MB 300D autom. -85, vaihtokone laitettu -89
Kylmänä kun käynnistää niin käy tasaisesti vähän aikaa, mutta hetken kuluttua tyhjäkäynti alkaa vaeltaa ikäänkuin säätö ei kerkiäisi mukaan ja kierrokset sahaa "normaaliin" ja vähän normaalin yläpuolelle. kun kone on kunnolla lämmennyt vaeltaminen vähenee, mutta ei täysin lopu.
Tämä oli pienempi ongelma.
Pahempaa on se, että kun vaihde vapaalla polkaisee kaasua ja ottaa jalan nopeasti pois kaasupolkimelta niin kierrokset putoaa nollaan eli auto sammuu. Tämä tapahtuu toisinaan hyvin pienelläkin polkasulla. Koneen lämpötila ei juuri vaikuta tähän. Tyhjäkäynnin säätöruuvista ei tapahdu mitään eikä sähköpiuhan irrottaminen pumpulta vaikuta yhtään.
Onneksi kyseessä on automaattilootalla varustettu menopeli niin ajaminen ei ole ihan mahdotonta. Ei yleensä sammu vaihde päällä kun käyttelee kaasua siististi.
Onko ainut vaihtoehto aukaista pumppu vai voiskohan jotain muuta kokeilla että sais varmuuden mikä on hätänä.
onko kukaan laitellut pumppuja eli onko tietoo, vai pitäiskö vaunu vaan viedä johonkin diesel korjaamoon hoitoon.
Kaikenkaikkiaan nämä on loistavat sivut. On kyllä löytynyt monenlaista apua kun on tarvinu vaihtaa tai säädellä jotain, mutta tällaista ongelmaa en ole huomannut kenenkään täällä esittelevän.
D:n Käynti askarruttaa?
Joo
Omassa oli kanssa sellaista oiretta että kun polkaisi kaasua, kone sen jälkeen putosi liian pienelle kierrosluvulle ja siitä aiheutui ikävä nytkähdys. Auton pumppu oli sitten täyshuollossa ja säädöissä ja nyt pelaa oikein hyvin. Voi olla että sulla on seossuhde tyhjäkäynnillä pielessä.