Sytytyksen säätökiekko??
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
Sytytyksen säätökiekko??
Mikä lie sen nimi oikeasti olikaan, mutta onko kellään tietoa niistä numeroista ja kirjaimista mikä on oikein, jos ajelee 98:lla? Joskus on ollut puhettakin, mutta en löytänyt.
Niitä on siinä kiekossa E-kirjain, S-kirjain ja lisäksi numeroita. Minulla viisari on E-kirjaimen kohdalla. Onko oikein?
Niitä on siinä kiekossa E-kirjain, S-kirjain ja lisäksi numeroita. Minulla viisari on E-kirjaimen kohdalla. Onko oikein?
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
Re: Jep
Minulla ei ohjekirja kerro tuosta mitään.Mauri H. kirjoitti:Oman ohjekirjan kertomaa: S on korkeaoktaaninen ja N on tavallinen bensiini, todennäköisesti sinulla on N:n tilalla E, eli jos ajelet normaalilla bensalla niin ihan oikein.
Mites sitten, kun kuulemma tuolla voisi ajaa 95:kin huoltokirjan lisälehden mukaan. Ettei se E-kirjain tarkottaisi sitä. Edellinen omistaja ajeli meinaan 95.llä aina.
Pakko siihen on varmuus saada.
Ässään S
Otin tästä joskus selvää Vehon teknisestä neuvonnasta.Ohjekirja ei tosiaan kerro asiasta mitään, mutta omassa pelissä ovat kirjaimina S ja N. Nuppi S-asentoon ja bensaksi 98E, niin saa muutaman hepankin kaupanpäälle. Kulutus ei nouse, jos "kestää" 98:n ja 95:n hinnaneron. Tosin mainittiin, että N-asento ja 95E jopa nostavat kulutusta tuon pienen hinnaneron verran.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
Re: Ässään S
No prkl!!Jukka N. kirjoitti:Otin tästä joskus selvää Vehon teknisestä neuvonnasta.Ohjekirja ei tosiaan kerro asiasta mitään, mutta omassa pelissä ovat kirjaimina S ja N. Nuppi S-asentoon ja bensaksi 98E, niin saa muutaman hepankin kaupanpäälle. Kulutus ei nouse, jos "kestää" 98:n ja 95:n hinnaneron. Tosin mainittiin, että N-asento ja 95E jopa nostavat kulutusta tuon pienen hinnaneron verran.
Senkö takia 9 litraa sadalle on ollut saavuttamattomissa. Säädän heti tänään S:ään.... Olispa tuonkin tiennyt 3 vuotta sitten...Kiitos!!!
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
Nyt lähtee
Kyllä lähtee!
Lähti käyntiinkin ihan erilailla ja käynti oli tasaisempaa. Nimenomaan puolilämpimässä moottorissa.
Tuntui kiihtyvänkin paremmin. Tiedä sitten. Tarkastakaa kaikki muutkin M103 kuskit kiekon asento.
Lähti käyntiinkin ihan erilailla ja käynti oli tasaisempaa. Nimenomaan puolilämpimässä moottorissa.
Tuntui kiihtyvänkin paremmin. Tiedä sitten. Tarkastakaa kaikki muutkin M103 kuskit kiekon asento.
Onko tämä kiekko vain M103:ssa, vai löytyykö se myös M102/M116/M117-moottoreista? Jos M102-tapauksissa, niin mistä vm:stä alkaen?
Mistä tuon kiekon löytää?
S = Super
N= Normal
saksalaisista bensiinilaatujen merkinnöistäkö?
Mistä tuon kiekon löytää?
S = Super
N= Normal
saksalaisista bensiinilaatujen merkinnöistäkö?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Mihinköhän kaikkeen se kiekko oikein vaikuttaa tuossa motissa?
Ainoastaan sytytykseen vai myös johonkin muuhun esim. ruiskutukseen?
Onko teoreettistakaan vaaraa nakutuksesta etc., jos käyttäisi (vahingossa tietenkin
) 95-bensaa tuolla S-asennolla?
Itsellä oli kiekko säädetty asentoon N ja koneessa onkin käytetty jatkuvasti 95:sta. Käynti on ollut kyllä kohtalaisen tasaista, mutta jotenkin kone on ollut "vaisun" tuntuinen. Tarviikin ottaa seuraava tankillinen 98:a ja koittaa onkos tuossa S-asennossa mitään eroa...
Missähän vaiheessa tuo oktaanikiekko on säädetty tuolle N:lle? Kyllä varmaan oletusarvoisesti 80-luvulla Suomeen laivattujen autojen kiekot olivat S-asennossa. Ainakaan auton edellinen omistaja ei siihen ole varmaan koskenut, liekö koskaan edes avannut konepeltiä. Kai ne Vehossa sitten on sitä renklanneet...
Kuinkas muuten on noiden M103-kattimallien kanssa, voiko niissä käyttää myöskin sekä 95:sta että 98:a?
Eikös katillisissa ollut jotain eroa puristussuhteessa, jos en ihan väärin muista?
Ainakin tuon katillisen 300CE:n kiekko oli S-asennossa, jolla kone kävi todella kauniisti. Tosin siihen saattoi vaikuttaa myös alle 100th
ajomäärä. 
Ainoastaan sytytykseen vai myös johonkin muuhun esim. ruiskutukseen?
Onko teoreettistakaan vaaraa nakutuksesta etc., jos käyttäisi (vahingossa tietenkin

