w124 jakolaatikko
w124 jakolaatikko
Auto on 300tdt 4matic. Tekniikka jotain -89 tai -91, kori -93. Pikkasen tuntuu jakolaatikko falskaavan (mites muuten...) ja 722.3:kin alkaa olemaan kohtuullisen kulunu. Kone onkin jo vaihdettu. Täähän ostettiin myynti-ilmoituksen "kaikki toimii" perusteella kun ei junalla kehdannu lähteä takaisin kotiin. Nyt kun jossain vaiheessa laatikko otetaan alas niin vois samalla yrittää jakolaatikkoa saada kuntoon. Edellinen omistaja sanoi ajaneensa joku 1,5tkm(?) ja vaihtaneensa sinä aikana jakolaatikon öljyt. Ite olin ajanu 20tkm kun tarkistin, noin desi siellä tais olla yli täyttöaukon. Yritin soitella muutamaan kertaan J. Siekkiselle muttei vastannu. Arvas varmaan että jakolootasta kysymys... JM-kone taas hyvinkin ystävällismielinen eikä hintakaan miltää hirveeltä kuulostanu.
Mutta JM-kone halus mieluummin tehdä jakolaatikon muutoksen kuin sen korjauksen. Muutos tarkoittaa että hydrauliikka pois, jakolaatikko jätetään "1" -asentoon eli etupää mukana tasauspyörästöllä ja jonkunlainen kevyt jännitys lukossa eli lukko ottaa kevyesti myös. Itseasiassa kyse on siis jostain "1" ja "2" asennon välimaastosta. "2" asennon (pitkittäislukko kiinni) puuttuminen ei välttämättä haittaa, ei sinne asti oo tarvinnu mennä kuin jäätyneessä nurmikkoylämäessä kesäslickseillä kun etupyörä jäi kuoppaan. Normaalia on n. 1,5 tonnin kärryn vetäminen jäiseen ylämäkeen ilman alkuvauhteja. Ei riittäny takaveto ja ASD. Vaan "0"-asennon (pelkkä takaveto) puuttuminen muutoksen jälkeen mietityttää.
Meillä ajetaan 40...50tkm vuodessa eli polttoainekulut on n. 6te vuosittain. Jos etuvedon pitäminen päällä lisää kulutusta paljonkin tai kuluttaa muita osia, uuden jakolaatikon hinta tulee kohtuullisen nopeasti vaikka ostais marmoritiskiltä uuden kotelon ja tiivisteet. Itellä menee nyt kesällä parhaimmillaan 7,3 litraa. Talvella pahimmillaan melkein 9 litraa. Haluisko joku jakaa täällä kokemuksia tai edes arvauksia näistä JM-koneen muutetuista jakolaatikoista niin tietäis kannattaako tehdä vai ei. Pääsis ainakin siitä jatkuvasta huolesta että millon se laukeaa uudelleen...
Mutta JM-kone halus mieluummin tehdä jakolaatikon muutoksen kuin sen korjauksen. Muutos tarkoittaa että hydrauliikka pois, jakolaatikko jätetään "1" -asentoon eli etupää mukana tasauspyörästöllä ja jonkunlainen kevyt jännitys lukossa eli lukko ottaa kevyesti myös. Itseasiassa kyse on siis jostain "1" ja "2" asennon välimaastosta. "2" asennon (pitkittäislukko kiinni) puuttuminen ei välttämättä haittaa, ei sinne asti oo tarvinnu mennä kuin jäätyneessä nurmikkoylämäessä kesäslickseillä kun etupyörä jäi kuoppaan. Normaalia on n. 1,5 tonnin kärryn vetäminen jäiseen ylämäkeen ilman alkuvauhteja. Ei riittäny takaveto ja ASD. Vaan "0"-asennon (pelkkä takaveto) puuttuminen muutoksen jälkeen mietityttää.
