Eemelin ehostusta W211
Eemelin ehostusta W211
Laitellaanpas ketjuun mitä sitä on tullut ja tulee omalle autolle tehtyä..
Tuli käytyä mökkeilemässä viime kesänä:
Tuli käytyä mökkeilemässä viime kesänä:
Viimeksi muokannut Obnoxio, Ma 24.02.2014 19:55. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Re: Eemelin ehostusta W211
Näillä vanteilla rullattiin viime kesä. Ens kesäksi vaihtuu keskikupit. Uudet takarenkaat joutuu ostamaan tulevaksikin kesäksi
Joo, ovat ruosteessa levyt pesun jäljiltä, tiedetään..
Joo, ovat ruosteessa levyt pesun jäljiltä, tiedetään..
Viimeksi muokannut Obnoxio, Su 26.01.2014 22:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Eemelin ehostusta W211
Hopea maski ei oikeen napannut, niin annoin sille vähän käsittelyä:
Muutama ötökkäkin päässy kuvaan..
Muutama ötökkäkin päässy kuvaan..
Re: Eemelin ehostusta W211
Tämän päivän tekosia:
Kuva-arvoitus:
Tästähän tuo edellinen kuva oli :
400:sen vesihionnan jäljiltä:
2000:sen vesihionnan jäljiltä:
Tässä vielä vähän kuvia tahnan jäljiltä:
Kuva-arvoitus:
Tästähän tuo edellinen kuva oli :
400:sen vesihionnan jäljiltä:
2000:sen vesihionnan jäljiltä:
Tässä vielä vähän kuvia tahnan jäljiltä:
Re: Eemelin ehostusta W211
Kertoisitko enemmän tosta umpioiden hiomisesta
vesipaperilla mistä --> mihin ja millä ja millä tahnalla
vesipaperilla mistä --> mihin ja millä ja millä tahnalla
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Re: Eemelin ehostusta W211
hyvän näköinen peli. tämä on mielestäni kyllä parhaimman näkönen koppa noista E malleista. ja pikku tuunauksella vieläkin paremman näkönen! vanhemmat ja uudemmat ei jotenkin iske samalla tavalla.
menee vähän ohi aiheen, mutta menkööt.
omat kokemukset tuosta kiillottamisesta ja hionnasta. esim. veneen pleksituulilaseja pystyy aika hyvin korjaan. naarmut ja kuluneisuuden saa lähes kokonaan pois, jos jaksaa hinkata. naarmujen syvyydestä riippuen alotetaan hionta vesihiomapaperilla ja vedellä. jos vaan pikkunaarmuja, niin 600 voi alottaa. jos isompia, niin 400 on ok. sillä hinkataan veden kanssa ihan mattaseks koko pinta. sitten aina pykälää hienompaan paperiin ja edelleen veden kanssa. ja lopulta 2000:lla paprulla ja vedellä. sen jälkeen hionta tahnalla tuubin ohjeiden mukaan. joissain käsketään käyttää vettä ja joissain ei. sillä hangataan niin kauan, että pinta on kirkas ja läpinäkyvä. itse suosin fareclan tuotteita. g6 ja g10 toimii hyvin.
menee vähän ohi aiheen, mutta menkööt.
omat kokemukset tuosta kiillottamisesta ja hionnasta. esim. veneen pleksituulilaseja pystyy aika hyvin korjaan. naarmut ja kuluneisuuden saa lähes kokonaan pois, jos jaksaa hinkata. naarmujen syvyydestä riippuen alotetaan hionta vesihiomapaperilla ja vedellä. jos vaan pikkunaarmuja, niin 600 voi alottaa. jos isompia, niin 400 on ok. sillä hinkataan veden kanssa ihan mattaseks koko pinta. sitten aina pykälää hienompaan paperiin ja edelleen veden kanssa. ja lopulta 2000:lla paprulla ja vedellä. sen jälkeen hionta tahnalla tuubin ohjeiden mukaan. joissain käsketään käyttää vettä ja joissain ei. sillä hangataan niin kauan, että pinta on kirkas ja läpinäkyvä. itse suosin fareclan tuotteita. g6 ja g10 toimii hyvin.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Eemelin ehostusta W211
Kappas, tämähän on varsin hienon näköinen biili. Maski on siisti, pitäisköhän omaankin tehä . Laita lisää kuvia autosta!
