S211 270CDI vapina tyhjäynnillä / pienillä kierroksilla
S211 270CDI vapina tyhjäynnillä / pienillä kierroksilla
oireena on pienehkö vapina tyhjäkäynnillä ja alle ~2000 kierroksen, parhaiten tuntuu kun pitää tasaiset 1500 kierrosta auto paikallaan. Ajossa ei tunnu ollenkaan.
Ei ole suuttimet, tyynyt (kone + laatikko), turbiiini, vaihdelaatikko, pakoputki, koneen apulaitteet (tulee myös moniurahihna pois otettuna). Jäljelle jää ?? star löytyy mutta pitäis osata tulkita saatua tietoa, mistä lähteä ekaksi tutkimaan arvoja ?
Ei ole suuttimet, tyynyt (kone + laatikko), turbiiini, vaihdelaatikko, pakoputki, koneen apulaitteet (tulee myös moniurahihna pois otettuna). Jäljelle jää ?? star löytyy mutta pitäis osata tulkita saatua tietoa, mistä lähteä ekaksi tutkimaan arvoja ?
Re: S211 270CDI vapina tyhjäynnillä / pienillä kierroksilla
Koneen ja laatikon kumityynyt uusittu? Ulkoapäin niiden kuntoa ei voi todeta.
Re: S211 270CDI vapina tyhjäynnillä / pienillä kierroksilla
koneen tyynyt vaihdoin piruuttaan tuossa pari vuotta sitten, voihan nekin tietysti olla maanantai kappaleet jos sattuisi jo olemaan moro (kl-osat) ? laatikon takakumi on täysin ehyt, oli sekin irti. Koneen kumien nykykunto on mielestäni ok , ei vaikuttanut vapinaan mitenkään kun konetta heilutteli ?
Re: S211 270CDI vapina tyhjäynnillä / pienillä kierroksilla
Jep se vika ei tule esille kun käsin yrittää konetta heilutella. Siinä kohtaa moni menee vipuun noiden tukikumien osalta. Yleensä pakosarjan puoleinen hajoaa ensin, mutta voi olla kumpi tahansa. Laatikon takimmainen kumi halvin uusia. Niissäkin on harvoin näkyviä repeymiä.
Re: S211 270CDI vapina tyhjäynnillä / pienillä kierroksilla
toinen istuu autossa ja toinen heilutti konetta , koneen käydessä, ei vaikutusta vapinaan , ei ole luotettava tapa siis testata ? laatikon kumi oli irti eikä siinä ollut repeämiä kun väänteli.
Re: S211 270CDI vapina tyhjäynnillä / pienillä kierroksilla
Samanlaisessa autossa vertasin uutta ja vanhaa tukikumia, niin vanha oli selkeesti eri "asennossa" kuin uusi, eli painunut hieman kasaan. Vajaa 30e motonetissa lemförderin osa oli mielestäni hyvä hankinta. Vaihtokin on helppo homma. Tosin kuvailemasi viat katosivat uusilla moottorin tukikumilla.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: S211 270CDI vapina tyhjäynnillä / pienillä kierroksilla
Vaikutusta vaihde päällä d r n
Onko tärinä kuinka kovaa(hankala kuvailtava)
Putken kiinitys kunnossa latikon kohdalta, ilman putsarin kumit kunnossa,
Jos unohdetaan kiinkeet ym kumit ja vaiva on vaan vaihde päällä
Niin suutimet, turbin lukitus, vaihteiston etumainen akseli, vetolevy sopivat
Onko tärinä kuinka kovaa(hankala kuvailtava)
Putken kiinitys kunnossa latikon kohdalta, ilman putsarin kumit kunnossa,
Jos unohdetaan kiinkeet ym kumit ja vaiva on vaan vaihde päällä
Niin suutimet, turbin lukitus, vaihteiston etumainen akseli, vetolevy sopivat
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: S211 270CDI vapina tyhjäynnillä / pienillä kierroksilla
no selvimmin se tulee siinä 1500rpm kohdilla kun auto on paikallaan , ajossa ei huomaa. Tyhjäkäynniltä siihen noin 1800rpm asti. Penkissä tutisee ja ratistakin näkee kun vähän tärisee. Tulee myös d r n päälle kun jarrua vasten kokeilee. Putken kiinnitykset on kunnossa, ilmanputsarin kumit kunnossa. Suuttimet kunnossa, turbiini on uusi vahvistettu (repcon), voiko turbiinin lukitus tuota tehdä jos ei toimi oikein, laatikko mielestäni toimii oikein. Vaihteiston etummainen akseli ? vetolevy on ehyt.