Meillä ajetaan 40...50tkm vuodessa eli polttoainekulut on n. 6te vuosittain. Jos etuvedon pitäminen päällä lisää kulutusta paljonkin tai kuluttaa muita osia, uuden jakolaatikon hinta tulee kohtuullisen nopeasti vaikka ostais marmoritiskiltä uuden kotelon ja tiivisteet. Itellä menee nyt kesällä parhaimmillaan 7,3 litraa. Talvella pahimmillaan melkein 9 litraa. Haluisko joku jakaa täällä kokemuksia tai edes arvauksia näistä JM-koneen muutetuista jakolaatikoista niin tietäis kannattaako tehdä vai ei. Pääsis ainakin siitä jatkuvasta huolesta että millon se laukeaa uudelleen...
mikael
Re: w124 jakolaatikko
Itse itselleni vastaten... Tuli mieleen töissä kaverin kanssa jutellessa viime talven ensimmäiset leikkimiset kun olin tottunu takapotkulla ajamaan. Kun mutkaan heitti niin tämähän ei jääny etenemään rauhallisesti sivuttain vaan huomasin yhtäkkiä olevani menossa poikittain oikeaan suuntaan vauhtina moninkertainen takavetoiseen nähden. Suupielet korvissa, kolmio taulussa ja urku auki. Mutkan jatkuessa pokka kuitenkin petti vauhdista ja päästin kaasun. Samalla hetkellä tajusin virheeni ja odotin että nyt lepikkö soi mutta ei. Ilmeisesti maticci päästi etuvedon irti samantien ja muuttui takavetoiseksi, siis oikeni! Tuo ominaisuus siitä sitte lähtee jos jakolaatikon muuttaa, kai?? mutta eihän sitä tumpeloille annetakkaan, eihän?
Tuleeko muille muuta mieleen mikä muuttuu tuon jakolaatikon muutoksen mukana?
Tuleeko muille muuta mieleen mikä muuttuu tuon jakolaatikon muutoksen mukana?
mikael
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: w124 jakolaatikko
Vastataan nyt kokemuksia ja kuulopuheita.
Ymmärtääkseni mainittu 4-Matikki ei ole se aito/toimiva Matikki, jos siihen tehdään muutoksia tavalla tai toisella.
Hieno auto ajettava, kun on kunnossa. Tarkoitan lähinnä ominaisuuksiltaan.
Ja niistä kuulopuheista, että pilalle ovat menneet, kun muutos on tehty.
Ymmärtääkseni mainittu 4-Matikki ei ole se aito/toimiva Matikki, jos siihen tehdään muutoksia tavalla tai toisella.
Hieno auto ajettava, kun on kunnossa. Tarkoitan lähinnä ominaisuuksiltaan.
Ja niistä kuulopuheista, että pilalle ovat menneet, kun muutos on tehty.
Re: w124 jakolaatikko
Kaikki kunnia Manniselle, että osaa tehdä tuollaisen muutoksen, ja varmaan on toimiva. Itse olen sitä mieltä että 4Maticista menee kyllä se juttu pois tuossa muutoksessa. Automaattinen kytkeytyminen ja "yksinkertainen monimutkaisuus" tuonikäisessä autossa on tällaisen puristin unelma . Kehotan yrittämään Konehuolto Siekkisen puhelinta useamman kerran. Joutsenossa lienee myös automaattiseppä jolla onnistunee jakolaatikon remppa, lisätiedot nick jackie. Kallistahan se on mutta harrastus ei ole harrastus jos se ei vie kaikkia rahoja. PS. mulla on tällä hetkellä kaksi vuotavaa jakolaatikkoa arkiajossa...
PS2. Tehtaan Service Informationissa 1987 jo kerrotaan, että " levykytkinten mäntien tiivisteiden vaurioituessa saattaa hydrauliikkaöljyä kerääntyä jakovaihteistoon tai taka-akseliston keskikappaleeseen. ... Mikäli ulos tulee 50 cm3 tai yli uusitaan jakovaihteisto tai taka-akseliston keskikappale". Eli tuotannon alkaessa tiivisteiden mahd. heikkous oli jo tiedossa ja siitä kerrottiin huolto-organisaatiolle!
