SL500 valmistenumeron tulkinta apua ( Japanin auto )

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
c55amg
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: To 25.08.2011 04:45

SL500 valmistenumeron tulkinta apua ( Japanin auto )

Viesti Kirjoittaja c55amg »

Moi,

Onko kokemusta Japanissa firmasta Carpaydiem tai yleensä Japanin tuonnista itse?

Mitä kertoo valmistenumero, WDB129067 - 1F131816

Pitäis olla -96 500SL AMG paketilla?

Tässä Japanilainen tarkastus lappu? http://img03.carview.co.jp/trade/img00/ ... 0152_4.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

t- jyri
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13234
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: SL500 valmistenumeron tulkinta apua ( Japanin auto )

Viesti Kirjoittaja DBFI »

On se SL500, valmistuspäivä 1995 vuoden lopulta. Ei kai AMG-paketit tuon ikäisessä ole kantakortissa (tehtaalla asennettu)?

http://carinfo.kiev.ua/cars/vin/mercedes/" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: SL500 valmistenumeron tulkinta apua ( Japanin auto )

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

c55amg kirjoitti:Moi,

Onko kokemusta Japanissa firmasta Carpaydiem tai yleensä Japanin tuonnista itse?

Mitä kertoo valmistenumero, WDB129067 - 1F131816

Pitäis olla -96 500SL AMG paketilla?

Tässä Japanilainen tarkastus lappu? http://img03.carview.co.jp/trade/img00/ ... 0152_4.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

t- jyri
3460152_2.jpg
Toin yhden SL500:n Japanin huutokaupasta Suomeen, haulla löytyy juttua.

Tämä on tehtaalta tilattu Japanin standardivarustuksella VIN:n mukaan ja virallista
Japanin tuontia.

Vaihtoon menee radio ja umpiot (minulla on kaasupurkausvalojen umpiot jouten, 1.000E).
Katsastusmies saattaa vaatia renkaat vaihtoon, kun niissä ei ole EU-leimoja.
Aurinkolasikotelon tilalla on navigaattori/TV, joka ei toimi täällä. Kotelo maksanee 500E.
Voi olla, että audiopuoleen on tehty jotain omia kytkentöjä navigaattorille.

Kuvien mukaan vanteet ovat AMG-vanteet. Muita AMG-jälkiasennuksia ovat
helmat, alusta, mittari ja penkkien verhoilu. Moottori on vakio.

Vuosimalli on 1996. Auto on saanut huippuluokituksen ulkopuolen (4.5) ja sisäpuolen
siisteydestä (B). Tarkistuslipukkeesta näkee, onko autossa huoltokirja, jos osaa katsoa.
Yleensä ei ole huoltokirjaa, näyttäisi ettei tässäkään ole (?).

Autoa ei ole kolaroitu eikä siinä ole juuri lommoja.
Tarkistajan huomautuksia on paljon, niistä kannattaa kysyä.
Katsastus menee huomenna vanhaksi ja saattaa hinta pudota.
Nyt on hinta 8 264 euroa. Huoltokirjan puute ja muutokset laskevat
keräilyarvoa, mutta käyttöarvoa on paljon jäljellä. Kilometrit pitävät
lähes poikkeuksetta paikkansa, tässä 75 tkm on tavanomainen lukema.

Auto on luultavasti kuin pakasta vedettu ja siis täysin ruosteeton,
toivottavasti ei ole radioaktiivisessa merivedessä uitettu.

http://www.tradecarview.com/used_car/ja ... /13745097/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ident. number (FIN) WDB1290671F131816
Baumuster 129067
Sales name SL500
Permanent link http://carinfo.kiev.ua/cars/vin/mercede ... u=xff7en6q" onclick="window.open(this.href);return false;
Order number 0 5 839 54996
Delivery date 1995-12-11
PAINT1 744
PAINT2 744
Interior color 261A
Engine 119982 12 002466
Front axle 2 PA9400S0026174100000
Gearbox 722620 00 012353
Lights units BOSCH
Wipers BOSCH
Retarder 8 951211

