Sprinter 315cdi -08 ongelmaa KIIRE!
Sprinter 315cdi -08 ongelmaa KIIRE!
Elikkä auto temppuillu pitemmän aikaa.
Hukannu tähän asti tehonsa aina sillontällön. Nyt hukkaa tehoja n. 2km käynnistyksen jälkeen ja moottorin vikavalo alkaa vilkkua. Veholla ja vaikka missä etitty vikaa tuloksetta kun ei anna vikakoodeja. Ilmamäärämittari vaihdettu, että siinä ei ainakaan ole vika.
Oon kyl kuullu, että joillain on ollut katalysaattori/mikä helvetin hiukkassuodatin/DPF? tukossa ja aiheuttanu tuommosta häiriöö.
Kysymys kuuluu: pystyykö ohjelmoimaan jos sen pöntön tyhjentäis..? Eikös siel ole kummiski paineanturit kun auto välillä lyö sen ''polton'' päälle.
Kiire vähä olis kun auto on taksi käytössä!
Ajettu n. 473tkm, mutta moottori vaihdettu 50tkm sitten. Kummatki turbot vaihdettu ja on automaattiaskilla.
Hukannu tähän asti tehonsa aina sillontällön. Nyt hukkaa tehoja n. 2km käynnistyksen jälkeen ja moottorin vikavalo alkaa vilkkua. Veholla ja vaikka missä etitty vikaa tuloksetta kun ei anna vikakoodeja. Ilmamäärämittari vaihdettu, että siinä ei ainakaan ole vika.
Oon kyl kuullu, että joillain on ollut katalysaattori/mikä helvetin hiukkassuodatin/DPF? tukossa ja aiheuttanu tuommosta häiriöö.
Kysymys kuuluu: pystyykö ohjelmoimaan jos sen pöntön tyhjentäis..? Eikös siel ole kummiski paineanturit kun auto välillä lyö sen ''polton'' päälle.
Kiire vähä olis kun auto on taksi käytössä!
Ajettu n. 473tkm, mutta moottori vaihdettu 50tkm sitten. Kummatki turbot vaihdettu ja on automaattiaskilla.
W906 315cdi -08 520tkm ja kovaa mennää 176hp 390nm
Lolvo v70 2.5t
Ex;
S203 270cdiA Avantgarde -05
w124 300d turbotettu
Lolvo v70 2.5t
Ex;
S203 270cdiA Avantgarde -05
w124 300d turbotettu
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Sprinter 315cdi -08 ongelmaa KIIRE!
Jos moottorin vika valo sytyy niin vika koodi kyllä tallentuu,nemb kirjoitti:Elikkä auto temppuillu pitemmän aikaa.
Hukannu tähän asti tehonsa aina sillontällön. Nyt hukkaa tehoja n. 2km käynnistyksen jälkeen ja moottorin vikavalo alkaa vilkkua. Veholla ja vaikka missä etitty vikaa tuloksetta kun ei anna vikakoodeja. Ilmamäärämittari vaihdettu, että siinä ei ainakaan ole vika.
Oon kyl kuullu, että joillain on ollut katalysaattori/mikä helvetin hiukkassuodatin/DPF? tukossa ja aiheuttanu tuommosta häiriöö.
Kysymys kuuluu: pystyykö ohjelmoimaan jos sen pöntön tyhjentäis..? Eikös siel ole kummiski paineanturit kun auto välillä lyö sen ''polton'' päälle.
Kiire vähä olis kun auto on taksi käytössä!
Ajettu n. 473tkm, mutta moottori vaihdettu 50tkm sitten. Kummatki turbot vaihdettu ja on automaattiaskilla.
muutamia vastaavalla tavlla kertoiltuja on ollut missätä kerrottu että on vikaa koodia/vikaa etsineet
niin kyllä se niistä on sinnikäästi etsimällä löytynyt

(aina ei riitä pelkkä pika testi...)
onkos kone siinä kohdin kuinka lämmin,
automaati vai manuaali,
ohjelmastaa voi poistaa hiukassuodatimen(joskus siitä tosin seuraa lisää vaikeuksia"ihan kaikista se ei lähde ongelmitta")
on myös tiedossa tapauksia missä se on poisttu ennen kuin on varmistunut että vika on siinä
mistä sitten seurannut lisää vaikeuksia varsinaisen vian hakuun/korjaukseen
eli jos sitä lähtee poistamaan niin ensin varmistua että ei ole mikään muu vika
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Sprinter 315cdi -08 ongelmaa KIIRE!