Re: S211 270CDI vapina tyhjäynnillä / pienillä kierroksilla
ja tarkennetaan vielä että minun mielestäni on nimenomaan vapinaa eikä tärinää , semmoista vapinaa ikäänkuin joku iso osa olisi epätasapainossa.
edit, semmoisen huomasin että kun pitää tasaiset kierrokset koneessa tyhjäkäynnillä ja painaa w/s nappulaa niin kierrokset putoaa vähäsen, normaalia ?
edit, semmoisen huomasin että kun pitää tasaiset kierrokset koneessa tyhjäkäynnillä ja painaa w/s nappulaa niin kierrokset putoaa vähäsen, normaalia ?
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: S211 270CDI vapina tyhjäynnillä / pienillä kierroksilla
Eli kepin asennolla ei ole väliä(jos olis vain joku vaihde pällä niin lukitus systeemi, pakoille karoilta liikaa tuleva paine)
Ja veto levy/turbin on kunnossa(veto levy menee joskus asentelussa helppo tarkistaa kellolla reijästä)
niin jää oikeestaan etumaisen akselin välys,
Itse kone kannatta tarkistella se kampiakselin pyörylä, sitten suutimet, paineen säädin, määränsäädin
Ajoitus ähan ei muuten muutu kuin hammas kehää muuttamalla tai anturien paikkoja,
(Ja sillä oletuksella että koneekumit ym on kunnossa)
Koneessa mitään sivu ääniä,
Mitenkäs vaiva alkoi
Ja veto levy/turbin on kunnossa(veto levy menee joskus asentelussa helppo tarkistaa kellolla reijästä)
niin jää oikeestaan etumaisen akselin välys,
Itse kone kannatta tarkistella se kampiakselin pyörylä, sitten suutimet, paineen säädin, määränsäädin
Ajoitus ähan ei muuten muutu kuin hammas kehää muuttamalla tai anturien paikkoja,
(Ja sillä oletuksella että koneekumit ym on kunnossa)
Koneessa mitään sivu ääniä,
Mitenkäs vaiva alkoi
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: S211 270CDI vapina tyhjäynnillä / pienillä kierroksilla
no mulla on tässä nyt uusi laatikko ja se repconin vahvistettu turbiini, uusi laatikko on sama 270cdin kuten turbiinikin. Teki samaa vanhallakin laatikolla ja turbiinilla.
Vetolevyn tarkistus kellolla, täytyy tehdä. Suuttimet on kunnossa, rengaspalvelu karjalainen laitto. Kampiakselin limppu on ehjä.
Täytyy varmaan noista paineen säädin ja määränsäädin arvoista laittaa screen shotit. Mistään ei kuulu ylimääräisiä sivuääniä, vaiva on ollut jo kauan , en tiedä mistä on alkanut koska tässä oli suutin homma kesken ja halusin varmistaa että ei johtunut niistä tämä vapina kuten ei näemmä ollutkaan.
Vetolevyn tarkistus kellolla, täytyy tehdä. Suuttimet on kunnossa, rengaspalvelu karjalainen laitto. Kampiakselin limppu on ehjä.