Itsellä oli kiekko säädetty asentoon N ja koneessa onkin käytetty jatkuvasti 95:sta. Käynti on ollut kyllä kohtalaisen tasaista, mutta jotenkin kone on ollut "vaisun" tuntuinen. Tarviikin ottaa seuraava tankillinen 98:a ja koittaa onkos tuossa S-asennossa mitään eroa...

Missähän vaiheessa tuo oktaanikiekko on säädetty tuolle N:lle? Kyllä varmaan oletusarvoisesti 80-luvulla Suomeen laivattujen autojen kiekot olivat S-asennossa. Ainakaan auton edellinen omistaja ei siihen ole varmaan koskenut, liekö koskaan edes avannut konepeltiä. Kai ne Vehossa sitten on sitä renklanneet...
Kuinkas muuten on noiden M103-kattimallien kanssa, voiko niissä käyttää myöskin sekä 95:sta että 98:a?
Eikös katillisissa ollut jotain eroa puristussuhteessa, jos en ihan väärin muista?
Ainakin tuon katillisen 300CE:n kiekko oli S-asennossa, jolla kone kävi todella kauniisti. Tosin siihen saattoi vaikuttaa myös alle 100th


[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
--Säätö vaikuttaa mielestäni vain sytytykseen ja nakutusta voi tulla, josajelee 95:llä säädön jälkeen.Pasi M. kirjoitti:Mihinköhän kaikkeen se kiekko oikein vaikuttaa tuossa motissa?
Ainoastaan sytytykseen vai myös johonkin muuhun esim. ruiskutukseen?
Onko teoreettistakaan vaaraa nakutuksesta etc., jos käyttäisi (vahingossa tietenkin) 95-bensaa tuolla S-asennolla?
Itsellä oli kiekko säädetty asentoon N ja koneessa onkin käytetty jatkuvasti 95:sta. Käynti on ollut kyllä kohtalaisen tasaista, mutta jotenkin kone on ollut "vaisun" tuntuinen. Tarviikin ottaa seuraava tankillinen 98:a ja koittaa onkos tuossa S-asennossa mitään eroa...![]()
Missähän vaiheessa tuo oktaanikiekko on säädetty tuolle N:lle? Kyllä varmaan oletusarvoisesti 80-luvulla Suomeen laivattujen autojen kiekot olivat S-asennossa. Ainakaan auton edellinen omistaja ei siihen ole varmaan koskenut, liekö koskaan edes avannut konepeltiä. Kai ne Vehossa sitten on sitä renklanneet...
--Minulla on huoltokirjan lisälehdellä maininta, että suomeen tuotavilla 260 ja 300 malleilla voi ajaa myös 95:llä, vaikka ohjekirja kehottaa käyttämään super/98 bensaa. Tämän takia varmaan kiekko on N:ssä.
Sitä vaan aattelin, että minkämoinen tuon matalaoktaanisen 95-litkun saatavuus oli 80-luvun loppupuolella? Meikä kun oli semmonen vaahtosammuttimen mittainen vielä siihen aikaan, eikä paljoa tullut autoja tankkailtua, joten ei ole paljoa kokemuspohjaa. Eikös siihen aikaan ollut vaan 98:a ja 99:ä? Sitten oli tietysti petro-Saapeja.W126 kirjoitti:--Minulla on huoltokirjan lisälehdellä maininta, että suomeen tuotavilla 260 ja 300 malleilla voi ajaa myös 95:llä, vaikka ohjekirja kehottaa käyttämään super/98 bensaa. Tämän takia varmaan kiekko on N:ssä.

