Mistä W201 yleismallinen katalysaattori, 1.8E
Mistä W201 yleismallinen katalysaattori, 1.8E
W201, vm. 1992, 1.8E bensa ruisku.
Tietääkö kukaan mistä saisi edullisesti tilattua pelkän yleismallisen katalysaattorikomponentin?
Katsastus ei mennyt päästöjen takia läpi. CH tyhjäkäynnillä 109 kun saisi olla 100 ja CO kierroksilla 0.35 kun saisi olla 0.3.
Käytin autoa pajalla ja siellä porattiin reikä pakoputkeen ennen katalysaattoria ja todettiin, että päästöarvot ovat suurinpiirtein samat ennen ja jälkeen katalysaattorin. Katalysaattori ei siis juurikaan puhdistanut. Autolla oli ajettu ennen päästöjen mittausta 150km moottoritiellä.
Putki on muuten hyvässä kunnossa, joten saisin hitsattua siihen vanhaan putkeen uuden pöntön kiinni.
Vehossa maksaa 1400€, saksassa melkein 1000€, suomessa varaosaliikkeissä enemmän kuin 500€.
Olen kuullut, että näitä yleismallisia vanhoihin putkiin kiinni hitsattavia katalysaattoripönttöjä saisi edullisesti. Osaisiko kukaan neuvoa mitään nettisivuja mistä voisi tilata?
Putken halaisia ennen katalysaattoria on 46mm.
Kiitos avusta jo etukäteen!
Tietääkö kukaan mistä saisi edullisesti tilattua pelkän yleismallisen katalysaattorikomponentin?
Katsastus ei mennyt päästöjen takia läpi. CH tyhjäkäynnillä 109 kun saisi olla 100 ja CO kierroksilla 0.35 kun saisi olla 0.3.
Käytin autoa pajalla ja siellä porattiin reikä pakoputkeen ennen katalysaattoria ja todettiin, että päästöarvot ovat suurinpiirtein samat ennen ja jälkeen katalysaattorin. Katalysaattori ei siis juurikaan puhdistanut. Autolla oli ajettu ennen päästöjen mittausta 150km moottoritiellä.
Putki on muuten hyvässä kunnossa, joten saisin hitsattua siihen vanhaan putkeen uuden pöntön kiinni.
Vehossa maksaa 1400€, saksassa melkein 1000€, suomessa varaosaliikkeissä enemmän kuin 500€.
Olen kuullut, että näitä yleismallisia vanhoihin putkiin kiinni hitsattavia katalysaattoripönttöjä saisi edullisesti. Osaisiko kukaan neuvoa mitään nettisivuja mistä voisi tilata?
Putken halaisia ennen katalysaattoria on 46mm.
Kiitos avusta jo etukäteen!
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Mistä W201 yleismallinen katalysaattori, 1.8E
paan kolikot sille ettei se katti tukossa ole. Päästöarvot samat ennen ja jälkeen ? no sittenhä se katti ei muuta mitään ja tuommoinen pitäis mennä ilman kattiakin läpi kirkkaasti ? biltemasta niitä esim. saa, ei tainnut satkua enempää maksaa.
Perusasiat kuntoon koneesta ennenkuin vaihtelee sitä kattia , imuvuodot jne. Semmoinenkin voi olla että on alkavaa kannentiiviste vauriota, olis kilsatkin sopivat siihen.
Perusasiat kuntoon koneesta ennenkuin vaihtelee sitä kattia , imuvuodot jne. Semmoinenkin voi olla että on alkavaa kannentiiviste vauriota, olis kilsatkin sopivat siihen.
Re: Mistä W201 yleismallinen katalysaattori, 1.8E
Vaikka motonetista. Taitaa maksaa 100-200€.
Täytyy sanoa että ollu korjaamolla mielenkiitoinen tapa testata tuo asia. Henk koht en kyllä ihan allekirjoita tuota, ja en todellakaan lähtisi kattia vaihtaa ekana.
Kun katti on rikki niin nuo arvot on kyl enemmin pielessä.
