Itsekkin tässä havaihduin syksyn pimeytään ja pakkohan se oli omankin w124:sen keulaan laittaa 4 kappaletta 55w halogeneja jotta näkee


Mitäs muut yleisesti pistävät auton keulaan, jotta selviävät talven yli??

Timo L. kirjoitti:Lisäpitkät auton omissa umpioissa sumuvalojen tilalla.
Oletko siis nostanut sumarien valokuvien ylös ja valojen heräte otetaan omilta pitkiltä valoilta, vai miten?Timo L. kirjoitti:Lisäpitkät auton omissa umpioissa sumuvalojen tilalla.
Eiku erikseen sellaiset umpiot, joissa on lisäpitkät sumarien tilalla. Herätettähän ei varsinaisesti ole, kun ei releitäkään ole - alkuperäisenä siis.nuori mersumies kirjoitti:Oletko siis nostanut sumarien valokuvien ylös ja valojen heräte otetaan omilta pitkiltä valoilta, vai miten?Timo L. kirjoitti:Lisäpitkät auton omissa umpioissa sumuvalojen tilalla.
Timo L. kirjoitti:Lisäpitkät auton omissa umpioissa sumuvalojen tilalla.
Niin tosiaan,Jari Ke kirjoitti:Timo L. kirjoitti:Lisäpitkät auton omissa umpioissa sumuvalojen tilalla.
Tällainen paketti laitetaan. Tällä viikolla luulisi lasien tulevan.
Vaikka se sumarin heijastja mitä ilmeisemmin on sama apukaukovalona käytettäessä (vain se polttimon etupuolella oleva kuppi pois) niin minulla on selvittelyn alla onko se asia varmasti noin. Tänään sekin asia nytkähti eteenpäin.
Varaosatiskiltä nuita 5satkun apukaukovalo -heijastajia ei saa mutta selvittelen sitäkin saako jostainJos se on sama kuin sumarissa ni sittenhän niitä saa monestakin paikkaa.
Minkälainen tämä viritys tarkemmin on? Mitkä ovat valonvahvistimet ja +305 polttimet? Ja miten ne voivat olla lailliset, jos valoa saadaan samankaan verran kuin 100w-polttimoilla?atlas kirjoitti:Jos haluaa lailliset ja ei silävalo virityksiä niin valonvahvistimet ja +305 polttimet.
http://www.motonet.fi/fi/kategoria/515/Valovahvistimet" onclick="window.open(this.href);return false;Timpsula kirjoitti:Minkälainen tämä viritys tarkemmin on? Mitkä ovat valonvahvistimet ja +305 polttimet? Ja miten ne voivat olla lailliset, jos valoa saadaan samankaan verran kuin 100w-polttimoilla?atlas kirjoitti:Jos haluaa lailliset ja ei silävalo virityksiä niin valonvahvistimet ja +305 polttimet.
No tämä oli minulle uuttaDixon kirjoitti:http://www.motonet.fi/fi/kategoria/515/Valovahvistimet" onclick="window.open(this.href);return false;Timpsula kirjoitti:Minkälainen tämä viritys tarkemmin on? Mitkä ovat valonvahvistimet ja +305 polttimet? Ja miten ne voivat olla lailliset, jos valoa saadaan samankaan verran kuin 100w-polttimoilla?atlas kirjoitti:Jos haluaa lailliset ja ei silävalo virityksiä niin valonvahvistimet ja +305 polttimet.
Jännite nousee 15v hujakoille polttimoilla ja hakkuri pitää sen siinä. Sama lussu e-hyväksytty 55w polttimo edelleeki paikallaan ni miten polttimosta laiton tulis?
Tähän vastaten ni ei mittää. 1,5kw mulla reteoissa tehoa ja hyvin piisaa mesen orkkis laturi ilman muita kikkailuja. Eikä mitään tietoa mitä antaa amppeereissa se.nuori mersumies kirjoitti:Tervehdys!
Itsekkin tässä havaihduin syksyn pimeytään ja pakkohan se oli omankin w124:sen keulaan laittaa 4 kappaletta 55w halogeneja jotta näkee. Kysymys kuuluukin että mitenkähän tuo mersun laturi oikein tykkää tuosta rasituksesta..??
![]()
Mitäs muut yleisesti pistävät auton keulaan, jotta selviävät talven yli??
Tuolla olikin kirjoitus virehitä eli tarkoitin +30% polttimot.Kun ostaa sen h1+h1 niin sitä muuttelemalla saa suoraan molemmille ,lyhyille ja pitkille vahvistuksen..ainut huono juttu että palaneen polttimon valo palaa.Toisaalta se hakkuri toimii releenä eli viiksen kautta kulkee vain sen jälkeen ohjaus virta...säästää katkaisimia ja viikseä.Timpsula kirjoitti:No tämä oli minulle uuttaDixon kirjoitti:http://www.motonet.fi/fi/kategoria/515/Valovahvistimet" onclick="window.open(this.href);return false;Timpsula kirjoitti:Minkälainen tämä viritys tarkemmin on? Mitkä ovat valonvahvistimet ja +305 polttimet? Ja miten ne voivat olla lailliset, jos valoa saadaan samankaan verran kuin 100w-polttimoilla?atlas kirjoitti:Jos haluaa lailliset ja ei silävalo virityksiä niin valonvahvistimet ja +305 polttimet.
