W211 kysymyksiä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Piipari
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ti 10.04.2007 16:41

W211 kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Piipari »

Olen palannut takaisin MB omistajaksi. :D
Pari vuotta tässä välissä seikkailin Opelilla. :clap:

Pari asiaa muuttunut aikaisemmasta W201:sta. Nykyinen MB on W211/2004 farkku, 200 kompressori, automaatilla.

1. Jäähdyttäjän edessä on pystyssä pieni noin 60x200mm jäähdytin. Onko tämä automaattilaatikon öljyjäähdytin?
2. Miten moottorin öljymäärä tarkistetaan? Öljytikun paikalla on vain korkki o-renkailla.
3. Mittaristossa kuva istuimesta ja ilmoitus ettei sitä ole lukittu. Ohjeissa kerrotaan ettei penkin lukitusta ole aktivoitu.
Miten penkin lukitus aktivoidaan?
Avatar
pforsell
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 456
Liittynyt: Ti 19.09.2006 15:15
Paikkakunta: Pori

Re: W211 kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja pforsell »

Piipari kirjoitti:Olen palannut takaisin MB omistajaksi. :D
Pari vuotta tässä välissä seikkailin Opelilla. :clap:

Pari asiaa muuttunut aikaisemmasta W201:sta. Nykyinen MB on W211/2004 farkku, 200 kompressori, automaatilla.

1. Jäähdyttäjän edessä on pystyssä pieni noin 60x200mm jäähdytin. Onko tämä automaattilaatikon öljyjäähdytin?
2. Miten moottorin öljymäärä tarkistetaan? Öljytikun paikalla on vain korkki o-renkailla.
3. Mittaristossa kuva istuimesta ja ilmoitus ettei sitä ole lukittu. Ohjeissa kerrotaan ettei penkin lukitusta ole aktivoitu.
Miten penkin lukitus aktivoidaan?
1. ei tietoa.
2. rattinapeilla valikosta; auton täytyy olla seisonut jonkin aikaa. ks. ohjekirja
3. kaatuvat takapenkit varmaan? käy koittamassa kumpi selkänoja on auki ja paina se pienellä vauhdilla kunnolla kiinni. Avausnappien kohdalla on sellaiset ylös nousevat tapit, joista näkyy punaista, kun selkänoja ei ole kunnolla kiinni.
W166 ML350 BE 4Matic '13
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)

ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
Avatar
kaikkosenmike
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: Su 03.11.2013 08:45
Paikkakunta: Lahti, Finland
Viesti:

Re: W211 kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja kaikkosenmike »

pforsell kirjoitti:
Piipari kirjoitti:Olen palannut takaisin MB omistajaksi. :D
Pari vuotta tässä välissä seikkailin Opelilla. :clap:

Pari asiaa muuttunut aikaisemmasta W201:sta. Nykyinen MB on W211/2004 farkku, 200 kompressori, automaatilla.

1. Jäähdyttäjän edessä on pystyssä pieni noin 60x200mm jäähdytin. Onko tämä automaattilaatikon öljyjäähdytin?
2. Miten moottorin öljymäärä tarkistetaan? Öljytikun paikalla on vain korkki o-renkailla.
3. Mittaristossa kuva istuimesta ja ilmoitus ettei sitä ole lukittu. Ohjeissa kerrotaan ettei penkin lukitusta ole aktivoitu.
Miten penkin lukitus aktivoidaan?
1. ei tietoa.
2. rattinapeilla valikosta; auton täytyy olla seisonut jonkin aikaa. ks. ohjekirja
3. kaatuvat takapenkit varmaan? käy koittamassa kumpi selkänoja on auki ja paina se pienellä vauhdilla kunnolla kiinni. Avausnappien kohdalla on sellaiset ylös nousevat tapit, joista näkyy punaista, kun selkänoja ei ole kunnolla kiinni.
2. Tai ns. Piilovalikosta näet desimäärän. Tähän valikkoon löytyy tarkat ohjeet forumilta..
3. Vahva epäilys juuri tuosta takapenkin lukituksesta jos joku on kontista nykiny vapautussalpaa
W177 A250e plug-in hybrid 2021
Ex list / Mercedes:

S205 200d Bluetec 19
S205 250d Bluetec 15
S204 250cdi 12 tuikku
W176 200cdi 13
S204 200cdi 08 tuikku
S203 320cdi 05 tuikku
S203 200 cdi 02 tuikku
S211 320cdi 04 tuikku
W211 270cdi 02 tuikku
5x200d w124,
w202 180,
300d w124
Avatar
aomh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Ma 15.09.2003 15:43
Paikkakunta: Rajamäki

Re: W211 kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja aomh »

Piipari kirjoitti:Olen palannut takaisin MB omistajaksi. :D
Pari vuotta tässä välissä seikkailin Opelilla. :clap:

Pari asiaa muuttunut aikaisemmasta W201:sta. Nykyinen MB on W211/2004 farkku, 200 kompressori, automaatilla.