Höpöhöpö...W126 kirjoitti:...Mutta sullahan on 260-moottori, jospa se vaisuus johtuukin siitäPasi M. kirjoitti: Itsellä oli kiekko säädetty asentoon N ja koneessa onkin käytetty jatkuvasti 95:sta. Käynti on ollut kyllä kohtalaisen tasaista, mutta jotenkin kone on ollut "vaisun" tuntuinen.

Kai se sitten tuo automaattikin tuo lisää tuota väännön / puhdikkuuden tunnetta, mitä nyt on tullut muutamalla 124-koppasella 300:lla ajeltua. Vaikka onhan se kyllä muutenkin pykälää sirompi kiesi, kuin W126:nen...

[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Niin, onhan W124 samalla koneella hiukan terävämpi kuin W126, vrt.Pasi M. kirjoitti:Sitä vaan aattelin, että minkämoinen tuon matalaoktaanisen 95-litkun saatavuus oli 80-luvun loppupuolella? Meikä kun oli semmonen vaahtosammuttimen mittainen vielä siihen aikaan, eikä paljoa tullut autoja tankkailtua, joten ei ole paljoa kokemuspohjaa. Eikös siihen aikaan ollut vaan 98:a ja 99:ä? Sitten oli tietysti petro-Saapeja.W126 kirjoitti:--Minulla on huoltokirjan lisälehdellä maininta, että suomeen tuotavilla 260 ja 300 malleilla voi ajaa myös 95:llä, vaikka ohjekirja kehottaa käyttämään super/98 bensaa. Tämän takia varmaan kiekko on N:ssä.![]()
Höpöhöpö...W126 kirjoitti:...Mutta sullahan on 260-moottori, jospa se vaisuus johtuukin siitäPasi M. kirjoitti: Itsellä oli kiekko säädetty asentoon N ja koneessa onkin käytetty jatkuvasti 95:sta. Käynti on ollut kyllä kohtalaisen tasaista, mutta jotenkin kone on ollut "vaisun" tuntuinen.Kun se tuntuu jotenkin niin kokonaisvaltaisen laiskalta pienillä kierroksilla ja pintakaasulla. Jotenkin ei ole semmoista terävyyttä ja jämäkkää vääntöä. Ei kai nyt herranjestas joku 20hv voi noin paljoa vaikuttaa? Kyllä se sitten lähtee ku Ristus Karvialta, kun jaksaa pitää lämää tiskissä tarpeeksi syvällä ja tarpeeksi kauan.
Kai se sitten tuo automaattikin tuo lisää tuota väännön / puhdikkuuden tunnetta, mitä nyt on tullut muutamalla 124-koppasella 300:lla ajeltua. Vaikka onhan se kyllä muutenkin pykälää sirompi kiesi, kuin W126:nen...
300 E automatic 225 km/h, 8.3 sek. 0-100 km/h
300 SE automatic 205 km/h, 9.1 sek. 0-100 km/h
arvot siis kattittomalla koneella.
Vertaukseksi 260 SE manuaalilla:
205 km/h, 10.2 sek. 0-100 km/h
Periaatteessa numeroiden valossa ei manuaali 260:sen pitäisi olla kovinkaan puhdittomampi kuin automaatti 300:nen, mutta käytännössä asia on taatusti toisin.
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
Ei se automaatti vaikuta, kun ihan alakierroksilla. Momentinmuunninkin lähtee pelistä pois 3000 kierroksessa ja sitten tilanne onkin sama, kun manuaalilla.Pasi M. kirjoitti:Sitä vaan aattelin, että minkämoinen tuon matalaoktaanisen 95-litkun saatavuus oli 80-luvun loppupuolella? Meikä kun oli semmonen vaahtosammuttimen mittainen vielä siihen aikaan, eikä paljoa tullut autoja tankkailtua, joten ei ole paljoa kokemuspohjaa. Eikös siihen aikaan ollut vaan 98:a ja 99:ä? Sitten oli tietysti petro-Saapeja.W126 kirjoitti:--Minulla on huoltokirjan lisälehdellä maininta, että suomeen tuotavilla 260 ja 300 malleilla voi ajaa myös 95:llä, vaikka ohjekirja kehottaa käyttämään super/98 bensaa. Tämän takia varmaan kiekko on N:ssä.![]()