Mersun dokkarit sanoo joutokäynnillä hc:n raja arvoksi 150. Vaikka ei se täällä suomessa paljoa lämmitä
Onko autoa yritetty säätää? Omassa oli sama ongelma päästöissä, ennen kuin säädin sen. Ja minulla on alkuperäinen kat ja lambda. Kilometreja 322tkm
Täytyy sanoa että ollu korjaamolla mielenkiitoinen tapa testata tuo asia. Henk koht en kyllä ihan allekirjoita tuota, ja en todellakaan lähtisi kattia vaihtaa ekana.
Kun katti on rikki niin nuo arvot on kyl enemmin pielessä.
Mersun dokkarit sanoo joutokäynnillä hc:n raja arvoksi 150. Vaikka ei se täällä suomessa paljoa lämmitä

Onko autoa yritetty säätää? Omassa oli sama ongelma päästöissä, ennen kuin säädin sen. Ja minulla on alkuperäinen kat ja lambda. Kilometreja 322tkm
Re: Mistä W201 yleismallinen katalysaattori, 1.8E
Niin sen verran viel tuost mittaamisest, et tuollasen w201:n pitää antaa käydä joutokäyntiä, tai jotain 1500-2000rpm:n luokkaa. N.15-20 min ennen mittausta, lämmöt koneessa n90-95. Eli se katti on niin kaukana siellä auton alla ettei lämpiä helpolla, ja ei myöskään silloin putsaa kunnolla.
Omassa autossa vaikus oli co:ssa 0,4->0,0:n ja hc tippu kuudellakymmenellä.
Tuossa ajamalla lämmittämisessä on sellainen ongelma et ajoviima jäähdyttää kattia. Ja ku auto pysähtyy niin katti on viileempi.
Oliko sinun autosta säädetty seoksia pulssisuhdetta mittaamalla? Tuolla on aika iso merkitys päästöihin, sen huomasin itse kun säätelin.
Hyvin tuon lapun perusteella sinun auto polttaa, eli kone kunnossa. Ja jäännöshappea noin vähän. Niin en usko että isompia
Imuilman vuotoja löytyy.
Milloin vaihdettu ilmansuodatin ja sytytys tulpat. Noi vaikuttaa suoraan CO:hon ja HC:hen.
Omassa autossa vaikus oli co:ssa 0,4->0,0:n ja hc tippu kuudellakymmenellä.
Tuossa ajamalla lämmittämisessä on sellainen ongelma et ajoviima jäähdyttää kattia. Ja ku auto pysähtyy niin katti on viileempi.
Oliko sinun autosta säädetty seoksia pulssisuhdetta mittaamalla? Tuolla on aika iso merkitys päästöihin, sen huomasin itse kun säätelin.
Hyvin tuon lapun perusteella sinun auto polttaa, eli kone kunnossa. Ja jäännöshappea noin vähän. Niin en usko että isompia
Imuilman vuotoja löytyy.
Milloin vaihdettu ilmansuodatin ja sytytys tulpat. Noi vaikuttaa suoraan CO:hon ja HC:hen.
Re: Mistä W201 yleismallinen katalysaattori, 1.8E
Autoon tehtiin kansiremontti keväällä, joten kannentiivisteen pitäisi olla kunnossa. Öljyä auto ei juurikaan kuluta ja kansiremontin yhteydessä venttiilivarrenkumit vaihdettiin. Öljyt on muutaman kuukauden vanhat. Kansiremontin yhteydessä vaihdoin myös virranjakankannen ja pyörijän. Tulpanjohdot on noin 6v vanhat ja niiden pitäisi olla vielä ihan ehjät.
Katsastuksen jälkeen vaihdoin autoon uudet tulpat ja ilmanputsarin. Tämän jälkeen tehtiin uusi päästömittaus ja otettiin arvot ennen ja jälkeen katalysaattorin. Uusilla tulpilla ja ilmanputsarilla ei ollut vaikutusta.
