w124 jakolaatikko

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
mikaelT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: Su 08.07.2007 17:50
Paikkakunta: Inkoo

w124 jakolaatikko

Viesti Kirjoittaja mikaelT »

Auto on 300tdt 4matic. Tekniikka jotain -89 tai -91, kori -93. Pikkasen tuntuu jakolaatikko falskaavan (mites muuten...) ja 722.3:kin alkaa olemaan kohtuullisen kulunu. Kone onkin jo vaihdettu. Täähän ostettiin myynti-ilmoituksen "kaikki toimii" perusteella kun ei junalla kehdannu lähteä takaisin kotiin. Nyt kun jossain vaiheessa laatikko otetaan alas niin vois samalla yrittää jakolaatikkoa saada kuntoon. Edellinen omistaja sanoi ajaneensa joku 1,5tkm(?) ja vaihtaneensa sinä aikana jakolaatikon öljyt. Ite olin ajanu 20tkm kun tarkistin, noin desi siellä tais olla yli täyttöaukon. Yritin soitella muutamaan kertaan J. Siekkiselle muttei vastannu. Arvas varmaan että jakolootasta kysymys... JM-kone taas hyvinkin ystävällismielinen eikä hintakaan miltää hirveeltä kuulostanu.

Mutta JM-kone halus mieluummin tehdä jakolaatikon muutoksen kuin sen korjauksen. Muutos tarkoittaa että hydrauliikka pois, jakolaatikko jätetään "1" -asentoon eli etupää mukana tasauspyörästöllä ja jonkunlainen kevyt jännitys lukossa eli lukko ottaa kevyesti myös. Itseasiassa kyse on siis jostain "1" ja "2" asennon välimaastosta. "2" asennon (pitkittäislukko kiinni) puuttuminen ei välttämättä haittaa, ei sinne asti oo tarvinnu mennä kuin jäätyneessä nurmikkoylämäessä kesäslickseillä kun etupyörä jäi kuoppaan. Normaalia on n. 1,5 tonnin kärryn vetäminen jäiseen ylämäkeen ilman alkuvauhteja. Ei riittäny takaveto ja ASD. Vaan "0"-asennon (pelkkä takaveto) puuttuminen muutoksen jälkeen mietityttää.

Meillä ajetaan 40...50tkm vuodessa eli polttoainekulut on n. 6te vuosittain. Jos etuvedon pitäminen päällä lisää kulutusta paljonkin tai kuluttaa muita osia, uuden jakolaatikon hinta tulee kohtuullisen nopeasti vaikka ostais marmoritiskiltä uuden kotelon ja tiivisteet. Itellä menee nyt kesällä parhaimmillaan 7,3 litraa. Talvella pahimmillaan melkein 9 litraa. Haluisko joku jakaa täällä kokemuksia tai edes arvauksia näistä JM-koneen muutetuista jakolaatikoista niin tietäis kannattaako tehdä vai ei. Pääsis ainakin siitä jatkuvasta huolesta että millon se laukeaa uudelleen...
mikael
mikaelT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: Su 08.07.2007 17:50
Paikkakunta: Inkoo

Re: w124 jakolaatikko

Viesti Kirjoittaja mikaelT »

Itse itselleni vastaten... Tuli mieleen töissä kaverin kanssa jutellessa viime talven ensimmäiset leikkimiset kun olin tottunu takapotkulla ajamaan. Kun mutkaan heitti niin tämähän ei jääny etenemään rauhallisesti sivuttain vaan huomasin yhtäkkiä olevani menossa poikittain oikeaan suuntaan vauhtina moninkertainen takavetoiseen nähden. Suupielet korvissa, kolmio taulussa ja urku auki. Mutkan jatkuessa pokka kuitenkin petti vauhdista ja päästin kaasun. Samalla hetkellä tajusin virheeni ja odotin että nyt lepikkö soi mutta ei. Ilmeisesti maticci päästi etuvedon irti samantien ja muuttui takavetoiseksi, siis oikeni! Tuo ominaisuus siitä sitte lähtee jos jakolaatikon muuttaa, kai?? mutta eihän sitä tumpeloille annetakkaan, eihän? :roll:

Tuleeko muille muuta mieleen mikä muuttuu tuon jakolaatikon muutoksen mukana?
mikael
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: w124 jakolaatikko

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

Vastataan nyt kokemuksia ja kuulopuheita.
Ymmärtääkseni mainittu 4-Matikki ei ole se aito/toimiva Matikki, jos siihen tehdään muutoksia tavalla tai toisella.
Hieno auto ajettava, kun on kunnossa. Tarkoitan lähinnä ominaisuuksiltaan.
Ja niistä kuulopuheista, että pilalle ovat menneet, kun muutos on tehty.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14031
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: w124 jakolaatikko

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Kaikki kunnia Manniselle, että osaa tehdä tuollaisen muutoksen, ja varmaan on toimiva. Itse olen sitä mieltä että 4Maticista menee kyllä se juttu pois tuossa muutoksessa. Automaattinen kytkeytyminen ja "yksinkertainen monimutkaisuus" tuonikäisessä autossa on tällaisen puristin unelma :-). Kehotan yrittämään Konehuolto Siekkisen puhelinta useamman kerran. Joutsenossa lienee myös automaattiseppä jolla onnistunee jakolaatikon remppa, lisätiedot nick jackie. Kallistahan se on mutta harrastus ei ole harrastus jos se ei vie kaikkia rahoja. PS. mulla on tällä hetkellä kaksi vuotavaa jakolaatikkoa arkiajossa...

PS2. Tehtaan Service Informationissa 1987 jo kerrotaan, että " levykytkinten mäntien tiivisteiden vaurioituessa saattaa hydrauliikkaöljyä kerääntyä jakovaihteistoon tai taka-akseliston keskikappaleeseen. ... Mikäli ulos tulee 50 cm3 tai yli uusitaan jakovaihteisto tai taka-akseliston keskikappale". Eli tuotannon alkaessa tiivisteiden mahd. heikkous oli jo tiedossa ja siitä kerrottiin huolto-organisaatiolle!
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: w124 jakolaatikko

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Samat massat siellä kai pyörivät oli neliveto päällä tai ei, joten
kulutusero jäänee pieneksi. Polttoaineenkulutusta varmasti lisäisi, jos lukko
olisi koko ajan päällä ja pyörät haraisivat enemmän vastaan kaarteissa.

Jakolaatikkoon tuli vuonna 1991 teknisiä muutoksia, jotka näkyvät WIS:ssa.
Oma matikki oli tehty 12/1991 eikä jakolaatikko vuotanut lainkaan.
Minulta saa tarvittaessa matikin korjausta helpottavaa aineistoa.

Jos jakolaatikko on pitkään vuotanut hydrauliöljyä ATF-öljyn puolelle, siinä
saattaa olla isoja vaurioita (painelaakeri, mäntä , kuori) voitelun puutteen vuoksi.

Voitelun parantamiseksi voi hydrauliöljyn sijasta kuulemma käyttää ATF-öljyä.

Jos laatikko on hyvä, tiiviste kannattaa vaihtaa, mutta se vaatii kunnon työkalut.

Ruuhkassa neliveto kytkee koko ajan päälle ja pois, joten sylinterikin saattaa kulua
aalloille ja se pitäisi korjata. Kuulemma korjaussarjaa on joskus saanut putkitukseen.
Tällaista tarvetta on kai lähinnä ollut USA:ssa tai ainakin tieto on sieltä peräisin.