Höpöhöpö...W126 kirjoitti:...Mutta sullahan on 260-moottori, jospa se vaisuus johtuukin siitäPasi M. kirjoitti: Itsellä oli kiekko säädetty asentoon N ja koneessa onkin käytetty jatkuvasti 95:sta. Käynti on ollut kyllä kohtalaisen tasaista, mutta jotenkin kone on ollut "vaisun" tuntuinen.Kun se tuntuu jotenkin niin kokonaisvaltaisen laiskalta pienillä kierroksilla ja pintakaasulla. Jotenkin ei ole semmoista terävyyttä ja jämäkkää vääntöä. Ei kai nyt herranjestas joku 20hv voi noin paljoa vaikuttaa? Kyllä se sitten lähtee ku Ristus Karvialta, kun jaksaa pitää lämää tiskissä tarpeeksi syvällä ja tarpeeksi kauan.
Kai se sitten tuo automaattikin tuo lisää tuota väännön / puhdikkuuden tunnetta, mitä nyt on tullut muutamalla 124-koppasella 300:lla ajeltua. Vaikka onhan se kyllä muutenkin pykälää sirompi kiesi, kuin W126:nen...
260 ja 300 ero on muuten oikeasti selvä. Nimenomaan väännössä eron huomaa selvästi. Aikoinaan, kun etsin tuota nykyistä peliä, tuli ajeltua 260:llä ja 300:llä, kaikki olivat automaatteja. Varsinkin kuormattuna 260 tuntui tosi laiskalta, nimenomaan väännön suhteen. Loppupeleissä jätin 260:set jo pois laskuista ja keskityin vaan 300:ien etsintään.
Toki sillä 260:llä ehtii, mutta se on kuitenkin ihan eri, kun 300:n.
300 SE :
210 km/h, 9.1 sek. 0-100 km/h
260 SE :
205 km/h, 10.2 sek. 0-100 km/h
On kyllä yllättävän selvä ero noilla. Yli sekunnin eron kiihtyvyydessä huomaa jo silmät kiinnikkin.
Vielä pasille:
Kannatta kuitenkin säätää se S:ään ja alkaa käyttämään 98:a. Yksi koeajo 260SE oli kuulemma tarkoituksella säädetty 95:lle ja se oli vielä muita selvästi laiskempi.
nii
Niin, nuo ovat manuaalien arvot,
Sikäli hauskaa että 300:nen ei "hyydy" paikaltaan lähdössä automaatilla kuten 260 SE, no 0.3 sekunttia nyt ei ole mitään, huiput onkin sitten sama 5 km/h pudotus, vissiin kaikilla malleilla ilmoitettu sama vähennys automaatin ja manuaalin välillä.
Sikäli hauskaa että 300:nen ei "hyydy" paikaltaan lähdössä automaatilla kuten 260 SE, no 0.3 sekunttia nyt ei ole mitään, huiput onkin sitten sama 5 km/h pudotus, vissiin kaikilla malleilla ilmoitettu sama vähennys automaatin ja manuaalin välillä.
No laiska ja laiska, harvemmin tuosta kukaan ohi menee ja jos menee, niin sitten ajetaan jo aikalailla riskirajoilla.W126 kirjoitti:Vielä pasille:
Kannatta kuitenkin säätää se S:ään ja alkaa käyttämään 98:a. Yksi koeajo 260SE oli kuulemma tarkoituksella säädetty 95:lle ja se oli vielä muita selvästi laiskempi.