W108 remontissa
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89
Re: Eemelin ehostusta W211
400-600-800-1000-1500-2000 Oli paperit mitä käytin. Aina vaihtaessa hienompaan vaihtoin myös hiomasuunnan, niin pystyi tarkistaa ettei edellisen paperin jälkiä ole enää umpiossa.Mr300 kirjoitti:Kertoisitko enemmän tosta umpioiden hiomisesta
vesipaperilla mistä --> mihin ja millä ja millä tahnalla
Tahnoja käytin tässä järjestyksessä: Turtle Wax Glass polish - Farecla G3 - Farecla G10 - Turtle Wax Lens clarifying compound (Tuli Headligh lens restorer -kitin mukana)
Joo, varsinkaan vanhempi E ei iske. W212 Näyttää ulkoa ihan hyvältä ennen faceliftiä, mutta faceliftissä katoaa arvokkuus. W211:sessä on mielestäni komein sisusta, mitä missään autossa.pera8x kirjoitti:hyvän näköinen peli. tämä on mielestäni kyllä parhaimman näkönen koppa noista E malleista. ja pikku tuunauksella vieläkin paremman näkönen! vanhemmat ja uudemmat ei jotenkin iske samalla tavalla.
Voithan sää tehä. Tässä on aika komee yritys (ei oma):Kakemake kirjoitti:Kappas, tämähän on varsin hienon näköinen biili. Maski on siisti, pitäisköhän omaankin tehä . Laita lisää kuvia autosta!
Pitänee laittaa kuvia sitä mukaan, kun saa jotain tehtyä. Talvivanteina on 16" originaalit. Ajattelin vetää ne PlastiDipillä mattamustaksi, Ei raski hävittää, kun tuli ostettua uudet nastarenkaat täksi talveksi.
Re: Eemelin ehostusta W211
Vanteet ois nyt dipattuna. Nappasin illalla pari kuvaa:
Paremmalta nyt näyttää, mutta oishan tuo mukava jo saaha kesävanteet alle
Paremmalta nyt näyttää, mutta oishan tuo mukava jo saaha kesävanteet alle
Re: Eemelin ehostusta W211
Kyllä vaan muuttui umpiot pikkasen
SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???
EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
Re: Eemelin ehostusta W211
Heh, siinä oli vasta yksi umpio. Tänään kävin seuraavan, lyhyen umpion kimppuun:van_gils kirjoitti:Kyllä vaan muuttui umpiot pikkasen
Kokeilin laittaa kromi-hiilikuitu-keskikupit, mutta tuli liian Maxi-tuning look... :
Joten joutu vielä modata:
Kuvat välillä vähän suttusia, kun ei oo kokoajan kameraa matkassa.
Re: Eemelin ehostusta W211
Terävänokkasen (Facelift) keulan ku sais vielä nii hipoo kyllä täydellistä (kesävanteilla)pera8x kirjoitti: tämä on mielestäni kyllä parhaimman näkönen koppa noista E malleista. ja pikku tuunauksella vieläkin paremman näkönen! vanhemmat ja uudemmat ei jotenkin iske samalla tavalla.
Viimeksi muokannut johani, Ma 10.03.2014 17:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Eemelin ehostusta W211
Itekki aiemmin ihailin miten paljon modernimmalta nämä facelift-keulalla näyttävät. Nykyään on alkanut tuntua, että ei se facelift-keula passaa kunnolla muuhun autoon W211-korissa. Näyttää vähän W212:selta lainatulta..johani kirjoitti:Terävänokkasen (Facelift) keulan ku sais vielä nii hipoo kyllä täydellistäpera8x kirjoitti: tämä on mielestäni kyllä parhaimman näkönen koppa noista E malleista. ja pikku tuunauksella vieläkin paremman näkönen! vanhemmat ja uudemmat ei jotenkin iske samalla tavalla.