Auto oli syyskuussa Pertti Hermusella Lahdessa korjattavana tyhjäkäyntiongelmien vuoksi. Silloin vikana oli kaasuläppäkotelon asentotunnistimen kuoleentuminen. Tyhjäkäynti on hänen käsittelynsä jälkeen ollut kunnossa, mutta nyt sitten tuli tämä päästöongelma. Jotain seossuhteita hän oli säätänyt, mutta ei ollut silloin mitannut päästöjä kun en ollut sitä erikseen ymmärtänyt pyytää. Auto on ollut minulla vuodesta 2001 ja tämä on ensimmäinen kerta kun ei mene päästöjen takia läpi.
Jos joudun katalysaattorin vaihtamaan niin mistähän voisi niitä yleismallisia tilata? Mieluummin jostain ulkomaalaisesta nettikaupasta kun Motonetistä.
Tuleeko mitään muuta neuvoksi?
Katsastuksen jälkeen vaihdoin autoon uudet tulpat ja ilmanputsarin. Tämän jälkeen tehtiin uusi päästömittaus ja otettiin arvot ennen ja jälkeen katalysaattorin. Uusilla tulpilla ja ilmanputsarilla ei ollut vaikutusta.
Auto oli syyskuussa Pertti Hermusella Lahdessa korjattavana tyhjäkäyntiongelmien vuoksi. Silloin vikana oli kaasuläppäkotelon asentotunnistimen kuoleentuminen. Tyhjäkäynti on hänen käsittelynsä jälkeen ollut kunnossa, mutta nyt sitten tuli tämä päästöongelma. Jotain seossuhteita hän oli säätänyt, mutta ei ollut silloin mitannut päästöjä kun en ollut sitä erikseen ymmärtänyt pyytää. Auto on ollut minulla vuodesta 2001 ja tämä on ensimmäinen kerta kun ei mene päästöjen takia läpi.
Jos joudun katalysaattorin vaihtamaan niin mistähän voisi niitä yleismallisia tilata? Mieluummin jostain ulkomaalaisesta nettikaupasta kun Motonetistä.
Tuleeko mitään muuta neuvoksi?
Re: Mistä W201 yleismallinen katalysaattori, 1.8E
tempaiset tuon sinne, on todettu toimivaksi. http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/A ... ori-79802/" onclick="window.open(this.href);return false;
mutta ekaksi tottakai käyt päästömittauksessa ja koitat saako ne päästöt säätämällä kuriin. Saat ne itsekkin katsottua suunnilleen kotona jos löytyy yleismittari jossa dwell angle mittaus ( http://www.diseno-art.com/images_2/dwell_meter.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; ) , siittä pistokkeesta konehuoneesta, haulla löytyy aiheesta .
mutta ekaksi tottakai käyt päästömittauksessa ja koitat saako ne päästöt säätämällä kuriin. Saat ne itsekkin katsottua suunnilleen kotona jos löytyy yleismittari jossa dwell angle mittaus ( http://www.diseno-art.com/images_2/dwell_meter.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; ) , siittä pistokkeesta konehuoneesta, haulla löytyy aiheesta .
Siitä 3 navan ja maan väliltä kun mittaa yleismittarilla pulssisuhdetta (duty cycle), pitäisi pulssisuhteen olla sekä tyhjäkäynnillä, että kierroksilla 50% +-10%. Ja pitää heilua tuossa muutaman prosentin sisällä.
Vikakoodit:
(DWELL) - on/off fault codes for KE JETRONIC 3.1 control unit.
The control unit displays faults currently present via the on/off ratio .
The on/off fault codes are listed below:
On/off fault codes with ignition on:
0% Unused
10% Idle speed contact at throttle switch not opening
20% Full load contact at throttle switch not opening
30% Coolant temperature below 70°C
40% Air flow sensor potentiometer malfunction
50% All input signals are OK. No faults
60% Vehicle speed limitation signal active
70% Start signal active
80% Selector lever in “DRIVE“ position
90% Electro-hydraulic actuator current implausible
100% Unused
On/off fault codes with engine running:
0% Control unit receives no voltage or is defective
10% Air flow sensor defective or polarity reversed.
