w201 moottori lahos..
w201 moottori lahos..
elikkä siis moottori levis tenavasta moottori koodi M102.962, niin kysyisin että sopiiko w124 230TE -87 moottori koodi M102.985 kone suoraan tenavaan? ja tarviiko suuttimet laittaa 230 koneesta ja moottorin ohjaus boxi?
elisiis elimen luovuttaja w124 230TE -87 (M102.985)
elimen vastaan ottaja w201 190E -87 (M102.962)
EDIT:moottori ja ruisku on jo laitettu paikalleen mutta ei saa bensaa..
voisko joku hieman järkevämpi ihminen kertoa että miten nuo ecomomi mittarin ja ruiskun kaikki alipaine letkut menee?
elikkäs tarvis saaha tieto että mikä letku menee minnekkin?? jos on jollain tietoa ja viitsii kertoa niin kiitos jo etukäteen!
elisiis elimen luovuttaja w124 230TE -87 (M102.985)
elimen vastaan ottaja w201 190E -87 (M102.962)
EDIT:moottori ja ruisku on jo laitettu paikalleen mutta ei saa bensaa..
voisko joku hieman järkevämpi ihminen kertoa että miten nuo ecomomi mittarin ja ruiskun kaikki alipaine letkut menee?
elikkäs tarvis saaha tieto että mikä letku menee minnekkin?? jos on jollain tietoa ja viitsii kertoa niin kiitos jo etukäteen!
Viimeksi muokannut janivain, Ke 12.02.2014 13:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: w201 moottori lahos..
Ei muutakun vanha motti irti ja uus tilalle, ei tarvi boxeja vaihdella tai ainakaan omaani vaihtanu kun vastaavan projektin tein. Taitaa suuttimetkin olla samanlaiset.
Tonnin parin romuja
Re: w201 moottori lahos..
Suuttimet on samat, olleet jo 70-luvulta lähtien noissa ke ja k-jeteissä..
Sähköistä en niin varma ole. Niissä voi olla pieniä eroavaisuuskia boksissa, yj-releessä?? Lähinnä vivahde eroja.. Varmaan toimii kyllä 2 litrasen osillakin.
Sähköistä en niin varma ole. Niissä voi olla pieniä eroavaisuuskia boksissa, yj-releessä?? Lähinnä vivahde eroja.. Varmaan toimii kyllä 2 litrasen osillakin.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Re: w201 moottori lahos..
Vaihdat vaan nykyisen koneen erilaiset anturi..esim. voi olla lämpöanturi ja tieten sytty jos ei ole samanlainen niin vanhasta motista.
Vuosimallien eroja on vain jos katillinen tai katti ja anturi eroja löytyy mutta vanhasta kaikki muu paitsi lohko kansineen.
Sitten jos kone on seissyt pitkään niin ruisku voi olla suorastaan ruosteessa eli orkkis koneesta sekin sinne.
Itse ostin yhden seisseen koneen niin polttoaine putkissa sisäpuolella suorastaan ruostetta...roskiin.
Vuosimallien eroja on vain jos katillinen tai katti ja anturi eroja löytyy mutta vanhasta kaikki muu paitsi lohko kansineen.
Sitten jos kone on seissyt pitkään niin ruisku voi olla suorastaan ruosteessa eli orkkis koneesta sekin sinne.
Itse ostin yhden seisseen koneen niin polttoaine putkissa sisäpuolella suorastaan ruostetta...roskiin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w201 moottori lahos..
katoin niin koneiden anturit on identtiset ainoastaan virranjakajankannnen kiinnikkeet on erilaiset..atlas kirjoitti:Vaihdat vaan nykyisen koneen erilaiset anturi..esim. voi olla lämpöanturi ja tieten sytty jos ei ole samanlainen niin vanhasta motista.
Vuosimallien eroja on vain jos katillinen tai katti ja anturi eroja löytyy mutta vanhasta kaikki muu paitsi lohko kansineen.