Re: Eemelin ehostusta W211
Autoon on nyt asennettu Eibachin B12 Pro-Kit. Auto Kyllä madaltui, mutta keula on edelleen perää ylempänä. Takaa etäisyys vanteen keskiöstä kaaren yläreunaan on n. 33,5 - 34 cm, ja edessä etäisyys n. 34,5 cm. Eli keulii hieman. Itse haluaisin ennemmin korkeamman perän kuin vaakatasoisen. Tuossa Bilstein B8 -iskunvaimentimessa näyttäis olevan puolen sentin välein uria jousen alla. Sokkarengasta pystyy varmaan siirtämään, ja sillä korkeutta?
Kävin sovittamassa kesävanteita nykyiseen alustaan:
Pitäisköhän laskea keulaa vai nostaa perää 15 mm olisi varmaan sopiva.
Kävin sovittamassa kesävanteita nykyiseen alustaan:
Pitäisköhän laskea keulaa vai nostaa perää 15 mm olisi varmaan sopiva.
Re: Eemelin ehostusta W211
Keulaa alemmasObnoxio kirjoitti:Autoon on nyt asennettu Eibachin B12 Pro-Kit. Auto Kyllä madaltui, mutta keula on edelleen perää ylempänä. Takaa etäisyys vanteen keskiöstä kaaren yläreunaan on n. 33,5 - 34 cm, ja edessä etäisyys n. 34,5 cm. Eli keulii hieman. Itse haluaisin ennemmin korkeamman perän kuin vaakatasoisen. Tuossa Bilstein B8 -iskunvaimentimessa näyttäis olevan puolen sentin välein uria jousen alla. Sokkarengasta pystyy varmaan siirtämään, ja sillä korkeutta?
Kävin sovittamassa kesävanteita nykyiseen alustaan:
[ http://farm3.staticflickr.com/2838/12876241075_da8fff86da_c.jpg ]
[ http://farm4.staticflickr.com/3748/12876548834_61c62da456_c.jpg ]
Pitäisköhän laskea keulaa vai nostaa perää 15 mm olisi varmaan sopiva.
Nykyinen W210 E300D
(ex)W201 190D 2.0
(ex) W202 C200D
(ex) W124 E200D
(ex) W210 E290 TDT
(ex) W210 E220D
(ex) Volvo 850 T5
(ex)W201 190D 2.0
(ex) W202 C200D
(ex) W124 E200D
(ex) W210 E290 TDT
(ex) W210 E220D
(ex) Volvo 850 T5
Re: Eemelin ehostusta W211
Pistin McPherson-jousipuristimet tilaukseen eli taidan laskea keulaa 15 mm ja katsoa miten toimii. Uudet raidetangon päät, alapallonivelet, reaktiotangot ja ylätukivarret tulee myös ennenkuin käytän nelipyöräsuuntauksessa.
Re: Eemelin ehostusta W211
Kohta pääsee jo askartelemaan
Re: Eemelin ehostusta W211
Mistä tilasit nuo tukivarret eteen? Ebay.de? Oon katellu sieltä nuita paketteja missä tulisi kaikki tukivarret ja nivelet mitä keulassa on, mutta mietityttää minkä laatuisia ne on..
S213 350CDI 4-MATIC -18
Re: Eemelin ehostusta W211
http://www.ebay.com/itm/1-QUERLENKERSAT ... 2335ce3dc3
ja
http://www.ebay.de/itm/281064249403?ssP ... 1497.l2649
Tuollaiset setit tilasin. Luulis noitten reaktiotankojen kestävän pitkään, kun eivät taida olla yhtä kovalla rasituksella kuin alapallonivelet. Nykyisistäkään en välystä nivelessä huomannu, mutta vaihan varulta, niin eivät varmasti ole kolisemassa.