Täytyy varmaan noista paineen säädin ja määränsäädin arvoista laittaa screen shotit. Mistään ei kuulu ylimääräisiä sivuääniä, vaiva on ollut jo kauan , en tiedä mistä on alkanut koska tässä oli suutin homma kesken ja halusin varmistaa että ei johtunut niistä tämä vapina kuten ei näemmä ollutkaan.
Re: S211 270CDI vapina tyhjäynnillä / pienillä kierroksilla
Itsellä oli, ei nyt varsinaista vapinaa mutta aika tiheää aaltoilua.Rail putken paineen säädin, kuskin puoleisesta päästä vaihdettiin.
Se loppu siihen.
Se loppu siihen.
Re: S211 270CDI vapina tyhjäynnillä / pienillä kierroksilla
aaltoilua millä tavalla ?
tuohon laatikon etupään akseliin, miten se voin tsekata, ei mitenkään laatikko paikalla ? on tuossa se vanha laatikko mistä vois katsoa, samanlainen välys oli uudessa laatikkossa kuin mitä vanhassakin , eikös se välys katoa kun turbiinihan sen pään akselin pitää paikoillaan ?
tuohon laatikon etupään akseliin, miten se voin tsekata, ei mitenkään laatikko paikalla ? on tuossa se vanha laatikko mistä vois katsoa, samanlainen välys oli uudessa laatikkossa kuin mitä vanhassakin , eikös se välys katoa kun turbiinihan sen pään akselin pitää paikoillaan ?
Re: S211 270CDI vapina tyhjäynnillä / pienillä kierroksilla
Se oli tiheähköä aaltoilua n. tyhjäkäynti kierroksilla. Ehkä vähän 1000 kierroksen päälläkin. Ei sen jälkeen. Ei tuntunut ajossa myöskään !
Ja loppui kuin linnun laulu sen säätimen vaihdolla.
Ja loppui kuin linnun laulu sen säätimen vaihdolla.
Re: S211 270CDI vapina tyhjäynnillä / pienillä kierroksilla
Mites tämä vaikuttaa tärinöihin? Yritin toisaallakin samaa kysellä mutten saanut vastausta. Puhutaanko niistä kumeista joilla putsarikotelo on tavallaan ripustettu? Mulla nimittäin toinen niistä repsottaa ja auto täryyttää tyhjäkäynnillä. Ostin kyllä vaivaan uudet moottorityynyt ja ne menee vaihtoon ensi viikolla.CDI203 kirjoitti:ilman putsarin kumit kunnossa
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: S211 270CDI vapina tyhjäynnillä / pienillä kierroksilla
Joskus kun ovat lopussa niin rämisevästä putsarista tulee sen verran paljon räminää että herkimät sen tunteeHarryB kirjoitti:Mites tämä vaikuttaa tärinöihin? Yritin toisaallakin samaa kysellä mutten saanut vastausta. Puhutaanko niistä kumeista joilla putsarikotelo on tavallaan ripustettu? Mulla nimittäin toinen niistä repsottaa ja auto täryyttää tyhjäkäynnillä. Ostin kyllä vaivaan uudet moottorityynyt ja ne menee vaihtoon ensi viikolla.CDI203 kirjoitti:ilman putsarin kumit kunnossa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: S211 270CDI vapina tyhjäynnillä / pienillä kierroksilla
Kun turbin on repcolta(eli parempi kuin tehtaan jäljiltä)epk kirjoitti:no mulla on tässä nyt uusi laatikko ja se repconin vahvistettu turbiini, uusi laatikko on sama 270cdin kuten turbiinikin. Teki samaa vanhallakin laatikolla ja turbiinilla.
Vetolevyn tarkistus kellolla, täytyy tehdä. Suuttimet on kunnossa, rengaspalvelu karjalainen laitto. Kampiakselin limppu on ehjä.
