Todellisten kilometrien metsästystä s124d vm94
Todellisten kilometrien metsästystä s124d vm94
Morjesta. Eli hakusessa rakkineen oikeet kilometrit. Ajattelin lähteä etsimään muilta foorumilaisilta tietoja/arvauksia tehtyjen huoltojen perusteella.
Alipainep vaihdettu, lähes kaikki alustan puslat vaihdettu(aivan loppu) nyt molemmat takaiskareiden alapallot todella väljät.
Auto maalattu joskus mutta pinta silti erittäin naarmunen, sähköikkunat vaihdettu (rattaat sileenä), polttoaineen paluuletkut vaihdettu, kaikki aivan hapertuneet. Vuosi dieseliä noin 1,5 l / 100km.
Mittarissa 428 000km. Musta ne ei vaikuta todellisilta.. Kokemuksia!??
Alipainep vaihdettu, lähes kaikki alustan puslat vaihdettu(aivan loppu) nyt molemmat takaiskareiden alapallot todella väljät.
Auto maalattu joskus mutta pinta silti erittäin naarmunen, sähköikkunat vaihdettu (rattaat sileenä), polttoaineen paluuletkut vaihdettu, kaikki aivan hapertuneet. Vuosi dieseliä noin 1,5 l / 100km.
Mittarissa 428 000km. Musta ne ei vaikuta todellisilta.. Kokemuksia!??
S124 E250D -94 Manuaali
Bmw e46 330d Touring-01 manuaali (myynnissä!)
Ex 2x205 pösö -86/92
1x405 pösö -90
1xOpel vectra 1,9tdi -99
1xHonda monkey-99
Bmw e46 330d Touring-01 manuaali (myynnissä!)
Ex 2x205 pösö -86/92
1x405 pösö -90
1xOpel vectra 1,9tdi -99
1xHonda monkey-99
Re: Todellisten kilometrien metsästystä s124d vm94
Konehuoneen kuvasta,pakosarjasta ja yleisilmeestä voi päätellä iän...kuskin penkistäkin mutta tuonti autona niihin vaihdetaan sisustaakin.
Jos 400tkm mittarissa niin aika siisti pitää olla .
Moottorin öljynpaineista,vuodoista ja tieten mitä sinne on uusittu.
Yleisesti paljon ajettuja noi on mutta on vähän ajettujakin seassa...uudelleen maalattu mutta noi on niitä hapanneita faceliftejä kun taas vanhemmat on maalauksensa ansiosta kestävämpiä.
Mutta auton kallein osa on kori eli arvosta sitä tai yleisilmettä yleensä enmmän kuin sitä mittarilukemaa koska osia saa ja tieten korjaatko itse..
Jos 400tkm mittarissa niin aika siisti pitää olla .
Moottorin öljynpaineista,vuodoista ja tieten mitä sinne on uusittu.
Yleisesti paljon ajettuja noi on mutta on vähän ajettujakin seassa...uudelleen maalattu mutta noi on niitä hapanneita faceliftejä kun taas vanhemmat on maalauksensa ansiosta kestävämpiä.
Mutta auton kallein osa on kori eli arvosta sitä tai yleisilmettä yleensä enmmän kuin sitä mittarilukemaa koska osia saa ja tieten korjaatko itse..
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Todellisten kilometrien metsästystä s124d vm94
Alipainepumppu menee noissa kilsoissa ja muutenkin tuo kilometrimäärä on se millon alkaa vaan alkaa ne niveletkin pikkuhiljaa menemään, joten ei voi sanoa onko aidot kilsat vai ei. Tosiaan paljon sanoo pakosarja, jos siinä vielä vähän alkuperästä maalia, niin kilometrit voi pitää paikkansakin, jos taas pelkkää ruosteen väriä, niin ajettu ehkä enemmän.Siivertti kirjoitti:Morjesta. Eli hakusessa rakkineen oikeet kilometrit. Ajattelin lähteä etsimään muilta foorumilaisilta tietoja/arvauksia tehtyjen huoltojen perusteella.
Alipainep vaihdettu, lähes kaikki alustan puslat vaihdettu(aivan loppu) nyt molemmat takaiskareiden alapallot todella väljät.
