E 230 -97 moottorin lämmöt
E 230 -97 moottorin lämmöt
Nyt tuli talvi halla ja ei nouse väykässä lämmöt ku vähän alle kaheksaankymppiin. Onko kellään tietoa minkä asteinen termostaatti tuossa laitteessa on?
nykyiset:
Oldsmobile Cutlass Ciera -85
Ford F100 -53
Chevy Van Starcraft 6,2D -89
Dodge 4d -37 rodiprojekti
GAZ 20 Pobeda -48 projekti
mb exät:
MB 124 200D -85
MB 124 E300 TDT -93
MB E 230 Avantgarde -97
MB W115 200 bensa -69 R.I.P
Oldsmobile Cutlass Ciera -85
Ford F100 -53
Chevy Van Starcraft 6,2D -89
Dodge 4d -37 rodiprojekti
GAZ 20 Pobeda -48 projekti
mb exät:
MB 124 200D -85
MB 124 E300 TDT -93
MB E 230 Avantgarde -97
MB W115 200 bensa -69 R.I.P
Mulla!
Itellä tosin W124 mutta sama kai se on! Oon laittanu jo parina kesänä omaan mersuun 79 asteisen termarin ja talveks 87 asteisen! Johtuen siitä kun en ole jaksanu "korjata" lämmityslaiteen nupikoita! Edelleen on tuo 79 kiinni ja ei kyl nosta ku viisarin verran alle 80 lämmöt! Jos pitkään seisoo ni sillo kohoaa tonne 85, muuten kyl pysyttelee siinä alle 80! Nyt ku o ollu vähän "kovempia" pakkasia (-15), ni ei kyl taho lämmetä sisältä! Auton penkillä kyl oottaa uus termari, mut kuhan sais aikaseksi vaihtaa!
Onko muuten bensa mersuihin olemassa 92 asteisia termareita ja jos on ni lämmittääkö kuinka paljon paremmin kuin 87 asteinen
Eli vaihda termari!

Onko muuten bensa mersuihin olemassa 92 asteisia termareita ja jos on ni lämmittääkö kuinka paljon paremmin kuin 87 asteinen

Eli vaihda termari!

MB 220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Jostakin on jäänyt mielikuva että uustuoduissa voi olla 82 asteinen. Sitä olen epäillyt myös omassani, kun viisari näyttää kesät talvet karvan verran yli 80. Eli lämpö ei kyllä vaihtele mulla vuodenajan mukaan ja sisälläkin riittää lämmintä. Olisikohan kuitenkin aiheellista vaihtaa tuo 87 asteinen mm. polttoainetalouden kannalta?
E230 -96
E230 -96
Joo termaria minäkin nyt epäilen ku tarkemmin olen seurannu lämpömittarin liikkeitä. Viisari tekee äkkinäisiä liikkeitä silloin ku liikkuu ylöspäin, joka taas mielestäni vois johtua termostaatin takertelusta. Nyt tänä aamuna pakkasta oli meillä 25 "raitaa" ja moturin lämmöt pysytteli tossa 70 asteen tieenoilla. Saattas tosiaan tuo kulutuski vähän tippua, kun menee nyt kaupunkiajossa noin 12-13l sataselle, vai onko se automaattiaskilla normaali kulutus?!
nykyiset:
Oldsmobile Cutlass Ciera -85
Ford F100 -53
Chevy Van Starcraft 6,2D -89
Dodge 4d -37 rodiprojekti
GAZ 20 Pobeda -48 projekti
mb exät:
MB 124 200D -85
MB 124 E300 TDT -93
MB E 230 Avantgarde -97
MB W115 200 bensa -69 R.I.P
Oldsmobile Cutlass Ciera -85
Ford F100 -53
Chevy Van Starcraft 6,2D -89
Dodge 4d -37 rodiprojekti
GAZ 20 Pobeda -48 projekti
mb exät:
MB 124 200D -85
MB 124 E300 TDT -93
MB E 230 Avantgarde -97
MB W115 200 bensa -69 R.I.P