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 4&start=90" onclick="window.open(this.href);return false;

Kuva
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
mikaelT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: Su 08.07.2007 17:50
Paikkakunta: Inkoo

Re: w124 jakolaatikko

Viesti Kirjoittaja mikaelT »

Kiitoksia vastauksista! Kuulostaa siltä että huolenaiheena on ettei tuo mee museoleimasta läpi jos jakolaatikko muutettu? Tässä härvelissä ei tosissaan mitään kovin alkuperäistä ole muutenkaan, käyttöauto siis. Tarkoituksena oli yrittää ajaa joku +200tkm tällä autolla eli mahdollisesti jakolaatikko menee uudestaan mun aikana ellei muutosta tehdä. Toki toivois että sais tuon pidettyä toiminnassa mutta... Nyt J. Siekkinenkin jonka sain kiinni suositteli jakolaatikon muutostyötä. Hällä tuntui olevan hyvä ajatus kun sanoin että toivottavaa ois alkuperäisen toiminnan säilyttäminen - jos saa pelkillä tiivisteen vaihdoilla niin korjataan mutta jos kaikki hajalla niin muutetaan.
Mesemies89 kirjoitti:Vastataan nyt kokemuksia ja kuulopuheita.
Ymmärtääkseni mainittu 4-Matikki ei ole se aito/toimiva Matikki, jos siihen tehdään muutoksia tavalla tai toisella.
Hieno auto ajettava, kun on kunnossa. Tarkoitan lähinnä ominaisuuksiltaan.
Ja niistä kuulopuheista, että pilalle ovat menneet, kun muutos on tehty.
Tämä kiinnostaa. Millä lailla menneet pilalle? Etenemiskyky heikkenee? Ajettavuus heikkenee?
JarkkoN kirjoitti:Samat massat siellä kai pyörivät oli neliveto päällä tai ei, joten
kulutusero jäänee pieneksi. Polttoaineenkulutusta varmasti lisäisi, jos lukko
olisi koko ajan päällä ja pyörät haraisivat enemmän vastaan kaarteissa.

Jakolaatikkoon tuli vuonna 1991 teknisiä muutoksia, jotka näkyvät WIS:ssa.
Oma matikki oli tehty 12/1991 eikä jakolaatikko vuotanut lainkaan.
Minulta saa tarvittaessa matikin korjausta helpottavaa aineistoa.

Jos jakolaatikko on pitkään vuotanut hydrauliöljyä ATF-öljyn puolelle, siinä
saattaa olla isoja vaurioita (painelaakeri, mäntä , kuori) voitelun puutteen vuoksi.

Voitelun parantamiseksi voi hydrauliöljyn sijasta kuulemma käyttää ATF-öljyä.

Jos laatikko on hyvä, tiiviste kannattaa vaihtaa, mutta se vaatii kunnon työkalut.

Ruuhkassa neliveto kytkee koko ajan päälle ja pois, joten sylinterikin saattaa kulua
aalloille ja se pitäisi korjata. Kuulemma korjaussarjaa on joskus saanut putkitukseen.
Tällaista tarvetta on kai lähinnä ollut USA:ssa tai ainakin tieto on sieltä peräisin.

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 4&start=90" onclick="window.open(this.href);return false;
Jes, kiitoksia! Tässä vaiheessa visio on vielä semmoinen että veisin tuon jonkun muun korjattavaksi. Saa ny nähdä. Tuo ruuhkajuttu on kiusannu myös mun ajatuksia. Mulla oli ajatus laittaa siihen jonkunlainen 4-matic:n esto jota vois käyttää kun sitä ei tarvii. Ajattelin jarruvalokytkimen johtoihin jotain mutta 4matic:n huolto-ohjeissa (http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =2&t=98156" onclick="window.open(this.href);return false;) (kiitos mika4matic!) esitetään että jarrun painaminen vain madaltaa kytkentäkynnystä 25km/h:sta 5...10km/h:n. Se testivivun pitäminen test-asennossa ei ole toivottavaa koska sillon katoaa tasonsäätökin ja tahtois nupikan sisätiloihin. Tällä hetkellä kuvittelen että laittaisin siihen painevaraajan anturin johtoon sarjaan kytkimen jolla saisin elektroniikan kuvittelemaan ettei oo painetta. Tuleeko ulos vikatilasta ittestään vai pitääkö käydä nollaamassa ennenkuin neliveto taas toimii?