Tuohan oli tomaatti voisiko pako putken paineen mittaus anturi jompi kumpi olla rikki se nimittäin tekee tuota. Oli tässä yksi tapaus joka oli tutkittu merkki korjaamossa. Ei vikakoodeja kun meni vähän syvemmälle starilla, kas kummaa toinen anturi oli rikki.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Sprinter 315cdi -08 ongelmaa KIIRE!
Niin jos on sama auto(ainakaan muula huomannut mainitaa laatikosta)arska10 kirjoitti:Tuohan oli tomaatti voisiko pako putken paineen mittaus anturi jompi kumpi olla rikki se nimittäin tekee tuota. Oli tässä yksi tapaus joka oli tutkittu merkki korjaamossa. Ei vikakoodeja kun meni vähän syvemmälle starilla, kas kummaa toinen anturi oli rikki.
mikä on siinä alla... sitä ei voi tietää

(monet kyselee nykyisin jonkun asiakkaan "kaverin" autoon liityen)
muuta joo se anturikin näkyy *:rilla kunhan vitsii vaan katsoa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Sprinter 315cdi -08 ongelmaa KIIRE!
Tuu poikkeen niin katsotaan Starilla jos löytäisin jotain ja jos dpf pitää tyhjentää niin onnistuu sekin ohjelmointeineen! P. 040-1497757nemb kirjoitti:Elikkä auto temppuillu pitemmän aikaa.
Hukannu tähän asti tehonsa aina sillontällön. Nyt hukkaa tehoja n. 2km käynnistyksen jälkeen ja moottorin vikavalo alkaa vilkkua. Veholla ja vaikka missä etitty vikaa tuloksetta kun ei anna vikakoodeja. Ilmamäärämittari vaihdettu, että siinä ei ainakaan ole vika.
Oon kyl kuullu, että joillain on ollut katalysaattori/mikä helvetin hiukkassuodatin/DPF? tukossa ja aiheuttanu tuommosta häiriöö.
Kysymys kuuluu: pystyykö ohjelmoimaan jos sen pöntön tyhjentäis..? Eikös siel ole kummiski paineanturit kun auto välillä lyö sen ''polton'' päälle.
Kiire vähä olis kun auto on taksi käytössä!
Ajettu n. 473tkm, mutta moottori vaihdettu 50tkm sitten. Kummatki turbot vaihdettu ja on automaattiaskilla.
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 25
- Liittynyt: Pe 23.12.2011 18:20
- Paikkakunta: Satakunta/Etelä-Pohojammaa Suupohoja
Re: Sprinter 315cdi -08 ongelmaa KIIRE!
Kaasuläppä tarttuilee kenties, jos taksina niin tuskin on loukku tukossa jos ei ihan lyhyttä pätkää ole ajeltu.
X218 350cdi BT -17 ampumajarru
X218 350cdi BE -12 ampumajarru
W906 muutamia
W903
W115 220D -74
W124.036 -94
Tähdellistä touhua
X218 350cdi BE -12 ampumajarru
W906 muutamia
W903
W115 220D -74
W124.036 -94
Tähdellistä touhua
Re: Sprinter 315cdi -08 ongelmaa KIIRE!
Ongelma ratkastu. DPF siel tyhjennettiin, ohjelmoitiin ja vähä lastutettiin 20hp 70nm lisää 

W906 315cdi -08 520tkm ja kovaa mennää 176hp 390nm
Lolvo v70 2.5t
Ex;
S203 270cdiA Avantgarde -05
w124 300d turbotettu
Lolvo v70 2.5t
Ex;
S203 270cdiA Avantgarde -05
w124 300d turbotettu
Re: Sprinter 315cdi -08 ongelmaa KIIRE!
Hej. kaikki täällä. ajattelin tähä vanhaan ketjuun jatkaa..
Kertokaas jos tiedätte. Kyseessä w906 sprintteri 315 koneella vm 07 automaatti.
Alkoi tuossa moottorin vikavalo vilkkumaan. et onko tääki vika tuossa hiukkas suodatin järjestelmässä? Auto kävi tuossa kesällä 2500€ remontissa missä vaihdettiin suuttimia pari kpl ja joku anturi ja hiukkas suodattimen "poltto"
vika ilmenee sillee matkaajon jälkeen kun auto on hetken parkissa ( nyt ajettiin noin 120km yhtä jaksoisesti) ja kun auton pihaan sain niin vilautti pari kertaa valoa
Ja vika ilmenee juuri sillein että ei anna "tehoja"
Kertokaas jos tiedätte. Kyseessä w906 sprintteri 315 koneella vm 07 automaatti.