Sitten jos kone on seissyt pitkään niin ruisku voi olla suorastaan ruosteessa eli orkkis koneesta sekin sinne.
Itse ostin yhden seisseen koneen niin polttoaine putkissa sisäpuolella suorastaan ruostetta...roskiin.
ruiskun otan alkuperäis koneesta koska 230te on seissy 4 vuotta pihas.
kumpikin on katittomia vehkeitä.
Re: w201 moottori lahos..
Jos suunnitelmat muuttuu ruiskulta osin, täältä löytyis 230E ruisku boksi, ruiskuvehkeet ja suuttimet. Purettu viime vuoden lopulla toimivasta koneesta.
Daily driver: Projekti, koska luotettavat autot ovat tylsiä Luotettava, eli tylsä CLK 270
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 M104 MS2 V3.0 Turbo
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 M104 MS2 V3.0 Turbo
Re: w201 moottori lahos..
juu on itselläkin 230e purussa eli ei tarvi osiaMighty190 kirjoitti:Jos suunnitelmat muuttuu ruiskulta osin, täältä löytyis 230E ruisku boksi, ruiskuvehkeet ja suuttimet. Purettu viime vuoden lopulla toimivasta koneesta.
Re: w201 moottori lahos..
4 vuodessa kerkee paljon tapahtumaan, ja ruostumaan
Daily driver: Projekti, koska luotettavat autot ovat tylsiä Luotettava, eli tylsä CLK 270
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 M104 MS2 V3.0 Turbo
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 M104 MS2 V3.0 Turbo
Re: w201 moottori lahos..
juu niin kerkee..Mighty190 kirjoitti:4 vuodessa kerkee paljon tapahtumaan, ja ruostumaan
Re: w201 moottori lahos..
tarvis saaha lisää tietoa!!
Re: w201 moottori lahos..
Kerro vaan kysymys?janivain kirjoitti:tarvis saaha lisää tietoa!!
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w201 moottori lahos..
moottori ja ruisku on jo laitettu paikalleen mutta ei saa bensaa..
voisko joku hieman järkevämpi ihminen kertoa että miten nuo ecomomi mittarin ja ruiskun kaikki alipaine letkut menee?
elikkäs tarvis saaha tieto että mikä letku menee minnekkin?? jos on jollain tietoa ja viitsii kertoa niin kiitos jo etukäteen!
voisko joku hieman järkevämpi ihminen kertoa että miten nuo ecomomi mittarin ja ruiskun kaikki alipaine letkut menee?
elikkäs tarvis saaha tieto että mikä letku menee minnekkin?? jos on jollain tietoa ja viitsii kertoa niin kiitos jo etukäteen!
Re: w201 moottori lahos..
Onko bensaletkut oikein päin?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w201 moottori lahos..
tottakai on..suuttimet ja bensa putket putsasin..atlas kirjoitti:Onko bensaletkut oikein päin?
Re: w201 moottori lahos..
miten ne pienet alipaine letkut menee ?
Re: w201 moottori lahos..
Laatikolta tuleva lyhyempi ..luonnollisesti imu sarjaan ja toinen mangneetti kytkimelle...voihan ne laittaa ristiinkin mutta huomaat kyllä sitten ja vaihdat vain paikkaa...onhan niissä vritkin putkissa kun vain vilkaisisi.
Tossa vaan oli yhdellä letkut ristissä bensaputket ja ei tullut bensaa ennen kuin älysi mokan.