SA codes
Code Value
200A LEATHER
241 FRONT SEAT LH ELECTRIC ADJUSTABLE WITH MEMORY
242 FRONT SEAT RH ELECTRIC ADJUSTABLE WITH MEMORY
249 AUTOMATICALLY DIPPING INSIDE REAR VIEW MIRROR
253 RADIO MB - EXQUISIT - JAPAN
261A LEATHER BLACK
340 ADDITIONAL 3RD STOP LAMP
341 ADDITIONAL BLINKER LAMPS
498 VERSION FOR JAPAN
501 OUTSIDE MIRRORS LE/RI WITH MEMORY
524 PAINTWORK - PRESERVATION
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
613 LAMP UNIT - ASSYMETRICAL, LH TRAFFIC
652 8-HOLE LIGHT ALLOY RIMS
668 PACKAGING FOR SHIPPING VEHICLES WITH TIE-DOWN HOOK
740 No code designation available
744 BRILLIANT SILVER METALLIC
806 AEJ 06/1/M/X
810 SOUND SYSTEM
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
987 BATTERY ISOLATION SWITCH FOR SHIPMENT VEHICLES
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
c55amg
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: To 25.08.2011 04:45

Re: SL500 valmistenumeron tulkinta apua ( Japanin auto )

Viesti Kirjoittaja c55amg »

Moi,

Kiitos hyvistä vastauksista.

JarkkoN?
Mistä osaat sanoa että AMG varustus ei ole ollut autossa tehtaan varusteena?
Jos osat on hyvin asennettu ja muuten laadukkaita, niin laskeeko se auton arvoa?

Laskeskelin, että autolle tulee hintaa n. 19.000€ Suomen kilvissä.
Tuntuu vähän liian kallilta ja ainahan tälläisessä kaupassa on riskinsä kun ei pääse autoa itse katsomaan.

t- jyri
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: SL500 valmistenumeron tulkinta apua ( Japanin auto )

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

c55amg kirjoitti:Moi,

Kiitos hyvistä vastauksista.

JarkkoN?
Mistä osaat sanoa että AMG varustus ei ole ollut autossa tehtaan varusteena?
Jos osat on hyvin asennettu ja muuten laadukkaita, niin laskeeko se auton arvoa?

Laskeskelin, että autolle tulee hintaa n. 19.000€ Suomen kilvissä.
Tuntuu vähän liian kallilta ja ainahan tälläisessä kaupassa on riskinsä kun ei pääse autoa itse katsomaan.

t- jyri
Auton lisävarustekoodeissa ei ole AMG-varusteita. Jos AMG-varusteet olisi tilattu
tehtaan kautta, ne näkyisivät tämän ikäisessä autossa jo SA-koodeissa.

Syksyllä 1995 Mersun hinnastoissa oli jo AMG-varusteet ruksittavana:
http://www.meinbenz.de/preislisten/R129 ... %20995.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Toki AMG on voinut silti nämä varusteet jälkiasentaa, mutten sitä usko
kun auto on virallisen maahantuojan kautta tullut. Lisäksi en muista, että
AMG-varusteisiin olisi kuulunut erikoisverhoilu istuimiin.

AMG-varusteille ja muillekin jälkiasennetuille varusteille voi antaa arvoa jos
haluaa, mutta keräilyarvon kannalta kaikki alkuperäisestä poikkeava on yleensä
huono asia.

Tämä yksilö olisi Hangossa varmaan kymppitonnilla. Tulli olisi tonnin verran.
Sitten tulisi alvia 24% eli 2700 euroa. Huolinta ja katsastus nostaisi hinnan
lähes 15 tonniin, johon pitää lisätä ne umpiot (tonni). Ollaan 16 tonnissa ja
kun lisätään autovero, hinta nousee jonnekin 22-23 tonnin paikkeille. Veroista
saa ehkä valittamalla hiukan pois. Mahdollisiin korjauksiin/parannuksiin on hyvä
varata tonni-pari.

Tuskin petyt autoon, mutta hinta nousee korkealle. Hinta on aika lailla linjassa
kunnon kanssa, jos laskee AMG-varusteille plussaa.

Kun katsastus on mennyt vanhaksi, tarjoa 6 tonnia ja katso, mitä tapahtuu.
Voisin hyvin maksaa tuosta 19 tonnia + umpiot kilvitettynä, jos haluat sitten
kuitenkin myydä.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
c55amg
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: To 25.08.2011 04:45

Re: SL500 valmistenumeron tulkinta apua ( Japanin auto )

Viesti Kirjoittaja c55amg »

Moi,

Joo, rahti + vak + auton FOB on aika tarkkaan 13000$ = 10000€, siihen tulli + alv n. 4000€, verot 5000€ jne. = 20000€.
Ihan itselle olen harrastepeliä etsinyt ja -96 tai uudempi kiinnostaa ( 5-vaiht autom. ym. sisustusta ), ei 600sl kuitenkaan.
Alkaa hinnat Saksassakin olla nousussa hyville autoille.