Auto maalattu joskus mutta pinta silti erittäin naarmunen, sähköikkunat vaihdettu (rattaat sileenä), polttoaineen paluuletkut vaihdettu, kaikki aivan hapertuneet. Vuosi dieseliä noin 1,5 l / 100km.
Mittarissa 428 000km. Musta ne ei vaikuta todellisilta.. Kokemuksia!??
Sisusta sanoo myös paljon, siis missä kunnossa kuskin penkki jne, kuten tässä edellinen jo mainitsikin. Ja tuo facelifti, niin en ihmettele miksi on "jo" maalattu, onhan sillä jo ikääkin ja tosiaan ei ole yhtä hyvä ruosteensietäjä kuin vanhempi malli(ennen faceliftiä).
Re: Todellisten kilometrien metsästystä s124d vm94
Laita auton tiedot sekä kuvat näkyville , niin ehkä jollakin on historiatietoa .
Toisaaalta jos lähdet siitä ajatuksesta , että on ajettu 850 tkm ...
Pakosarjasta (harmaa väri muuttu ruskeaksi ) voi lähinnä vain sanoa , onko ajettu yli 200 tkm .
Toisaaalta jos lähdet siitä ajatuksesta , että on ajettu 850 tkm ...
Pakosarjasta (harmaa väri muuttu ruskeaksi ) voi lähinnä vain sanoa , onko ajettu yli 200 tkm .
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: Todellisten kilometrien metsästystä s124d vm94
Ja sit tietysti, kun puhutaan jo kuitenkin 20 vuotta vanhasta autosta, niin ei se sisustakaan pahemmin kilometreistä kerro. Jos auto on ollut sellaisella henkilöllä, joka on tykännyt pitää autosta hyvää huolta ja kohdella sitä varoen, ehkä jopa pitänyt istuinsuojia istuimien päällä, ja ajanut lähinnä vain pitkää matkaa yksinään, niin joku 600 000km ei näissä autoissa näy sisällä paljon missään. No, ratti ja polkimet tietysti kuluvat ja vaihdekepin nuppi manuaaleissa, mutta nuo on nin helppo vaihtaa, ettei se mitään todista, jos ovat hyväkuntoiset.
Toisaalta taas reilu 200 000km kuluttaa sisustan 20 vuodessa aivan järkyttävään kuntoon, jos ajetaan aina vain lyhyttä matkaa, säilytetään pirssiä ulkona auringonpaisteessa, säilytetään sisällä epämääräinen määrä erilaista rompetta (joka heiluu ajaessa sinne tänne ja kolhii/naarmuttaa puut ja kovamuoviosat), poraillaan kojelaudat täyteen reikiä vaikkapa autopuhelintelinettä varten ja aina autoon ja sieltä pois mennessä nojataan voimalla siihen selkänojan reunaan ja muutenkin täysillä hinkataan istuinverhoilua.
Toisaalta, näissä kahdessa esimerkissä olettaisin, että se reilu 600 000km ajettu voi kuitenkin hyvinkin olla turvallisempi valinta, kun sisustan yleiskunto usein kertoo muutenkin siitä, miten autoa on pidetty ja miten siitä on huolehdittu. Kyllähän kori ja tekniikkakin kärsivät siitä, että autoa kohdellaan kaltoin jo lyhyemmälläkin ajolla.
Toisaalta taas reilu 200 000km kuluttaa sisustan 20 vuodessa aivan järkyttävään kuntoon, jos ajetaan aina vain lyhyttä matkaa, säilytetään pirssiä ulkona auringonpaisteessa, säilytetään sisällä epämääräinen määrä erilaista rompetta (joka heiluu ajaessa sinne tänne ja kolhii/naarmuttaa puut ja kovamuoviosat), poraillaan kojelaudat täyteen reikiä vaikkapa autopuhelintelinettä varten ja aina autoon ja sieltä pois mennessä nojataan voimalla siihen selkänojan reunaan ja muutenkin täysillä hinkataan istuinverhoilua.