Tossa vaan oli yhdellä letkut ristissä bensaputket ja ei tullut bensaa ennen kuin älysi mokan.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w201 moottori lahos..
juu sori mut nyt ei oikee aloittelija tajua ensimmäinen koneen vaihto minulla kyseessä eli siis kun kannessa on antureitten seassa joku alipaine? anturi johon menee kaks letkua toinen letku paikka on vinossa ja toinen suorassa ja imusarjassa on letku paikka kaasuläppä kotelossa ja imukammiossa? ja imukammiosta lähtee Y-liitos economi mittarille ja siihen Y-liitokseen pitäs joku letku laittaa vielä mutta mikä mihinkin ? :O juu oon ehk hieman tumpelo vielä noitten juttujenkanssa..atlas kirjoitti:Laatikolta tuleva lyhyempi ..luonnollisesti imu sarjaan ja toinen mangneetti kytkimelle...voihan ne laittaa ristiinkin mutta huomaat kyllä sitten ja vaihdat vain paikkaa...onhan niissä vritkin putkissa kun vain vilkaisisi.
Tossa vaan oli yhdellä letkut ristissä bensaputket ja ei tullut bensaa ennen kuin älysi mokan.
Re: w201 moottori lahos..
saisko niinku saaman selvityksen sillain että tyhmenmpikin tajuaa :d vaikka kuvallisen? jos joku tietää että onko jossain kaaviota alipaine letkujen reiteistä niin voisko ystävällisesti linkata vaikka tähän?
Re: w201 moottori lahos..
Kannessa oleva y anturi on bensahöyryjen kerääjälle.
Imusarjan y haaraan tulee sitten se laatikon yksi letku joka tunnistaa vaihdon kovuuden eli paineen.
Katso myös että syttyboxi saa alipaineen jos siinä on sellainen letkun paikka.
Imusarjan y haaraan tulee sitten se laatikon yksi letku joka tunnistaa vaihdon kovuuden eli paineen.
Katso myös että syttyboxi saa alipaineen jos siinä on sellainen letkun paikka.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w201 moottori lahos..
Tutkittu lisää.. Määräjakaja ei anna pensaa suuttimille mutta kylmäkäynnistys suutin saa pensaa kaikki bensa putket putsattu moneen kertaan.. Voiko olla että bensa pumppu on sökö? Ku suuttimet tarvii tietääkseni 3,5bar painettaa auvautuakseen? Eli siis kun ottaaa määräjakajan kannesta suutin putket irti nii ei anna bensaa eikä myöskään sillon kun putket kiinni määräjakajan kannessa muttei suuttimissa..
Re: w201 moottori lahos..
Bensapumppu tai Paineensäädin joka nyt aika harvinaista.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w201 moottori lahos..
Nyt on saatu bensa kulkemaan suuttimille kun purin ruiskun atomeiksi ja pesin kokonaan.. mutta nyt pitäis saada sytytys kohdilleen. Elikkä siis vaihdoin virran jakajan kokonaan vanhasta koneesta nykyiseen. Eli mites se si säädetään? Sytytys järjestys 1342? Pitäs kampi akselin päästä katsoa ykkönen ylös mutta mikä merkki mihin kohtaan että on ykkönen kohdillaan? Virran jakajassa merkki kontakti kärjelle. Jos sais pikaisesti tietoa? Mieluiten kuvallisia ohjeita!kiitos jo etukäteen jos joku osaa neuvoa!
Re: w201 moottori lahos..
Ensin katso että ykkösen nokat olisi keinuista etinpänä kun tässä on tollanen sydeemi eli 4vaihtaa ja ykkönen olisi sytyts asennossa.
Sitten kampura tarkasti ykk ja jakajassa on jossakin kohdin viiva alukehällä niin se kohdilleen kun saat kun jakajan olet painanut pohjaan niinn siinä on ykkönen sytty kohta.
Voihan noita tieten laittaa mihin vain mutta toi on oikea ohje.
Sitten kampura tarkasti ykk ja jakajassa on jossakin kohdin viiva alukehällä niin se kohdilleen kun saat kun jakajan olet painanut pohjaan niinn siinä on ykkönen sytty kohta.
Voihan noita tieten laittaa mihin vain mutta toi on oikea ohje.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-