t- jyri
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: SL500 valmistenumeron tulkinta apua ( Japanin auto )

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

c55amg kirjoitti:Moi,

Joo, rahti + vak + auton FOB on aika tarkkaan 13000$ = 10000€, siihen tulli + alv n. 4000€, verot 5000€ jne. = 20000€.
Ihan itselle olen harrastepeliä etsinyt ja -96 tai uudempi kiinnostaa ( 5-vaiht autom. ym. sisustusta ), ei 600sl kuitenkaan.
Alkaa hinnat Saksassakin olla nousussa hyville autoille.

t- jyri
Jos tämä miellyttää, tee myyjälle tarjous. Kysy ensin viat, varsinkin katon toiminta ja
merkkivalot. Moottori ja voimansiirto ovat luultavasti kunnossa, mutta jotain pikkuvikaa voi olla.

Vero voi olla hiukan isompi kuin 5 tonnia, mutta tuskin paljon.

Jotain pikkukuluja tulee väistämättä jopa tonni:
Myyjä voi ottaa jonkin myyntiprovision tai palkkion auton toimittamisesta satamaan.
Valuuttakuluja tulee hiukan. Näistä menee tulli ja alvi. Satamassa menee noin 160 euroa
ja katsastus maksaa muutaman satasen. Noin vanhassa ei välttämättä ole EU-tyyppihyväksynnän
kilpeä ovikarmissa ja näin saattaa joutua muutaman satkun laittamaan todistukseen.

Kaikki nesteet kannattaa heti vaihtaa ja tulpat myös. Umpiot ja aurinkolasikotelo
maksavat 1500. Talvirenkaat ja vanteet voi joutua hankkimaan, samoin kumimatot
ja uudet AMG-matot. Valitettavasti laivauksen aikana voi "hukkua" jotain osia.
Pari-kolme tonnia voi mennä ihan huomaamatta ja vakuutusmaksut päälle.

Jos haluat auton halvemmalla, osta huutokaupasta. Se on vaan paljon hankalampaa
ja riski on isompi. Maksoin vuoden 1998 SL500:sta 4.500 euroa + kulut muutama
vuosi sitten. Auto ei ollut noin hyvä ja kilometrejä oli hiukan enemmän. Hinta oli ehkä
hiukan alempi kuin huutokaupassa yleensä.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: SL500 valmistenumeron tulkinta apua ( Japanin auto )

Viesti Kirjoittaja sportsman »

c55amg kirjoitti:Moi,

Joo, rahti + vak + auton FOB on aika tarkkaan 13000$ = 10000€, siihen tulli + alv n. 4000€, verot 5000€ jne. = 20000€.
Ihan itselle olen harrastepeliä etsinyt ja -96 tai uudempi kiinnostaa ( 5-vaiht autom. ym. sisustusta ), ei 600sl kuitenkaan.
Alkaa hinnat Saksassakin olla nousussa hyville autoille.

t- jyri

Kyllä siinä on tapahtuu todellinen arvon nousu autolle jos sen haluaa suomen kilpiin ...
Punainen matto pitäisi laittaa kaikille tuontiautoilijoille sekä maton lisäksi soittokunta(japanin tuojille) ottamaan vastaan satamassa
valtion toimesta !!!
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
E38
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 236
Liittynyt: Ma 25.07.2011 15:29
Paikkakunta: HKI-TKU

Re: SL500 valmistenumeron tulkinta apua ( Japanin auto )

Viesti Kirjoittaja E38 »

JarkkoN kirjoitti:Kaikki nesteet kannattaa heti vaihtaa ja tulpat myös.
Komppaan Jarkkoa että auton korjaamiseen/huoltamiseen kannattaa varata rahaa heti ostovaiheessa. Siihen voi helposti mennä tonni-pari.

Hinnasta: yli 20tontun hintaan pitäisi löytyä myös panoraamakattoa, takapenkkejä ja orggiskuntoa. Nyt autoon on pistetty jälkikäteen vähän tuninghenkisesti palikkaa, nahkaa ja näyttöä kiinni ja minulle se on hintaa laskeva tekijä... tietysti jos hakee (valmiiksi) tuunattua peliä on toi varmasti nappivalinta!
Vastaa Viestiin