W211Airmatic vinkuu vauhtipateissa sikaa matkien
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 28
- Liittynyt: Su 01.04.2012 18:14
W211Airmatic vinkuu vauhtipateissa sikaa matkien
Farkku W211 vm 2007 Airmaticiin on tullut ihan pyytämättä uusi ominaisuus; vähänkin isommista kuopista se ilmoittaa vinkumalla sikaa matkien. Äänen yhdenmukaisuus on hämmästyttävän tarkka. Myös muut tielläliikkujat ovat hämmentyneitä. Ääni ja kuulohavainto eivät täsmää yhteen -Mersun ulkomuoto ja sian ääni.
Kyllähän maailmaan ääntä mahtuu, mutta jotenkin hankalalta se kyllä kuulostaa, ainakin omassa autossa. Naapurini uudessa 5 -sarjan bemarissa se ei niinkään haittaisi, olisi jopa suotavaa, puhumattakaan toisten naapureiden 5 ja 6 sarjan audeista.
Mikä neuvoksi? Ostanko pyörän, siirrynkö julkisten käyttäjäksi vai sorrunko vaimoni Volvoon? Näistä vaihtoehdoista pyörä houkuttelisi eniten. Olisikohan tämä joku Airmaticin tyypillinen vika, jonka alan kokeneemmat harrastajat kykenevät diagnosoimaan ja kuvaamieni oireiden perusteella? Vehon ajattelin kiertää kaukaa, meidän pihalla raha ei kasva kätevästi puissa. ihan ite on tienattava. Olisko joku nivel tiensä päässä, iskari lopussa vai mikälie? Aattelin viedä Hort -autoon Vantaalle. Osasivat ainakin viimeksi korjata Airmaticin pallukat hitsaamalla ja ne ovat kyllä hyvin kestäneet. Mutta kertauksena viestin päätteeksi vielä, että mikähän siellä voisi olla vikana?
Kyllähän maailmaan ääntä mahtuu, mutta jotenkin hankalalta se kyllä kuulostaa, ainakin omassa autossa. Naapurini uudessa 5 -sarjan bemarissa se ei niinkään haittaisi, olisi jopa suotavaa, puhumattakaan toisten naapureiden 5 ja 6 sarjan audeista.
Mikä neuvoksi? Ostanko pyörän, siirrynkö julkisten käyttäjäksi vai sorrunko vaimoni Volvoon? Näistä vaihtoehdoista pyörä houkuttelisi eniten. Olisikohan tämä joku Airmaticin tyypillinen vika, jonka alan kokeneemmat harrastajat kykenevät diagnosoimaan ja kuvaamieni oireiden perusteella? Vehon ajattelin kiertää kaukaa, meidän pihalla raha ei kasva kätevästi puissa. ihan ite on tienattava. Olisko joku nivel tiensä päässä, iskari lopussa vai mikälie? Aattelin viedä Hort -autoon Vantaalle. Osasivat ainakin viimeksi korjata Airmaticin pallukat hitsaamalla ja ne ovat kyllä hyvin kestäneet. Mutta kertauksena viestin päätteeksi vielä, että mikähän siellä voisi olla vikana?
Re: W211Airmatic vinkuu vauhtipateissa sikaa matkien
Osta pyörä.
Viet sen pajalle ja annat työntekijöiden selvittää vinkuvat nivelet, tai muut sellaiset.
Viet sen pajalle ja annat työntekijöiden selvittää vinkuvat nivelet, tai muut sellaiset.
Re: W211Airmatic vinkuu vauhtipateissa sikaa matkien
Mulla on tuo W220 vinkunut kans joka kevät, kun routaheitot pahimmillaan....oikealta edestä päästää aina kunnon heittoon ajaessa ärsyttävän hinkaisun, ja tämä ääni tulee nimenomaan airmaticista, mutta enpä ole viitsinyt asialle mitään tehdä, kun ei tuon pahemmin vaivaa ja kilometrejäkin tullut äänen ensiesiintymisen jälkeen noin 100t (ääntä ei siis kuulu milloinkaan muulloin kun ajettaessa semmoseen pitkään heittoon että lähes koko joustomatka tulee käytettyä)
Uskoisin että ääni on samaa mitä nuo etujouset päästää kun nostaa äkkiä nosturilla ylös....eli imee jostain väkisin ilmaa tilalle kun pussit venyy
Uskoisin että ääni on samaa mitä nuo etujouset päästää kun nostaa äkkiä nosturilla ylös....eli imee jostain väkisin ilmaa tilalle kun pussit venyy
-94 E500 Limited Edition
-03 W220 320CDI
-03 W220 320CDI
Re: W211Airmatic vinkuu vauhtipateissa sikaa matkien
Voisiko se olla iskari ilmajousen sisällä?
Jos alustan painaa nappulasta jäykäksi, niin kuuluuko vinkuna?
Jos alustan painaa nappulasta jäykäksi, niin kuuluuko vinkuna?
