Todellisten kilometrien metsästystä s124d vm94

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Siivertti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: La 20.10.2012 23:10
Paikkakunta: K:nummi

Todellisten kilometrien metsästystä s124d vm94

Viesti Kirjoittaja Siivertti »

Morjesta. Eli hakusessa rakkineen oikeet kilometrit. Ajattelin lähteä etsimään muilta foorumilaisilta tietoja/arvauksia tehtyjen huoltojen perusteella.
Alipainep vaihdettu, lähes kaikki alustan puslat vaihdettu(aivan loppu) nyt molemmat takaiskareiden alapallot todella väljät.
Auto maalattu joskus mutta pinta silti erittäin naarmunen, sähköikkunat vaihdettu (rattaat sileenä), polttoaineen paluuletkut vaihdettu, kaikki aivan hapertuneet. Vuosi dieseliä noin 1,5 l / 100km.
Mittarissa 428 000km. Musta ne ei vaikuta todellisilta.. Kokemuksia!??
S124 E250D -94 Manuaali
Bmw e46 330d Touring-01 manuaali (myynnissä!)

Ex 2x205 pösö -86/92
1x405 pösö -90
1xOpel vectra 1,9tdi -99
1xHonda monkey-99
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Todellisten kilometrien metsästystä s124d vm94

Viesti Kirjoittaja atlas »

Konehuoneen kuvasta,pakosarjasta ja yleisilmeestä voi päätellä iän...kuskin penkistäkin mutta tuonti autona niihin vaihdetaan sisustaakin.
Jos 400tkm mittarissa niin aika siisti pitää olla .
Moottorin öljynpaineista,vuodoista ja tieten mitä sinne on uusittu.
Yleisesti paljon ajettuja noi on mutta on vähän ajettujakin seassa...uudelleen maalattu mutta noi on niitä hapanneita faceliftejä kun taas vanhemmat on maalauksensa ansiosta kestävämpiä.
Mutta auton kallein osa on kori eli arvosta sitä tai yleisilmettä yleensä enmmän kuin sitä mittarilukemaa koska osia saa ja tieten korjaatko itse..
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
The Thing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 414
Liittynyt: To 01.03.2012 23:34

Re: Todellisten kilometrien metsästystä s124d vm94

Viesti Kirjoittaja The Thing »

Siivertti kirjoitti:Morjesta. Eli hakusessa rakkineen oikeet kilometrit. Ajattelin lähteä etsimään muilta foorumilaisilta tietoja/arvauksia tehtyjen huoltojen perusteella.
Alipainep vaihdettu, lähes kaikki alustan puslat vaihdettu(aivan loppu) nyt molemmat takaiskareiden alapallot todella väljät.
Auto maalattu joskus mutta pinta silti erittäin naarmunen, sähköikkunat vaihdettu (rattaat sileenä), polttoaineen paluuletkut vaihdettu, kaikki aivan hapertuneet. Vuosi dieseliä noin 1,5 l / 100km.
Mittarissa 428 000km. Musta ne ei vaikuta todellisilta.. Kokemuksia!??
Alipainepumppu menee noissa kilsoissa ja muutenkin tuo kilometrimäärä on se millon alkaa vaan alkaa ne niveletkin pikkuhiljaa menemään, joten ei voi sanoa onko aidot kilsat vai ei. Tosiaan paljon sanoo pakosarja, jos siinä vielä vähän alkuperästä maalia, niin kilometrit voi pitää paikkansakin, jos taas pelkkää ruosteen väriä, niin ajettu ehkä enemmän.

Sisusta sanoo myös paljon, siis missä kunnossa kuskin penkki jne, kuten tässä edellinen jo mainitsikin. Ja tuo facelifti, niin en ihmettele miksi on "jo" maalattu, onhan sillä jo ikääkin ja tosiaan ei ole yhtä hyvä ruosteensietäjä kuin vanhempi malli(ennen faceliftiä).
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: Todellisten kilometrien metsästystä s124d vm94

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Laita auton tiedot sekä kuvat näkyville , niin ehkä jollakin on historiatietoa .
Toisaaalta jos lähdet siitä ajatuksesta , että on ajettu 850 tkm ...


Pakosarjasta (harmaa väri muuttu ruskeaksi ) voi lähinnä vain sanoa , onko ajettu yli 200 tkm .
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3990
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: Todellisten kilometrien metsästystä s124d vm94

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Ja sit tietysti, kun puhutaan jo kuitenkin 20 vuotta vanhasta autosta, niin ei se sisustakaan pahemmin kilometreistä kerro. Jos auto on ollut sellaisella henkilöllä, joka on tykännyt pitää autosta hyvää huolta ja kohdella sitä varoen, ehkä jopa pitänyt istuinsuojia istuimien päällä, ja ajanut lähinnä vain pitkää matkaa yksinään, niin joku 600 000km ei näissä autoissa näy sisällä paljon missään. No, ratti ja polkimet tietysti kuluvat ja vaihdekepin nuppi manuaaleissa, mutta nuo on nin helppo vaihtaa, ettei se mitään todista, jos ovat hyväkuntoiset.