Nyt tuntuu pahalta jättää auto tyhjäkäynnillekkin kun tietää että jakolaatikossa koko ajan täydet paineet... :think:
mikael
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: w124 jakolaatikko

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Sähköisellä nelivedon testikytkimellä varustetuissa autoissa tasonsäätö säilyy,
vaikka nelivedon laittaa testiasentoon.

Minä kyllä ilman muuta korjauttaisin jakolaatikon alkuperäiseen kuntoon.
Pitäisi vaan olla pätevä tekijä, jolta homma onnistuu kerrasta ja kohtuukustannuksin.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
mikaelT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: Su 08.07.2007 17:50
Paikkakunta: Inkoo

Re: w124 jakolaatikko

Viesti Kirjoittaja mikaelT »

JarkkoN kirjoitti:Sähköisellä nelivedon testikytkimellä varustetuissa autoissa tasonsäätö säilyy,
vaikka nelivedon laittaa testiasentoon.

Minä kyllä ilman muuta korjauttaisin jakolaatikon alkuperäiseen kuntoon.
Pitäisi vaan olla pätevä tekijä, jolta homma onnistuu kerrasta ja kohtuukustannuksin.
Mihis toi testikytkin on kytketty? Meinaan että jos sen sais viritettyä tämmöseen vanhempaan systeemiin?
mikael
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: w124 jakolaatikko

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

mikaelT kirjoitti:
JarkkoN kirjoitti:Sähköisellä nelivedon testikytkimellä varustetuissa autoissa tasonsäätö säilyy,
vaikka nelivedon laittaa testiasentoon.

Minä kyllä ilman muuta korjauttaisin jakolaatikon alkuperäiseen kuntoon.
Pitäisi vaan olla pätevä tekijä, jolta homma onnistuu kerrasta ja kohtuukustannuksin.
Mihis toi testikytkin on kytketty? Meinaan että jos sen sais viritettyä tämmöseen vanhempaan systeemiin?
Testikytkin poistaa hydrauliikkapaineen nelivedosta ja poistaa nelivedon toiminnasta.
6/1991 saakka testikytkin on hydraulinen vipu konehuoneessa ja se vaikuttaa myös
tasonsäädön paineisiin. Ei kannata edes harkita mitään viritystä tähän kohtaan.

Neliveto on varmatoiminen ja melko yksinkertainen korjata lukuunottamatta
jakolaatikon sisäistä vuotoa. Jos nelivetoon kuitenkin tekee omia virityksiä, sen
testaaminen ja korjaaminen voi muuttua hankalammaksi.

Minulla on yhä tähän liittyvää aineistoa, jota voi lähettää sähköpostilla kiinnostuneille.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
mikaelT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: Su 08.07.2007 17:50
Paikkakunta: Inkoo

Re: w124 jakolaatikko

Viesti Kirjoittaja mikaelT »

JarkkoN: Laitoin YVnä sähköpostin.

Eikö kukaan muutetun jakolaatikon omistaja tai tämmöisellä autolla ajanut uskalla kirjoittaa kokemuksiaan? JM-koneen mukaan niitä pitäis olla liikenteessä jo melkoinen määrä ja Manninen itse tuntui olevan tyytyväinen omaansa. J. Siekkinen tunsi kaverin jolla oli reilusti yli tuplateho koneessa mun härveliin verrattuna ja tommonen muutettu jakoloota - ilmeisesti hänkin hyvin tyytyväinen omaansa.
mikael
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: w124 jakolaatikko

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

mikaelT kirjoitti:JarkkoN: Laitoin YVnä sähköpostin.