20% Full load contact defective or incorrectly connected.
30% Short or open circuit between coolant temperature sensor and control unit or the temperature sensor is defective.
40% Short or open circuit between air flow sensor and
control unit or the air flow sensor is defective.
50% Oxygen sensor not at operating temperature, open circuit or defective.
60% Vehicle speed signal to the control unit implausible
70% Control unit receives no RPM signal.
80% Interrupted data exchange between ECU and ignition control unit (EZL).
90% Current at electro-hydraulic actuator out of range.
95% Deceleration fuel shut-off active.
Values Oscillates: All signals are OK. No fault in monitored signals.
Eli sytytysvirta päällä pitäisi näyttää 70%, kone käynnissä pyöriä 50% korvilla. Mikäli menee yli 90% seos on liian laiha, alle 10% niin liian rikkaalla.
Tyhjäkäyntiseosta voi säätää määränjakajan seosruuvista, koko käyntialueen seosta EHA irrottamalla ja sieltä ruuvaamalla. EHA:ssa pitäisi olla napojen välissä kone tasanopeudella +-2mA virtaa.
Re: Mistä W201 yleismallinen katalysaattori, 1.8E
Ja kannattaa myös kokeilla sytytys pistokkeesta eri asentoja. Eli N. On normaali bensalle. Nro. 5 normibensalle, mutta -2astetta myöhäsellä. S. ON 98:lle ja 7 on 98:lle, mutta 2. Astetta myöhäsellä.
Vaikuttaa lähinnä Hc:hen.
Eniten noissa arvoissa vaikutta tuo lambda. 1,03. Eli käy laihalla. Aiheuttaa myös hc:n nousun. Eli kos oikeesti haluaa jotsin vaihtaa niin mieluummin happitunnistin kun katti.
Kannatanee lueskella tuo minun auton topic vähän vastaavasta ongelmasta, sieltä selviää myös mihin päästöt tippui säätämällä.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=143063" onclick="window.open(this.href);return false;
Vaikuttaa lähinnä Hc:hen.
Eniten noissa arvoissa vaikutta tuo lambda. 1,03. Eli käy laihalla. Aiheuttaa myös hc:n nousun. Eli kos oikeesti haluaa jotsin vaihtaa niin mieluummin happitunnistin kun katti.
Kannatanee lueskella tuo minun auton topic vähän vastaavasta ongelmasta, sieltä selviää myös mihin päästöt tippui säätämällä.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=143063" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Mistä W201 yleismallinen katalysaattori, 1.8E
Äidin ooppeli ei kanssa mennyt päästöistä läpi muutama vuosi sitten,vaihtelin kaikenlaista ja lopulta tarvikekatin biltemasta,vajaan satasen.Meni juuri ja juuri läpi sillä.
Seuraavalla leimalla sama homma...tultiin siihen tulokseen että tarvii antaa kunnolla kenkää ennen mittausta.
Annoin puolisentuntia astralle oikein reilusti sikaa ja suoraan mittarille...päästöt oli oikein hyvät
Ne forten aineetkin voi auttaa
Seuraavalla leimalla sama homma...tultiin siihen tulokseen että tarvii antaa kunnolla kenkää ennen mittausta.
Annoin puolisentuntia astralle oikein reilusti sikaa ja suoraan mittarille...päästöt oli oikein hyvät

Ne forten aineetkin voi auttaa
Re: Mistä W201 yleismallinen katalysaattori, 1.8E
Minun W202 mersusta oli edellisen omistajan aikana lähteneet sisukalut katista irti. Oli laittanyt Bilteman (tai Motonetin) katin tilalle, hitsaamalla kiinni. En saanut viimeistä päästölappua mukaan, auton omisti volvoliikkeen asentaja ja siellä omalla pajalla oli kait mitattu 

1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Mistä W201 yleismallinen katalysaattori, 1.8E
Katalysaattorin katalyyttinä toimivat palladium metallit eivät kai kulu. Voisiko tästä vetää johtopäätöksen, että katalysaattorin toimimattomuus johtuu siitä, että katalysaattorin katalyyttipinnat ovat likaiset.