Ylätukivarret on vielä matkalla, mutta ainakin nuo muut osat on saksalaiselta RAG - Rapid Autoteile GmBH -valmistajalta. Nykyisissä (alkuperäisissä?) ylätukivarsissa ei ole irrotettava nivel, niin joutuu koko tukivarren vaihtamaan. Uusissa on onneksi pultattava nivel.
Ite lisäsin jokaiseen palloniveleen runsaasti rasvaa, etteivät ainakaan kuole rasvan puutteeseen. Kestävyys jää nähtäväksi.
ja
http://www.ebay.de/itm/281064249403?ssP ... 1497.l2649
Tuollaiset setit tilasin. Luulis noitten reaktiotankojen kestävän pitkään, kun eivät taida olla yhtä kovalla rasituksella kuin alapallonivelet. Nykyisistäkään en välystä nivelessä huomannu, mutta vaihan varulta, niin eivät varmasti ole kolisemassa.
Ylätukivarret on vielä matkalla, mutta ainakin nuo muut osat on saksalaiselta RAG - Rapid Autoteile GmBH -valmistajalta. Nykyisissä (alkuperäisissä?) ylätukivarsissa ei ole irrotettava nivel, niin joutuu koko tukivarren vaihtamaan. Uusissa on onneksi pultattava nivel.
Ite lisäsin jokaiseen palloniveleen runsaasti rasvaa, etteivät ainakaan kuole rasvan puutteeseen. Kestävyys jää nähtäväksi.
Re: Eemelin ehostusta W211
Ylätukivarret saapui. Eipähän ensi kerralla tarvi vaihtaa koko tukivartta jos pallonivel menee. Lisäsin varulta rasvaa näillekkin pallonivelille.
Re: Eemelin ehostusta W211
Jarrut vaihdettu eteen ja taakse, mutta takajarrut jäi laahaamaan. Käytin molemmat takajarrut irti, putsasin, herkistelin ja rasvasin, mutta vielä tuntuu laahaavan ainakin vasemmalta puolelta. Käsijarrusta se ei tule, niin taitaa olla mäntä joka jumittaa. Pitää katsoa saisko sen putsattua liikkuvaksi
Vaihdoin tänään myös toisen raidetangon pään. Oli muuten melko helppo homma ton separaattorin kanssa. Pamaus vaan ja oli irti.
Keulaa on nyt laskettu se 15 mm. Etu- ja takapää ovat aika lailla millilleen samalla korkeudella. Pitää laittaa kuva kunhan saa kesärenkaat alle.
Vaihdoin tänään myös toisen raidetangon pään. Oli muuten melko helppo homma ton separaattorin kanssa. Pamaus vaan ja oli irti.
Keulaa on nyt laskettu se 15 mm. Etu- ja takapää ovat aika lailla millilleen samalla korkeudella. Pitää laittaa kuva kunhan saa kesärenkaat alle.
Re: Eemelin ehostusta W211
Takajarrut lakkasi laahaamasta, kun hioi jarrumäntiä.
Tais jäähä reaktiotanko vaihtamatta:
Hyvin tuolla ala- ja ylätukivarret irrotti, mutta reaktiotanko näytti olevan liian kova pala. Jakso se kuitenki painaa reaktiotangon pultin pään lyttyyn ettei saa mutteria takaisin.
Tais jäähä reaktiotanko vaihtamatta:
Hyvin tuolla ala- ja ylätukivarret irrotti, mutta reaktiotanko näytti olevan liian kova pala. Jakso se kuitenki painaa reaktiotangon pultin pään lyttyyn ettei saa mutteria takaisin.