Tarvii ottaa tänään tankillinen ja testata. Sittenhän se nähdään...
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
Re: nii
En ole nähnyt 300:lle ilmoitettavan, kun 9,1 sekuntia.Mauri H. kirjoitti:Niin, nuo ovat manuaalien arvot,
Sikäli hauskaa että 300:nen ei "hyydy" paikaltaan lähdössä automaatilla kuten 260 SE, no 0.3 sekunttia nyt ei ole mitään, huiput onkin sitten sama 5 km/h pudotus, vissiin kaikilla malleilla ilmoitettu sama vähennys automaatin ja manuaalin välillä.
Mitkä ne arvot sitten ovat manuaalilla ja automaatilla? Laitatko vielä kaikki kertauksen vuoksi
260SE
260SEA
300SE
300SEA
Käytännössä automaatti kyllä on varmaan nopeampi, ainakin kovilla paineilla kiihdyttäessä. 2:nenkin on aavistuksen lyhyempi automaatissa, eli ainakin 90km/h asti pitäisi manuaalin jäädä.
Re: nii
Manuaalilla tosissaan kiihdyttäminen on helvetinmoista huudattamista ja vaihteita saa lykätä silmään todella nopeasti, jos aikoo pärjätä automaagille. Harvemmin on tullut muutenkaan kierrätettyä konetta punarajalle saakka manuaalilla, mutta automaagilla se tuntuu jotenkin itsestäänselvyydeltä kick-downia poljettaessa. Eikä se edes kuulosta niin pahalta, mikähän psykologinen tekijä siinäkin on.W126 kirjoitti:Käytännössä automaatti kyllä on varmaan nopeampi, ainakin kovilla paineilla kiihdyttäessä. 2:nenkin on aavistuksen lyhyempi automaatissa, eli ainakin 90km/h asti pitäisi manuaalin jäädä.

Mutta edelleen jaksan jankata sitä, että esim. tuo W124 300D automaatilla tuntui jotenkin puhdikkaammalta ja vääntävämmältä koneelta kuin käsin kepitettävä 260SE. Sillähän taisi olla 0-100 kiihtyvyys 13,7 ja automaagilla varmaan yli 14 sek... Ja kulkupuoli loppui aikalailla kuin seinään tuonne 140:n paikkeille.
Joten mistään raketista ei kannata puhua, mutta se fiilinki oli kuitenkin aikas jännä. Tuota 260:stä saa tosissaan kepittää ja käyttää kierroksia, että pysyy liikenteen tahdissa. 300D:llä taas hyvin harvoin kukaan meni toista kaistaa ohi kiihdytettäessä valoista kohtalaisen normaalisti automaatin kakkosella lähtien.
Sen sijaan tien päällä tuon M103:sen kulkupuolessa ei olekaan sitten valittamista, kolmosella kun kelaa todella äkäseen 160 lasiin...
Mutta kaupunki-ajoon ja jatkuvaan valoista kiihdyttelyyn on todella parempiakin (siis mukavampia