Re: W211Airmatic vinkuu vauhtipateissa sikaa matkien
Kysymys oli kai FarkkuEemelille, mutta vastaan silti
Toki ääni on lyhempi, koska liikematkakin joustossa on lyhempi, kun alusta jäykimmillään, mutta minulla ääni kyllä tulee ilman virtauksesta jousessa, ei iskarissa....mutta toki jos iskari ihan sohlo, niin varmasti vaikuttaa tuon vinkunan kuulumiseen jousessa (iskarit ainakin kahdessa viimekastastuksessa olleet vielä ihan hyvät, eikä rengaskaan hypi testissä levyllä vaan seuraa nätisti mukana....eli oletettavasti siellä iskaripuolella on vielä jotain toimintaa)
Eli nyt kun vähän selvempänä tätä ja edellistä kirjoitustani lukee, niin siis se minun vinkuminen on sitä samaa kun autoa tunkkaa etupäästä ilmaan, tai 2-pilari nosturilla nostaa, niin etujouset venyessään päästää piiiiiiiitkän ja kivuliaan "vinkaisun" kun vetää alipaineella jostain ilmaa muodostuneeseen tyhjiöön.....alas laskettunahan tuon äänen jälkeen keula ihan tontissa ja takapää niin pystyssä kuin voi olla. Tätä tekee/teki talouden toinenkin W220 ja setämiehen kahdesta ässästä toinen, eli voi neljän auton otannalla pitää kai ominaisuutena josta tuo yksi tapaus ei ollut kunnossa
Toki ääni on lyhempi, koska liikematkakin joustossa on lyhempi, kun alusta jäykimmillään, mutta minulla ääni kyllä tulee ilman virtauksesta jousessa, ei iskarissa....mutta toki jos iskari ihan sohlo, niin varmasti vaikuttaa tuon vinkunan kuulumiseen jousessa (iskarit ainakin kahdessa viimekastastuksessa olleet vielä ihan hyvät, eikä rengaskaan hypi testissä levyllä vaan seuraa nätisti mukana....eli oletettavasti siellä iskaripuolella on vielä jotain toimintaa)
Eli nyt kun vähän selvempänä tätä ja edellistä kirjoitustani lukee, niin siis se minun vinkuminen on sitä samaa kun autoa tunkkaa etupäästä ilmaan, tai 2-pilari nosturilla nostaa, niin etujouset venyessään päästää piiiiiiiitkän ja kivuliaan "vinkaisun" kun vetää alipaineella jostain ilmaa muodostuneeseen tyhjiöön.....alas laskettunahan tuon äänen jälkeen keula ihan tontissa ja takapää niin pystyssä kuin voi olla. Tätä tekee/teki talouden toinenkin W220 ja setämiehen kahdesta ässästä toinen, eli voi neljän auton otannalla pitää kai ominaisuutena josta tuo yksi tapaus ei ollut kunnossa
-94 E500 Limited Edition
-03 W220 320CDI
-03 W220 320CDI
Re: W211Airmatic vinkuu vauhtipateissa sikaa matkien
Itsekin alottaisin narinaheloista
Merseedespents
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 28
- Liittynyt: Su 01.04.2012 18:14
Re: W211Airmatic vinkuu vauhtipateissa sikaa matkien
Hei
Kiitos vastauksista.
Piippu on aika varmaan ongelman lähteillä. Jostakin syystä juuri oikea etunen on se joka vinkuu pahiten. Ja ääni ei ole uusi, mutta toisinaan pahempi. Ja tosiaankin äärijoustoissa se kuuluu eniten. Iskarit syynättiin katsatuksessa hetki sitten ja ovat ihan ok, lukuarvoja en muista. En tiedä onko äänellä jotain tekemistä ilman lämpötilan kanssa, mutta en muista talvella havainneeni ääntä koskaan.
Voi olla joku narinahelakin, kun vikinää kuulostaisi tuulevan vielä takaakin. Vikinät voivat olla jopa kahden eri tekijän aikaansaannosta. Edessä Piipun kuvaama ominaisuus ja takana joku narinahela?
No, loppuviikosta auto menee joka tapauksessa huoltoon. Ehkäpä siellä selviää lisää?
Kiitos vastauksista.
Piippu on aika varmaan ongelman lähteillä. Jostakin syystä juuri oikea etunen on se joka vinkuu pahiten. Ja ääni ei ole uusi, mutta toisinaan pahempi. Ja tosiaankin äärijoustoissa se kuuluu eniten. Iskarit syynättiin katsatuksessa hetki sitten ja ovat ihan ok, lukuarvoja en muista. En tiedä onko äänellä jotain tekemistä ilman lämpötilan kanssa, mutta en muista talvella havainneeni ääntä koskaan.
Voi olla joku narinahelakin, kun vikinää kuulostaisi tuulevan vielä takaakin. Vikinät voivat olla jopa kahden eri tekijän aikaansaannosta. Edessä Piipun kuvaama ominaisuus ja takana joku narinahela?
No, loppuviikosta auto menee joka tapauksessa huoltoon. Ehkäpä siellä selviää lisää?
