500bhp drift project

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
mantahead
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Pe 26.07.2013 02:05

500bhp drift project

Viesti Kirjoittaja mantahead »

hi friends,
hope this is in right section, sorry i don't speak finnish.

i'm building a w202 with om606, eaton m112 charger and hx52w turbo.

last time i had w202, om605, holset hx35 running 385bhp on original modifed exhaust manifold. Dieselmekens' first 7.5mm m- pump.

here is small clip

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... GITi-n9ZTU

some clips from drift and drag.

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... Mhdp_c4c5w

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... yNYdXWnK0s

edited tried to embed videos.
Viimeksi muokannut mantahead, Ma 29.07.2013 01:46. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
mantahead
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Pe 26.07.2013 02:05

Re: 500bhp drift project

Viesti Kirjoittaja mantahead »

some pics,

old car,
Kuva

new car,

Kuva

looked in the yard for strong rear axle.



Kuva


Kuva

Kuva
mantahead
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Pe 26.07.2013 02:05

Re: 500bhp drift project

Viesti Kirjoittaja mantahead »

supra front shocks,Kuva

modify to rears

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
mantahead
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Pe 26.07.2013 02:05

Re: 500bhp drift project

Viesti Kirjoittaja mantahead »

eaton m112
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3933
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: 500bhp drift project

Viesti Kirjoittaja tomant »

Hi and welcome ro Mersuforum.net! Nice to see a W202 car here among the many w124 and w201 cars.

This section is OK, you could post on the Turbot section or the English forum section, too. I believe the turbo freaks mostly read the Turbot section and this one. There are a few drifting cars shown here and a lot of other "hobby racers".

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: 500bhp drift project

Viesti Kirjoittaja pera8x »

nice job!
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Re: 500bhp drift project

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

Nice project 8) Where do you live?
E350CDI&A180CDI
mantahead
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Pe 26.07.2013 02:05

Re: 500bhp drift project

Viesti Kirjoittaja mantahead »

hi,
thanks,
I'm from Ireland.


sorry about the pictures, i need to fix my photo bucket
mantahead
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Pe 26.07.2013 02:05

Re: 500bhp drift project

Viesti Kirjoittaja mantahead »

hi,

do any of you guys use Dieselmeken 8mm pump?
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: 500bhp drift project

Viesti Kirjoittaja pera8x »

Hi. I guess no. Here in finland we have corporation named by mynädiesel. mynädiesel makes the best pumps around the world as far as I know. Has won lots of a tractorpulling things etc..

if you want a really good pump to your engine, I suggest you to take a contact to this dieselpump expert mynädiesel. I guess this company can delivery ready pump to you at a home. I don't know the price, but you can ask it by your self.

somebody will give you all connection information to the mynädiesel. I don't know these things.

good luck to you whit perfect diesel injection pump!
W201 250DT 20V
w201 190E
mantahead
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Pe 26.07.2013 02:05

Re: 500bhp drift project

Viesti Kirjoittaja mantahead »

hi Pera8x,

thanks for that, i tried to contact Myna a few years back with no luck, but then i met Goran,( Dieselmeken) from Sweden,
he helped me out with my last pump for the om605, it was high rpm 7.5mm, 150cc.
I was happy with it, so i think i will try his new 8mm, he has modified cam in some of his new 8mm.
No one in Ireland here, can do much magic with these pumps.
Paabeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: Ke 24.07.2013 14:07
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Re: 500bhp drift project

Viesti Kirjoittaja Paabeli »

Herlevi is good and Mynädiesel. And Siekkinen from Kalajoki Finland do best gearbox
S124 OM606 ST
EX W123 200D
EX W124 200D
EX W202 220D
EX S124 300TDT
EX S124 300TD
Avatar
kasiässä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 247
Liittynyt: Pe 13.07.2007 00:40
Paikkakunta: Korvenkylä

Re: 500bhp drift project

Viesti Kirjoittaja kasiässä »

http://www.herlevi.fi/tuotteet.htm" onclick="window.open(this.href);return false; Pumps up to 18mm.... :wave:
S212 4-matic, W126, Tr 5 4motion, Caddy 1,6 D, V602, V500, Nuffield 10/100+
mantahead
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Pe 26.07.2013 02:05

Re: 500bhp drift project

Viesti Kirjoittaja mantahead »

some work on the cage.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
mantahead
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Pe 26.07.2013 02:05

Re: 500bhp drift project

Viesti Kirjoittaja mantahead »

steering quickener, not sure how it will work with steering box but i will give it a go, its 2:1 ratio.

Kuva

Kuva
mantahead
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Pe 26.07.2013 02:05

Re: 500bhp drift project

Viesti Kirjoittaja mantahead »

hi,

i got my gearbox built back up and ready for in, so i can make up the mounting bracket.

Kuva
Avatar
-Yamatec-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 240
Liittynyt: Ti 12.03.2013 09:19
Paikkakunta: Sastamala

Re: 500bhp drift project

Viesti Kirjoittaja -Yamatec- »

Intresting project! Keep it up :thumbup:
W210 E300DT -97 Käyttis
W201 190 Om605 St-Projekti
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1764
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: 500bhp drift project

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Very nice build with interesting details. What vehicle does the rear axle come from?