Edit: Ehkä tuo inho tuota manuaalia kohtaan johtuu myös siitä, että voimansiirrossa on jotain hassua kuminauhamaisuutta. Vaihteenvaihtoihin saa jonkun verran keskittyä, että vaihdot ovat sujuvia / mukavia. Se yhdistettynä kohtalaisen vaatimattomaan alakierrosvääntöön, tekee ajosta jossain määrin epämiellyttävää.
Edit2: Onko W124 ja W126 välillä jotain eroa noissa perävälityksissä tai vaihteistoissa? Jos 300SE:n huiput ovat 210 ja 300E:llä taas 228km/h. Sehän voisi osaltaan myös selittää tuota "fiilinki-eroa".
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
Re: Arvot
Tuo 300SEA:n huippunopeus on kyllä minulle ihan uutta. Että vain 205km/h??Mauri H. kirjoitti:260 SE 205 km/h, 10.2 sek
260 SEA 200 km/h, 10.5 sek
300 SE 210km/h, 9.1 sek
300 SEA 205 km/h, 9.1 sek
Siinäkin mielessä outoa, että 4:lla kumpainenkin huiput ottaa ja välitykset on nelosella ihan samat. Myöskään automaatin hyötysuhde ei noilla kierroksilla pitäisi olla huonompi.
No mitäpä noista. Todistetusti 300SEA:lla on ajettu mittarin mukaan 225km/h. Jos mittarivirhe on samaa luokkaa kun minun autossa, huippuja olis enemmänkin kun 210km/h.
205km/h olen ajanut omalla ja siinä vaiheessa alkoi pelottamaan.
Re: Arvot
Jep, itsekin sitä aikoinaan ihmettelin, mutta saattaapi olle jotain samaa sarjaa kuin farkun kanssa, eli "laitetaan varoiksi vähän pienemmät nopeudet niin menee sitten yli luvatun", AM&S testaili aikoinaan huippuja, ja sakemannit, varsinkin MB ja BMW kulkivat kyllä paljon paremmin kuin luvattiin, ja 300 TE samat kuin 300 E !!! Harmi ettei ole kyseistä lehteä enää tallella, meni muuton yhteydessä roskiinW126 kirjoitti:Tuo 300SEA:n huippunopeus on kyllä minulle ihan uutta. Että vain 205km/h??Mauri H. kirjoitti:260 SE 205 km/h, 10.2 sek
260 SEA 200 km/h, 10.5 sek
300 SE 210km/h, 9.1 sek
300 SEA 205 km/h, 9.1 sek
Siinäkin mielessä outoa, että 4:lla kumpainenkin huiput ottaa ja välitykset on nelosella ihan samat. Myöskään automaatin hyötysuhde ei noilla kierroksilla pitäisi olla huonompi.
No mitäpä noista. Todistetusti 300SEA:lla on ajettu mittarin mukaan 225km/h. Jos mittarivirhe on samaa luokkaa kun minun autossa, huippuja olis enemmänkin kun 210km/h.
205km/h olen ajanut omalla ja siinä vaiheessa alkoi pelottamaan.

Ainiin, 300 TE automaatille luvataan vain 210 km/h huippuja ja vielä 225:n mittarinopeudessa peli kiihtyi ihan kivasti, kierrokset oli vaan lähellä rajoittajaa joten pian olisi lysti loppunut


Viimeksi muokannut Mauri H., To 24.07.2003 15:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
Mistä löytyi
Mistä muuten nämä tiedot on peräisin?
Re: Mistä löytyi
http://www.mercefreaken.com/tekniskedata/126/126.htmW126 kirjoitti:Mistä muuten nämä tiedot on peräisin?
Toki heittoja löytyy, mm. 300 TDT:lle ei tehdas ilmoita huippuja, ainoastaan "yli 195 km/h" ja tuolla sivuilla on 195 km/h... Mutta pääasiassa tosi hyvää faktaa.
Viimeksi muokannut Mauri H., To 24.07.2003 22:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 51
- Liittynyt: Ke 16.07.2003 11:32
- Paikkakunta: Skinnarilan vapaavaltio, lappeen Ranta
Re: Mistä löytyi
Kaverin kaveri kerto!W126 kirjoitti:Mistä muuten nämä tiedot on peräisin?

t. S
Seppo "Sepe" Kyynäräinen aka. Sepekyy
MB 200D - ainut mopo, missä ei tarvitse käyttää kypärää...
Kalusto:
W124 200D '89
Exät:
W123 240D '82, W123 200D '80, W123 250 '77
MB 200D - ainut mopo, missä ei tarvitse käyttää kypärää...
Kalusto:
W124 200D '89
Exät:
W123 240D '82, W123 200D '80, W123 250 '77
Re: Mistä löytyi
Sepekyy kirjoitti:Kaverin kaveri kerto!