1. Jäähdyttäjän edessä on pystyssä pieni noin 60x200mm jäähdytin. Onko tämä automaattilaatikon öljyjäähdytin?
2. Miten moottorin öljymäärä tarkistetaan? Öljytikun paikalla on vain korkki o-renkailla.
3. Mittaristossa kuva istuimesta ja ilmoitus ettei sitä ole lukittu. Ohjeissa kerrotaan ettei penkin lukitusta ole aktivoitu.
Miten penkin lukitus aktivoidaan?
1. Todennäköisesti ohjaustehostimen öljynlauhdutin. Itselläni tuollainen samallainen
- w203 C55T -06
- ex w211 E320 -02
- ex w208 CLK 320 -98
- ex w210 E430T -98
- ex w201 2.6E -87
- ex w115 350E -75
valotus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Pe 18.01.2013 21:41

Re: W211 kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja valotus »

pforsell kirjoitti: 3. kaatuvat takapenkit varmaan? käy koittamassa kumpi selkänoja on auki ja paina se pienellä vauhdilla kunnolla kiinni. Avausnappien kohdalla on sellaiset ylös nousevat tapit, joista näkyy punaista, kun selkänoja ei ole kunnolla kiinni.
Estää muuten myös hanttarin puolen etupenkin ajon taka-asentoon, jos takapenkin selkänojasta tulee toi auki -ilmoitus. Ekaa kertaa W211 kanssa kun piti kaivaa runkonumeroa esiin, niin ihmettelin että mikä piru on kun etupenkkiä ei saa ajettua niin taakse että numeron pääsee näkemään. Oli tosiaan vaan siitä kiinni ettei takaselkänojaa ollut painettu lukkoon asti.
Avatar
sompio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1803
Liittynyt: Pe 13.10.2006 21:20
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: W211 kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja sompio »

Tämä OT:nä kun en viitsi aloitta uutta topikkia. Onko W210 kardaanitunnelissa eroja tavallisen ja 4 Maticin välillä. Asensin juuri Rensi kaukalomattosarjan joka oli tarkoitettu W210 koppaseen niin muut matot meni heittäen paikoilleen, mutta vänkärinpuolen etumatto oli liian leveä. Onko kardaanitunneli levitetty etukardaanin takia. Kyseleepi tuttavallisesti hän?
Niin ja pirssihän on W210 E320 4Matic Farmari -98.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Avatar
pforsell
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 456
Liittynyt: Ti 19.09.2006 15:15
Paikkakunta: Pori

Re: W211 kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja pforsell »

sompio kirjoitti:Tämä OT:nä kun en viitsi aloitta uutta topikkia. Onko W210 kardaanitunnelissa eroja tavallisen ja 4 Maticin välillä. Asensin juuri Rensi kaukalomattosarjan joka oli tarkoitettu W210 koppaseen niin muut matot meni heittäen paikoilleen, mutta vänkärinpuolen etumatto oli liian leveä. Onko kardaanitunneli levitetty etukardaanin takia. Kyseleepi tuttavallisesti hän?
Niin ja pirssihän on W210 E320 4Matic Farmari -98.
Jakolaatikko se siellä pullistelee jalkatilan reunassa. Itse en löytänyt mistään nelivetoiseen pitkään ässään sopivia mattosarjoja haluamallani värillä, joten tilasin kaksi sarjaa takatuupparin mattoja saksasta jotka käytin Porilaisessa mattoliikkeessä (omistaja mersufani itsekin). No herra mattoliike leikkasi originaalimaton mallin mukaan suikaleet pois ja ajoi kanttikoneella alkuperäisen värisen kantin tilalle. Maksoi muistaakseni kympin.

Kumimatoille tuo ei varmaan onnistu.
W166 ML350 BE 4Matic '13
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)

ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6498
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W211 kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Ainakin W211:lle on 4maticin matoilla eri osanumero.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
sompio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1803
Liittynyt: Pe 13.10.2006 21:20
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: W211 kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja sompio »

Elikkäs olettamukseni oli oikea. Kiitos vastanneille!
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Vastaa Viestiin