Ostin pari viikkoa sitten 290 TD sedanin - pari vuotta sitten Saksasta tuotu. Ajettu 150.000 km, mekaanisella vaihteistolla ja muutenkin vähillä varusteilla. Se on minulle toinen mersu - edellinen on ollut perheessä vuodesta 1985 ja olisi nyt myynnissä - 123:n vuosimalli -81 240 diesel, korinvaihto, kattoluukut (ei vuoda), sävylasit, hyvät stereot ja kaikki. Katsastettu ja uudet jarrut ml. jarrusatulat takana ja uudet levyt kaikissa pyörissä.Ajettu on 320.000 km.
Tutustuin tähän palstaan ja luin yllätyksekseni, että Väyrysen ovet ja takaluukku ruostuvat, mutta että tehdas on korjannut autoja takuuseen. No, siitä pihalle kattomaan autoa ja yllätys; autossa on ruostetta ovien yläosissa ja takaluukun luukun ympärillä maalin alla - kuplii.
Siitä sitten seuraavana päivänä Veholle ja kaveri otti digikuvat ja sanoi soittelevansa 3 viikon päästä - tehtaalla on kuulemma ruuhkaa.
- Siis laitat kuvat tehtaalle?
- Joo, voi olla, että tehdas korvaa kunnostuksen.
Korvaakohan noinkin vanhaan - kahdeksan vuotta vanha 290 TD, no se selviää marraskuun lopulla.
Toinen kumma piirre on, että auto soutaa - sitä pitää ohjailla koko ajan. Erityisen vaikea se on tuulella. Varasin huollon Veholta, saavat katsoa onko välyksiä. Kaveri sanoi huollonvarauksessa, että mittaavat jousikorkeuden - mitähän se sillä tarkoittikaan? Sanoi, että auto on herkkä jousikorkeudelle ja sen ollessa pielessä tuuli heittelee autoa.
Muuten auto on esimerkiksi moottoriltaan hirmuisen hyvä - kyllä lähtee! Olisikohan mahdollisuuksia piristää vielä entisestään? Joku chippi siihen on laitettu edellisen omistajan toimesta (tyhjä pahvilaatikko oli takapaksissa) ja katsoin netistä, että pitäisi 25% lisääntyä tehot ja väännöt sillä virityksellä. Hinta oli noin 500 euroa netissä.
Ostin käytetyn Väyrysen
Ostin käytetyn Väyrysen
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Volvoja pilvin pimein
Tuon sivutuuliherkkyyden olen huomannut itsekkin, kannattaa pitää nivelet ja puslat kunnossa ja ne koiranluut menee turhankin usein uusiksi.
Itse kävin vaihdattamassa raidepään vastikään, ja eihän siellä pajalla ollut sitten vehkeitä auraustensäätöön ja nyt sojottaa ruori luoteeseen ja tuntuu että joutuisi vähän enemmän ajelemaan. Pyöränkulmia kannattaa siis aika ajoin tarkastuttaa, niistä nämä on tarkkoja.
Onneksi ei seuraavaan huoltoon ole niin kauheasti matkaa niin säätäköön sitten kaikki kulmat oikein samalla, jos Veholla olisi vaikka jotain karttakeppiä sopivampaa työkalua
Muuta tässä nyt ei mieleen tulekkaan, hyvän auton hankit ja eiköhän tuolla pärjäile jo noillakin tehoilla?
Itse kävin vaihdattamassa raidepään vastikään, ja eihän siellä pajalla ollut sitten vehkeitä auraustensäätöön ja nyt sojottaa ruori luoteeseen ja tuntuu että joutuisi vähän enemmän ajelemaan. Pyöränkulmia kannattaa siis aika ajoin tarkastuttaa, niistä nämä on tarkkoja.
Onneksi ei seuraavaan huoltoon ole niin kauheasti matkaa niin säätäköön sitten kaikki kulmat oikein samalla, jos Veholla olisi vaikka jotain karttakeppiä sopivampaa työkalua
Muuta tässä nyt ei mieleen tulekkaan, hyvän auton hankit ja eiköhän tuolla pärjäile jo noillakin tehoilla?
Re: Ostin käytetyn Väyrysen
Oletkos tuon lukenut läpi?Chili kirjoitti:Siitä sitten seuraavana päivänä Veholle ja kaveri otti digikuvat ja sanoi soittelevansa 3 viikon päästä - tehtaalla on kuulemma ruuhkaa.
- Siis laitat kuvat tehtaalle?
- Joo, voi olla, että tehdas korvaa kunnostuksen.
Korvaakohan noinkin vanhaan - kahdeksan vuotta vanha 290 TD, no se selviää marraskuun lopulla.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Kuinkahan usein menee koiranluita Väyrysessä?
123:ssa vaihdoin pari vuotta sitten itse ne ja ajo parani selkeästi. Vaihtohomma oli helppo - voi verrata polkupyörän korjaamiseen - vaihdoin samalla kallistuksenvakaajan kannatinkumit.
Katsellaan nyt mitä ne Veholla löytää koskien tuota epätarkaa ajamista, jos eivät vaihda koiranluita, niin vaihdan ne itse joka tapauksessa. Taidan kyllä ostaa alkuperäisosat Veholta - kannattaakohan, vai onko niissä MotoNetin osiin verrattuna eroja?
123:ssa vaihdoin pari vuotta sitten itse ne ja ajo parani selkeästi. Vaihtohomma oli helppo - voi verrata polkupyörän korjaamiseen - vaihdoin samalla kallistuksenvakaajan kannatinkumit.
Katsellaan nyt mitä ne Veholla löytää koskien tuota epätarkaa ajamista, jos eivät vaihda koiranluita, niin vaihdan ne itse joka tapauksessa. Taidan kyllä ostaa alkuperäisosat Veholta - kannattaakohan, vai onko niissä MotoNetin osiin verrattuna eroja?
Volvoja pilvin pimein
Volvoja pilvin pimein
Juu, tuosta ruosteketjusta sainkin palstalta tiedon ja kävin pihalla kurkkaamassa taskulampun kanssa oman mersuni tiivisteiden alle. Ja sieltähän oli ruosteessa. Ei olisi arvannut muuten kurkatakaan, on se sen verran erikoisesti alkanut ruostumaan.
Apumiehen puolelta on ruoste iskenyt vasta yhteen kohtaan - pistehitsin kohtaan sellaisesssa paikassa, missä pelti loppuu. Olisiko pellin leikkaussauma jäänyt karheaksi?
Apumiehen puolelta on ruoste iskenyt vasta yhteen kohtaan - pistehitsin kohtaan sellaisesssa paikassa, missä pelti loppuu. Olisiko pellin leikkaussauma jäänyt karheaksi?
Volvoja pilvin pimein
Volvoja pilvin pimein
Sieltähän ne ruostuu. Ja noita koiranluita kuulemma menee jopa 20tkm:n välein, maantieajossa kestää tietty paremmin. Taisi olla Veholla aika samoissa hinnoissa kuin jossain motonetissäkin, tai enpä olekkaan varma, motonetissä taisi olla jotain 10/kpl ja veholla vissiin tuplaten. Ostin niin paljon muutakin että ikäänkuin hukkuivat hintaan alennusten muodossa.