Voisiko katalysaattorin toiminnan palauttaa siten, että laittaisi happipullosta puhdasta happea joka pelkistäisi / polttaisi epäpuhtaudet pois? Onko kenelläkään kokemusta? Happea voisi laittaa katalysaattorin etupuolelle poratusta reiästä sisään.
Voisiko katalysaattorin toiminnan palauttaa siten, että laittaisi happipullosta puhdasta happea joka pelkistäisi / polttaisi epäpuhtaudet pois? Onko kenelläkään kokemusta? Happea voisi laittaa katalysaattorin etupuolelle poratusta reiästä sisään.
Re: Mistä W201 yleismallinen katalysaattori, 1.8E
Saksasta ebersbächerin etuputki sis katin n.600e.
W213 220d +W242 electric drive
Re: Mistä W201 yleismallinen katalysaattori, 1.8E
http://www.auspuff.com/katalysator/lrt::7403.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://fuerst-autoteile.de/katalysator- ... 91?tid=309" onclick="window.open(this.href);return false;
http://fuerst-autoteile.de/katalysator- ... 91?tid=309" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimeksi muokannut markoala, La 07.12.2013 12:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W213 220d +W242 electric drive
Re: Mistä W201 yleismallinen katalysaattori, 1.8E
Tarvikeliikkeistä löytyy satasen katteja.
wiimax.fi
Re: Mistä W201 yleismallinen katalysaattori, 1.8E
Jos on hyvä yksilö jota pitää pitkään onko halpa tarvike kannattava?
Omassa alkuperäisen näköinen katti. Siinä lambdan vaihto laski pästöt hyvälle tasolle.
Omassa alkuperäisen näköinen katti. Siinä lambdan vaihto laski pästöt hyvälle tasolle.
W213 220d +W242 electric drive
Re: Mistä W201 yleismallinen katalysaattori, 1.8E
ei nuo sinun linkittämät putkelliset katit ole yhtään sen laadukkaampia joten niistä nyt on turha maksaa puoli tonnia ylimääräistä jos mikki ja rälläkkä pysyy kädessä.
Re: Mistä W201 yleismallinen katalysaattori, 1.8E
Vai niin on... Ebersbächer pari sataa enemmän. Tuskin ihan huono se ainakaan kun on tuossa yhdessä yksilössä sellainen on vuodelta 2001 ja huippuluokan päästöt. Satasen katithan ei kelpaa edes romu miehille kierrätykseen vanhaksi tultuaan. Minä en tosiaan tiedä mikä on parempi kuin satasen katti mutta ainakaan omaan en sellaista osta.
W213 220d +W242 electric drive
Re: Mistä W201 yleismallinen katalysaattori, 1.8E
eberihän on oem valmistaja joten siihen voinee luottaa, sitä voi jokainen sitten punnita onko se 800e etuputki katilla sen arvoinen ettei viitsi kokeilla sitä satkun kattia joka toimii yhtä hienosti. Omakohtaista kokemusta siittä on vain 4 vuoden ajalta, on rahansa arvoinen jo niillä vuosilla mielestäni 

Re: Mistä W201 yleismallinen katalysaattori, 1.8E
Tietysti voi ostaa vaikka sen 800 euron katalysaattorin, itselläni ei tulisi millään lailla harkintaan vaan laittaisin hitsattavan tarvikepöntön.
Testilapun arvot on juuri sellaiset kuin tyhjällä katilla, mutta mikäpä tuosta tietää ellei kurkista pönttöön.
Kelpaa kyllä, mutta mitä väliä vaikkei kelpaisikaan. Pari kolme kymppiä taitavat maksaa, ellei ole tyhjä.Satasen katithan ei kelpaa edes romu miehille kierrätykseen vanhaksi tultuaan.
Testilapun arvot on juuri sellaiset kuin tyhjällä katilla, mutta mikäpä tuosta tietää ellei kurkista pönttöön.