PS2. Tehtaan Service Informationissa 1987 jo kerrotaan, että " levykytkinten mäntien tiivisteiden vaurioituessa saattaa hydrauliikkaöljyä kerääntyä jakovaihteistoon tai taka-akseliston keskikappaleeseen. ... Mikäli ulos tulee 50 cm3 tai yli uusitaan jakovaihteisto tai taka-akseliston keskikappale". Eli tuotannon alkaessa tiivisteiden mahd. heikkous oli jo tiedossa ja siitä kerrottiin huolto-organisaatiolle!
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: w124 jakolaatikko
Samat massat siellä kai pyörivät oli neliveto päällä tai ei, joten
kulutusero jäänee pieneksi. Polttoaineenkulutusta varmasti lisäisi, jos lukko
olisi koko ajan päällä ja pyörät haraisivat enemmän vastaan kaarteissa.
Jakolaatikkoon tuli vuonna 1991 teknisiä muutoksia, jotka näkyvät WIS:ssa.
Oma matikki oli tehty 12/1991 eikä jakolaatikko vuotanut lainkaan.
Minulta saa tarvittaessa matikin korjausta helpottavaa aineistoa.
Jos jakolaatikko on pitkään vuotanut hydrauliöljyä ATF-öljyn puolelle, siinä
saattaa olla isoja vaurioita (painelaakeri, mäntä , kuori) voitelun puutteen vuoksi.
Voitelun parantamiseksi voi hydrauliöljyn sijasta kuulemma käyttää ATF-öljyä.
Jos laatikko on hyvä, tiiviste kannattaa vaihtaa, mutta se vaatii kunnon työkalut.
Ruuhkassa neliveto kytkee koko ajan päälle ja pois, joten sylinterikin saattaa kulua
aalloille ja se pitäisi korjata. Kuulemma korjaussarjaa on joskus saanut putkitukseen.
Tällaista tarvetta on kai lähinnä ollut USA:ssa tai ainakin tieto on sieltä peräisin.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 4&start=90" onclick="window.open(this.href);return false;
kulutusero jäänee pieneksi. Polttoaineenkulutusta varmasti lisäisi, jos lukko
olisi koko ajan päällä ja pyörät haraisivat enemmän vastaan kaarteissa.
Jakolaatikkoon tuli vuonna 1991 teknisiä muutoksia, jotka näkyvät WIS:ssa.
Oma matikki oli tehty 12/1991 eikä jakolaatikko vuotanut lainkaan.
Minulta saa tarvittaessa matikin korjausta helpottavaa aineistoa.
Jos jakolaatikko on pitkään vuotanut hydrauliöljyä ATF-öljyn puolelle, siinä
saattaa olla isoja vaurioita (painelaakeri, mäntä , kuori) voitelun puutteen vuoksi.
Voitelun parantamiseksi voi hydrauliöljyn sijasta kuulemma käyttää ATF-öljyä.
Jos laatikko on hyvä, tiiviste kannattaa vaihtaa, mutta se vaatii kunnon työkalut.
Ruuhkassa neliveto kytkee koko ajan päälle ja pois, joten sylinterikin saattaa kulua
aalloille ja se pitäisi korjata. Kuulemma korjaussarjaa on joskus saanut putkitukseen.
