202 c 180 Tyyppiviat?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
hopeatähti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: La 12.02.2011 01:28
Paikkakunta: Jyväskylä

202 c 180 Tyyppiviat?

Viesti Kirjoittaja hopeatähti »

Mitä kannattaa huomioda moista ostaessa? Mersuja ei oo aikasemmin ollut yhtään. Oisi pari vähän ajettua yksilöä kiikarissa. Kumpikin 1,8 bensoja. Kakkaanko työntää kätensä? Edellinen Autoni tuhoitui lunastuskuntoon roskakatoksen palossa. Niin nyt pitäs saada perusluotettava kiikotin. Esimies puhu töissä, et oli ajanu 440tkm aikasemmalla ja nyt on 220tkm mittarissa, niin ei huolia murheita.. :wtf:
Astra G 02
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: 202 c 180 Tyyppiviat?

Viesti Kirjoittaja atlas »

Eipä noissa ole erikoisempia..katsot ettei tyhjäkäynti humppaa koska kaasuläppäkotelo on noin 600e arvoinen ja yleensä että kaikki toimii ja jos automaatilla niin se vaihtaa hyvin ja öljy on kirkasta eikä palanutta tai tummaa.
Riippuen vuosimallista ainakin alkupään johtosarjat konehuoneessa tahtoo murentua ja aiheuttaa sytyy häiriöitä ja joitain syttyboxeja on rikkoutunutkin ja näissä boxeissa on muuten samassa ruiskun ohjauskin.
Ruosteet katsele jotka nyt on yleensä pinta ruostetta ja on hyvä ajaa..menee suoraan.Mittaristo vikoja on aika paljon jotka tulee mittariston uudelleen tinauksella kuntoon.
Toisaalta tehokkaampiakin versioita on moniventtiilistä tuolle kopalle.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
mepaC180
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Ke 22.12.2010 14:22

Re: 202 c 180 Tyyppiviat?

Viesti Kirjoittaja mepaC180 »

itsellä on kyseisellä moottorilla oleva kiikku ja on kyllä ollut melko varma kulkemaan.. kerran on tielle jättänyt mut sekin johtui siitä että bensapumpun kannatin oli ruostunut ja pumppu pääsi liikkumaan sivuttain jonkun verran nii meni letku tukkoon.. ja mitä tuohon humpaamiseen tulee nii kaikki 180:set mitä oon nähnyt humpaa tyhjäkäynnillä eikä auta vaikka puhdistat taikka vaihdat sen! itse oon tehnyt molemmat :)
suosittelen kyllä ostamaan jos hyvän löydät!

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/6006425" onclick="window.open(this.href);return false; jos ei oo löytynyt nii tässä ois yks vaihtoehto :D
Avatar
Tuomaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 108
Liittynyt: To 29.04.2010 20:07
Paikkakunta: Tampere

Re: 202 c 180 Tyyppiviat?

Viesti Kirjoittaja Tuomaa »

Ihan on luja käyttöauto.
Itsellä ajossa moinen 1.8 bensa ja yli 420 000km mittarissa.
Kori kannattaa silmäillä ruosteen suohteen, niin kuin edellä on mainittu.
Lokarit, listojen seutu, peräkontin lukon ympärys jne...
Ajossa tunnustella, ettei alusta veny ja pauku.
Venttiilinkopan tiiviste rupeaa myös vuotamaan, mutta se on halpa vaihtaa.
Lämmönsäätöpaneeli on vikaherkkä.
Ostaessa kannattaa koittaa, että säätörullat pelaavat ja puhaltaa kaiken lämpöistä ilmaa.
Vian voi myös aiheuttaa magneettiventtiilit eli ns. närhenmunat.
Autossa on viskotuuletin keulilla niin kannattaa koittaa, että siinä on makua ja tuuletin rupeaa kiristämään pyörintää lämpöjen noustessa.
Maksaa uutena KL:ssä 180€
Kuluva osa tämäkin...
MB W124 CE & MB W202

"Kyllä se nyt mersu pitää olla, vaikka ovet tippuis"
Avatar
juppepuputti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 385
Liittynyt: Ma 03.11.2003 21:10

Re: 202 c 180 Tyyppiviat?

Viesti Kirjoittaja juppepuputti »

3kpl W202:sta omistaneena lisäisin listaan
-Kampiakselin tiiviste ( uutta ei kannata lyödä ihan pohjaan , alkaa vuotamaan vuoden päästä uudelleen)
-Raidetangon nivelet (tuntuu että kuluvat nopeasti jos vakioalusta. Diesel ja sporttialustaiseen en ole yhtään joutunut vaihtamaan)
-Etupään jousikupit
-= Veteran of 1000 psychic wars =-
Vastaa Viestiin