Ajamalla saa kuumaksi. Vain ajamalla, ei paikallaan käyttämällä, jos on oikein "ranttu" auto (esim. bemarin moniventtiilikuutoset 90-luvulta)d-spec kirjoitti:Niin sen verran viel tuost mittaamisest, et tuollasen w201:n pitää antaa käydä joutokäyntiä, tai jotain 1500-2000rpm:n luokkaa. N.15-20 min ennen mittausta, lämmöt koneessa n90-95. Eli se katti on niin kaukana siellä auton alla ettei lämpiä helpolla, ja ei myöskään silloin putsaa kunnolla.
Omassa autossa vaikus oli co:ssa 0,4->0,0:n ja hc tippu kuudellakymmenellä.
Tuossa ajamalla lämmittämisessä on sellainen ongelma et ajoviima jäähdyttää kattia. Ja ku auto pysähtyy niin katti on viileempi.
wiimax.fi
Re: Mistä W201 yleismallinen katalysaattori, 1.8E
Eiköhän tenavia ja lankkuja ole niin paljon purettuna että saisi orkkiksen ehjän ,käytetyn ihan kohtuu hintaan..eikun osto ilmoitusta palstalle.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Mistä W201 yleismallinen katalysaattori, 1.8E
Asia ratkesi siten, että laitoin 10 litraa RE85 viinabensaa tankkiin ja sitten meni katsastuksesta läpi. Mittasin päästöt myös ennen katalysaattoria pakoputkeen poratusta reiästä ja näyttäisi siltä, että katalysaattori puhdistaa huonosti. Jokatapauksessa arvot ennen katalysaattoria ovat sen verran hyvät, että niiden pitäisi tulla kuntoon jos katalysaattori toimii kuten pitäisi. Päästöt ennen ja jälkeen katalysaattorin sekä ja RE85 bensan vaikutus näkyy taulukosta.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Mistä W201 yleismallinen katalysaattori, 1.8E
Kirjoitan tännekin jotain, niin löydän viestiketjun. Mikähän kikka tossa viinabensahommassa on? Pitäis varmaan kokeilla kun on samansuuntaisesti päästöt pielessä.
ex-Chevrolet, ex-Audi, ex-Volvo, ex-190 -89, ex-E 200 CE -94, ex-C 250 TDT -99, ex-200 TE -90, ex-190 -89, ex-190E -89, ex-220 CE -93, ex-260 E -89, ex-190E -89, ex-E 220 -94, ex-190E 1.8 -92, Toyota Avensis -04
Re: Mistä W201 yleismallinen katalysaattori, 1.8E
Alkoholin OH ryhmä eli happi ja vety palotapahtumassa muuttuu H2O:ksi eli vedeksi. H:ta menee kaksi ja O:ta yksi eli yksi happi (O) jää yli. Viinabensan viina tuo ylimääräistä happea palotapahtumaan ja johtaa puhtaampaan palamiseen. Jotenkin näin asian minulle selvitti vanha työkaveri joka oli työskennellyt TKK:n polttomoottori labrassa.Verkke kirjoitti:Kirjoitan tännekin jotain, niin löydän viestiketjun. Mikähän kikka tossa viinabensahommassa on? Pitäis varmaan kokeilla kun on samansuuntaisesti päästöt pielessä.
Re: Mistä W201 yleismallinen katalysaattori, 1.8E
Joo, tolla viinalla päästöt tippu reilusti. Vaihdoin ilmansuodattimenkin vaikka oli vähän ajettu mutta kesän siitepölyt inessä, ehkä jo sillä olisi laskenut sallittuihin arvoihin. Seuraavassa huollossa täytyy ihan oikeasti ruisku säädättää Rolle tms. Katalysaattoria ei tosiaan ihan ensimmäisenä kannata vaihtaa.
ex-Chevrolet, ex-Audi, ex-Volvo, ex-190 -89, ex-E 200 CE -94, ex-C 250 TDT -99, ex-200 TE -90, ex-190 -89, ex-190E -89, ex-220 CE -93, ex-260 E -89, ex-190E -89, ex-E 220 -94, ex-190E 1.8 -92, Toyota Avensis -04