Tällaista tarvetta on kai lähinnä ollut USA:ssa tai ainakin tieto on sieltä peräisin.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 4&start=90" onclick="window.open(this.href);return false;
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: w124 jakolaatikko
Kiitoksia vastauksista! Kuulostaa siltä että huolenaiheena on ettei tuo mee museoleimasta läpi jos jakolaatikko muutettu? Tässä härvelissä ei tosissaan mitään kovin alkuperäistä ole muutenkaan, käyttöauto siis. Tarkoituksena oli yrittää ajaa joku +200tkm tällä autolla eli mahdollisesti jakolaatikko menee uudestaan mun aikana ellei muutosta tehdä. Toki toivois että sais tuon pidettyä toiminnassa mutta... Nyt J. Siekkinenkin jonka sain kiinni suositteli jakolaatikon muutostyötä. Hällä tuntui olevan hyvä ajatus kun sanoin että toivottavaa ois alkuperäisen toiminnan säilyttäminen - jos saa pelkillä tiivisteen vaihdoilla niin korjataan mutta jos kaikki hajalla niin muutetaan.
Nyt tuntuu pahalta jättää auto tyhjäkäynnillekkin kun tietää että jakolaatikossa koko ajan täydet paineet...
Tämä kiinnostaa. Millä lailla menneet pilalle? Etenemiskyky heikkenee? Ajettavuus heikkenee?Mesemies89 kirjoitti:Vastataan nyt kokemuksia ja kuulopuheita.
Ymmärtääkseni mainittu 4-Matikki ei ole se aito/toimiva Matikki, jos siihen tehdään muutoksia tavalla tai toisella.
Hieno auto ajettava, kun on kunnossa. Tarkoitan lähinnä ominaisuuksiltaan.
Ja niistä kuulopuheista, että pilalle ovat menneet, kun muutos on tehty.
Jes, kiitoksia! Tässä vaiheessa visio on vielä semmoinen että veisin tuon jonkun muun korjattavaksi. Saa ny nähdä. Tuo ruuhkajuttu on kiusannu myös mun ajatuksia. Mulla oli ajatus laittaa siihen jonkunlainen 4-matic:n esto jota vois käyttää kun sitä ei tarvii. Ajattelin jarruvalokytkimen johtoihin jotain mutta 4matic:n huolto-ohjeissa (http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =2&t=98156" onclick="window.open(this.href);return false;) (kiitos mika4matic!) esitetään että jarrun painaminen vain madaltaa kytkentäkynnystä 25km/h:sta 5...10km/h:n. Se testivivun pitäminen test-asennossa ei ole toivottavaa koska sillon katoaa tasonsäätökin ja tahtois nupikan sisätiloihin. Tällä hetkellä kuvittelen että laittaisin siihen painevaraajan anturin johtoon sarjaan kytkimen jolla saisin elektroniikan kuvittelemaan ettei oo painetta. Tuleeko ulos vikatilasta ittestään vai pitääkö käydä nollaamassa ennenkuin neliveto taas toimii?JarkkoN kirjoitti:Samat massat siellä kai pyörivät oli neliveto päällä tai ei, joten
kulutusero jäänee pieneksi. Polttoaineenkulutusta varmasti lisäisi, jos lukko
olisi koko ajan päällä ja pyörät haraisivat enemmän vastaan kaarteissa.
Jakolaatikkoon tuli vuonna 1991 teknisiä muutoksia, jotka näkyvät WIS:ssa.
Oma matikki oli tehty 12/1991 eikä jakolaatikko vuotanut lainkaan.
Minulta saa tarvittaessa matikin korjausta helpottavaa aineistoa.
Jos jakolaatikko on pitkään vuotanut hydrauliöljyä ATF-öljyn puolelle, siinä
saattaa olla isoja vaurioita (painelaakeri, mäntä , kuori) voitelun puutteen vuoksi.
Voitelun parantamiseksi voi hydrauliöljyn sijasta kuulemma käyttää ATF-öljyä.
Jos laatikko on hyvä, tiiviste kannattaa vaihtaa, mutta se vaatii kunnon työkalut.
Ruuhkassa neliveto kytkee koko ajan päälle ja pois, joten sylinterikin saattaa kulua
aalloille ja se pitäisi korjata. Kuulemma korjaussarjaa on joskus saanut putkitukseen.
