Eemelin ehostusta W211

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
Obnoxio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 605
Liittynyt: To 23.10.2008 19:49

Eemelin ehostusta W211

Viesti Kirjoittaja Obnoxio »

Laitellaanpas ketjuun mitä sitä on tullut ja tulee omalle autolle tehtyä..

Tuli käytyä mökkeilemässä viime kesänä:
Kuva

Kuva
Viimeksi muokannut Obnoxio, Ma 24.02.2014 19:55. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Avatar
Obnoxio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 605
Liittynyt: To 23.10.2008 19:49

Re: Eemelin ehostusta W211

Viesti Kirjoittaja Obnoxio »

Näillä vanteilla rullattiin viime kesä. Ens kesäksi vaihtuu keskikupit. Uudet takarenkaat joutuu ostamaan tulevaksikin kesäksi :think:

Kuva

Joo, ovat ruosteessa levyt pesun jäljiltä, tiedetään..
Viimeksi muokannut Obnoxio, Su 26.01.2014 22:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Obnoxio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 605
Liittynyt: To 23.10.2008 19:49

Re: Eemelin ehostusta W211

Viesti Kirjoittaja Obnoxio »

Hopea maski ei oikeen napannut, niin annoin sille vähän käsittelyä:

Kuva

Muutama ötökkäkin päässy kuvaan..
Avatar
Obnoxio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 605
Liittynyt: To 23.10.2008 19:49

Re: Eemelin ehostusta W211

Viesti Kirjoittaja Obnoxio »

Tämän päivän tekosia:

Kuva-arvoitus:
Kuva

Tästähän tuo edellinen kuva oli :? :
Kuva

400:sen vesihionnan jäljiltä:
Kuva

2000:sen vesihionnan jäljiltä:
Kuva

Tässä vielä vähän kuvia tahnan jäljiltä:
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Eemelin ehostusta W211

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

Kertoisitko enemmän tosta umpioiden hiomisesta
vesipaperilla mistä --> mihin ja millä ja millä tahnalla :)
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: Eemelin ehostusta W211

Viesti Kirjoittaja pera8x »

hyvän näköinen peli. tämä on mielestäni kyllä parhaimman näkönen koppa noista E malleista. ja pikku tuunauksella vieläkin paremman näkönen! :thumbup: vanhemmat ja uudemmat ei jotenkin iske samalla tavalla.

menee vähän ohi aiheen, mutta menkööt.

omat kokemukset tuosta kiillottamisesta ja hionnasta. esim. veneen pleksituulilaseja pystyy aika hyvin korjaan. naarmut ja kuluneisuuden saa lähes kokonaan pois, jos jaksaa hinkata. naarmujen syvyydestä riippuen alotetaan hionta vesihiomapaperilla ja vedellä. jos vaan pikkunaarmuja, niin 600 voi alottaa. jos isompia, niin 400 on ok. sillä hinkataan veden kanssa ihan mattaseks koko pinta. sitten aina pykälää hienompaan paperiin ja edelleen veden kanssa. ja lopulta 2000:lla paprulla ja vedellä. sen jälkeen hionta tahnalla tuubin ohjeiden mukaan. joissain käsketään käyttää vettä ja joissain ei. sillä hangataan niin kauan, että pinta on kirkas ja läpinäkyvä. itse suosin fareclan tuotteita. g6 ja g10 toimii hyvin.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
Kakemake
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 342
Liittynyt: Ma 20.02.2012 17:10
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Eemelin ehostusta W211

Viesti Kirjoittaja Kakemake »

Kappas, tämähän on varsin hienon näköinen biili. Maski on siisti, pitäisköhän omaankin tehä :). Laita lisää kuvia autosta!
W108 remontissa
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89
Avatar
Obnoxio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 605
Liittynyt: To 23.10.2008 19:49

Re: Eemelin ehostusta W211

Viesti Kirjoittaja Obnoxio »