Eikö kukaan muutetun jakolaatikon omistaja tai tämmöisellä autolla ajanut uskalla kirjoittaa kokemuksiaan? JM-koneen mukaan niitä pitäis olla liikenteessä jo melkoinen määrä ja Manninen itse tuntui olevan tyytyväinen omaansa. J. Siekkinen tunsi kaverin jolla oli reilusti yli tuplateho koneessa mun härveliin verrattuna ja tommonen muutettu jakoloota - ilmeisesti hänkin hyvin tyytyväinen omaansa.
Siinä se piruvie onkin , kun ei ole metriäkään itse ajanut manipuloidulla jakolaatikolla varustettua Matcia.
Äkkiseltään luulisin tai muistan omista kokemuksiata, että alkuperäisessä Maticissa on hieno ominaisuuus tuo liikkeelle lähtö... kuormituksesta riippuvainen. Varmaan sama ominaisuus vaikuttaa mahtavaan nousukulmaan ajoa....taitaa siis vaikuttaa prosentuaaliseen vetosuhteeseen. Itselläni turbomoottorilla varustettu, niin kummastukseksi auto ei lähde lapasesta vaikka vähän yrittäisikin. Jotenkin ajonvakautuksen korjaustoiminnot toimii hienosti. Tiedä sitten, kun ei ole omaa kokemusta manipuloidusta tekeleestä.
JarkkoN:llä on hyvät manuaalit autosta, kiitos hänelle lähettämistään dokumentaatioista sähköpostitse....manuaaleja lukemalla ja tekniikkaan perehtymällä saattaa oppia tietämään systeemin salaperäisyydet. :wink:
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: w124 jakolaatikko

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

mikaelT kirjoitti:JarkkoN: Laitoin YVnä sähköpostin.

Eikö kukaan muutetun jakolaatikon omistaja tai tämmöisellä autolla ajanut uskalla kirjoittaa kokemuksiaan? JM-koneen mukaan niitä pitäis olla liikenteessä jo melkoinen määrä ja Manninen itse tuntui olevan tyytyväinen omaansa. J. Siekkinen tunsi kaverin jolla oli reilusti yli tuplateho koneessa mun härveliin verrattuna ja tommonen muutettu jakoloota - ilmeisesti hänkin hyvin tyytyväinen omaansa.
Mannisen tunnen ja hän on varmasti pätevä tekemään muutoksen. Kuulemma muutettu
jakolaatikko kestää paremmin vääntöä kuin alkuperäinen eikä ole vuoto-ongelmia.

Muutoksessa on siis puolensa, mutta on sääli riisua hienoa tekniikkaa, joka lisää turvallisuutta.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1096
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Re: w124 jakolaatikko

Viesti Kirjoittaja PTracing »

JarkkoN kirjoitti:
mikaelT kirjoitti:JarkkoN: Laitoin YVnä sähköpostin.

Eikö kukaan muutetun jakolaatikon omistaja tai tämmöisellä autolla ajanut uskalla kirjoittaa kokemuksiaan? JM-koneen mukaan niitä pitäis olla liikenteessä jo melkoinen määrä ja Manninen itse tuntui olevan tyytyväinen omaansa. J. Siekkinen tunsi kaverin jolla oli reilusti yli tuplateho koneessa mun härveliin verrattuna ja tommonen muutettu jakoloota - ilmeisesti hänkin hyvin tyytyväinen omaansa.
Mannisen tunnen ja hän on varmasti pätevä tekemään muutoksen. Kuulemma muutettu
jakolaatikko kestää paremmin vääntöä kuin alkuperäinen eikä ole vuoto-ongelmia.