Alkoi tuossa moottorin vikavalo vilkkumaan. et onko tääki vika tuossa hiukkas suodatin järjestelmässä? Auto kävi tuossa kesällä 2500€ remontissa missä vaihdettiin suuttimia pari kpl ja joku anturi ja hiukkas suodattimen "poltto"
vika ilmenee sillee matkaajon jälkeen kun auto on hetken parkissa ( nyt ajettiin noin 120km yhtä jaksoisesti) ja kun auton pihaan sain niin vilautti pari kertaa valoa
Ja vika ilmenee juuri sillein että ei anna "tehoja"
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5856
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Sprinter 315cdi -08 ongelmaa KIIRE!
Tuohon on monta muutakin mahdolista syytäDivi kirjoitti:Hej. kaikki täällä. ajattelin tähä vanhaan ketjuun jatkaa..
Kertokaas jos tiedätte. Kyseessä w906 sprintteri 315 koneella vm 07 automaatti.
Alkoi tuossa moottorin vikavalo vilkkumaan. et onko tääki vika tuossa hiukkas suodatin järjestelmässä? Auto kävi tuossa kesällä 2500€ remontissa missä vaihdettiin suuttimia pari kpl ja joku anturi ja hiukkas suodattimen "poltto"
vika ilmenee sillee matkaajon jälkeen kun auto on hetken parkissa ( nyt ajettiin noin 120km yhtä jaksoisesti) ja kun auton pihaan sain niin vilautti pari kertaa valoa
Ja vika ilmenee juuri sillein että ei anna "tehoja"
ensimäisenä tarkistella näkyykö jossain jotain vuotoja tms ja jos ei niin jonnekin testerin piuhan päähä
Mökkillä
'
'
Re: Sprinter 315cdi -08 ongelmaa KIIRE!
Sprinter 2006 315cdi automaatti 370tkm OM646. Lastutettu, hiukkassuodatin tyhjennetty, egr pois käytöstä.
Vikakoodit:
Ahtopaine liian alhainen
Lambda raja-arvo alittunut
Lambda raja-arvo ylittynyt
Aiemmin välillä kadotti tehot maantieajossa. Välillä häiriövalo syttyi, välillä paloi ja aina ei valoa näkynyt lainkaan. Ei käynnistynyt häiriön esiintymisen jälkeen heti uudestaan. Puolen tunnin seisomisen jälkeen käynnistyi ja toimi normaalisti. Vian esiintymistiheys tiuheni koko ajan. Ei myöskään käynnistynyt 15 min seisomisen jälkeen vaikka häiriö ei olisi ajossa esiintynytkään.
Nyt imusarjassa oleva painetunnistin uusittu, korjasi ongelman muutamaksi päiväksi. Ahtimet sekä välijäähdytin uusittu. Vanhoilla ahtimilla loppuvaiheessa esiintynyt vihellys voimistui. Alkuperäinen häiriö esiintyy nyt joka kerta liikkeelle lähdön jälkeen noin puolen kilometrin ajon jälkeen. Suuremman ahtimen hukkaportin ohjausventtiilin liittimen irroituksella ja uudelleen kiinnityksellä häiriövalo lopettaa vilkkumisen ja jää palamaan. Tämän toimenpiteen jälkeen autolla pystyy jotenkin ajamaan.
Tänään vaihdoin tuon ohjausventtiilin uuteen ja oireet pahenivat entisestään. Moottori sammuilee ajossa ellei ohjausventtiilin tai ilmamäärämittarin liitintä ota irti. Lisäksi savuttaa hitokseen. Kuuluisiko tuon hukkaportin olla tyhjäkäynnillä osittain auki kun huomasin että moottori huohottaa välillä kun ohjausventtiilissä on johto kiinni.