Mr300 kirjoitti:Kertoisitko enemmän tosta umpioiden hiomisesta
vesipaperilla mistä --> mihin ja millä ja millä tahnalla :)
400-600-800-1000-1500-2000 Oli paperit mitä käytin. Aina vaihtaessa hienompaan vaihtoin myös hiomasuunnan, niin pystyi tarkistaa ettei edellisen paperin jälkiä ole enää umpiossa.
Tahnoja käytin tässä järjestyksessä: Turtle Wax Glass polish - Farecla G3 - Farecla G10 - Turtle Wax Lens clarifying compound (Tuli Headligh lens restorer -kitin mukana)
pera8x kirjoitti:hyvän näköinen peli. tämä on mielestäni kyllä parhaimman näkönen koppa noista E malleista. ja pikku tuunauksella vieläkin paremman näkönen! :thumbup: vanhemmat ja uudemmat ei jotenkin iske samalla tavalla.
Joo, varsinkaan vanhempi E ei iske. W212 Näyttää ulkoa ihan hyvältä ennen faceliftiä, mutta faceliftissä katoaa arvokkuus. W211:sessä on mielestäni komein sisusta, mitä missään autossa.
Kakemake kirjoitti:Kappas, tämähän on varsin hienon näköinen biili. Maski on siisti, pitäisköhän omaankin tehä :). Laita lisää kuvia autosta!
Voithan sää tehä. Tässä on aika komee yritys :thumbup: (ei oma):

Kuva

Pitänee laittaa kuvia sitä mukaan, kun saa jotain tehtyä. Talvivanteina on 16" originaalit. Ajattelin vetää ne PlastiDipillä mattamustaksi, Ei raski hävittää, kun tuli ostettua uudet nastarenkaat täksi talveksi.
Avatar
Obnoxio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 605
Liittynyt: To 23.10.2008 19:49

Re: Eemelin ehostusta W211

Viesti Kirjoittaja Obnoxio »

Vanteet ois nyt dipattuna. Nappasin illalla pari kuvaa:

Kuva
Kuva

Paremmalta nyt näyttää, mutta oishan tuo mukava jo saaha kesävanteet alle :)
van_gils
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1251
Liittynyt: Su 23.04.2006 21:52
Paikkakunta: Keski-suomi

Re: Eemelin ehostusta W211

Viesti Kirjoittaja van_gils »

Kyllä vaan muuttui umpiot pikkasen :thumbup:
SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???



EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
Avatar
Obnoxio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 605
Liittynyt: To 23.10.2008 19:49

Re: Eemelin ehostusta W211

Viesti Kirjoittaja Obnoxio »

van_gils kirjoitti:Kyllä vaan muuttui umpiot pikkasen :thumbup:
Heh, siinä oli vasta yksi umpio. Tänään kävin seuraavan, lyhyen umpion kimppuun:

Kuva

Kokeilin laittaa kromi-hiilikuitu-keskikupit, mutta tuli liian Maxi-tuning look... :? :

Kuva

Joten joutu vielä modata:

Kuva

Kuvat välillä vähän suttusia, kun ei oo kokoajan kameraa matkassa.
Avatar
johani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 895
Liittynyt: Pe 23.09.2011 00:15
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Eemelin ehostusta W211

Viesti Kirjoittaja johani »

pera8x kirjoitti: tämä on mielestäni kyllä parhaimman näkönen koppa noista E malleista. ja pikku tuunauksella vieläkin paremman näkönen! :thumbup: vanhemmat ja uudemmat ei jotenkin iske samalla tavalla.
Terävänokkasen (Facelift) keulan ku sais vielä nii hipoo kyllä täydellistä :thumbup: (kesävanteilla)
Viimeksi muokannut johani, Ma 10.03.2014 17:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Obnoxio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 605
Liittynyt: To 23.10.2008 19:49