Täytyy varmaan noista paineen säädin ja määränsäädin arvoista laittaa screen shotit. Mistään ei kuulu ylimääräisiä sivuääniä, vaiva on ollut jo kauan , en tiedä mistä on alkanut koska tässä oli suutin homma kesken ja halusin varmistaa että ei johtunut niistä tämä vapina kuten ei näemmä ollutkaan.
ja laatiko on uusi niin ne voi melkeenpä unohtaa
Jos on vanha "vaiva" niin oliko suutimet kuinka huonssa kunnossa(oliko männissä/palotiloissa mitään jälkiä... )
puristukset, 3 ja 1syl mäntiähän noista 5syl koneista on mennyt
määrän säädin ja korkeapaine pummppu, paineen säädin, kaikki lämmöt, myös laatikon,
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: S211 270CDI vapina tyhjäynnillä / pienillä kierroksilla
ostettaessa oli termari moro ja kaksi suutinta vuosi , eli voi olla niiltä ajoilta jo vian alkua jos tuota mäntä probleemaa meinaa. Endoskooppi tarttis ostaa jotta vois mäntiä vakoilla suuttimien rei-istä ?
mites muuten jos sieltä on mäntä halki, pitääkö kone nostaa pois vai onnistuuko pelkästään öljypohja pois ja ilman kampiakselin pudottamista männän vaihto ?
mites muuten jos sieltä on mäntä halki, pitääkö kone nostaa pois vai onnistuuko pelkästään öljypohja pois ja ilman kampiakselin pudottamista männän vaihto ?
Re: S211 270CDI vapina tyhjäynnillä / pienillä kierroksilla
laitoin tuonne arvoja :
http://eeppkk.kuvat.fi/kuvat/sekalaista/arvoja/" onclick="window.open(this.href);return false;
puristustesti antoi kaikki sylinterit siihen 197-199 välille. Rail paineen heilahtelu testissä en ottanut pyydyttyä pistoketta irti, vähän kiiruusta oli.
http://eeppkk.kuvat.fi/kuvat/sekalaista/arvoja/" onclick="window.open(this.href);return false;
puristustesti antoi kaikki sylinterit siihen 197-199 välille. Rail paineen heilahtelu testissä en ottanut pyydyttyä pistoketta irti, vähän kiiruusta oli.
Re: S211 270CDI vapina tyhjäynnillä / pienillä kierroksilla
Eikös tuossa 5 ja ykkös sylinterissä ole aika korkeat korjaus arvot
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: S211 270CDI vapina tyhjäynnillä / pienillä kierroksilla
Eikös tuo paineensäätöventtiili ole hiukan korkealla. Mulla löytyy käyttettynä jos tarviit kun tuli turhaan vaihdettua.
Re: S211 270CDI vapina tyhjäynnillä / pienillä kierroksilla
Paineensäädintä minäkin veikkaisin. Ja sitten nuo 2 suutinta jotka vahvasti plussalla...
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: S211 270CDI vapina tyhjäynnillä / pienillä kierroksilla
ainkin 5syl on jotain vikaa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: S211 270CDI vapina tyhjäynnillä / pienillä kierroksilla
no mikäs vika siellä voi olla jos ne juuri käynyt huollossa ja todettu kunnossa olevaksi ? jossain oli juttua että jos on vaihdeltu suuttimia niin pitäis opettaa eculle, tässä nyt tosin on auton omat suuttimet, ainoo että voi olla eri reiässä mitä ennen.
edit, löysin arvot ennenkuin kävi suuttimet takuussa (kun ropisivat, kävivät esiruiskutuksen säädössä ja ropina lähti, mutta nyt siis neämmä korjausarvot muuttuneet kun tulivat takaisin) :

edit, löysin arvot ennenkuin kävi suuttimet takuussa (kun ropisivat, kävivät esiruiskutuksen säädössä ja ropina lähti, mutta nyt siis neämmä korjausarvot muuttuneet kun tulivat takaisin) :

- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: S211 270CDI vapina tyhjäynnillä / pienillä kierroksilla
Jos kerran kaikki on kunnossa... niin autohan on kunnossa ja toimii silloin okepk kirjoitti:no mikäs vika siellä voi olla jos ne juuri käynyt huollossa ja todettu kunnossa olevaksi ? jossain oli juttua että jos on vaihdeltu suuttimia niin pitäis opettaa eculle, tässä nyt tosin on auton omat suuttimet, ainoo että voi olla eri reiässä mitä ennen.
