Laatikosta katoilee vaihteet, eli vikatilaa tuuppaa päälle. Johdon päästä täräytti seuraavaa;
EGS - Vaihteiston elektroninen ohjaus i
MB-numero HW-versio SW-versio Diagnoosiversio Napa
0345454332 03.2001 19.2004 2/81 101
FW-nro FW-nro (tiedot) FW-nro (boot-SW)
A034545433
Tapahtuma
Teksti Tila
P240C Ohjainlaitteen N15/5 (ohjainlaite elektroninen valitsinvipumoduli EWM)
CAN-väylää pitkin lähettämä valitsinvivun asento ei ole uskottava.
Tapahtuma
TALLENNETTU
EWM - Elektroninen vaihdevipumoduli - f -
MB-numero HW-versio SW-versio Diagnoosiversio Napa
2095452232 45.2001 47.2001 1/15 101
Koodi Teksti Tila
P1856 Valitsinvivun asentotunnistus ei toimi. TALLENNETTU
Eli uutta modulia kaiketi tilaamaan, mutta mistä ? Tai onko käytetyssä älyä ? 311 tkm nyt mittaristossa. Alkup. osa saksanmaalla 770 €.
Johtoa, joka laatikkoon menee, en ole vielä tutkaillut.
W 203 ja kahden vaihteen taktiikka, eli keppimoduli.
W 203 ja kahden vaihteen taktiikka, eli keppimoduli.
MB C126 420 -90
MB X218-13
Honda VFR 1200F -10
MB X218-13
Honda VFR 1200F -10
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: W 203 ja kahden vaihteen taktiikka, eli keppimoduli.
Toimiva keppimoduli vaan paikalle, niin välttyy monelta turhalta. Elvytykset eivät tuota tulosta.-O- kirjoitti:Laatikosta katoilee vaihteet, eli vikatilaa tuuppaa päälle. Johdon päästä täräytti seuraavaa;
EGS - Vaihteiston elektroninen ohjaus i
MB-numero HW-versio SW-versio Diagnoosiversio Napa
0345454332 03.2001 19.2004 2/81 101
FW-nro FW-nro (tiedot) FW-nro (boot-SW)
A034545433
Tapahtuma
Teksti Tila
P240C Ohjainlaitteen N15/5 (ohjainlaite elektroninen valitsinvipumoduli EWM)
CAN-väylää pitkin lähettämä valitsinvivun asento ei ole uskottava.
Tapahtuma
TALLENNETTU
EWM - Elektroninen vaihdevipumoduli - f -
MB-numero HW-versio SW-versio Diagnoosiversio Napa
2095452232 45.2001 47.2001 1/15 101
Koodi Teksti Tila
P1856 Valitsinvivun asentotunnistus ei toimi. TALLENNETTU
Eli uutta modulia kaiketi tilaamaan, mutta mistä ? Tai onko käytetyssä älyä ? 311 tkm nyt mittaristossa. Alkup. osa saksanmaalla 770 €.
Johtoa, joka laatikkoon menee, en ole vielä tutkaillut.
Molemmat vaihtoehdot käyvät. Uusi on aina uusi mutta hyvä käytettykin on hyvä vaihtehto uudelle.
Keppimoduleita on tarjolla Euroopassa useassa maassa, kunhan tilaat käypäsen...eli varaosanumero on oltava sama tai muukin käy, mutta sen täytyy sitten tietää mitkä muut ovat käypäsiä.
Re: W 203 ja kahden vaihteen taktiikka, eli keppimoduli.
Mistäpäs saan tuon varaosanummeron, haku tuolla MB- numerolla ei tuota tulosta ?
MB C126 420 -90
MB X218-13
Honda VFR 1200F -10
MB X218-13
Honda VFR 1200F -10
Re: W 203 ja kahden vaihteen taktiikka, eli keppimoduli.
ML:ssä samaa vikaa. Vaihdekepin juuressa oleva tietokone oli vialla. Huono valmistuslaatu tekee sen, että kosteus aiheuttaa korroosiota ja pilaa kikkulan. Omani tekohengitin seuraavasti: purin vaihdekepin juuresta elektroniikan esiin, raaputin terävällä piikillä kaikkien komponenttien ympäriltä, juotosjaloista, jne. vaalean oksidihommelin veke, pesin koko komeuden sinolilla ja ruiskutin CRC:llä. Riskipitoinen korjaus kannatti ja murkula ryhtyi toimimaan. Korjaus vaatii Staria, jolla sanotaan vaihdekepille, että sut on nyt korjatttu.
Tein saman fiksin kahteen kertaan, ekalla en käyttänyt CRC:tä ja korjaus kesti pari viikkoa. Viimeisimmästä korjauksesta on jo muutama kuukausi, joten saattaaa jäädä toimivaksi tuo.
Jollei fiksaaminen maistu, niin http://www.ebay.de" onclick="window.open(this.href);return false; auttaa. Laitat hakuun mallin ja vuosiluvun, niin saat varaosaehdokkaita. Varaosanumero löytyy Starista päivityksineen.
Risto
Tein saman fiksin kahteen kertaan, ekalla en käyttänyt CRC:tä ja korjaus kesti pari viikkoa. Viimeisimmästä korjauksesta on jo muutama kuukausi, joten saattaaa jäädä toimivaksi tuo.
Jollei fiksaaminen maistu, niin http://www.ebay.de" onclick="window.open(this.href);return false; auttaa. Laitat hakuun mallin ja vuosiluvun, niin saat varaosaehdokkaita. Varaosanumero löytyy Starista päivityksineen.
Risto
Re: W 203 ja kahden vaihteen taktiikka, eli keppimoduli.
Itsellä oli korjattavana vastaava 2001 mallinen 203 200cdi, jossa näytti vaihdenäyttö mitä sattui ja ei antanut käynnistää. Purin koko kepin ja paikallistin vian tuohon kepin asentotunnistimeen joka ohjaa myös kepin lukituksen solenoidia.
Purkamolta koko keppi 150€, katsoo vain että on samanmoisesta ja samalla numerolla. Toiminut siitä lähtien.
Purkamolta koko keppi 150€, katsoo vain että on samanmoisesta ja samalla numerolla. Toiminut siitä lähtien.
S204 300CDI 4matic -11 FL "lumikki"
EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"
EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"
Re: W 203 ja kahden vaihteen taktiikka, eli keppimoduli.
Vaihdettu on tuo osa ja nyt toimii. Mutta vanha kepukka kummittelee tuolla hyllyssä, kuinka sen saisi auki ? Kiinnostaisi sisuskalut katsastaa, että minkämakuista take-away kahvia sinne onpi lurahtanut.
MB C126 420 -90
MB X218-13
Honda VFR 1200F -10
MB X218-13
Honda VFR 1200F -10