w211 kuskinpuolen ajovalo ei syty
w211 kuskinpuolen ajovalo ei syty
Moro
Osasko joku auttaa? Auto on W211 320 vm 05, Kuskinpuolen ajovalo ei yhtäkkiä syttynytkään ilmoitti jotain aktiivi ajovalo systeemi pois käytöstä ja sitten että kuskinpuolen ajovalo pimeänä., No hetken kuluttua syttyi mutta saattoi väristä kuin tiskovalo. Olen vaihtanut vasta xenon polttimet uuteen joten näissä ei näyttäs olevan ´vikaa. Ostin uuden ballastin ja laitoin paikoilleen niin syttyi mutta valo oli hieman laimeampaa " punaisempaa kuin toisessa" mutta vika ilmoitukset poistuivat. No ajattelin että on kosketus häikkä ja käytin uudestaan auki ja laitoin kiinni niin nyt ei syty uudella eikä vanhalla ballastilla. Valot kun laíttaa päälle niin ballasti vain " tärähttelee"
Kysymys kuuluukin onko
molemmilla ajovaloilla oma sulake?
missä nämä sijaitsee?
onko valoilla joku ohjaus rele?
Missä tämä sijaitsee?
Onko valoilla ohjauskeskus?
Starilla homma ehkä selviäis mutta aattelin että sais ehkä nopeempaa jos yrittäs kontikonsteilla ensin
Osasko joku auttaa? Auto on W211 320 vm 05, Kuskinpuolen ajovalo ei yhtäkkiä syttynytkään ilmoitti jotain aktiivi ajovalo systeemi pois käytöstä ja sitten että kuskinpuolen ajovalo pimeänä., No hetken kuluttua syttyi mutta saattoi väristä kuin tiskovalo. Olen vaihtanut vasta xenon polttimet uuteen joten näissä ei näyttäs olevan ´vikaa. Ostin uuden ballastin ja laitoin paikoilleen niin syttyi mutta valo oli hieman laimeampaa " punaisempaa kuin toisessa" mutta vika ilmoitukset poistuivat. No ajattelin että on kosketus häikkä ja käytin uudestaan auki ja laitoin kiinni niin nyt ei syty uudella eikä vanhalla ballastilla. Valot kun laíttaa päälle niin ballasti vain " tärähttelee"
Kysymys kuuluukin onko
molemmilla ajovaloilla oma sulake?
missä nämä sijaitsee?
onko valoilla joku ohjaus rele?
Missä tämä sijaitsee?
Onko valoilla ohjauskeskus?
Starilla homma ehkä selviäis mutta aattelin että sais ehkä nopeempaa jos yrittäs kontikonsteilla ensin
Re: w211 kuskinpuolen ajovalo ei syty
Aika vaikea itse mittailla jos joutuu arvelemaan onko siellä sulakkeilla ja releillä toimiva tietokone ohjaamassa. Hanki kytkentäkaavio niin tiedät mistä tarkistaa jännitteet jne. (laita YV:llä sähköpostiosoite jos tarvitset apua kytkiksen kanssa).
Tuota vika edelleen päällä ja auto pitäskatsastaa ja staarehin ei pääse.
Olen tutkinut että ilmeisesti ballasti on sökö tai ohjausyksikkö? Voiko ohjausyksikkö olla sökö kun kaikki muut valot toimii normaalisti ainut mikä ei toimi vasen ajovalo on pimeänä. Meneekö näistä ballasteja vai valojen ohjausyksiköitä?
Valot kun laittaa päälle niin tästä pimeästä lampusta ei kuulukuin " surahuksia" eii viittis tilata ballastia jos ei saa varmuutta mikä näissä hajuaa.
Olen tutkinut että ilmeisesti ballasti on sökö tai ohjausyksikkö? Voiko ohjausyksikkö olla sökö kun kaikki muut valot toimii normaalisti ainut mikä ei toimi vasen ajovalo on pimeänä. Meneekö näistä ballasteja vai valojen ohjausyksiköitä?
Valot kun laittaa päälle niin tästä pimeästä lampusta ei kuulukuin " surahuksia" eii viittis tilata ballastia jos ei saa varmuutta mikä näissä hajuaa.
vaihda vaikka osia ristiin toimivasta toimimattomaan niin pääset rajaamaan vikaaspede80 kirjoitti:Tuota vika edelleen päällä ja auto pitäskatsastaa ja staarehin ei pääse.
S211.216
Ohjaiyksikkö siinä lampun alla luukun takan marmorilla 330 xenonkauppa.com tai fi 150 euroo mulla oli sama juttu, vaihto kestää 10 minuuttia
http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kaupat ... allasti%22" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kaupat ... allasti%22" onclick="window.open(this.href);return false;
W 211 E 270 CDI AUT AVANTGARDE
Moro
Tuota epäilenkin. Pitää tilata tuo osa. Mutta tuosta vaihdosta näyttäs että 10min ei riitä? Pitäköö puskuritkin purkaa?
vähintään autonostimen tarvitsee? Vai voiko ton ballastin vaihtaa sumuvalojen luukusta joka on eturenkaan edessä?
Tuota epäilenkin. Pitää tilata tuo osa. Mutta tuosta vaihdosta näyttäs että 10min ei riitä? Pitäköö puskuritkin purkaa?
vähintään autonostimen tarvitsee? Vai voiko ton ballastin vaihtaa sumuvalojen luukusta joka on eturenkaan edessä?
niin ja muuten ilmeisesti en ole ostanut ballastia vaan sytyttimen jota olen vaihtanut. Siis nyt ostan tun ballastin ja vaihdan sen
Ei tarvii puskureita irrotella, siitä umpion alapuolella pohjassa siis on semmonen nyrkinmentävä huoltoluukku mikä auki ja siitä olikohan kahella ruuvilla tuo yksikkö irti ja uusi kiinni ja takasin. En nyt muista pitiki pohjalevy/panssari irrottaa vai ei.... pikkusen autoo ylös niin ei tarvii kyyristelläspede80 kirjoitti:Moro
W 211 E 270 CDI AUT AVANTGARDE