w220
w220
Onko kellään ollut samaa ongelmaa.320 cdi laatikon päässä olevaan johtosarjaan on vuotanut laatikko öljyä.öljy kulkeutuu eculle asti ja antaa toistuvasti vika koodeja.EPC ja siihen liittyviä vikoja,tiiviste on vaihdettu ja johtosarjaa putsailtu,saattaa olla että ecussa on jo sen verran öljyä että ei korjaannu puhdistamisella?
Re: w220
Ei kait se sinne eculle mene vaan laatikon poksille.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: w220
Ei tuo ecu ohjaa laatikoa vaan tcu poxi joka on ihan eri kun ecu
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: w220
Otetaan uusisiksi ja puhutaan vain boxista joka on edestä katsottuna vasemmassa sulakerasiassa.siellä on johtosarja A2205401705 johonka nousee öljyä laatikon pistokkeesta,ja vika koodeja antaa P1636 korjattu uusi puhallin jossa ohjaus mukana 4 napaa,P1330 käynnistysmoottorin rele P1622 tunnistamaton vika,p1470 ahtopaineen säätö,paine liian pieni,P1403pakokaasujen takaisinkierrätys,ilmamassa liian alhainen.P0100 ilmamassa tai ilmamäärämittari,jännite liian korkea p1189 tuntematon vika p0703 jarruvalokytkin,p1664 lisälämmitin,oikosulku,okei siinä ne,johtojen puhdistus ja vikakoodejen nollaus,toimiin noin yhden päivän,Bosch testerillä testattu,Autocom antaa pikkuisen eri viat mutta sama juttu korjaantuu,myös srs vika poistuu liittimien puhdistuksella,onko niin että boxissa on öljyä joka noita koodeja lähettelee.??
Re: w220
Kaikkien vanhojen ässien lootan ohjaimessa on öljyä, jos se laatikon liittimen tiivisteiden läpi on päässyt johtosarjaan hyvän aikaa vuotamaan.
Omastani kaadoin tilkan öljyä pois ja piirilevy puhdistuu liuottimilla pesten (taisin joutua jotain hapettumia hammasharjalla harjaamaan) ja kunnolla kuivaten. Laatikon avaamisessa pitää olla varovainen. Siinä käytin voiveitsiä apuna.
ECU tulee vissiin Electronic Control Unit sanoista, joten turha saivarrella siitä sen enempää. Ohjain kun ohjain.
Sen verran vielä, että se laatikon pistokkeen tiivistysosanen kannattaa toki heti ekana vaihtaa. Omastani putsasin ecun, ennen kuin alkoi ongelmia ilmetä sen kummemmin.
Omastani kaadoin tilkan öljyä pois ja piirilevy puhdistuu liuottimilla pesten (taisin joutua jotain hapettumia hammasharjalla harjaamaan) ja kunnolla kuivaten. Laatikon avaamisessa pitää olla varovainen. Siinä käytin voiveitsiä apuna.
ECU tulee vissiin Electronic Control Unit sanoista, joten turha saivarrella siitä sen enempää. Ohjain kun ohjain.
Sen verran vielä, että se laatikon pistokkeen tiivistysosanen kannattaa toki heti ekana vaihtaa. Omastani putsasin ecun, ennen kuin alkoi ongelmia ilmetä sen kummemmin.
Re: w220
Juuri eilen puhdistin yhden ohjaimen öljystä (TCU, EGS, mitähän muita nimiä sillä vielä onkin) ja tänään tutkin sitä, niin sieltä oli yksi (Se ainoa iso) kondensaattori pullahtanut, kannattaa katsoa onko se kunnossa. Ei toi mullakaan ihan kuntoon tullut, mutta kannattanee käyttää starin perässä se, niin näkee "oikeat" vikakoodit. Tossa (selaa alemmas) näkyy mitä mulla sinne jäi: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=147930" onclick="window.open(this.href);return false;