Vikakoodit:
Ahtopaine liian alhainen
Lambda raja-arvo alittunut
Lambda raja-arvo ylittynyt
Aiemmin välillä kadotti tehot maantieajossa. Välillä häiriövalo syttyi, välillä paloi ja aina ei valoa näkynyt lainkaan. Ei käynnistynyt häiriön esiintymisen jälkeen heti uudestaan. Puolen tunnin seisomisen jälkeen käynnistyi ja toimi normaalisti. Vian esiintymistiheys tiuheni koko ajan. Ei myöskään käynnistynyt 15 min seisomisen jälkeen vaikka häiriö ei olisi ajossa esiintynytkään.
Nyt imusarjassa oleva painetunnistin uusittu, korjasi ongelman muutamaksi päiväksi. Ahtimet sekä välijäähdytin uusittu. Vanhoilla ahtimilla loppuvaiheessa esiintynyt vihellys voimistui. Alkuperäinen häiriö esiintyy nyt joka kerta liikkeelle lähdön jälkeen noin puolen kilometrin ajon jälkeen. Suuremman ahtimen hukkaportin ohjausventtiilin liittimen irroituksella ja uudelleen kiinnityksellä häiriövalo lopettaa vilkkumisen ja jää palamaan. Tämän toimenpiteen jälkeen autolla pystyy jotenkin ajamaan.
Tänään vaihdoin tuon ohjausventtiilin uuteen ja oireet pahenivat entisestään. Moottori sammuilee ajossa ellei ohjausventtiilin tai ilmamäärämittarin liitintä ota irti. Lisäksi savuttaa hitokseen. Kuuluisiko tuon hukkaportin olla tyhjäkäynnillä osittain auki kun huomasin että moottori huohottaa välillä kun ohjausventtiilissä on johto kiinni.
Mersulla ajaminen vaatii kolme varaosa-autoa pihaan tai paksun lompakon.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 147
- Liittynyt: Su 26.08.2007 20:54
Re: Sprinter 315cdi -08 ongelmaa KIIRE!
Onkos sitä katteltu testerillä koneen käydessä, että mitä siellä oikein tapahtuu?
--
W111 -Projekti
W906 -07
MB W213 220d -17
MB W204 220cdi -13
MX-5 NC 2.0
*
W111 -Projekti
W906 -07
MB W213 220d -17
MB W204 220cdi -13
MX-5 NC 2.0
*
Re: Sprinter 315cdi -08 ongelmaa KIIRE!
Kaikki muut koodit poistui, mutta ilmestyi egr-koodi. Koodin saa poistettua ja kylmällä moottorilla käynnistyy kaikkien osien ollessa paikallaan. Käy noin puoli minuuttia, jonka jälkeen alkaa savuttaa ja moottorin käyntiääni muuttuu. Ruiskutusmäärä käynnistyksen jälkeen aivan liian suuri. Häiriön tullessa päälle ruiskutusmäärä putoaa liian pieneksi. Outoa että savuttaa vaikka löpöä syötetään liian vähän. Egr-venttiili poistettu siis käytöstä, eikä varmasti aukea. Kokeiltu uudella venttiilillä että sähköinen puolikin kunnossa. Johtosarja mitattu, ok. Kuumalla moottorilla ei käynnisty kuin hukkaportin magneettiventtiilinjohdon irroittamalla. Alkaa vaikuttaa ohjainlaitevialta 

Mersulla ajaminen vaatii kolme varaosa-autoa pihaan tai paksun lompakon.
Re: Sprinter 315cdi -08 ongelmaa KIIRE!
Kuinka tuo EGR-ventiili poistettu käytöstä
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Sprinter 315cdi -08 ongelmaa KIIRE!
Ohjelmallisesti sekä mekaanisesti ruuvattu jumiin.
Mersulla ajaminen vaatii kolme varaosa-autoa pihaan tai paksun lompakon.
Re: Sprinter 315cdi -08 ongelmaa KIIRE!
Onko staarilla mitattu live dataa mitä nuo suutin ja ahtopaine arvot näyttävät
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Sprinter 315cdi -08 ongelmaa KIIRE!
Lakkaa ahtamasta kun menee hätäkäytölle. Suuttimet kunnossa. Ruiskutusmäärä heittää ohjearvoista. Vaikea ottaa dataa kun moottori tukehtuu jatkuvasti.
Mersulla ajaminen vaatii kolme varaosa-autoa pihaan tai paksun lompakon.
Re: Sprinter 315cdi -08 ongelmaa KIIRE!
Ktso ensin ruiskutus määrät livenä. Sitten ahdot livenä. Niin niistä saa vähän suuntaa antavaa. Älä vedä täysillä heti vaan rauhallistesti kiihdyttämällä ja katso mitä tapahtuu
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5856
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Sprinter 315cdi -08 ongelmaa KIIRE!