Tällaista tarvetta on kai lähinnä ollut USA:ssa tai ainakin tieto on sieltä peräisin.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 4&start=90" onclick="window.open(this.href);return false;
Nyt tuntuu pahalta jättää auto tyhjäkäynnillekkin kun tietää että jakolaatikossa koko ajan täydet paineet...
mikael
Re: w124 jakolaatikko
Sähköisellä nelivedon testikytkimellä varustetuissa autoissa tasonsäätö säilyy,
vaikka nelivedon laittaa testiasentoon.
Minä kyllä ilman muuta korjauttaisin jakolaatikon alkuperäiseen kuntoon.
Pitäisi vaan olla pätevä tekijä, jolta homma onnistuu kerrasta ja kohtuukustannuksin.
vaikka nelivedon laittaa testiasentoon.
Minä kyllä ilman muuta korjauttaisin jakolaatikon alkuperäiseen kuntoon.
Pitäisi vaan olla pätevä tekijä, jolta homma onnistuu kerrasta ja kohtuukustannuksin.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: w124 jakolaatikko
Mihis toi testikytkin on kytketty? Meinaan että jos sen sais viritettyä tämmöseen vanhempaan systeemiin?JarkkoN kirjoitti:Sähköisellä nelivedon testikytkimellä varustetuissa autoissa tasonsäätö säilyy,
vaikka nelivedon laittaa testiasentoon.
Minä kyllä ilman muuta korjauttaisin jakolaatikon alkuperäiseen kuntoon.
Pitäisi vaan olla pätevä tekijä, jolta homma onnistuu kerrasta ja kohtuukustannuksin.
mikael
Re: w124 jakolaatikko
Testikytkin poistaa hydrauliikkapaineen nelivedosta ja poistaa nelivedon toiminnasta.mikaelT kirjoitti:Mihis toi testikytkin on kytketty? Meinaan että jos sen sais viritettyä tämmöseen vanhempaan systeemiin?JarkkoN kirjoitti:Sähköisellä nelivedon testikytkimellä varustetuissa autoissa tasonsäätö säilyy,
vaikka nelivedon laittaa testiasentoon.
Minä kyllä ilman muuta korjauttaisin jakolaatikon alkuperäiseen kuntoon.
Pitäisi vaan olla pätevä tekijä, jolta homma onnistuu kerrasta ja kohtuukustannuksin.
6/1991 saakka testikytkin on hydraulinen vipu konehuoneessa ja se vaikuttaa myös
tasonsäädön paineisiin. Ei kannata edes harkita mitään viritystä tähän kohtaan.
Neliveto on varmatoiminen ja melko yksinkertainen korjata lukuunottamatta
jakolaatikon sisäistä vuotoa. Jos nelivetoon kuitenkin tekee omia virityksiä, sen
testaaminen ja korjaaminen voi muuttua hankalammaksi.
Minulla on yhä tähän liittyvää aineistoa, jota voi lähettää sähköpostilla kiinnostuneille.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: w124 jakolaatikko
JarkkoN: Laitoin YVnä sähköpostin.
Eikö kukaan muutetun jakolaatikon omistaja tai tämmöisellä autolla ajanut uskalla kirjoittaa kokemuksiaan? JM-koneen mukaan niitä pitäis olla liikenteessä jo melkoinen määrä ja Manninen itse tuntui olevan tyytyväinen omaansa. J. Siekkinen tunsi kaverin jolla oli reilusti yli tuplateho koneessa mun härveliin verrattuna ja tommonen muutettu jakoloota - ilmeisesti hänkin hyvin tyytyväinen omaansa.
