w124 300D
w124 300D
Ohjaus väljä.... nonii elikkä yhtäkkiä mersu rupes vetelemämään mihin sattuu... tutkin asiaa ja houmasin että toinen etu rengas kääntyy 2-3cm kun toinen pysyy paikalla , katoin että välys on ohjaus simpukas... siis se mötikkä elää 2-3cm mihinkä raidetangot tuloo kiinni myös ratis aika reilu klappi... vaikuttaako tuo ohjaussimpukan kiristäminen pelkästään rattiin vai vaikuttaa myös nuohin raidetangon kiinnitys kohtiin.. ? eli meneekö kiristämällä.. ja lueskelin kiristys ohjeita ja niis sanottiin että ratista kaikki välys pois ja pikkusen takasi nii kuinkahan paljo tuo pikkusen mahtaa olla ? pieni klappi pitää jättää ?
Re: w124 300D
Simpukan kiristämisestä ei ole itsellä kokemusta, mutta tosiaan niinhän sen kerrotaan menevän, että liian tiukalle ei saa vetää. Muuten se voi jumittaa, ja sen kun se tekee vauhdissa, niin vitsit voivat olla suht vähissä...Jonska93 kirjoitti:Ohjaus väljä.... nonii elikkä yhtäkkiä mersu rupes vetelemämään mihin sattuu... tutkin asiaa ja houmasin että toinen etu rengas kääntyy 2-3cm kun toinen pysyy paikalla , katoin että välys on ohjaus simpukas... siis se mötikkä elää 2-3cm mihinkä raidetangot tuloo kiinni myös ratis aika reilu klappi... vaikuttaako tuo ohjaussimpukan kiristäminen pelkästään rattiin vai vaikuttaa myös nuohin raidetangon kiinnitys kohtiin.. ? eli meneekö kiristämällä.. ja lueskelin kiristys ohjeita ja niis sanottiin että ratista kaikki välys pois ja pikkusen takasi nii kuinkahan paljo tuo pikkusen mahtaa olla ? pieni klappi pitää jättää ?
Mutta sitä vaan piti sanoa, että jos toinen pyörä kääntyy niin, että toinen ei käänny, niin simpukka ei ole siihen syyllinen. Se aiheuttaa välystä vain ratin ja ohjausvarsien välille. Jossain muualla siis on väljää myös. Miten toi apusimpukka? Matkustajan puolella samalla seudulla kuin simpukka on kuskin puolella. Onko se väljä? Siihen saa ainakin korjaussarjaa, eikä ole kummoinen homma vaihtaa.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: w124 300D
joo itekki tos kömmiin alle ja mietiskelin ja tutkiin niii tuli vaa mielee kuinka tyhmä oli taas eka arvio... eihän simpukan välys voi vaikuttaa vaan toiseen pyörään...Nozki kirjoitti:Simpukan kiristämisestä ei ole itsellä kokemusta, mutta tosiaan niinhän sen kerrotaan menevän, että liian tiukalle ei saa vetää. Muuten se voi jumittaa, ja sen kun se tekee vauhdissa, niin vitsit voivat olla suht vähissä...Jonska93 kirjoitti:Ohjaus väljä.... nonii elikkä yhtäkkiä mersu rupes vetelemämään mihin sattuu... tutkin asiaa ja houmasin että toinen etu rengas kääntyy 2-3cm kun toinen pysyy paikalla , katoin että välys on ohjaus simpukas... siis se mötikkä elää 2-3cm mihinkä raidetangot tuloo kiinni myös ratis aika reilu klappi... vaikuttaako tuo ohjaussimpukan kiristäminen pelkästään rattiin vai vaikuttaa myös nuohin raidetangon kiinnitys kohtiin.. ? eli meneekö kiristämällä.. ja lueskelin kiristys ohjeita ja niis sanottiin että ratista kaikki välys pois ja pikkusen takasi nii kuinkahan paljo tuo pikkusen mahtaa olla ? pieni klappi pitää jättää ?
Mutta sitä vaan piti sanoa, että jos toinen pyörä kääntyy niin, että toinen ei käänny, niin simpukka ei ole siihen syyllinen. Se aiheuttaa välystä vain ratin ja ohjausvarsien välille. Jossain muualla siis on väljää myös. Miten toi apusimpukka? Matkustajan puolella samalla seudulla kuin simpukka on kuskin puolella. Onko se väljä? Siihen saa ainakin korjaussarjaa, eikä ole kummoinen homma vaihtaa.

-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: w124 300D
Apusimpukkahan siellä on tullut tiensä päähän.
Re: w124 300D
mitäs tuo apusimpukka tekee jos se on "finaalis"... otin molemmat apusimpukkaan tulevat raidetangot irti apusimpukasta mutta ei siinäkään välystä tunnu joten se on ehjä ? keskimmäisen raidetangon toinen pää on ehkä aavistuksen väljä mutta ei kai sekään noin 3 cm välystä aiheuta pyörään...?Mesemies89 kirjoitti:Apusimpukkahan siellä on tullut tiensä päähän.
Re: w124 300D
Parhaiten sen apusimpukan välyksen saa selville kun käännät ohjauksen suoraan,avain pois jotta menee rattilukko päälle ja otat reippaasti kiinni oikeasta etupyörästä ja väännät edestakaisin. Pyörä heiluu ja apusimpukan tappi edestakaisin. Siellä on kumipuslat väljät. Älä sitte osta Motonetin korjaussarjaa. Mulla kesti vähän yli 4000 km ja oli väljemmät kuin alkuperäiset,jotka sitten vaihdoinkin takaisin,eri asentoon vain ja siellä ne nyt on olleet taas ainakin 4 vuotta eikä seilaa.Jonska93 kirjoitti:mitäs tuo apusimpukka tekee jos se on "finaalis"... otin molemmat apusimpukkaan tulevat raidetangot irti apusimpukasta mutta ei siinäkään välystä tunnu joten se on ehjä ? keskimmäisen raidetangon toinen pää on ehkä aavistuksen väljä mutta ei kai sekään noin 3 cm välystä aiheuta pyörään...?Mesemies89 kirjoitti:Apusimpukkahan siellä on tullut tiensä päähän.
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75