milloinkin löytymään heidän valikoimistaan.
Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna+ -19 Black (J11B)
Nissan Micra 1,0 16V -00 Intense Blue (K11)
MB CLK230K A Elegance -98 Brilliant Silver (w208)
MB C200 Sport -95 Aspen Green (w202)
EX. Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Xtronic Design pack -17 Black (J11)
EX. MB E280 CDI TA Elegance -04 Tanzanite Blue Metallic (S211)
EX. BMW 520i -97 Schwarz II (E39)
EX. MB 190E 1.8 Sportline -91 Bornit (W201)
Nissan Micra 1,0 16V -00 Intense Blue (K11)
MB CLK230K A Elegance -98 Brilliant Silver (w208)
MB C200 Sport -95 Aspen Green (w202)
EX. Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Xtronic Design pack -17 Black (J11)
EX. MB E280 CDI TA Elegance -04 Tanzanite Blue Metallic (S211)
EX. BMW 520i -97 Schwarz II (E39)
EX. MB 190E 1.8 Sportline -91 Bornit (W201)
Ylitte 6 tuntia laittelin nuita levyjä ja paloja eikä syy ajankäyttöön ollu se että puliti tms. olis ollu tiukassaE.Koskinen kirjoitti: Usein syy jarrulevyn kieroon vetämiseen on laahaava jarru eli satulan/liukuholkkien huolellinen tarkastus on tärkeää. Uusia jarrupaloja ei saa tunkea väkisin paikoilleen. Kaikki ruoste ym on huolella putsattava ennen asennusta.

Voipi päätellä että puhdistukset sun muut mäntienliikkumiset oli ja on taatusti kunnossa. Nytkin hyllyssä on uudet etujarrun kumit + männän tiivisteet x2 jos sattuu tarttemaan. Samalla aina laitan uudet tapit takasatuloihin kun paloja uusaan. Yhden kumin uusasin tuohon 250 viikko sitten. Niin ja jarrunesteet muuten vaihdoin silloin samalla. Siinä mielessä Brembon levyt on ainakin mun mielestä täysiä p_askoja.
Joo määki oon ne kunnolla putsannu ja tarkistanu ettei laahaa (sehä on itsestäänselvyys) ja kumma ko ei oo muilla tarvike levyillä jyrränny.
Muistin ny et lankkuun laitoin taakse motonetin jarruhilut ja ne oli ok. En muista merkkiä vaan ni samapa se tälle positiiviselle kokemukselle.
Muistin ny et lankkuun laitoin taakse motonetin jarruhilut ja ne oli ok. En muista merkkiä vaan ni samapa se tälle positiiviselle kokemukselle.

S124 & W124
-
- Mersumies
Kokemuksia on muutamasta halvasta sarjasta Toyota:n kohdalta ja Mersuunkin kävin hakemassa takalevyt mutta hyllystä tulikin eriparia olevat levyt, hölmöykissäni otin ne vielä mukaan mutta kävin sitten palauttamassa.Petromax kirjoitti:Minkälaisia kokemuksia porukalla tällä motonetin jarruosista?Täytyis alkaa vaihtaan molempiin lankkuihin eteen ja taakse palat ja ehjä kengätkin.Joskus oli käytössä bilteman palat,eikä mielestäni kovin huonot olleet.
Toyotan osalta kahdessa sarjassa ei ole ollut sanomista.
Mersuun hain sitten Merteilistä muistaakseni Zimmerman -merkkiset harmaaksi pinnoitetut takalevyt ja hyvin ovat toimineet.
Ford Focukseen laitoin eteen, uutena merkkinä minulle, Pagid- merkkiset samoin harmaat levyt ja Pagid -palat. Ebay UK:sta kotiin kannettuna noin 80€. Erittäin hyvä poljintuntuma ja jarrutusteho.
Suosittelen.
Ite oon kyll ostannu aina kl-varaosista tai merteililtä. Siltä on saannu zimmermania ja boschia. Omasta mielestä melkeempä saman hintasta ku motonetistä.
300CE-24v
kl-varaosat 47e zimmerman
motonet 44e joku merkki
Saksastanäyttää olevan bosch 40e topautoosat.fi
300CE-24v
kl-varaosat 47e zimmerman
motonet 44e joku merkki
Saksastanäyttää olevan bosch 40e topautoosat.fi
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92