Re: Eemelin ehostusta W211
Itsekkin ensin nuukana ostin halvemman ulosvetimen ja lopputulos oli melkein sama. Sitte kävin hakeen tämmösen http://www.motonet.fi/fi/tuote/804058/P ... -ulosvedin" onclick="window.open(this.href);return false;. On lähteny kaikki irti mukisematta.
S213 350CDI 4-MATIC -18
Re: Eemelin ehostusta W211
Liekkö tämä lujempi ku entinenkään. No, laitoin tilaukseen, niin testataan. Pistin ebay-myyjälle kuvan tuosta hajonneesta, niin sain rahat takaisinvotsi kirjoitti:Itsekkin ensin nuukana ostin halvemman ulosvetimen ja lopputulos oli melkein sama. Sitte kävin hakeen tämmösen http://www.motonet.fi/fi/tuote/804058/P ... -ulosvedin" onclick="window.open(this.href);return false;. On lähteny kaikki irti mukisematta.
Re: Eemelin ehostusta W211
Hyvin lähti reaktiotangot irti eikä ollu enää tiukassakaan. Eipä kuulu enää kolinoita töyssyissä tai "raidoissa".
Vielä pitäs pyörät suunnata. Jospa ne ossais Hartikaisella.. Nykyaikana varmaan riittää suuntausvehkeet 19" vanteisiin.
Vielä pitäs pyörät suunnata. Jospa ne ossais Hartikaisella.. Nykyaikana varmaan riittää suuntausvehkeet 19" vanteisiin.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 30
- Liittynyt: Ma 28.09.2009 21:00
Re: Eemelin ehostusta W211
Jokos tästä on kuvaa kun keulaa on laskettu ja onko sokka alimmaisessa urassa etutolpassa nytten?Ja paljonko on nyt mitta navan keskeltä kaareen keulassa?Obnoxio kirjoitti:Jarrut vaihdettu eteen ja taakse, mutta takajarrut jäi laahaamaan. Käytin molemmat takajarrut irti, putsasin, herkistelin ja rasvasin, mutta vielä tuntuu laahaavan ainakin vasemmalta puolelta. Käsijarrusta se ei tule, niin taitaa olla mäntä joka jumittaa. Pitää katsoa saisko sen putsattua liikkuvaksi
Vaihdoin tänään myös toisen raidetangon pään. Oli muuten melko helppo homma ton separaattorin kanssa. Pamaus vaan ja oli irti.
Keulaa on nyt laskettu se 15 mm. Etu- ja takapää ovat aika lailla millilleen samalla korkeudella. Pitää laittaa kuva kunhan saa kesärenkaat alle.
Re: Eemelin ehostusta W211
Oho, en ole huomannut kirjoitustasi ollenkaan. Viimesimpiä koulukiireitä tässä ollut, niin en ole kerennyt kuvailla. Iskarihan on tosiaan B8, joten sokan asennot eivät varmasti vastaa tavallisen iskarin uria. Ei ole alimmassa urassa. Jos oikein muistan, niin kaksi uraa pääsee alemmaksi eli 1 cm. Navasta kaareen ~33,5 cm.jokunen100 kirjoitti: Jokos tästä on kuvaa kun keulaa on laskettu ja onko sokka alimmaisessa urassa etutolpassa nytten?Ja paljonko on nyt mitta navan keskeltä kaareen keulassa?
Pitkästä aikaa ehdin vähän puunata autoa.
Tästä lähdettiin:
Ja 3,5 h myöhemmin näytti tältä:
Tästä näkee ehkä vähän paremmin korkeuden. Nopeat räpsyt otin pesun jälkeen.
Re: Eemelin ehostusta W211
On kyllä erittäin tyylikäs!
Re: Eemelin ehostusta W211
Kiitos, vaikka aika vakiohan tämä minun "projekti" on.Faraz kirjoitti:On kyllä erittäin tyylikäs!
Huonoja kuvia molemmat, mutta tässä vielä vertailua ennen ja jälkeen keulan pudotuksen:
Re: Eemelin ehostusta W211
Pitää välillä käydä mökilläki