Kuten otsikko on niin mielessä olisi laittaa OM605 ja käyttää 230E 5 vaihteista alkuperäislaatikkoa, miten mahtais se sopia . Käsittääkseni kun uudempien koneiden pitäis olla jaoltaan yhteensopivia bensojen kanssa.
Kytkin tietty on myös kysymys ja mistäs sais vauhtipyörän lainattua. Koneen meinaan ottaa -94 C mallista ja netistä katellen niin se W123 loota/perä välitys olis sairaan hyvä.
5v = 0.81 Perä = 3.58 205/65 15" ( 2200rpm )= 92.55km/h
Ensi tähtäys olis toimiva alkuperäiskone omalla pumpullaan+AC . Hyllyllä olis myös w124 300D kytkinpaketti jota ajattelin kokeilla.
Muita parannus ehdotuksia otan myös mielelläni vastaan . Budgetti on surkeat 500e mutta projektin aihiot on hommattu.
Donaattori :
-94 250D 20v C-klass , manuaali loota sökö,+etu ripustus/sisälokasuoja reikiä täynnä muuten 100% jopa AC toimii hienosti. 305 000km. Uutta osaa etu/takajarrut levyt- aito MB takapönttö.
OM605 + W123 5v-loota mahdollista ?
Re: OM605 + W123 5v-loota mahdollista ?
Mielestäni se menee sinne mutta takapään askin joudut c:N askista vaihtamaan tai sen kuoren pelkästään että takapään palkkiiin kävisi kiinnikkeet suoraan.
Toisekseen tossa w123 askissa on pitkä akseli eli kaksoismassa et siihen saa mutta eiköhän toi 300vauhtid ja asetelma käy sinne myös suoraan.
Täyttä varmuutta ei ole tästä ole mutta olen hännän vaihtanut askiin ja sotkenut noita keskenään ja katsomalla tutkin sen vauhtiksenkin sopivuuden.
Muutenkin osat pitkälti sopivat kun dieselin kampuroitakin tungetaan bensakoneisisiin.
Toisekseen tossa w123 askissa on pitkä akseli eli kaksoismassa et siihen saa mutta eiköhän toi 300vauhtid ja asetelma käy sinne myös suoraan.
Täyttä varmuutta ei ole tästä ole mutta olen hännän vaihtanut askiin ja sotkenut noita keskenään ja katsomalla tutkin sen vauhtiksenkin sopivuuden.
Muutenkin osat pitkälti sopivat kun dieselin kampuroitakin tungetaan bensakoneisisiin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: OM605 + W123 5v-loota mahdollista ?
se C malli menee lihoiksi ja juu kaksoimassan takia kytkintä mietiskelinkin voi olla että kokeilen huvikseni 230 vauhtista. Tulee vielä hauska homma ECC'n siirtämisessä jos se edes on mahdollista.
Re: OM605 + W123 5v-loota mahdollista ?
Eikös siinä 123:ssa ole kuitenkin startti väärällä puolen konetta yms. Eli väittäisin että ei käy.
Re: OM605 + W123 5v-loota mahdollista ?
Tosiaanki w123:ssa dieselissä ja pensassa startit ovat eri puolilla. Dieselissä startti kulkusuunnassa oikealla ja pensassa vasemmalla puolen. Om605:sessa startti on vasemmalla puolella. Eli pitäisi mielestäni w123 pensa aski mennä.
Mutta kannattaisi suosiolla vaihtaa w124 300d vaihdelaatikko tai vastaava..
Mutta kannattaisi suosiolla vaihtaa w124 300d vaihdelaatikko tai vastaava..
-W210 320cdi -01, 359
-S124 300TDT -91, 744 Brilliant Silver
------
Entiset:
-S202 250TDT -98, 744
-W123 200D Taxi -84, 803
-W124 200D Taxi -87, 623
-S124 300TDT -91, 744 Brilliant Silver
------
Entiset:
-S202 250TDT -98, 744
-W123 200D Taxi -84, 803
-W124 200D Taxi -87, 623
Re: OM605 + W123 5v-loota mahdollista ?
Tosiaan se 230bensa Konehan on sama kuin w124 :ssa ja startti on tosiaan sun om koneeseen verrattuna just samalla puolen.
Toi 300 Manu aski taitaa olla hieman vahvempaa tekoa.
Toi 300 Manu aski taitaa olla hieman vahvempaa tekoa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: OM605 + W123 5v-loota mahdollista ?
Paperilla ainakin M102 on tehokkaampi kone, enemmän vääntöä ja tehoa, m102 = 10.8 sek 0-100 kun om605 12.8 sek . Ja silti m102 on noin 4% laiskempi välitykseltään. Painot autoilla on samat ja m102 ei ole mikään ihme kierros kone, väännöllä sekin elää. Uskoisin sen kyllä kestävän 190hp / 280nm kun alkuperäinen teho on 136hp / 205nm, OM605 on 113hp/173nm.
Turbo OM605 taas on rajamailla 150hp / 280nm , sanoisin että ei kestä pidemmän päälle.
Turbo OM605 taas on rajamailla 150hp / 280nm , sanoisin että ei kestä pidemmän päälle.
Re: OM605 + W123 5v-loota mahdollista ?
Sain hieman lisätietoa, näköjään kyseinen 717.411 joka on 2.3 mersussa kestää noin 400nm ja jopa 500nm jonkin aikaa . Sitä on näköjään laitettu näihin moniventtilii turbodiesel rakennelmiin aika paljon.