Eikö kukaan muutetun jakolaatikon omistaja tai tämmöisellä autolla ajanut uskalla kirjoittaa kokemuksiaan? JM-koneen mukaan niitä pitäis olla liikenteessä jo melkoinen määrä ja Manninen itse tuntui olevan tyytyväinen omaansa. J. Siekkinen tunsi kaverin jolla oli reilusti yli tuplateho koneessa mun härveliin verrattuna ja tommonen muutettu jakoloota - ilmeisesti hänkin hyvin tyytyväinen omaansa.
mikael
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: w124 jakolaatikko
Siinä se piruvie onkin , kun ei ole metriäkään itse ajanut manipuloidulla jakolaatikolla varustettua Matcia.mikaelT kirjoitti:JarkkoN: Laitoin YVnä sähköpostin.
Eikö kukaan muutetun jakolaatikon omistaja tai tämmöisellä autolla ajanut uskalla kirjoittaa kokemuksiaan? JM-koneen mukaan niitä pitäis olla liikenteessä jo melkoinen määrä ja Manninen itse tuntui olevan tyytyväinen omaansa. J. Siekkinen tunsi kaverin jolla oli reilusti yli tuplateho koneessa mun härveliin verrattuna ja tommonen muutettu jakoloota - ilmeisesti hänkin hyvin tyytyväinen omaansa.
Äkkiseltään luulisin tai muistan omista kokemuksiata, että alkuperäisessä Maticissa on hieno ominaisuuus tuo liikkeelle lähtö... kuormituksesta riippuvainen. Varmaan sama ominaisuus vaikuttaa mahtavaan nousukulmaan ajoa....taitaa siis vaikuttaa prosentuaaliseen vetosuhteeseen. Itselläni turbomoottorilla varustettu, niin kummastukseksi auto ei lähde lapasesta vaikka vähän yrittäisikin. Jotenkin ajonvakautuksen korjaustoiminnot toimii hienosti. Tiedä sitten, kun ei ole omaa kokemusta manipuloidusta tekeleestä.
JarkkoN:llä on hyvät manuaalit autosta, kiitos hänelle lähettämistään dokumentaatioista sähköpostitse....manuaaleja lukemalla ja tekniikkaan perehtymällä saattaa oppia tietämään systeemin salaperäisyydet.
Re: w124 jakolaatikko
Mannisen tunnen ja hän on varmasti pätevä tekemään muutoksen. Kuulemma muutettumikaelT kirjoitti:JarkkoN: Laitoin YVnä sähköpostin.
Eikö kukaan muutetun jakolaatikon omistaja tai tämmöisellä autolla ajanut uskalla kirjoittaa kokemuksiaan? JM-koneen mukaan niitä pitäis olla liikenteessä jo melkoinen määrä ja Manninen itse tuntui olevan tyytyväinen omaansa. J. Siekkinen tunsi kaverin jolla oli reilusti yli tuplateho koneessa mun härveliin verrattuna ja tommonen muutettu jakoloota - ilmeisesti hänkin hyvin tyytyväinen omaansa.
jakolaatikko kestää paremmin vääntöä kuin alkuperäinen eikä ole vuoto-ongelmia.
Muutoksessa on siis puolensa, mutta on sääli riisua hienoa tekniikkaa, joka lisää turvallisuutta.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: w124 jakolaatikko
Tässä on linkki mun 4-matic projekti topicciin mese foorumille. http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=38759" onclick="window.open(this.href);return false;JarkkoN kirjoitti:Mannisen tunnen ja hän on varmasti pätevä tekemään muutoksen. Kuulemma muutettumikaelT kirjoitti:JarkkoN: Laitoin YVnä sähköpostin.
Eikö kukaan muutetun jakolaatikon omistaja tai tämmöisellä autolla ajanut uskalla kirjoittaa kokemuksiaan? JM-koneen mukaan niitä pitäis olla liikenteessä jo melkoinen määrä ja Manninen itse tuntui olevan tyytyväinen omaansa. J. Siekkinen tunsi kaverin jolla oli reilusti yli tuplateho koneessa mun härveliin verrattuna ja tommonen muutettu jakoloota - ilmeisesti hänkin hyvin tyytyväinen omaansa.
jakolaatikko kestää paremmin vääntöä kuin alkuperäinen eikä ole vuoto-ongelmia.