edit, löysin arvot ennenkuin kävi suuttimet takuussa (kun ropisivat, kävivät esiruiskutuksen säädössä ja ropina lähti, mutta nyt siis neämmä korjausarvot muuttuneet kun tulivat takaisin) :
[ [url=http://eeppkk.kuvat.fi/kuvat/sekalaista/suuttimet.JPG/_bigthumb.jpg] ][/url]
jos taas ovat eri reijissä eri koodauksella niin korjailu arvot näytää mitä satuu
vika miksi suutimen korjaus on korkealla ei välttämättä ole suutimessa
(mahdolist syytähän on listatuna tarkistus ohjeissa/järjestyksessä)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: S211 270CDI vapina tyhjäynnillä / pienillä kierroksilla
Kunnossa ja kunnossa, muuten onkin mutta tuo vapina. Olen taas lähtötilanteessa, enkä osaa etsiä vikaa kunnen osaa tulkita noita arvoja. Täytynee syventyä aiheeseen.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: S211 270CDI vapina tyhjäynnillä / pienillä kierroksilla
Kannatta aloitta sittä että varmista suutimien koodauksen ja
sen jälkeen tarkistelee kaikki arvot uudellen jos eivät ollet kohdallaan jos taas olivat niin määrän säädin, paineen säädin,
pumppu testus huolella ajan kanssa,
mekaanist pursitus tesiä harkita vakavasti jos mistään muualta ei mitään löydy
ja olihan ne kiinke kumit ok
sen jälkeen tarkistelee kaikki arvot uudellen jos eivät ollet kohdallaan jos taas olivat niin määrän säädin, paineen säädin,
pumppu testus huolella ajan kanssa,
mekaanist pursitus tesiä harkita vakavasti jos mistään muualta ei mitään löydy
ja olihan ne kiinke kumit ok
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: S211 270CDI vapina tyhjäynnillä / pienillä kierroksilla
Eli ne oli muuten 'kunnossa', rapinaa lukuunottamatta. Mikä hyvinkin voi olla esiruiskutuksen vika, MUTTA tietääkö kukaan onko tuo hilujen vaihtaminen suuttimeen todellakin oikea tapa säätää tai korjata commonrail-ruiskun esiruiskutusta? Kuulostaa vanhanliiton hommilta, kartastahan se ruiskutus säädetään? Jos sinne sisään ollaan sorkittu jotain, voihan olla että 'vaihto on epäonnistunut' ainakin pahiten pielessä olevaan yksilöön.epk kirjoitti: edit, löysin arvot ennenkuin kävi suuttimet takuussa (kun ropisivat, kävivät esiruiskutuksen säädössä ja ropina lähti, mutta nyt siis neämmä korjausarvot muuttuneet kun tulivat takaisin) :
[ [url=http://eeppkk.kuvat.fi/kuvat/sekalaista/suuttimet.JPG/_bigthumb.jpg] ][/url]
No, nuo CDI203:n neuvot ensin läpi...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: S211 270CDI vapina tyhjäynnillä / pienillä kierroksilla
jep, no mites se suutinten opetus, cdi valikoista en mistään löytänyt sitä, onko kehityspuolella ja sitäkautta saksaksi ?
Re: S211 270CDI vapina tyhjäynnillä / pienillä kierroksilla
Control unit
Drive
CDI 3
Control Unit adaptation
Injectors injection quantity adjustment
Drive
CDI 3
Control Unit adaptation
Injectors injection quantity adjustment
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01