Vaihdoin om602:n pumpun o-renkaan sammutinakselille ja akseli väärän kohtaan. Käynnistuksen jälkeen kone huusi ku syötävä. Hakkas vanteille vähän aikaa, että mitä tehdä ja ennenkuin löytyi sopiva kiintoavain, et sai polttoainelinjat auki, niin kone lämpes ykkösen kohdalta liikaa ja tavaraa siirtyi männästä sylinterin seinämiin kolmeen yläkuolokohtaan.
Esikammio tipahti kannen ja männän väliin ja ventiilit paskaksi.
Ensimmäinen dieselin isompi remonttihan siitä tuli minulle ja "asiantuntija"-virhe oli se, ettei 1:n mäntää otettu heti eka kansirempan jälkeen vaihtoon. Kone naputti ja "asiantuntija" sanoi, et ainahan ne naputtaa ja toinen, et kuulisippa mun koneen naputukset.
Ensimmäisen remontin jäkeen ajoin noin 200 km ja männän esikammiokota paloi syvemmäksi.
No, minähän päätin nostaa koneen pois nokalta ja 1:n mäntä on nyt vaihdettu ja sylinteristä poistettu ylimääräinen mäntäaines. Kaikki sylinterit hohnattu ja kiertokankien laakerit vaihdettu. Nyt ei enään naputa.
Koneen kasauksen jälkeen öljyn paineet ei noussu.
Öljykello tornista irti, mut ei vieläkään lähtenyt öljyä tulemaan startatessa. ( Hehkukaapeli hehkureleeltä irti ja sammutin vipu lukittu sammutusasentoon.)
Öljytorni irti ja sai aika kauan pyörittää ennenkuin öljyä alkoi valumaan tornireijästä. Torni paikoilleen ja varmistettiin vielä startauksella, että öljykellon reijästä öljy lähtee tulemaan ja sen jälkeen vasta tulille.
Tämän jälkeen kuuntelin stetoskoopilla ykköstä suuttimen päältä ja sieltä kuului muihin sylintereihin nähden kirkas kaikuva ääni "tjonk".
No voi perskele!
Onko männänrenkaat oikein päin. Mikä tää on? Aikani tutkailtua, ääni tulikin värähtelevästä polttoaineputkesta. Huh, huh ! Putki tuettu paremmin.
Pitäis paineet mitata, mutta ensin täytyy löytää joutava suutin, jotta saan tehtyä sovitekappaleen mittarille.
miten käy ku om602 "karkaa" sammutinvivun o-renkaan vaihto
miten käy ku om602 "karkaa" sammutinvivun o-renkaan vaihto
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W201, 2,5 D, vm91