Tervehdys.
Potilaana s211 280cdi -07. Eli pienen ajon jälkeen moottorin etuosa vasemmalta öljypohjan vierestä ihan öljyssä.
Turbon oranssinen tiiviste vaihdettu uuteen ja imusarjan läppämoottori vaihdettu. Siellä v-lohkon keskellä on ilmeisestikin
levymallinen öljyn lauhdutin.
Kuseeko lauhduttimen tiivisteet vai olisiko muita mahdollisia vuotopaikkoja???
Näyttäisi olevan kohtalainen purkuoperaatio edessä jos on noi lauhduttimen tiivisteet.
Imusarjan läppämoottorin vaihdon yhteydessä lauhduttajan ympäristö näytti hiukan öljyiseltä,
Jonka oletin tulleen vuotavasta turbon tiivisteestä. Putsasin samalla lohkojen välin niin hyvin kuin pystyi.
Voisiko alas valuva öljy olla vanhaa öljyä joka olisi jäänyt jonnekkin lohkon uumeniin, vai pissiikö lauhdutin???
Kiitosta vastauksista etukäteen, kaikki apu on tervetullutta.
T:Marko
S211 öljyvuoto
Re: S211 öljyvuoto
http://mese.fi/forum/viewtopic.php?t=42634" onclick="window.open(this.href);return false;
Due to the inordinate number of pre-2010 OM642 engines needing repair due to heat-related seal degradation causing oil cooler leaks, Mercedes reformulated the seals from an orange color rubber to a purple color Viton seal now used in all 2010 and later engines. There is a Mercedes Technical Service Bulletin that states that the leak can be attributed to an improperly installed seal
Due to the inordinate number of pre-2010 OM642 engines needing repair due to heat-related seal degradation causing oil cooler leaks, Mercedes reformulated the seals from an orange color rubber to a purple color Viton seal now used in all 2010 and later engines. There is a Mercedes Technical Service Bulletin that states that the leak can be attributed to an improperly installed seal
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
Re: S211 öljyvuoto
Ota pohjamuovi pois ja kurkista ettei vain pari putkiliitosta vuoda kuten minulla. Näkee kyllä jos öljy tulee ylempää kuin putket, jolloin todenäköinen vuotopaikka tuo yllä mainittu lauhduttimen o-rengas. Nuo putket ja letkut mokomat laitettu niillä prässätyillä klemmareilla joita ei voi kiristää, poistin vanhat ja nyt ei oma valuta enää...
EQB 300 4-matic -23
Re: S211 öljyvuoto
Terse!
Pannaanpas lisäinfoa tälle hommalle. Elikkäs laihduttajan tiivisteet ne siellä kuseksi, vuoto oli jo aika
Reippaan puoleista. Lauantain puhdetöinä tuli tiivisteet vaihdeltua ja nyt toistaiseksi ei ole pissiny.
Hiukan on huonossa paikassa tuo lauhdutin tiivisteiden vaihtoa ajatellen. Uudet tiivisteet oli väriltään
Violetit eli jotain päivitystä noihin on tullut, liekö sitten vaan väri vaihtunut.
T: Marko.
Pannaanpas lisäinfoa tälle hommalle. Elikkäs laihduttajan tiivisteet ne siellä kuseksi, vuoto oli jo aika
Reippaan puoleista. Lauantain puhdetöinä tuli tiivisteet vaihdeltua ja nyt toistaiseksi ei ole pissiny.
Hiukan on huonossa paikassa tuo lauhdutin tiivisteiden vaihtoa ajatellen. Uudet tiivisteet oli väriltään
Violetit eli jotain päivitystä noihin on tullut, liekö sitten vaan väri vaihtunut.
T: Marko.
Re: S211 öljyvuoto
Hyvä että laitoit vastauksen kun homma selvisi. Paljonko oli mittarissa km ?
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
Re: S211 öljyvuoto
Terve.
Tällä hetkellä kilometrejä 303 tkm.
Tällä hetkellä kilometrejä 303 tkm.