w116 350 se onko tyyppi vikoja

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
vainio91
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: To 07.11.2013 21:37

w116 350 se onko tyyppi vikoja

Viesti Kirjoittaja vainio91 »

Osaako joku kertoa j-tronicista onko murheita lauantaina pitäisi kyseinen auto hakea.
Avatar
JOHe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 187
Liittynyt: Ke 07.03.2007 22:47

Re: w116 350 se onko tyyppi vikoja

Viesti Kirjoittaja JOHe »

Siis kumpi jetronik, D vai K. Vuosimallikin kertos jotakin .
trauha
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: La 01.05.2004 21:51
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: w116 350 se onko tyyppi vikoja

Viesti Kirjoittaja trauha »

vainio91 kirjoitti:Osaako joku kertoa j-tronicista onko murheita lauantaina pitäisi kyseinen auto hakea.
Hieno auto.
Hauskasti heiteltävissä.
Aikakauteen liittyvän pehmeän jousituksen kanssa on kiva leikkiä kurveissa. Silti tosi ajettavissa. Ei jenkkimeininkiä muuten kuin sen pehmeyden suhteen.
Jos kolmivaihteinen automaatti niin kierroksia jo valmiiksi riittävästi ilman kickdowniakin 80-100kmh:ssa joten ohittelu todella vaivatonta.
Tuo pienempi V8 kiertää myös herkemmin ja korkeammalle kuin 450.
Viat joita meillä oli monen vuoden aikana oli että lämppäri juuttui puhaltamaan vain lämmintä, mutta siihen oli helpot ratkaisut.
Ja sitten ruoste ja tuulilasin ja takaikkunan tiivisteet jotka voi falskata vettä sisään sateella. Mustalla silikoonilla sai vuotokohdat tukittua ja tuulilasiin vaihdettiin tiiviste.

Ruisku oli ihan luotettava.
En tiedä onko vika, mutta melkein kaikissa noissa etupuskureitten auton sivuille kaartuvat puskureiden jatkot eivät ole linjassa keskenään. Pienikin pusu saa ne harottamaan tai sojottamaan. En tiedä onko kellään helppoa ratkaisua siihen?
Tapani Rauha
trh202@gmail.com
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: w116 350 se onko tyyppi vikoja

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ei kai tuon ikäisessä autossa voi oikein puhua tyyppivioista.

Tuon ikäisessä autossa voi olla ihan mitä tahansa vikaa.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: w116 350 se onko tyyppi vikoja

Viesti Kirjoittaja Sergey »

No on niissä yks tyyppivika. Ne o läpilahoja tulipellin ja lokarien seudulta 8) Muutenhan 40v vanhassa autossa ei ole tyyppivikoja, on vain laiskoja/varattomia (kuten minä) harrastajia.

80 luvulla niissä oli alipaineongelima eli kumiosat ja letkut haurastui ja alkoi imemään ilmaa väärästä paikasta. Kaikki kumiosat on vaihdettu jo varmasti kerran 90 luvun alkuun mennessä. Omaan vaihoin ruiskun kumiosat vuonna 93 tai 94. Omistin sen 4 vuotta.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
trauha
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: La 01.05.2004 21:51
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: w116 350 se onko tyyppi vikoja

Viesti Kirjoittaja trauha »

Sergey kirjoitti:No on niissä yks tyyppivika. Ne o läpilahoja tulipellin ja lokarien seudulta 8) Muutenhan 40v vanhassa autossa ei ole tyyppivikoja, on vain laiskoja/varattomia (kuten minä) harrastajia.

80 luvulla niissä oli alipaineongelima eli kumiosat ja letkut haurastui ja alkoi imemään ilmaa väärästä paikasta. Kaikki kumiosat on vaihdettu jo varmasti kerran 90 luvun alkuun mennessä. Omaan vaihoin ruiskun kumiosat vuonna 93 tai 94. Omistin sen 4 vuotta.
Tuosta muistinkin että keskuslukituksen alipaineletkut falskas. Taisi olla joku liitin. Ne on suht helposti tavoitettavissa mattojen alta ja ovien sisältä. Ovien verhoilujeh klipsut ovat sitten haurastuneet, mutta niitä on ollu saatavissa, joten verhoilun saa takaisin tiukasti istumaan.
Tapani Rauha
trh202@gmail.com
Vastaa Viestiin