Lokakuussa W211 facelift 2007 etujarrulevyt ja palat olivat tiensä päässä. Muutama tarjouspyyntö, ajanvarus ja vaihtoon. Hölmöyttäni vaihdatin samalla etupyöränlaakerit. Olihan niillä ajettu jo 170 tkm.
Hain tänään auton huollosta (eri korjaamo) ja sain kuulla etupuörälaakereiden olevan väljyyttänsä vaihtokunnossa, molemmat. Hämmentynein mielin ajoin lokakuiseen laakerinvaihtopaikkaan juttusille. Nyt sain kuulla, että etupyörälaakereita on ko. mallissa kahta eri vaihtoehtoa; kiristettäviä ja ei kiristettäviä.. Tämän päiväisessä huoltopaikassa ratkaisuna ei tarjottu kiristystä, suositeltiin pikaista vaihtoa.
Hieman hidassytytteisesti alan epäillä, että nämä kahden eri korjaamon väittämät ovat jollakin tapaa ristikkäisiä. Ensimmäinen halusi myydä uudet ja toinen ajatteli kiristää hetki sitten vaihtamansa. Fakta on, että noilla laakereilla on ajettu alle 20 tkm. Edellisillä meni 170 tkm. Vahvistui se ajatus, että ehjää ei pidä koskaan lähteä korjaamaan. Ainakaan etupyöränlaakereita.
Ketä mun pitäisi nyt uskoa? Onko ne laakerit kiristettävissä? Ja kuuluuko niiden olla kirsityskunnossa alle 20 tkm ajon jälkeen. Vai pitääkö ne vaihtaa jos välystä kerta on?
W211 etupyörälaakerit; kiristettävä malli vai ei?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 28
- Liittynyt: Su 01.04.2012 18:14
Re: W211 etupyörälaakerit; kiristettävä malli vai ei?
Ainakin -07 W211 320CDI farkussa on kiristettävät laakerit.
S210 220CDi Classic -02
ex W124 220E -93
ex W124 220E -93
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: W211 etupyörälaakerit; kiristettävä malli vai ei?
Mutta kyllähän se taitaa olla niin että "väljäksi" rullattua löysällä ollutta on turha enää kirrata yhtään....kinnihän se leikkaa sitten.W210CDi kirjoitti:Ainakin -07 W211 320CDI farkussa on kiristettävät laakerit.
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: W211 etupyörälaakerit; kiristettävä malli vai ei?
Voihan se olla niinkin! Mut yrittänyttä ei laiteta.Jos se on edelleen takaveto ni kato millanen lukitus siinä mutteris on siihen kait osaa tehä uusiikin ratkasuita.Mut jos mersun perinteinen ni kuuskoloo vähä löysäät ja sit säätelet varovasti,vaik ens välykset pois ja sit viel sen verran et alkaa nyppiin "ku pyörität"sit ihan ina takas.Kannattaahan ne toki purkaa ja katella ettei pinnat oo rapautunu jos epäilee etteivät viel oo ehtiny kuluun. 

-
- Sisäänajossa
- Viestit: 28
- Liittynyt: Su 01.04.2012 18:14
Re: W211 etupyörälaakerit; kiristettävä malli vai ei?
Ok, eli kiristettävä mallia ovat.
Takuuhan noilla osilla vielä on ja sen puitteissa mennään. Harmittaa tietysti jo nyt etukäteen se, että jos ovat olleet liian löysällä ja sen takia hajoavat myöhemmin niin sehän ajoittuu juuri varaosatakuun päättymiseen jälkeen. Ja jonnekkin H-vetin kuuseen -30 asteen pakkasessa...
Kiitos tiedoista..
Takuuhan noilla osilla vielä on ja sen puitteissa mennään. Harmittaa tietysti jo nyt etukäteen se, että jos ovat olleet liian löysällä ja sen takia hajoavat myöhemmin niin sehän ajoittuu juuri varaosatakuun päättymiseen jälkeen. Ja jonnekkin H-vetin kuuseen -30 asteen pakkasessa...
Kiitos tiedoista..
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 438
- Liittynyt: Ma 12.12.2011 21:38
Re: W211 etupyörälaakerit; kiristettävä malli vai ei?
Toivottavasti eivät olleet kiinalaiset laakerit mitä sinne laitettiin. Mulla oli yhdessä autossa ihan sama juttu, ajoin alle 5 tkm ja ajoin pyöränsuuntaukseen. Laakerit (Powerdrive) olivat niin väljät ettei etupäätä voinut suunnata. Takuuasiat hoidettiin päin p**settä kun ostin itse laakerit ja asennutin napoihin korjaamolla. Sain takuuseen laakerien hinnan [n. 60€) sekä asennuksen (30€) , mutta en uusien laakereiden asennusta (180€). Äänestin jaloillani enkä ole kyseisestä liikkeestä enää mitään ostanut 

Citroen C5 2.0HDi -03, oma kulkine
Chrysler Stratus -01, vaimon kulkine
Hyundai Pony 1994 automaatti, kummankin vara-auto
Chrysler Stratus -01, vaimon kulkine
Hyundai Pony 1994 automaatti, kummankin vara-auto