Toisaalta, näissä kahdessa esimerkissä olettaisin, että se reilu 600 000km ajettu voi kuitenkin hyvinkin olla turvallisempi valinta, kun sisustan yleiskunto usein kertoo muutenkin siitä, miten autoa on pidetty ja miten siitä on huolehdittu. Kyllähän kori ja tekniikkakin kärsivät siitä, että autoa kohdellaan kaltoin jo lyhyemmälläkin ajolla.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: Todellisten kilometrien metsästystä s124d vm94
Alustan osia alkaa mennä 20 vuotiaasta autosta vaikka olis seisonut katoksessa koko 20 vuotta. Noista muista vioistakaan ei voi sanoa ajetuista kilometreistä mitään, takaiskareiden pallot kolistavat usein, en tiedä että kumpi niille on pahempi ajetut kilometrit vai 20 vuotta aikaaSiivertti kirjoitti:Morjesta. Eli hakusessa rakkineen oikeet kilometrit. Ajattelin lähteä etsimään muilta foorumilaisilta tietoja/arvauksia tehtyjen huoltojen perusteella.
Alipainep vaihdettu, lähes kaikki alustan puslat vaihdettu(aivan loppu) nyt molemmat takaiskareiden alapallot todella väljät.
Auto maalattu joskus mutta pinta silti erittäin naarmunen, sähköikkunat vaihdettu (rattaat sileenä), polttoaineen paluuletkut vaihdettu, kaikki aivan hapertuneet. Vuosi dieseliä noin 1,5 l / 100km.
Mittarissa 428 000km. Musta ne ei vaikuta todellisilta.. Kokemuksia!??

124 mittarilukema on vain luku mittarissa, ei vaikuta paljo auton kuntoon tai luotettavuudeen

-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: Todellisten kilometrien metsästystä s124d vm94
Tämä on tosi. Mulla oli aikanaan 2 kpl w124 250 peräkkäin. Toisen toin itse Saksasta ja toinen rehti suomitaxi. Kumpikin oli kunnossa ja hyviä ajaa. Saksantuonti oli hieno alkuperäiskuntoinen ja paremmin varusteltu, mittarilukema (160000km)olisi voinut jopa pitää paikkansa. Suomiauto oli myös ehjä alkuperäiskuntoinen ja erittäin tarkasti huollettu, karvalakkimalli, mittarilukema (830000km)todennäköisesti piti paikkansa. Eipä niissä ajolleen kuitenkaan eroja ollutJolle kirjoitti:Siivertti kirjoitti: 124 mittarilukema on vain luku mittarissa, ei vaikuta paljo auton kuntoon tai luotettavuudeen

"Kerrotko ampujan epävirallisesti, Mersumiesten kesken?"
-Komisario Eero Jansson-
-Komisario Eero Jansson-
Re: Todellisten kilometrien metsästystä s124d vm94
Itellä mittari näyttää lähes 460tkm ja mulla on edelleen harmaata maalia pakosarjassa näkyvillä, joten ilmeisestikin mittarilukemani pitää paikkansa.
Re: Todellisten kilometrien metsästystä s124d vm94
Tuossa 250DT:ssä ei paljo maalia näy ja luulen että senkin mittarilukema on kohdillaan 157t. Venakopan paperinen lappu viivakoodeineen on vieläkin luettavissa samoin kuin öljypöhjan tarra. Olen koukkinu autoa muutenkin jokapuolelta ja sillä kokemuksella mikä mulla on niin en epäile mittarilukemaa.The Thing kirjoitti:Itellä mittari näyttää lähes 460tkm ja mulla on edelleen harmaata maalia pakosarjassa näkyvillä, joten ilmeisestikin mittarilukemani pitää paikkansa.
En siis pidä minkäänlaisena takeena pakosarjan väriä.
Tuo 300DT:n lankun mittarilukema on nyt jotain 360t ja vuosi sitten sen jakopäänketju oli uuteen verrattuna kuin uusi. Ei pituusetoa yhtään. Luuen siis että senkin mittarilukemama pitää kokolailla kutinsa mutta pakosarjassa ei ole häivääkään harmaasta väristä.
Ukkelilla 120t ajettu 300D ja varmistetut kilometrit. Alustassa ei edes pohjalevyn kiinnitysmuttereissa ruostetta missään yhtään silti pakosarjassa ei harmaasta tietoakaan.
Tämä pakosarjan väri on mielestäin aivan täys myytti!!!!!
Re: Todellisten kilometrien metsästystä s124d vm94
Myytistä !!!!! En tiedä, mutta aikoinaan ajateltiin, että pakosarja on täysin harmaa vielä alle 200 tkm ajetuissa 124 dieseleissä. Nythän ne on jo kaikissa läpi ruosteessa ....
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.