Asia olisi seuraavanlainen eli oma 190d 2.0 lakkas lataamasta joten joko säätimenvaihto edessä tai koko laturi
Kysynkin että kun omistan 190E vm.87 2.0 bensan joka toimii varaosaautona muuten niin sopiiko Bensan laturi tähän Dieseliin vai onko niissä jotain eroja, itse aattelin että Dieselin laturi olisi ainakin latausteholtaan parempi mutta kun en varmaksi tiedä niin kysyn täältä
Siitä vaan laturi vaihtoon jos hihnapyörä on sama. Ja helppoa jos molemmissa mutteriliittimet. Vanhempi voi olla 55a mutta lataahan se sekin. Minkä ikäinen on 2.0D ?
Edit: 1987 102 koneen yhteydessä ilman ilmastointia on ollut 55a laturi
Samoin 601 moottorin kanssa ilman ilmastointia.
Jospa otat hiilisillan/säätäjä paketin irti ja katsot kunnon ja voithan kokeilla sillä bensakoneinen säätäjällä sen toimivuutta.
Jos nyt liukurenkaat tai diodi silta ole piloilla niin sitten vaihtaa kokonaan.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
markoala kirjoitti:Siitä vaan laturi vaihtoon jos hihnapyörä on sama. Ja helppoa jos molemmissa mutteriliittimet. Vanhempi voi olla 55a mutta lataahan se sekin. Minkä ikäinen on 2.0D ?
Edit: 1987 102 koneen yhteydessä ilman ilmastointia on ollut 55a laturi
Samoin 601 moottorin kanssa ilman ilmastointia.
Eli voisi olla samat laturit.
Diisseli on vm.92 ja muita sähköherkkuja ei oo ku kattoluukku
Onko laturi ulko vai sisätuuletettu? Ainakin omassa -92 bensa vehkeessä oli sisätuuletettu 70A malli ja itsellänikään ei muita sähkövehkeitä ole kuin kattoluukku. Ilmeisesti 55A versio on ulkotuuletettu. Tuolla nyt ei vissiin niin väliä mutta molempien laturien pitäisi käydä kyllä kiinnikkeiltään yhteen ja hihnapyöränkin koko on sama. Nämä kokemukset siis bensavehkeistä. Jos ei muita sähkölaitteita ole eikä soittovehkeitäkään kummemmin jne niin kyllä se pienempikin laturi jaksaa ladata. Tarkista samalla latausjohdon kunto ja vaihda moniurahihna jos on hapertunut.
Laturi oli -87 bensassa samanmoinen ulkotuuletettu kuin -92 2.0D:ssä ja kiinnitysreijätkin olivat täysin samat! Hihnapyörässä oleva numerokin oli täsmälleen sama, mitään eroa en latureista löytänyt, mitä nyt toinen toimii ja toinen ei
Laturi oli -87 bensassa samanmoinen ulkotuuletettu kuin -92 2.0D:ssä ja kiinnitysreijätkin olivat täysin samat! Hihnapyörässä oleva numerokin oli täsmälleen sama, mitään eroa en latureista löytänyt, mitä nyt toinen toimii ja toinen ei
Kiitoksia avusta!
Niinpä! itsellä ollut kolme w201 ja kaikissa ollut ulko tuulettimella tuo laturi.
Dieselissä 55a Ja molemmissa bensakoneisissa 70a.
Laturi oli -87 bensassa samanmoinen ulkotuuletettu kuin -92 2.0D:ssä ja kiinnitysreijätkin olivat täysin samat! Hihnapyörässä oleva numerokin oli täsmälleen sama, mitään eroa en latureista löytänyt, mitä nyt toinen toimii ja toinen ei
Kiitoksia avusta!
Niinpä! itsellä ollut kolme w201 ja kaikissa ollut ulko tuulettimella tuo laturi.
Dieselissä 55a Ja molemmissa bensakoneisissa 70a.
Itse kanssa mietein että luulis bensassa olevan isompi kun sellainen pelihän vaati jo käydäkseen sähköä, toisin kuin nämä dieselit niin luulis että bensoissa olisi isompi laturi ja diisseleissä hehkun ja isomman startin takia isompi akku mutta en varma ole näin perstuntumalta vaan heitän
markoala kirjoitti:Esim. Katalysaattori tai ilmastointi on tuonut bensa autoon mukanaan 70a laturin.
Bensa vehkeistä oli toinen kat peli ja toinen tilattu uutena isommalla laturilla ja akulla.
Kyseessä ns suomi autot joista vehon historia.
Kummassakaan ei ollut ilmastointia.
Kaikissa kolmessa 88a akku.