Toisaalta taas reilu 200 000km kuluttaa sisustan 20 vuodessa aivan järkyttävään kuntoon, jos ajetaan aina vain lyhyttä matkaa, säilytetään pirssiä ulkona auringonpaisteessa, säilytetään sisällä epämääräinen määrä erilaista rompetta (joka heiluu ajaessa sinne tänne ja kolhii/naarmuttaa puut ja kovamuoviosat), poraillaan kojelaudat täyteen reikiä vaikkapa autopuhelintelinettä varten ja aina autoon ja sieltä pois mennessä nojataan voimalla siihen selkänojan reunaan ja muutenkin täysillä hinkataan istuinverhoilua.

Toisaalta, näissä kahdessa esimerkissä olettaisin, että se reilu 600 000km ajettu voi kuitenkin hyvinkin olla turvallisempi valinta, kun sisustan yleiskunto usein kertoo muutenkin siitä, miten autoa on pidetty ja miten siitä on huolehdittu. Kyllähän kori ja tekniikkakin kärsivät siitä, että autoa kohdellaan kaltoin jo lyhyemmälläkin ajolla.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Todellisten kilometrien metsästystä s124d vm94

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Siivertti kirjoitti:Morjesta. Eli hakusessa rakkineen oikeet kilometrit. Ajattelin lähteä etsimään muilta foorumilaisilta tietoja/arvauksia tehtyjen huoltojen perusteella.
Alipainep vaihdettu, lähes kaikki alustan puslat vaihdettu(aivan loppu) nyt molemmat takaiskareiden alapallot todella väljät.
Auto maalattu joskus mutta pinta silti erittäin naarmunen, sähköikkunat vaihdettu (rattaat sileenä), polttoaineen paluuletkut vaihdettu, kaikki aivan hapertuneet. Vuosi dieseliä noin 1,5 l / 100km.
Mittarissa 428 000km. Musta ne ei vaikuta todellisilta.. Kokemuksia!??
Alustan osia alkaa mennä 20 vuotiaasta autosta vaikka olis seisonut katoksessa koko 20 vuotta. Noista muista vioistakaan ei voi sanoa ajetuista kilometreistä mitään, takaiskareiden pallot kolistavat usein, en tiedä että kumpi niille on pahempi ajetut kilometrit vai 20 vuotta aikaa :roll:

124 mittarilukema on vain luku mittarissa, ei vaikuta paljo auton kuntoon tai luotettavuudeen :lol:
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
Avatar
Kimi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Ma 28.11.2005 19:14

Re: Todellisten kilometrien metsästystä s124d vm94

Viesti Kirjoittaja Kimi »

Jolle kirjoitti:
Siivertti kirjoitti: 124 mittarilukema on vain luku mittarissa, ei vaikuta paljo auton kuntoon tai luotettavuudeen :lol:
Tämä on tosi. Mulla oli aikanaan 2 kpl w124 250 peräkkäin. Toisen toin itse Saksasta ja toinen rehti suomitaxi. Kumpikin oli kunnossa ja hyviä ajaa. Saksantuonti oli hieno alkuperäiskuntoinen ja paremmin varusteltu, mittarilukema (160000km)olisi voinut jopa pitää paikkansa. Suomiauto oli myös ehjä alkuperäiskuntoinen ja erittäin tarkasti huollettu, karvalakkimalli, mittarilukema (830000km)todennäköisesti piti paikkansa. Eipä niissä ajolleen kuitenkaan eroja ollut :)
"Kerrotko ampujan epävirallisesti, Mersumiesten kesken?"
-Komisario Eero Jansson-
The Thing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 414
Liittynyt: To 01.03.2012 23:34

Re: Todellisten kilometrien metsästystä s124d vm94

Viesti Kirjoittaja The Thing »

Itellä mittari näyttää lähes 460tkm ja mulla on edelleen harmaata maalia pakosarjassa näkyvillä, joten ilmeisestikin mittarilukemani pitää paikkansa.
Avatar
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5429
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: Todellisten kilometrien metsästystä s124d vm94

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

The Thing kirjoitti:Itellä mittari näyttää lähes 460tkm ja mulla on edelleen harmaata maalia pakosarjassa näkyvillä, joten ilmeisestikin mittarilukemani pitää paikkansa.
Tuossa 250DT:ssä ei paljo maalia näy ja luulen että senkin mittarilukema on kohdillaan 157t. Venakopan paperinen lappu viivakoodeineen on vieläkin luettavissa samoin kuin öljypöhjan tarra. Olen koukkinu autoa muutenkin jokapuolelta ja sillä kokemuksella mikä mulla on niin en epäile mittarilukemaa.

En siis pidä minkäänlaisena takeena pakosarjan väriä.

Tuo 300DT:n lankun mittarilukema on nyt jotain 360t ja vuosi sitten sen jakopäänketju oli uuteen verrattuna kuin uusi. Ei pituusetoa yhtään. Luuen siis että senkin mittarilukemama pitää kokolailla kutinsa mutta pakosarjassa ei ole häivääkään harmaasta väristä.

Ukkelilla 120t ajettu 300D ja varmistetut kilometrit. Alustassa ei edes pohjalevyn kiinnitysmuttereissa ruostetta missään yhtään silti pakosarjassa ei harmaasta tietoakaan.

Tämä pakosarjan väri on mielestäin aivan täys myytti!!!!!
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: Todellisten kilometrien metsästystä s124d vm94

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Myytistä !!!!! En tiedä, mutta aikoinaan ajateltiin, että pakosarja on täysin harmaa vielä alle 200 tkm ajetuissa 124 dieseleissä. Nythän ne on jo kaikissa läpi ruosteessa ....
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Vastaa Viestiin