E: Eikös noi sun viat ole kuitenkin ihan oikeita vikoja jotka pitäisi korjata, tuskin noi poistuu nollaamalla vikakoodit? Ja noihan tulee tosiaan moottorinohjauslaitteelta, eikait sinne voi öljyä mitenkään nousta laatikosta?
E: Eikös noi sun viat ole kuitenkin ihan oikeita vikoja jotka pitäisi korjata, tuskin noi poistuu nollaamalla vikakoodit? Ja noihan tulee tosiaan moottorinohjauslaitteelta, eikait sinne voi öljyä mitenkään nousta laatikosta?
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: w220
Ko mutikan kumi on öljylle herkää ja vetää sen usein irti levystä usein korjauksesksi rittää kiinni kolvailu putsailun lisäksinoroljan kirjoitti:Juuri eilen puhdistin yhden ohjaimen öljystä (TCU, EGS, mitähän muita nimiä sillä vielä onkin) ja tänään tutkin sitä, niin sieltä oli yksi (Se ainoa iso) kondensaattori pullahtanut, kannattaa katsoa onko se kunnossa. Ei toi mullakaan ihan kuntoon tullut, mutta kannattanee käyttää starin perässä se, niin näkee "oikeat" vikakoodit. Tossa (selaa alemmas) näkyy mitä mulla sinne jäi: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=147930" onclick="window.open(this.href);return false;
E: Eikös noi sun viat ole kuitenkin ihan oikeita vikoja jotka pitäisi korjata, tuskin noi poistuu nollaamalla vikakoodit? Ja noihan tulee tosiaan moottorinohjauslaitteelta, eikait sinne voi öljyä mitenkään nousta laatikosta?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: w220
Luin tän ketjun nyt uudestaan ja jäin miettimään, että minkäköhän "ECUn" sä nyt putsasit. Ne molemmat laitteet on siellä oikeanpuoleisessa "sulakeboxissa" (Tai kuten asian ilmaisit "edestä katsottuna vasemmassa sulakerasiassa").
Vaihteistonohjausyksikkö (TCU, EGS) on se musta pienempi boxi, johon menee kaksi liitintä ja toinen näistä tulee vaihdelaatikolta (tätä pitkin öljyt nousee sinne).
Moottorinohjausyksikkö (ECU, CDI2) on se isompi peltinen kirkas boxi, josta tulee noi sun vikakoodit, eikä sinne oikeen järkevästi voi mennä laatikkoöljyä.
Vaihteistonohjausyksikkö (TCU, EGS) on se musta pienempi boxi, johon menee kaksi liitintä ja toinen näistä tulee vaihdelaatikolta (tätä pitkin öljyt nousee sinne).
Moottorinohjausyksikkö (ECU, CDI2) on se isompi peltinen kirkas boxi, josta tulee noi sun vikakoodit, eikä sinne oikeen järkevästi voi mennä laatikkoöljyä.
Re: w220
tämä on se kirkas boxi,ja kyllä sinne menee öljyä,boxi ohjaa starttia, puhallinmoottoria koneessa, ja kaikkea muuta pientä,oiken viisaat miehet kehuu että on kyseessä kapilaari ilmiö joka kuljettaa öljyä johtoja pitkin boxille,ei ole ensimmäinen auto jossa tämä ilmiö on ollut,nyt on laatikon päästä vaihdettu vastakappale johtoihin ja öljy vuoto korjattu,nyt ei ole yhtään vikakoodia ja toimii,voi toki tulla takaisin viat niin kauan kun johdoista nousee öljyä boxiin
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 42
- Liittynyt: Pe 23.07.2010 20:26
- Paikkakunta: Varkaus
Re: w220
Tuossa on vähän väyliä, ohjainlaitteita ja purkkiloita
Jos ei muuten kuva skaalaudu, tallenna koneelle.