Muutoksessa on siis puolensa, mutta on sääli riisua hienoa tekniikkaa, joka lisää turvallisuutta.
Tässä on linkki mun 4-matic projekti topicciin mese foorumille. http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=38759" onclick="window.open(this.href);return false;

Oon nyt ajanu JM- koneen muutetulla jakolaatikolla ja vahvistetulla vaihteistolla viime talvesta asti ja muuta kesto ongelmaa ei ole ollut kun om603 kannen tiiviste :D

Varmasti alkuperäinen systeemi on hieno kun pelaa oikeen, mutta tieto siittä että se päivä taas tulee kun öljyt valahtaa väärälle puolelle kalvais ainakin mun mieltä, varsinkin jos isolla rahalla tekee laatikon originaali kuntoon. Eri asia sitten jos ei kilometrejä ole tarkoitus juurikaan kerätä vaan odotella sitä auton museoikää. Olen ajellut upottavassa ja pehmeässä hiekassa muutetulla jakolaatikolla ja voi huoletta pysähtyä paikoilleen ja taas jatkaa matkaa eikä jää kiinni, toki rajat tulee jossain vastaan kun auto ei ole mikään maasturi ja pohja on henkilöauto tyylisesti "matalalla" Liukkaalla kelillä menee tosi tasapainoisesti eikä kiemurtele mitenkään. Talvella se tosiaan on sitten jatkuva neliveto ja jos meinaa lähteä lapasesta niin varmasti alkuperäinen systeemi auttaa pysymään tiellä, mutta eikös se ole ajovirhe jos ojaan meinaa mennä. Pitää ajaa taitojen ja perseen alla olevan auton mukaan :) Plussaa tähän mun harrastukseen tuo jatkuvalaatikko tuo myös sen että ei tuu poltettua kumia, renkaat kuluu tasaiseen ja ei jää paikalleen sutimaan :mrgreen:

Niin ja systeemiähän ei riisuta muuten pois kun jakolaatikolle menevät hydrauliikka linjat, joten alkuperäiseksi sen saa helposti jos ehjän laatikon jostain löytää!
IG: @pyrytakkunen
four-matic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Pe 20.07.2007 19:13
Paikkakunta: Tornio

Re: w124 jakolaatikko

Viesti Kirjoittaja four-matic »

Saako tuon jakolaatikon pois tuolta erikseen,vai pitääkö tiputtaa automaattilaatikkokin samalla pois? Mistä uudet tiivisteet kannattaa hankkia ?Käykö -88 jakolaatikko suoraan -92 laatikon tilalle kun ois pari -88 jakolaatikkoa hyllyssä toimivina purettu aikanaan,vai onko JM-Koneen laatikko parempi vaihtoehto ? :o
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1556
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: w124 jakolaatikko

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Jakolaatikko irtoaa yksistäänkin
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
four-matic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Pe 20.07.2007 19:13
Paikkakunta: Tornio

Re: w124 jakolaatikko

Viesti Kirjoittaja four-matic »

No hyvä tietää.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14031
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: w124 jakolaatikko

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Käsittääkseni jakolaatikoissa ei ole vuosimallieroja. Tiivisteet ja pari laakeria kannattaa hankkia suoraan Saksasta joko välikäsillä tai ilman, tarvikkeena niitä ei saa. Minä tilasin bulvaanin kautta, ne maksoivat muistaakseni 530 e viime talvena kotiin toimitettuna.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
four-matic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Pe 20.07.2007 19:13
Paikkakunta: Tornio

Re: w124 jakolaatikko

Viesti Kirjoittaja four-matic »

No onpa niillekin vain hinta arvottu :shock:
four-matic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Pe 20.07.2007 19:13
Paikkakunta: Tornio

Re: w124 jakolaatikko

Viesti Kirjoittaja four-matic »

Eipä nuissa laatikoissa eroja ollut ja helppo oli tiputtaa pois kun oli hyvä nosturi ja ammatimies hommissa,taas neliveto pelittää eikä ylimääräisiä valoja loista...toistaiseksi.Tulis vain äkkiä lunta ja paljon :lol:
Vastaa Viestiin