Re: Eemelin ehostusta W211

Viesti Kirjoittaja Obnoxio »

johani kirjoitti:
pera8x kirjoitti: tämä on mielestäni kyllä parhaimman näkönen koppa noista E malleista. ja pikku tuunauksella vieläkin paremman näkönen! :thumbup: vanhemmat ja uudemmat ei jotenkin iske samalla tavalla.
Terävänokkasen (Facelift) keulan ku sais vielä nii hipoo kyllä täydellistä :thumbup:
Itekki aiemmin ihailin miten paljon modernimmalta nämä facelift-keulalla näyttävät. Nykyään on alkanut tuntua, että ei se facelift-keula passaa kunnolla muuhun autoon W211-korissa. Näyttää vähän W212:selta lainatulta..
Avatar
Obnoxio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 605
Liittynyt: To 23.10.2008 19:49

Re: Eemelin ehostusta W211

Viesti Kirjoittaja Obnoxio »

Autoon on nyt asennettu Eibachin B12 Pro-Kit. Auto Kyllä madaltui, mutta keula on edelleen perää ylempänä. Takaa etäisyys vanteen keskiöstä kaaren yläreunaan on n. 33,5 - 34 cm, ja edessä etäisyys n. 34,5 cm. Eli keulii hieman. Itse haluaisin ennemmin korkeamman perän kuin vaakatasoisen. Tuossa Bilstein B8 -iskunvaimentimessa näyttäis olevan puolen sentin välein uria jousen alla. Sokkarengasta pystyy varmaan siirtämään, ja sillä korkeutta?

Kävin sovittamassa kesävanteita nykyiseen alustaan:
Kuva
Kuva

Pitäisköhän laskea keulaa vai nostaa perää :roll: 15 mm olisi varmaan sopiva.
Avatar
pake1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 377
Liittynyt: Ke 07.03.2012 14:40
Paikkakunta: Rauma

Re: Eemelin ehostusta W211

Viesti Kirjoittaja pake1 »

Obnoxio kirjoitti:Autoon on nyt asennettu Eibachin B12 Pro-Kit. Auto Kyllä madaltui, mutta keula on edelleen perää ylempänä. Takaa etäisyys vanteen keskiöstä kaaren yläreunaan on n. 33,5 - 34 cm, ja edessä etäisyys n. 34,5 cm. Eli keulii hieman. Itse haluaisin ennemmin korkeamman perän kuin vaakatasoisen. Tuossa Bilstein B8 -iskunvaimentimessa näyttäis olevan puolen sentin välein uria jousen alla. Sokkarengasta pystyy varmaan siirtämään, ja sillä korkeutta?

Kävin sovittamassa kesävanteita nykyiseen alustaan:
[ http://farm3.staticflickr.com/2838/12876241075_da8fff86da_c.jpg ]
[ http://farm4.staticflickr.com/3748/12876548834_61c62da456_c.jpg ]

Pitäisköhän laskea keulaa vai nostaa perää :roll: 15 mm olisi varmaan sopiva.
Keulaa alemmas 8)
Nykyinen W210 E300D
(ex)W201 190D 2.0
(ex) W202 C200D
(ex) W124 E200D
(ex) W210 E290 TDT
(ex) W210 E220D
(ex) Volvo 850 T5
Avatar
Obnoxio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 605
Liittynyt: To 23.10.2008 19:49

Re: Eemelin ehostusta W211

Viesti Kirjoittaja Obnoxio »

Pistin McPherson-jousipuristimet tilaukseen eli taidan laskea keulaa 15 mm ja katsoa miten toimii. Uudet raidetangon päät, alapallonivelet, reaktiotangot ja ylätukivarret tulee myös ennenkuin käytän nelipyöräsuuntauksessa.
Avatar
Obnoxio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 605
Liittynyt: To 23.10.2008 19:49

Re: Eemelin ehostusta W211

Viesti Kirjoittaja Obnoxio »

Kuva
Kuva

Kohta pääsee jo askartelemaan :clap:
Avatar
votsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 214
Liittynyt: Ma 15.12.2008 23:33

Re: Eemelin ehostusta W211

Viesti Kirjoittaja votsi »

Mistä tilasit nuo tukivarret eteen? Ebay.de? Oon katellu sieltä nuita paketteja missä tulisi kaikki tukivarret ja nivelet mitä keulassa on, mutta mietityttää minkä laatuisia ne on..
S213 350CDI 4-MATIC -18
Avatar
Obnoxio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 605
Liittynyt: To 23.10.2008 19:49