-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 51
- Liittynyt: Ke 16.07.2003 11:32
- Paikkakunta: Skinnarilan vapaavaltio, lappeen Ranta
Re: Mistä löytyi
Huonoa huumoria...Mauri H. kirjoitti:Sepekyy kirjoitti:Kaverin kaveri kerto!
t. S
Seppo "Sepe" Kyynäräinen aka. Sepekyy
MB 200D - ainut mopo, missä ei tarvitse käyttää kypärää...
Kalusto:
W124 200D '89
Exät:
W123 240D '82, W123 200D '80, W123 250 '77
MB 200D - ainut mopo, missä ei tarvitse käyttää kypärää...
Kalusto:
W124 200D '89
Exät:
W123 240D '82, W123 200D '80, W123 250 '77
Re: Mistä löytyi
300CE 24V:lle annetaan 0-100km/hMauri H. kirjoitti:http://www.mercefreaken.com/tekniskedata/126/126.htmW126 kirjoitti:Mistä muuten nämä tiedot on peräisin?
Toki heittoja löytyy, mm. 300 TDT:lle ei tehdas ilmoita huippuja, ainoastaan "yli 195 km/h" ja tuolla sivuilla on 195 km/h... Mutta pääasiassa tosi hyvää faktaa.
manuaalilla: 8,0 sekuntia
automaatilla: 7,8 sekuntia
Ei hassumpaa. Eikös tuossa 24V:ssä ole se uudempi 5-portainen automaatti vai oliko se(kin) joku lisäoptio?
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Re: Mistä löytyi
Tuohon 24V-malliin sai joko 4 - tai 5 vaihteisen automaatin, suorituskyky sama, viitonen mersun manuaalilaatikoiden tavoin ylivaihde.Pasi M. kirjoitti:300CE 24V:lle annetaan 0-100km/hMauri H. kirjoitti:http://www.mercefreaken.com/tekniskedata/126/126.htmW126 kirjoitti:Mistä muuten nämä tiedot on peräisin?
Toki heittoja löytyy, mm. 300 TDT:lle ei tehdas ilmoita huippuja, ainoastaan "yli 195 km/h" ja tuolla sivuilla on 195 km/h... Mutta pääasiassa tosi hyvää faktaa.
manuaalilla: 8,0 sekuntia
automaatilla: 7,8 sekuntia
Ei hassumpaa. Eikös tuossa 24V:ssä ole se uudempi 5-portainen automaatti vai oliko se(kin) joku lisäoptio?
Automaatti on vain nopeampi vaihtamaan ja itseasiassa kovempi kuin numeroiden perusteella uskoisi koska manuaalilla lähdetään 6000 kierroksella ja kytkin ylös, automaatti ei jarrua vasten ota kuin about 1800, joten itse lähtö on verkkaisempi kunnes päästään tehoalueelle. Tuntuu kuin tomaatti menettäisi sekunnin verran lähdössä, ja varmaan sen tekeekin.
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
Re: Mistä löytyi
Näin on. Paikaltaan ei pääse kovaa liikkeelle, ellei halua rikkoa autoaan.Mauri H. kirjoitti: Tuohon 24V-malliin sai joko 4 - tai 5 vaihteisen automaatin, suorituskyky sama, viitonen mersun manuaalilaatikoiden tavoin ylivaihde.
Automaatti on vain nopeampi vaihtamaan ja itseasiassa kovempi kuin numeroiden perusteella uskoisi koska manuaalilla lähdetään 6000 kierroksella ja kytkin ylös, automaatti ei jarrua vasten ota kuin about 1800, joten itse lähtö on verkkaisempi kunnes päästään tehoalueelle. Tuntuu kuin tomaatti menettäisi sekunnin verran lähdössä, ja varmaan sen tekeekin.
Mittaukset varmaan tehdäänkin 20km/h alkuvauhdista, kuten autolehdetkin nykyään.
Ja sitten takaisin itse kiekkoon.
Sitähän pitää ilmeisesti nostaa ylöspäin jonkin verran ja sen jälkeen kääntää vai kuinka? Niin ainakin meikäläinen teki.
Ei se tuntunut pyörivän, vaikka niitä "hetuloita" levitti ulospäin ja koitti samalla kääntää kiekkoa.
Edit: Ettei vaan olis taas mennyt paskaks...
Sitähän pitää ilmeisesti nostaa ylöspäin jonkin verran ja sen jälkeen kääntää vai kuinka? Niin ainakin meikäläinen teki.
Ei se tuntunut pyörivän, vaikka niitä "hetuloita" levitti ulospäin ja koitti samalla kääntää kiekkoa.
Edit: Ettei vaan olis taas mennyt paskaks...

[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]