Jos ei muuten kuva skaalaudu, tallenna koneelle.

W220 S 320 Lang
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: w220
elikä talentunut vikajonnhy kirjoitti:niin ja star antaa näistä pienen f kirjaimen,elikkä toiminta häiriö,
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: w220
Otetaanpa nyt vielä kerran kuvien kanssa:

(Kuva on bensakoneisesta, joten moottorinohjausyksikön liittimet ja koko ECU on hiukan erinäköinen Dieselissä.)
Jos et ole sitä vaihteistonohjausta puhdistanut/löytänyt, niin se on tuolla johtonipun alla (punainen nuoli). Tähän laitteeseen siis tulee kaksi liitintä ja toinen niistä tulee laatikolta, toisessa kulkee muuta tietoa ja saattaa olla, että tästä meni joku johto moottorinohjaukselle (Kuvan yläreunan isompi laatikko). Jos sulla oikeasti menee öljyä sinne moottorinohjausyksikölle, toi vaihteistonohjaus on sitten ihan täynnä ja jatkaa siitä matkaa jotain kautta eteenpäin (En nyt muuta keksi miten sitä vaihteistoöljyä voi olla siellä moottorinohjauksella.) Joka tapauksessa suoraan sinne moottorinohjaukselle ei mene laatikolta johtoa.
Ton näköinen se öljyinen vaihteistonohjausyksikkö on:

Mutta mitä ongelmaa sulla on sitten tossa autossa, onko se vikatilassa, eli moottori kiertää vaan 3000 tai vaihteisto vikatilassa eikä vaihda, kun 2 ja pakin? Eilen juuri kyselin tuosta Starin pikku "f", kun huomasin, että tietyt vikakoodit tulee takaisin joka starttauksella (Kun välissä tyhjentää muistin), näkyvät vaan tallennettuina, eli ei ole päällä, mutta ei niitä nyt suoralta kädeltä voi sivuuttaakkaan, kun kokoajan tulevat takaisin.
Mulla siis näkyy noi vaihteistolta pikku äffänä, mutta kyllä ne ihan oikeita vikoja on:


(Kuva on bensakoneisesta, joten moottorinohjausyksikön liittimet ja koko ECU on hiukan erinäköinen Dieselissä.)
Jos et ole sitä vaihteistonohjausta puhdistanut/löytänyt, niin se on tuolla johtonipun alla (punainen nuoli). Tähän laitteeseen siis tulee kaksi liitintä ja toinen niistä tulee laatikolta, toisessa kulkee muuta tietoa ja saattaa olla, että tästä meni joku johto moottorinohjaukselle (Kuvan yläreunan isompi laatikko). Jos sulla oikeasti menee öljyä sinne moottorinohjausyksikölle, toi vaihteistonohjaus on sitten ihan täynnä ja jatkaa siitä matkaa jotain kautta eteenpäin (En nyt muuta keksi miten sitä vaihteistoöljyä voi olla siellä moottorinohjauksella.) Joka tapauksessa suoraan sinne moottorinohjaukselle ei mene laatikolta johtoa.
Ton näköinen se öljyinen vaihteistonohjausyksikkö on:

Mutta mitä ongelmaa sulla on sitten tossa autossa, onko se vikatilassa, eli moottori kiertää vaan 3000 tai vaihteisto vikatilassa eikä vaihda, kun 2 ja pakin? Eilen juuri kyselin tuosta Starin pikku "f", kun huomasin, että tietyt vikakoodit tulee takaisin joka starttauksella (Kun välissä tyhjentää muistin), näkyvät vaan tallennettuina, eli ei ole päällä, mutta ei niitä nyt suoralta kädeltä voi sivuuttaakkaan, kun kokoajan tulevat takaisin.
Mulla siis näkyy noi vaihteistolta pikku äffänä, mutta kyllä ne ihan oikeita vikoja on:

Re: w220
Nii EPC:stä puhuit jo ekassa viestissä, ei kait sinne kuitenkaan kukaan ole EPC:tä asentanut 
Jos tarkoitat ESP:tä, niin se ohjausyksikkö on siellä kuskinpuolen "sulakeboxissa" (Se toinen ohjausyksikkö siellä on Airmaticille) ja tuskin toi öljy ongelma siihen vaikuttaa. Saattaa kyllä olla joku anturikin, joka vihoittelee. Kannattaa sieltäkin lukea vikakoodit tai olihan tossa jo vikakoodi jarruvalokytkimeltä. Lisäksi esim. toi Webaston virransaanti on varmaan ihan oikea vika.
Kannattaa jokatapauksessa katsoa se vaihteistonohjausyksikkö, jos öljyn nousu ongelmaa on havaittu, vaikka vielä toimiikin auto.
E: Eikun onkos siellä autossa joku EPC-valokin, jos on niin sitten en tiedä edes mikä se on ja puhuin omiani... Ainakin jossain näyttää olevan, joku voi sitten kertoa mikä toi on:


Jos tarkoitat ESP:tä, niin se ohjausyksikkö on siellä kuskinpuolen "sulakeboxissa" (Se toinen ohjausyksikkö siellä on Airmaticille) ja tuskin toi öljy ongelma siihen vaikuttaa. Saattaa kyllä olla joku anturikin, joka vihoittelee. Kannattaa sieltäkin lukea vikakoodit tai olihan tossa jo vikakoodi jarruvalokytkimeltä. Lisäksi esim. toi Webaston virransaanti on varmaan ihan oikea vika.
Kannattaa jokatapauksessa katsoa se vaihteistonohjausyksikkö, jos öljyn nousu ongelmaa on havaittu, vaikka vielä toimiikin auto.
E: Eikun onkos siellä autossa joku EPC-valokin, jos on niin sitten en tiedä edes mikä se on ja puhuin omiani... Ainakin jossain näyttää olevan, joku voi sitten kertoa mikä toi on:

- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: w220
EPC "electronic" power control ilmoitus
Tulee monesti polttoaine puolen viosta, sähkön saanti onkelmista
(Juttua siitä on paljon tällä sekä tuolla mese fi ja on se mainittu myös ohjekirjassa)
Jos TCU näytää tuolta noroljan kuvassa olevalta öljy lähteeltä
Voi mikä vaan valo/ilmoitus tulla
E: semmoine juttu että vaikka se öljyn vuoto olis tukittu niin
Sitä on vielä johdoissa...(Siis jos ei johtoja ole vaihdettu)Ja kulkeuttu siellä vielä hetken
minne sattuu
Tulee monesti polttoaine puolen viosta, sähkön saanti onkelmista
(Juttua siitä on paljon tällä sekä tuolla mese fi ja on se mainittu myös ohjekirjassa)
Jos TCU näytää tuolta noroljan kuvassa olevalta öljy lähteeltä
Voi mikä vaan valo/ilmoitus tulla
E: semmoine juttu että vaikka se öljyn vuoto olis tukittu niin
Sitä on vielä johdoissa...(Siis jos ei johtoja ole vaihdettu)Ja kulkeuttu siellä vielä hetken
minne sattuu
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: w220
Toi EPC-varoitus taitaakin sitten olla ainoa varoitus, jota en ole koskaan saanut W220:n näyttöön
Mulla on jenkkimallin ohjekirja ja sieltä ei löydy tuota varoitusta, tosin jenkkifoorumilta löysin, että se olisi vaan W220 Diesel malleissa ja näitähän ei Jenkkeihin ole viety. Eli tässä Dieselissä se voi sitten hyvinkin olla. Ja siksi sitä ei varmaan ole itselle koskaan tullut, kun pääasiassa Bensa ässien kanssa leikkinyt.
Tosiaan johtoja pitkin varmaan kulkeutuu, jonkin aikaa ja ymmärsin ettei tässä oltu edelleenkään sitä TCU:ta edes putsattu, jossa saattanee jonkin verran öljyä olla, jos sitä on jo Ecullakin...
Toi kuvan TCU ei ole omastani, vaan googlella sen kaivoin. Omassa se oli vieläpä paljon pahemman näköinen, siellä oli pohjalla joku 2-3cm öljyä ja liitäntä kohta kauttaaltaan öljyssä. Siltikään ei ECUlla kyllä ollut öljyä.