Welcome to the forum, btw :D
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
mantahead
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Pe 26.07.2013 02:05

Re: 500bhp drift project

Viesti Kirjoittaja mantahead »

thanks

toyota supra twin turbo
mantahead
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Pe 26.07.2013 02:05

Re: 500bhp drift project

Viesti Kirjoittaja mantahead »

got the gearbox mount made up,
Kuva

Kuva

Kuva
mantahead
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Pe 26.07.2013 02:05

Re: 500bhp drift project

Viesti Kirjoittaja mantahead »

Experimenting with the turbo and 4 inch down pipe before i make the tubular manifold, not so much room on right hand drive for big downpipe.

Kuva

runner number 6 will be close.

turbo will have to go low, and manifold high, to let downpipe under manifold.
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1764
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: 500bhp drift project

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Interesting :) I was of the understanding that a steering quickener is for rack & pinion setup but i guess it depends on where you bolt it up. Wouldn't it work when bolted to the steering column?
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1764
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: 500bhp drift project

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
mantahead
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Pe 26.07.2013 02:05

Re: 500bhp drift project

Viesti Kirjoittaja mantahead »

hi,

yea, i'm gonna try it and see what happens, steering is very heavy to turn with it in, so i won't know until i have engine running and power steering working.

Kuva

in the picture its fitted the wrong way around to leave steering light for pushing car in and out of garage :D

steering column bits,Kuva

gearbox is from e39 530d or e46 330d
Exami
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Ma 04.03.2013 08:24

Re: 500bhp drift project

Viesti Kirjoittaja Exami »

Hope for the best that the GS5-39DZ can take the beating, if that fails, go for GS6-53DZ (BMW E60 530D's gearbox)
W201 - 1/4 Mile: 9.83 @ 238kmh
W108 - "Low"Rider
Malagutisti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ti 25.12.2012 17:44
Paikkakunta: Kurikka/Vaasa

Re: 500bhp drift project

Viesti Kirjoittaja Malagutisti »

Actually the GS6-53DZ/BZ gearbox can be also found from e46 330d and e39 530d if the have the M57N (201hp) engine.
GS5-39DZ gearbox was used in e46 330d/e39 530d with older M57 (181hp), so if this is one has 6 gears and is from a 3 liter engine, it's already the tougher one.
-e46
Exami
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Ma 04.03.2013 08:24

Re: 500bhp drift project

Viesti Kirjoittaja Exami »

Malagutisti kirjoitti:Actually the GS6-53DZ/BZ gearbox can be also found from e46 330d and e39 530d if the have the M57N (201hp) engine.
GS5-39DZ gearbox was used in e46 330d/e39 530d with older M57 (181hp), so if this is one has 6 gears and is from a 3 liter engine, it's already the tougher one.
M57N cannot be found from E39 in stock form as it was never made. in E46 that is possible in 2003 or 2004 models.. but its easier to search for the E60 gearbox as they all are from M57N or M57N2 (M57NTU).

i know these cause i own currently E46 330xd and i've owned E39 530d for a some time.

Anyway GS6-53DZ will stand whole alot more tourge than the GS5-39DZ..
W201 - 1/4 Mile: 9.83 @ 238kmh
W108 - "Low"Rider
mantahead
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Pe 26.07.2013 02:05

Re: 500bhp drift project

Viesti Kirjoittaja mantahead »

yea, its the 5 speed GS5-39DZ. Hopefully it will take the power.
Malagutisti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ti 25.12.2012 17:44
Paikkakunta: Kurikka/Vaasa

Re: 500bhp drift project

Viesti Kirjoittaja Malagutisti »

Exami kirjoitti:
Malagutisti kirjoitti:Actually the GS6-53DZ/BZ gearbox can be also found from e46 330d and e39 530d if the have the M57N (201hp) engine.
GS5-39DZ gearbox was used in e46 330d/e39 530d with older M57 (181hp), so if this is one has 6 gears and is from a 3 liter engine, it's already the tougher one.
M57N cannot be found from E39 in stock form as it was never made. in E46 that is possible in 2003 or 2004 models.. but its easier to search for the E60 gearbox as they all are from M57N or M57N2 (M57NTU).

i know these cause i own currently E46 330xd and i've owned E39 530d for a some time.

Anyway GS6-53DZ will stand whole alot more tourge than the GS5-39DZ..
Oh yes, you're right. I messed up the e39's M57D29 and M57D30.
The maximum input torque of these trannies is told on the type, GS6-53 holds up to 530Nm and GS5-39 390Nm :mrgreen: .
-e46
mantahead
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Pe 26.07.2013 02:05

Re: 500bhp drift project

Viesti Kirjoittaja mantahead »

hi,
i made a start on exhaust manifold, i had to mount the turbo low so the 4 inch downpipe could go underneath the manifold runners, remember this is right hand drive so the steering box is in the way.

Kuva
Armagh-20130903-00544.jpg by mantahead, on Flickr

Kuva
Armagh-20130903-00545.jpg by mantahead, on Flickr

tapered pipe comes through flange to start taper at head.


Kuva
Armagh-20130912-00564.jpg by mantahead, on Flickr

Kuva
Armagh-20130912-00567.jpg by mantahead, on Flickr

Kuva
Armagh-20130913-00580.jpg by mantahead, on Flickr

Kuva
Armagh-20130913-00585.jpg by mantahead, on Flickr

Kuva
Armagh-20130913-00588.jpg by mantahead, on Flickr

Kuva
Armagh-20130913-00586.jpg by mantahead, on Flickr

all runners are equal lenght, they are pretty long but its the only way i could do it to get the down pipe underneath.

its all tacked with the mig, now to the bench for the tig. :D
was gonna use stainless but got these bends so cheap :)
Vastaa Viestiin