Oliko tuo aiemmin tilanne enennen mitä, ohjelmointia, egrän tulppausta,454SS kirjoitti:Sprinter 2006 315cdi automaatti 370tkm OM646. Lastutettu, hiukkassuodatin tyhjennetty, egr pois käytöstä.
Vikakoodit:
Ahtopaine liian alhainen
Lambda raja-arvo alittunut
Lambda raja-arvo ylittynyt
Aiemmin välillä kadotti tehot maantieajossa. Välillä häiriövalo syttyi, välillä paloi ja aina ei valoa näkynyt lainkaan. Ei käynnistynyt häiriön esiintymisen jälkeen heti uudestaan. Puolen tunnin seisomisen jälkeen käynnistyi ja toimi normaalisti. Vian esiintymistiheys tiuheni koko ajan. Ei myöskään käynnistynyt 15 min seisomisen jälkeen vaikka häiriö ei olisi ajossa esiintynytkään.
Nyt imusarjassa oleva painetunnistin uusittu, korjasi ongelman muutamaksi päiväksi. Ahtimet sekä välijäähdytin uusittu. Vanhoilla ahtimilla loppuvaiheessa esiintynyt vihellys voimistui. Alkuperäinen häiriö esiintyy nyt joka kerta liikkeelle lähdön jälkeen noin puolen kilometrin ajon jälkeen. Suuremman ahtimen hukkaportin ohjausventtiilin liittimen irroituksella ja uudelleen kiinnityksellä häiriövalo lopettaa vilkkumisen ja jää palamaan. Tämän toimenpiteen jälkeen autolla pystyy jotenkin ajamaan.
Tänään vaihdoin tuon ohjausventtiilin uuteen ja oireet pahenivat entisestään. Moottori sammuilee ajossa ellei ohjausventtiilin tai ilmamäärämittarin liitintä ota irti. Lisäksi savuttaa hitokseen. Kuuluisiko tuon hukkaportin olla tyhjäkäynnillä osittain auki kun huomasin että moottori huohottaa välillä kun ohjausventtiilissä on johto kiinni.
Anturin vaihtoa,
Syy "paremmalle" toiminnalle joku johto irti
Käyttää vika tilassa hiukan eri osaa ohjelmasta
Ja ei yritä ohjata egrää, turbon säätimiä
Samoista syistä käynti ääni muuttuu
Jos ei ole vuotoja ja kaikki säätimet, anturit, johdot on kunnossa
Niin syy on ohjelma tai ecu
Kuinka pitkään toimi ohjelman muutoksen jälkeen
Mökkillä
'
'
Re: Sprinter 315cdi -08 ongelmaa KIIRE!
Tuohon ohjelmoiti asiaan en ottanut kantaa, kun en noista mitään ymmärrä
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Sprinter 315cdi -08 ongelmaa KIIRE!
Ohjelmoitu pari vuotta sitten. Ei pysty ajamaan kun moottori sammuu muutaman kymmenen sekunnin päästä startista, eikä käynnisty jos hukkiksen ohjaustoiminto on käytössä.
Mersulla ajaminen vaatii kolme varaosa-autoa pihaan tai paksun lompakon.
Re: Sprinter 315cdi -08 ongelmaa KIIRE!
Terve! Täällä on startin vaihdon sekä releiden tutkimisen jälkeen tullut samantapainen vika vm.2008 315CDI:hin. Välillä moottorin vikavalo palaa ja välillä vilkkuu.
Antaa vikakoodit:
2359: Boost pressure, low pressure
2195: Lambda sensor heating, upstream, signal line is interrupted
On kokoajan vikatilassa eikä tahdo kulkea kunnolla, mutta muuten käynti on normaalin oloista. Mitä se kertoo jos vikavalo palaa kiinteästi mutta alkaakin
kesken ajon vilkkua?
Onko tuolle lambdan lämmitykselle jotain sulaketta tai relettä olemassa?
Antaa vikakoodit:
2359: Boost pressure, low pressure
2195: Lambda sensor heating, upstream, signal line is interrupted
On kokoajan vikatilassa eikä tahdo kulkea kunnolla, mutta muuten käynti on normaalin oloista. Mitä se kertoo jos vikavalo palaa kiinteästi mutta alkaakin
kesken ajon vilkkua?
