Joo, eli tuli haettua tollanen 190e 1.8 muutama viikko sitten ja huomasin, että paisarissa on ruskeahkoa töhnää, mitäs gurut tuumii?
Öljyä vaiko korroosiota? Auto käy todella nätisti, ei kerää lämpöjä, jäähdytysneste ei haise oikeastaan miltään eikä tunnu paisariinkaan tulevan painetta, vähän silti huolestuttaa josko olisi kansipahvin vaihdon aika..
190e jäähdytysnesteessä möhnää
190e jäähdytysnesteessä möhnää
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W201 190E
Re: 190e jäähdytysnesteessä möhnää
öljyä sielä on seassa, mutta voi olla että on ollu kauanki tai ei oo putsattu remontin jälkeen. Kokeele huuhdella! Vaikka syylärin alavesiletku irti ja sitte säiliöön suoraa letkulla vettä tai jotain semmosta menetelmää.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: 190e jäähdytysnesteessä möhnää
Syylärisementtiä kaadettu nesteen sekaan hiljattain?
Re: 190e jäähdytysnesteessä möhnää
öljymöhjää s eon mutta mutta. Huuhtelun tarvii että voi todeta öljyvuoto. Kunnon pesu pesuaineen kanssa. Itte laitoin tiskikone ainetta puolidesiä ja ajelin vähän aikaa ne sisässä ja sitten valutin alavesiletkusta kaiken ulos kun auto oli käynnissä ja samalla letkulla vettä järjestelmään lisää... tuli saaviin tota ruskeeta möhnää aika paljon, mutta ei se ikinä sen jälkee tullut uudelleen. Oli joku edellinen remonttireiska kait vaihtanu vaa kannentiivisteen tjsp.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: 190e jäähdytysnesteessä möhnää
Voisko tommosta tapahtua, jos sekottaa eri jäähdytinnesteitä eli vaikka vihreetä ja punasta?
W123 300TDT
W123 300D
W126 300SDL Turbo
W123 300D
W126 300SDL Turbo
Re: 190e jäähdytysnesteessä möhnää
puuroksihan se menee mutta millaiseksi jos sotkee punaisen ja vihreen mutta kuitenkin nyt huolellinen pesu ensin ettei kumi osat ala turvota ja kohta vuotaa syylarin päädytkin.
Katsopa myös tarkkaan ettei ole öljyn seassa nestettä ja sen näkee parhaiten kun aamulla avaat seisonnan jälkeen vähän pohjaproppua niin vesineste tulee ensimmäiseksi sitten öljyä.Neste nimittäin tuhoaa koneen laakerit nopeasti.
No pesun jälkeen voit sitten tarkkailla tilannetta...mutta öljyn seassa nestettä niin heti pahvin vaihtoon.
Katsopa myös tarkkaan ettei ole öljyn seassa nestettä ja sen näkee parhaiten kun aamulla avaat seisonnan jälkeen vähän pohjaproppua niin vesineste tulee ensimmäiseksi sitten öljyä.Neste nimittäin tuhoaa koneen laakerit nopeasti.
No pesun jälkeen voit sitten tarkkailla tilannetta...mutta öljyn seassa nestettä niin heti pahvin vaihtoon.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 190e jäähdytysnesteessä möhnää
Öljytikusta tahi öljykorkista en ole bongannut yhtään mitään muuta kuin öljyä. Eli aivan normaalin väristä.atlas kirjoitti:puuroksihan se menee mutta millaiseksi jos sotkee punaisen ja vihreen mutta kuitenkin nyt huolellinen pesu ensin ettei kumi osat ala turvota ja kohta vuotaa syylarin päädytkin.
Katsopa myös tarkkaan ettei ole öljyn seassa nestettä ja sen näkee parhaiten kun aamulla avaat seisonnan jälkeen vähän pohjaproppua niin vesineste tulee ensimmäiseksi sitten öljyä.Neste nimittäin tuhoaa koneen laakerit nopeasti.
No pesun jälkeen voit sitten tarkkailla tilannetta...mutta öljyn seassa nestettä niin heti pahvin vaihtoon.
W201 190E