Re: Eemelin ehostusta W211

Viesti Kirjoittaja Obnoxio »

http://www.ebay.com/itm/1-QUERLENKERSAT ... 2335ce3dc3
ja
http://www.ebay.de/itm/281064249403?ssP ... 1497.l2649

Tuollaiset setit tilasin. Luulis noitten reaktiotankojen kestävän pitkään, kun eivät taida olla yhtä kovalla rasituksella kuin alapallonivelet. Nykyisistäkään en välystä nivelessä huomannu, mutta vaihan varulta, niin eivät varmasti ole kolisemassa.

Ylätukivarret on vielä matkalla, mutta ainakin nuo muut osat on saksalaiselta RAG - Rapid Autoteile GmBH -valmistajalta. Nykyisissä (alkuperäisissä?) ylätukivarsissa ei ole irrotettava nivel, niin joutuu koko tukivarren vaihtamaan. Uusissa on onneksi pultattava nivel.

Ite lisäsin jokaiseen palloniveleen runsaasti rasvaa, etteivät ainakaan kuole rasvan puutteeseen. Kestävyys jää nähtäväksi.
Avatar
Obnoxio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 605
Liittynyt: To 23.10.2008 19:49

Re: Eemelin ehostusta W211

Viesti Kirjoittaja Obnoxio »

Ylätukivarret saapui. Eipähän ensi kerralla tarvi vaihtaa koko tukivartta jos pallonivel menee. Lisäsin varulta rasvaa näillekkin pallonivelille.

Kuva
Avatar
Obnoxio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 605
Liittynyt: To 23.10.2008 19:49

Re: Eemelin ehostusta W211

Viesti Kirjoittaja Obnoxio »

Jarrut vaihdettu eteen ja taakse, mutta takajarrut jäi laahaamaan. Käytin molemmat takajarrut irti, putsasin, herkistelin ja rasvasin, mutta vielä tuntuu laahaavan ainakin vasemmalta puolelta. Käsijarrusta se ei tule, niin taitaa olla mäntä joka jumittaa. Pitää katsoa saisko sen putsattua liikkuvaksi :roll:

Vaihdoin tänään myös toisen raidetangon pään. Oli muuten melko helppo homma ton separaattorin kanssa. Pamaus vaan ja oli irti.

Keulaa on nyt laskettu se 15 mm. Etu- ja takapää ovat aika lailla millilleen samalla korkeudella. Pitää laittaa kuva kunhan saa kesärenkaat alle.
Avatar
Obnoxio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 605
Liittynyt: To 23.10.2008 19:49

Re: Eemelin ehostusta W211

Viesti Kirjoittaja Obnoxio »

Takajarrut lakkasi laahaamasta, kun hioi jarrumäntiä.

Tais jäähä reaktiotanko vaihtamatta:
Kuva

Hyvin tuolla ala- ja ylätukivarret irrotti, mutta reaktiotanko näytti olevan liian kova pala. Jakso se kuitenki painaa reaktiotangon pultin pään lyttyyn ettei saa mutteria takaisin. :clap:
Avatar
votsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 214
Liittynyt: Ma 15.12.2008 23:33

Re: Eemelin ehostusta W211

Viesti Kirjoittaja votsi »

Itsekkin ensin nuukana ostin halvemman ulosvetimen ja lopputulos oli melkein sama. Sitte kävin hakeen tämmösen http://www.motonet.fi/fi/tuote/804058/P ... -ulosvedin" onclick="window.open(this.href);return false;. On lähteny kaikki irti mukisematta.
S213 350CDI 4-MATIC -18
Avatar
Obnoxio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 605
Liittynyt: To 23.10.2008 19:49

Re: Eemelin ehostusta W211

Viesti Kirjoittaja Obnoxio »

votsi kirjoitti:Itsekkin ensin nuukana ostin halvemman ulosvetimen ja lopputulos oli melkein sama. Sitte kävin hakeen tämmösen http://www.motonet.fi/fi/tuote/804058/P ... -ulosvedin" onclick="window.open(this.href);return false;. On lähteny kaikki irti mukisematta.
Liekkö tämä lujempi ku entinenkään. No, laitoin tilaukseen, niin testataan. Pistin ebay-myyjälle kuvan tuosta hajonneesta, niin sain rahat takaisin :thumbup:
Avatar
Obnoxio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 605
Liittynyt: To 23.10.2008 19:49