Jännite nousee 15v hujakoille polttimoilla ja hakkuri pitää sen siinä. Sama lussu e-hyväksytty 55w polttimo edelleeki paikallaan ni miten polttimosta laiton tulis?. Tuollaisiahan pitää kokeilla lyhyisiin valoihin, ne kun ovat tunnetusti melko heikkotehoiset.
ei kait sullakaan nyt täysillä rokkikoneet jatkuvasti ole? normaaleilla äänenvoimakkuuksilla teho on aika paljon pienempi, kun puolitoista kilowattia. mutta asiaan. kyllä aika hyvin tuntuu mesen laturit tuuppaavan. ässällä ajelin talvella lyhyttä työmatka-ajoa. n.6km suuntaasa ja aina penkinlämmittimet täysillä, takalasin lämppäri yms. hyvin se toimi ja latautu ilmeisesti sen verran, mitä kuluttikin.Dixon kirjoitti:Tähän vastaten ni ei mittää. 1,5kw mulla reteoissa tehoa ja hyvin piisaa mesen orkkis laturi ilman muita kikkailuja. Eikä mitään tietoa mitä antaa amppeereissa se.nuori mersumies kirjoitti:Tervehdys!
Itsekkin tässä havaihduin syksyn pimeytään ja pakkohan se oli omankin w124:sen keulaan laittaa 4 kappaletta 55w halogeneja jotta näkee. Kysymys kuuluukin että mitenkähän tuo mersun laturi oikein tykkää tuosta rasituksesta..??
![]()
Mitäs muut yleisesti pistävät auton keulaan, jotta selviävät talven yli??
Ei olekkaan mut olettaisin sillon ku tekee mieli kuunnella ni enemmän se vie kuin 220w lisäpitkät ja helposti. Tämä oli vain mulla pointti tuossa.pera8x kirjoitti:ei kait sullakaan nyt täysillä rokkikoneet jatkuvasti ole? normaaleilla äänenvoimakkuuksilla teho on aika paljon pienempi, kun puolitoista kilowattia. mutta asiaan. kyllä aika hyvin tuntuu mesen laturit tuuppaavan. ässällä ajelin talvella lyhyttä työmatka-ajoa. n.6km suuntaasa ja aina penkinlämmittimet täysillä, takalasin lämppäri yms. hyvin se toimi ja latautu ilmeisesti sen verran, mitä kuluttikin.Dixon kirjoitti:Tähän vastaten ni ei mittää. 1,5kw mulla reteoissa tehoa ja hyvin piisaa mesen orkkis laturi ilman muita kikkailuja. Eikä mitään tietoa mitä antaa amppeereissa se.nuori mersumies kirjoitti:Tervehdys!
Itsekkin tässä havaihduin syksyn pimeytään ja pakkohan se oli omankin w124:sen keulaan laittaa 4 kappaletta 55w halogeneja jotta näkee. Kysymys kuuluukin että mitenkähän tuo mersun laturi oikein tykkää tuosta rasituksesta..??
![]()
Mitäs muut yleisesti pistävät auton keulaan, jotta selviävät talven yli??
Kun laittaa sinne 4300K värilämpöiset laadukkaat xenonit (vaikka cobrat xenonkauppa.fi:stä) , niin alkaa märällä asvaltillakin hiukan näkeä. Eikä xenon mersun umpioissa edes häikäise jos kuvio säädetään kohdalle. ... ero värilämpötilassa on iso xenonin eduksi, valkoinen päivänvalo vastaan tumma keltainen.pera8x kirjoitti:xenonit vaan sinne orkkisten tilalle, niin paranee jo mukavasti. ja jos vielä paremman haluaa, niin laittaa vallan uudet lamput ja sinne ne ksenonit. ainakin omissa romuissani noi vanhat lamput on jo niin kuluneita, että ei niistä mitään super hyper hyviä edes saa, vaikka haluaiskin.
ex farkkuuni ostin uudet koko lamput ja sinne xenonit, niin alko näkeenki jotain. en kyllä tiedä auto, missä olis huonommat valot, kun 124 mersussa vakiona.
Tuota ajattelin minäkin, mutta asiasta mitään tietämättä/kokeilematta arvelin kuitenkin pitkän johdon ja kyseisen boksin aiheuttavan jonkin verran jännitehäviötä. Niinpä ohitin boksin ja asensin motonetin valonvahvistimen.Dixon kirjoitti:Periaattees jos laittaa releet mut vetää sen polttimoille menevän johon releeltä ton poksin kautta ni vois pelata se merkkivalo oikein ja polttimon kannallekki pitäs tulla se sama jännite aikalailla mitä akulla on.![]()
Tämmöstä ainaki aloin ny miettimään.
SamuliR kirjoitti:Toi on jotenkin naurettavaa kun on noit ++% polttimoita.
Mikä on vertauskohde?
Vanhaan palaneeseen kun vertaa nii helpost toteutuu 100% lisäys
Millään polttimoilla ei kyllä päästä lähellekään lisävalojen tuomaa hyötyä.Dixon kirjoitti:Prosentit voi olla huuhaata jos aattelee (eli luulee) et kaksinkertaistuu kirkkaus pimeessä. Mutta kyllä ne vaan voittaa perus polttimot ja mie en tartte ees mittää lisävaloja rumentaan mersua.
Olin ostamassa uuet night brakerit jo mut tuli sisäpiirin tietoa et kannattaa kenties hetki ootella.