Muutoksessa on siis puolensa, mutta on sääli riisua hienoa tekniikkaa, joka lisää turvallisuutta.
Oon nyt ajanu JM- koneen muutetulla jakolaatikolla ja vahvistetulla vaihteistolla viime talvesta asti ja muuta kesto ongelmaa ei ole ollut kun om603 kannen tiiviste
Varmasti alkuperäinen systeemi on hieno kun pelaa oikeen, mutta tieto siittä että se päivä taas tulee kun öljyt valahtaa väärälle puolelle kalvais ainakin mun mieltä, varsinkin jos isolla rahalla tekee laatikon originaali kuntoon. Eri asia sitten jos ei kilometrejä ole tarkoitus juurikaan kerätä vaan odotella sitä auton museoikää. Olen ajellut upottavassa ja pehmeässä hiekassa muutetulla jakolaatikolla ja voi huoletta pysähtyä paikoilleen ja taas jatkaa matkaa eikä jää kiinni, toki rajat tulee jossain vastaan kun auto ei ole mikään maasturi ja pohja on henkilöauto tyylisesti "matalalla" Liukkaalla kelillä menee tosi tasapainoisesti eikä kiemurtele mitenkään. Talvella se tosiaan on sitten jatkuva neliveto ja jos meinaa lähteä lapasesta niin varmasti alkuperäinen systeemi auttaa pysymään tiellä, mutta eikös se ole ajovirhe jos ojaan meinaa mennä. Pitää ajaa taitojen ja perseen alla olevan auton mukaan Plussaa tähän mun harrastukseen tuo jatkuvalaatikko tuo myös sen että ei tuu poltettua kumia, renkaat kuluu tasaiseen ja ei jää paikalleen sutimaan
Niin ja systeemiähän ei riisuta muuten pois kun jakolaatikolle menevät hydrauliikka linjat, joten alkuperäiseksi sen saa helposti jos ehjän laatikon jostain löytää!
IG: @pyrytakkunen
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 112
- Liittynyt: Pe 20.07.2007 19:13
- Paikkakunta: Tornio
Re: w124 jakolaatikko
Saako tuon jakolaatikon pois tuolta erikseen,vai pitääkö tiputtaa automaattilaatikkokin samalla pois? Mistä uudet tiivisteet kannattaa hankkia ?Käykö -88 jakolaatikko suoraan -92 laatikon tilalle kun ois pari -88 jakolaatikkoa hyllyssä toimivina purettu aikanaan,vai onko JM-Koneen laatikko parempi vaihtoehto ?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 112
- Liittynyt: Pe 20.07.2007 19:13
- Paikkakunta: Tornio
Re: w124 jakolaatikko
No hyvä tietää.
Re: w124 jakolaatikko
Käsittääkseni jakolaatikoissa ei ole vuosimallieroja. Tiivisteet ja pari laakeria kannattaa hankkia suoraan Saksasta joko välikäsillä tai ilman, tarvikkeena niitä ei saa. Minä tilasin bulvaanin kautta, ne maksoivat muistaakseni 530 e viime talvena kotiin toimitettuna.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 112
- Liittynyt: Pe 20.07.2007 19:13
- Paikkakunta: Tornio
Re: w124 jakolaatikko
No onpa niillekin vain hinta arvottu
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 112
- Liittynyt: Pe 20.07.2007 19:13
- Paikkakunta: Tornio
Re: w124 jakolaatikko
Eipä nuissa laatikoissa eroja ollut ja helppo oli tiputtaa pois kun oli hyvä nosturi ja ammatimies hommissa,taas neliveto pelittää eikä ylimääräisiä valoja loista...toistaiseksi.Tulis vain äkkiä lunta ja paljon