
W124 nyhtää ku kenguru
W124 nyhtää ku kenguru
250 D -88 5-v manual, 350 tkm. Nyhtää kytkintä ja/tai kaasua käytettäessä ja vaihdettaessa. Rättinivelet uusittu. Perän tukikumit uusittu. Taka-akseliston ja apurungon kumipuslat näyttävät ja tuntuvat ehjiltä, on väännelty sorkkaraudalla ja tuntuvat tosi timmeiltä. Kytkin uusittu (SACHS). Kaasuvivun iskunvaimennin uusittu. Vaihteiston kannatin on ehjä. Moottorin kumityynyt ovat ehjät, tosin tuntuvat hieman veteliltä, kun venttiilikopasta konetta kädellä heiluttaa. Mihin vielä voisin pistää kesälomarahnaa, jotta sais kulkemaan vakaasti? On kuultu myös selityksiä ilmanpaineista ja voodoo-jutuista. Ja yks kysymys vielä: turinaa 1650 i/min kohdalla vedättäessä 3. 4. tai 5. vaihteella. Värinänvaimennin näytti ihan uudelta. Piruko se turisee? Autosta en kyllä luovu, vaikkei mikään auttaiskaan, on sen verran mukava matkantekijä 

Tarkistappa vielä ne moottorin tukikumit. Ne näyttää päälle päin ehjiltä, mutta ne on ns. hydrauliset eli niissä on nestettä sisällä. Omastani vaihdoin ja vanhat olivat päällepäin hyvät, mutta kumisivat tyhjyyttään kun vertasi niitä uusiin.
Jollei se auta niin katse kannattaa kääntää pumpun suuntaan. Esim vuotava polttoaineputki, josta imaisee hieman ilmaa sekaan saattaa olla syypää. Myös pumppu saattaa olla kulahtanut.
Suosittelen viemään diaknoosiin jollekin pitkän linjan Mersumiehelle. Yleensä säästää pitkän pennin kun ei tarvii uusia koko autoa vaan vain sen oikean kohdan.
Jos pumppu todetaan syypääksi niin älä sitten maksa liikaa siitä. Esim Keski-suomessa tiedän parikin paikkaa, josta ainakin 200 D: hen saa peruskunnostetun pumpun 500 euroon kiinnilaitettuna. Ovat nimittäin jotkut makselleet aivan ihmeellisiä hintoja pelkästä pumpun säädöstä.
Jollei se auta niin katse kannattaa kääntää pumpun suuntaan. Esim vuotava polttoaineputki, josta imaisee hieman ilmaa sekaan saattaa olla syypää. Myös pumppu saattaa olla kulahtanut.
Suosittelen viemään diaknoosiin jollekin pitkän linjan Mersumiehelle. Yleensä säästää pitkän pennin kun ei tarvii uusia koko autoa vaan vain sen oikean kohdan.
Jos pumppu todetaan syypääksi niin älä sitten maksa liikaa siitä. Esim Keski-suomessa tiedän parikin paikkaa, josta ainakin 200 D: hen saa peruskunnostetun pumpun 500 euroon kiinnilaitettuna. Ovat nimittäin jotkut makselleet aivan ihmeellisiä hintoja pelkästä pumpun säädöstä.
300 TDT -84
300E 4Matic -88
300 D -87
GSX 1400
Exät:
124: 3 x 200D , 3 x 300D, 1 x 300 CE, 1 x 300 TDT
123: 1 x 300D
300E 4Matic -88
300 D -87
GSX 1400
Exät:
124: 3 x 200D , 3 x 300D, 1 x 300 CE, 1 x 300 TDT
123: 1 x 300D
vivusto
Onko kaasuvivustossa välystä paljon? Vaikka ei sen kyllä pitäisi vaikuttaa kun mullakin on väljät vivut eikä pahasti nyi. Tosin pienillä vaihteilla on pehmeät vaihdot vaikeutuneet mutta se johtunee noista rättinivelistä joissa on selviä pykimisen merkkejä.. Käsittääkseni siihen nykimiseen ei rättinivelien lisäksi yleensä muuta syytä ole, mulla tulee vielä mieleen egr (mitä sulla ei varmaan ole jos se on -88) tai voisko vaikuttaa epäkuntoinen venttiili joka säätää polttoaineen ruiskutusmäärää ilmanpaineen mukaan? Nyt korjatkaa äkkiä jos tämä viimeinen veikkaus on huuhaata mutta eikös ainakin joissan w124 dieseleissä ole ns. savutuksenesto tsydeemi vuoristo olosuhteisiin missä ilman tiheys on erilainen? Jos ei ole niin sitten laitetaan tämä tarina lidlin kaljan ja väsymyksen piikkiin ....