E 250D -93 käy hyvin, mutta moottoritilasta kuuluu rämisevä / helisevä ääni. Onko tämä moniurahihnan kiristimestä tai rullasta, vai voiko olla mikä hyvänsä muukin? Autossa on ilmastointilaite, voiko kompressori rämistä tai helistä? Onko alipainepumppuviat tyypillisiä näissä malleissa ja miten ne oireilevat?
Sitte vähän kevennystä; mitä tarkottaa termi "vuoristorata" tällaisen auton yhteydessä? Onko kaikissa E 250D:ssä vuoristorata ja liittyykö siihen jotain muuta mystistä nimensä lisäksi? Miten tästä otetaan EGR pois käytöstä, taitaa olla erilainen kuin W124-mallissa? Tämä malli uusi tuttavuus, 123 ja 124 200D kyllä ovat kovinkin paljon olleet mukana kuvioissa.
Kiitän asiallisista vastauksista!
E 250D rämisevä / helisevä ääni moottoritilassa
Re: E 250D rämisevä / helisevä ääni moottoritilassa
Iskari ja sen keinun laakeri. E:ssä voi olla liukumallinen se laakeri ja sen tiukkaaminen onnistuu ihan kotikonstein jos on väljä. Irroittaa sen laakeriliuskan keinusta ja laittaa paikoilleen silleen et pistää väliin pätkän kupari tai alumiiniteippiä ja pukkaa liukulaakerin takas paikoilleen. Itte taisin laittaa lankun kynnyksesä ollutta alumiinisomistetta
Kun auto käy ja romina kuuluu paina sitä iskaria kupeesta kohti venakoppaa. Jos romina loppuu on iskari vaihtokunnossa. Tuulettimen flektin ja siivapyörän joutuu irroittamaan ennen kun iskarin alapään pultin saa pois.
Vuoristorata on se joka liikuttelee alipainepumppua ja onsyöttöpumpun käyttöpyörän päädyssä.

Kun auto käy ja romina kuuluu paina sitä iskaria kupeesta kohti venakoppaa. Jos romina loppuu on iskari vaihtokunnossa. Tuulettimen flektin ja siivapyörän joutuu irroittamaan ennen kun iskarin alapään pultin saa pois.
Vuoristorata on se joka liikuttelee alipainepumppua ja onsyöttöpumpun käyttöpyörän päädyssä.