w116 350 se onko tyyppi vikoja
w116 350 se onko tyyppi vikoja
Osaako joku kertoa j-tronicista onko murheita lauantaina pitäisi kyseinen auto hakea.
Re: w116 350 se onko tyyppi vikoja
Siis kumpi jetronik, D vai K. Vuosimallikin kertos jotakin .
Re: w116 350 se onko tyyppi vikoja
Hieno auto.vainio91 kirjoitti:Osaako joku kertoa j-tronicista onko murheita lauantaina pitäisi kyseinen auto hakea.
Hauskasti heiteltävissä.
Aikakauteen liittyvän pehmeän jousituksen kanssa on kiva leikkiä kurveissa. Silti tosi ajettavissa. Ei jenkkimeininkiä muuten kuin sen pehmeyden suhteen.
Jos kolmivaihteinen automaatti niin kierroksia jo valmiiksi riittävästi ilman kickdowniakin 80-100kmh:ssa joten ohittelu todella vaivatonta.
Tuo pienempi V8 kiertää myös herkemmin ja korkeammalle kuin 450.
Viat joita meillä oli monen vuoden aikana oli että lämppäri juuttui puhaltamaan vain lämmintä, mutta siihen oli helpot ratkaisut.
Ja sitten ruoste ja tuulilasin ja takaikkunan tiivisteet jotka voi falskata vettä sisään sateella. Mustalla silikoonilla sai vuotokohdat tukittua ja tuulilasiin vaihdettiin tiiviste.
Ruisku oli ihan luotettava.
En tiedä onko vika, mutta melkein kaikissa noissa etupuskureitten auton sivuille kaartuvat puskureiden jatkot eivät ole linjassa keskenään. Pienikin pusu saa ne harottamaan tai sojottamaan. En tiedä onko kellään helppoa ratkaisua siihen?
Tapani Rauha
trh202@gmail.com
trh202@gmail.com
Re: w116 350 se onko tyyppi vikoja
Ei kai tuon ikäisessä autossa voi oikein puhua tyyppivioista.
Tuon ikäisessä autossa voi olla ihan mitä tahansa vikaa.
Tuon ikäisessä autossa voi olla ihan mitä tahansa vikaa.
Re: w116 350 se onko tyyppi vikoja
No on niissä yks tyyppivika. Ne o läpilahoja tulipellin ja lokarien seudulta
Muutenhan 40v vanhassa autossa ei ole tyyppivikoja, on vain laiskoja/varattomia (kuten minä) harrastajia.
80 luvulla niissä oli alipaineongelima eli kumiosat ja letkut haurastui ja alkoi imemään ilmaa väärästä paikasta. Kaikki kumiosat on vaihdettu jo varmasti kerran 90 luvun alkuun mennessä. Omaan vaihoin ruiskun kumiosat vuonna 93 tai 94. Omistin sen 4 vuotta.

80 luvulla niissä oli alipaineongelima eli kumiosat ja letkut haurastui ja alkoi imemään ilmaa väärästä paikasta. Kaikki kumiosat on vaihdettu jo varmasti kerran 90 luvun alkuun mennessä. Omaan vaihoin ruiskun kumiosat vuonna 93 tai 94. Omistin sen 4 vuotta.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: w116 350 se onko tyyppi vikoja
Tuosta muistinkin että keskuslukituksen alipaineletkut falskas. Taisi olla joku liitin. Ne on suht helposti tavoitettavissa mattojen alta ja ovien sisältä. Ovien verhoilujeh klipsut ovat sitten haurastuneet, mutta niitä on ollu saatavissa, joten verhoilun saa takaisin tiukasti istumaan.Sergey kirjoitti:No on niissä yks tyyppivika. Ne o läpilahoja tulipellin ja lokarien seudultaMuutenhan 40v vanhassa autossa ei ole tyyppivikoja, on vain laiskoja/varattomia (kuten minä) harrastajia.
80 luvulla niissä oli alipaineongelima eli kumiosat ja letkut haurastui ja alkoi imemään ilmaa väärästä paikasta. Kaikki kumiosat on vaihdettu jo varmasti kerran 90 luvun alkuun mennessä. Omaan vaihoin ruiskun kumiosat vuonna 93 tai 94. Omistin sen 4 vuotta.
Tapani Rauha
trh202@gmail.com
trh202@gmail.com