Mulla on jenkkimallin ohjekirja ja sieltä ei löydy tuota varoitusta, tosin jenkkifoorumilta löysin, että se olisi vaan W220 Diesel malleissa ja näitähän ei Jenkkeihin ole viety. Eli tässä Dieselissä se voi sitten hyvinkin olla. Ja siksi sitä ei varmaan ole itselle koskaan tullut, kun pääasiassa Bensa ässien kanssa leikkinyt.
Tosiaan johtoja pitkin varmaan kulkeutuu, jonkin aikaa ja ymmärsin ettei tässä oltu edelleenkään sitä TCU:ta edes putsattu, jossa saattanee jonkin verran öljyä olla, jos sitä on jo Ecullakin...
Toi kuvan TCU ei ole omastani, vaan googlella sen kaivoin. Omassa se oli vieläpä paljon pahemman näköinen, siellä oli pohjalla joku 2-3cm öljyä ja liitäntä kohta kauttaaltaan öljyssä. Siltikään ei ECUlla kyllä ollut öljyä.
Re: w220
Putsattu.Taitaa toi ECU mennä vaihtoon,hetken jo luulin että on vaikea löytää,alkuperäisnumerolla vaikeeta A0245453332,no nuo numerot on päivittynyt vuosien varrella näi vanhimmasta uusimpaan,ja kaikki sopii tähän autoon (3.2 CDI ) A0245453332,A6131530179,A6131530279,A6131530379,Toivottavasti on muillekkin apua näistä numeroista
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: w220
Käytetyt ei ole suoraan vaihto kelpoisia,jonnhy kirjoitti:Putsattu.Taitaa toi ECU mennä vaihtoon,hetken jo luulin että on vaikea löytää,alkuperäisnumerolla vaikeeta A0245453332,no nuo numerot on päivittynyt vuosien varrella näi vanhimmasta uusimpaan,ja kaikki sopii tähän autoon (3.2 CDI ) A0245453332,A6131530179,A6131530279,A6131530379,Toivottavasti on muillekkin apua näistä numeroista
Mitäs vika koodeja kaikkien putsailujen ja tarkistusten jälkeen vielä *:rilla tule
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: w220
joo ei ole vaihtokelpoisia,mutta kloonataan,samat viat tulee,käynistin rele,katkos,jäähdyttimen tuuletin,katkos,jarruvalo katkaisin,tarkista,ilmamassa anturi jännite liian alhainen,ja pari muuta virtaan liittyvää ongelmaa,ainut mikä hävisi kokonaan on srs vika ilmoitus anturi viasta apukuskin puolella,joku lastenistuin tunnistin
Re: w220
CDI203:selle: Nii noi numerothan on vissiin moottorinohjauksen ECUlle. Pystyykö tota nollaamaan starilla, vai tarvitseeko siihen jotain muita työkaluja, jotka mahdollisesti löytyy sulta? Se ajonesto ainakin taitaa olla se yksi ongelma?
Sitten ketjun aloittajalle:
Mistä muuten olet päätellyt, että se ECU on rikki, eikä noi olisi ihan oikeita vikoja noissa osissa, josta viat tulee?
Sitten ketjun aloittajalle:
Mistä muuten olet päätellyt, että se ECU on rikki, eikä noi olisi ihan oikeita vikoja noissa osissa, josta viat tulee?
Re: w220
no.on mittailtu osia ja jäähdytintuuletin uusi,aina kun putsailee niin toimii jopa pari päivää,ja viat eivät tule koskaan ajossa vaan ainostaan kun käynnistää auton,ja boxissa oli öljyä sekä hapettumia,ja siten luultavasti kosketus häiriöitä,en tiedä saako starilla nollattua,muu ohjelma käytössä joka ei ole minun,
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: w220
*:rila einoroljan kirjoitti:CDI203:selle: Nii noi numerothan on vissiin moottorinohjauksen ECUlle. Pystyykö tota nollaamaan starilla, vai tarvitseeko siihen jotain muita työkaluja, jotka mahdollisesti löytyy sulta? Se ajonesto ainakin taitaa olla se yksi ongelma?
muilla kapistuksilla kyllä
ja löytyy kyllä kuusenjuurelta...

Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
