Tilanne oli tämä: reippaan moottoritie rupeaman jälkeen jarruttaessa poljin painuu lähes pohjaan, pumppaamalla saa lisää jarruvoimaa. Poljin painuu syvälle aina jarrutettaessa,kun jatkan matkaa hissukseen kotia kohti. Luulen näkeväni yhden seisahduksen jälkeen lätäkön kuskinpuolella tiessä. Yhdessä jarrutuksessa poljin toimiikin normaalisti eli ei painukaan syvälle. Hiekkatiellä sitten testaan jarruja: Etupyörät lukittuvat, takapyöristä ei jälkiä.
Oma diagnoosi: Taaimmainen jarrupiiri sulkeutui, kun paine hävisi vuodon takia. Mikäli näin kävi, niin miten piirin saa "auki", kun on vaihtanut jarruputken/letkun? Lisäksi ihmetystä aiheutti se, että jarrunestesäiliö oli lähes täynnä tuon tapahtuman jälkeen!
Neuvoja ja muuta vinkkiä otetaan kiitollisena vastaan.
W123 jarruissa outoa toimintaa
W123 jarruissa outoa toimintaa
-makijt-
1988 Honda Goldwing GL1500
1999 C 200 Esprit automat
hmm..
Tuossa viimetalvena kun puhdistin jarrunestesäiliön, niin olin katsovinani, että säiliö on kaksiosainen eli sen säiliön sisällä on toinen, pienempi säiliö. Jos vain tämä pienempi säiliö onkin tyhjentynyt ja sitten isommassa säiliössä on jarrunesteet tallessa. Syttyikö merkkivalo?
Minun mielestä piiri ei mitenkään sulkeudu, joten vuotokohta kuntoon, säiliöön jarrunestettä max. merkkiin asti, ilmaus ja jarrujen pitäisi taas pelittää.
Minun mielestä piiri ei mitenkään sulkeudu, joten vuotokohta kuntoon, säiliöön jarrunestettä max. merkkiin asti, ilmaus ja jarrujen pitäisi taas pelittää.
w115,123,124,126,140, 210 yms.
Mulla oli samantyyppinen vika W123:ssa.
Mulla vuotokohta löytyi takaakselin kohdalta putkista. Putket vuotivat. Jouduin vaihtamaan jarruputken, bensan meno ja paluu putken.
Luultavasti se kohta on vain huonosti suojattu ja putket kuluvat puhki.
Luultavasti kun heilutat yhtä putkea niin viereinen rupeaa vuotamaan.
Mulla vuotokohta löytyi takaakselin kohdalta putkista. Putket vuotivat. Jouduin vaihtamaan jarruputken, bensan meno ja paluu putken.
Luultavasti se kohta on vain huonosti suojattu ja putket kuluvat puhki.
Luultavasti kun heilutat yhtä putkea niin viereinen rupeaa vuotamaan.
Jarruputket
Ainakin 124:ssa on kaksiosainen säiliö, luulisin että 123:ssa on myös. Säiliössä on väliseinä ja takajarrupiirin säiliö on niin pieni että ettei sitä erota kovin hyvin ainakaan hämärässä. Itse ihmettelin kun ei nestettä tule takajarruille vaikka säiliö on melkein maksimissa. Sinne pikkusäiliöön alkaa mennä nestettä vasta kun isossa säiliössä on pinta melkein maksimissa.
Kannattaa laittaa putket uusiksi edestä asti. Ei tartte rempata kovin usein ja liitoksia ei helpolla saa ehjänä auki. Omassa autossa piti vaihtaa vain jarruletkut, mutta kun en saanut auki ehjänä oikeastaa mitään liitosta niin laitoin kaikki putket uusiksi edestä asti.
Vielä pikkuvinkki, jos lämmität kaasulla liitosta niin jarruletku räjähtää, on kokemusta.
Pystylampusta uuteen ässään asti on kuulemma samat takajarruletkut Motonetin myyjän mukaan
Kannattaa laittaa putket uusiksi edestä asti. Ei tartte rempata kovin usein ja liitoksia ei helpolla saa ehjänä auki. Omassa autossa piti vaihtaa vain jarruletkut, mutta kun en saanut auki ehjänä oikeastaa mitään liitosta niin laitoin kaikki putket uusiksi edestä asti.
Vielä pikkuvinkki, jos lämmität kaasulla liitosta niin jarruletku räjähtää, on kokemusta.

Pystylampusta uuteen ässään asti on kuulemma samat takajarruletkut Motonetin myyjän mukaan
W124 250TD -89
Jarruputki vaihtoon
No tuossa alkukesästähän uusin bensaputkea ja samalla tietenkin jarruputki sen verran "heilunut", että sieltä takaripustusten päällä olevien kiinnikkeiden kohdalta varmaan murtunut. Onhan paikka sellainen, että sinne herkästi jää muhimaan kaikkea ylimääräistä.
Onhan se selvää, että nestettä ei enää valu, jos pienempi säiliö on jo tyhjä, mutta luulis polkimen painuvan syvemmälle???
Onneksi on hyvät mopokelit
, mutta pitänee kuitenkin ryömiä auton alle.
Onhan se selvää, että nestettä ei enää valu, jos pienempi säiliö on jo tyhjä, mutta luulis polkimen painuvan syvemmälle???
Onneksi on hyvät mopokelit

-makijt-