Re: Eemelin ehostusta W211

Viesti Kirjoittaja Obnoxio »

Hyvin lähti reaktiotangot irti eikä ollu enää tiukassakaan. Eipä kuulu enää kolinoita töyssyissä tai "raidoissa".
Vielä pitäs pyörät suunnata. Jospa ne ossais Hartikaisella.. Nykyaikana varmaan riittää suuntausvehkeet 19" vanteisiin.
jokunen100
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Ma 28.09.2009 21:00

Re: Eemelin ehostusta W211

Viesti Kirjoittaja jokunen100 »

Obnoxio kirjoitti:Jarrut vaihdettu eteen ja taakse, mutta takajarrut jäi laahaamaan. Käytin molemmat takajarrut irti, putsasin, herkistelin ja rasvasin, mutta vielä tuntuu laahaavan ainakin vasemmalta puolelta. Käsijarrusta se ei tule, niin taitaa olla mäntä joka jumittaa. Pitää katsoa saisko sen putsattua liikkuvaksi :roll:

Vaihdoin tänään myös toisen raidetangon pään. Oli muuten melko helppo homma ton separaattorin kanssa. Pamaus vaan ja oli irti.

Keulaa on nyt laskettu se 15 mm. Etu- ja takapää ovat aika lailla millilleen samalla korkeudella. Pitää laittaa kuva kunhan saa kesärenkaat alle.
Jokos tästä on kuvaa kun keulaa on laskettu ja onko sokka alimmaisessa urassa etutolpassa nytten?Ja paljonko on nyt mitta navan keskeltä kaareen keulassa?
Avatar
Obnoxio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 605
Liittynyt: To 23.10.2008 19:49

Re: Eemelin ehostusta W211

Viesti Kirjoittaja Obnoxio »

jokunen100 kirjoitti: Jokos tästä on kuvaa kun keulaa on laskettu ja onko sokka alimmaisessa urassa etutolpassa nytten?Ja paljonko on nyt mitta navan keskeltä kaareen keulassa?
Oho, en ole huomannut kirjoitustasi ollenkaan. Viimesimpiä koulukiireitä tässä ollut, niin en ole kerennyt kuvailla. Iskarihan on tosiaan B8, joten sokan asennot eivät varmasti vastaa tavallisen iskarin uria. Ei ole alimmassa urassa. Jos oikein muistan, niin kaksi uraa pääsee alemmaksi eli 1 cm. Navasta kaareen ~33,5 cm.

Pitkästä aikaa ehdin vähän puunata autoa.

Tästä lähdettiin:
Kuva

Ja 3,5 h myöhemmin näytti tältä:
Kuva

Tästä näkee ehkä vähän paremmin korkeuden. Nopeat räpsyt otin pesun jälkeen.
Kuva
Faraz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: Ma 13.07.2009 19:44

Re: Eemelin ehostusta W211

Viesti Kirjoittaja Faraz »

On kyllä erittäin tyylikäs! :thumbup:
Avatar
Obnoxio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 605
Liittynyt: To 23.10.2008 19:49

Re: Eemelin ehostusta W211

Viesti Kirjoittaja Obnoxio »

Faraz kirjoitti:On kyllä erittäin tyylikäs! :thumbup:
Kiitos, vaikka aika vakiohan tämä minun "projekti" on. :)

Huonoja kuvia molemmat, mutta tässä vielä vertailua ennen ja jälkeen keulan pudotuksen:
Kuva
Kuva
Avatar
Obnoxio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 605
Liittynyt: To 23.10.2008 19:49

Re: Eemelin ehostusta W211

Viesti Kirjoittaja Obnoxio »

Pitää välillä käydä mökilläki :)

Kuva
Vastaa Viestiin