Re: W211Airmatic vinkuu vauhtipateissa sikaa matkien
Itselläni tuo ääni EI tule, eikä ole minkään nivelen, eikä helan narinaa, vaan jokainen joka tuon äänen kuulee tunnistaa sen välittömästi ilman liikkeestä aiheutuneeksi nimim. jatkuvasti narinahelaa vuodesta 92- kuunnellut
Onko näissä W220 ja W211 mallien airmaticeissa joku yhdistävä tekijä tuolla oikeassa nurkassa rintapellin lähettyvillä konehuoneessa? Tuleeko esim. pumpulta lähtevä ylipaine/alipaine putken pää jonnekkin tuonne? Koska ääni on minulla tosiaan sama kuin nosturilla nostettaessa...josta Käyttöautolla Seinäjoella yksi asentaja "tiesi" että minulla on etujouset rikki koska huutaa/vinkuu noin nostettaessa, mutta asiaa siinä hikoillessani tulin kysyneeksi mielipidettä toiselta paikalle saapuneelta vanhemmalta asentajalta, ja hän äänen kuultua naurahti että ihan normi ääni kun auto nousee ja pusseihin tulee alipaine, kun venttiilit yrittää olla kiinni, mutta kuitenkin alipaine kumoaa jousivoiman jolloin imee väkisin pussiin korvausilmaa....ja tämä vinkuuuuuuuu.
Mutta se, että miksi tekee tuon saman ajossa ja vain isoissa heitoissa ja kuuluu vain oikealta puolen, niin on jäänyt miettimättä....eikös järjestelmä kuitenkin ns. Sulkeudu, kun haluttu korkeus & paine pusseihin saavutettu ja nyt isossa ulosjoustossa vetää kuuluvasti ilmaa tilalle, vai kuuluisiko pumpun olla jatkuvasti aktiivinen ja jokaisessa joustoliikkeessä päästää / lisätä painetta pyörien liikkeen mukaan...minusta ei? Eli minä olisin valmis uskomaan että autoissamme on jokin airmaticciin liittyvä ventiili antautunut senverran, että alannut päästämään ilmoja sisään/ulos tietyn paineen ylityttyä (nostettaessa, tai auton laskeutuessa ajossa alas pitkän ulosjouston jälkeen) ja "hörppää" ilmaa sisään toisin kun tehtaalla suunniteltu, mutta vika ei ole vielä niin paha että auto alkaisi vajoamaan seistessä yms.
Onko näissä W220 ja W211 mallien airmaticeissa joku yhdistävä tekijä tuolla oikeassa nurkassa rintapellin lähettyvillä konehuoneessa? Tuleeko esim. pumpulta lähtevä ylipaine/alipaine putken pää jonnekkin tuonne? Koska ääni on minulla tosiaan sama kuin nosturilla nostettaessa...josta Käyttöautolla Seinäjoella yksi asentaja "tiesi" että minulla on etujouset rikki koska huutaa/vinkuu noin nostettaessa, mutta asiaa siinä hikoillessani tulin kysyneeksi mielipidettä toiselta paikalle saapuneelta vanhemmalta asentajalta, ja hän äänen kuultua naurahti että ihan normi ääni kun auto nousee ja pusseihin tulee alipaine, kun venttiilit yrittää olla kiinni, mutta kuitenkin alipaine kumoaa jousivoiman jolloin imee väkisin pussiin korvausilmaa....ja tämä vinkuuuuuuuu.
Mutta se, että miksi tekee tuon saman ajossa ja vain isoissa heitoissa ja kuuluu vain oikealta puolen, niin on jäänyt miettimättä....eikös järjestelmä kuitenkin ns. Sulkeudu, kun haluttu korkeus & paine pusseihin saavutettu ja nyt isossa ulosjoustossa vetää kuuluvasti ilmaa tilalle, vai kuuluisiko pumpun olla jatkuvasti aktiivinen ja jokaisessa joustoliikkeessä päästää / lisätä painetta pyörien liikkeen mukaan...minusta ei? Eli minä olisin valmis uskomaan että autoissamme on jokin airmaticciin liittyvä ventiili antautunut senverran, että alannut päästämään ilmoja sisään/ulos tietyn paineen ylityttyä (nostettaessa, tai auton laskeutuessa ajossa alas pitkän ulosjouston jälkeen) ja "hörppää" ilmaa sisään toisin kun tehtaalla suunniteltu, mutta vika ei ole vielä niin paha että auto alkaisi vajoamaan seistessä yms.
-94 E500 Limited Edition
-03 W220 320CDI
-03 W220 320CDI
Re: W211Airmatic vinkuu vauhtipateissa sikaa matkien
Ilmapussissahan on kilotolkulla ylipainetta niin melkoinen ulosjousto pitää olla että sinne alipainetta tulisi. Voisiko jousen suojahaitarikumin huohotinreikä olla ahdistunut ja parkaista kun ilma vaihtaa paikkaa?
-03 W220.184
-87 951
-08 3.6 Vogue
-87 951
-08 3.6 Vogue
Re: W211Airmatic vinkuu vauhtipateissa sikaa matkien
No tuokin on kyllä niin totta! Ei pitäis juhannus huumassa kirjoitella, kun oikein hävettää lukea noita aiempia sepustuksiani, vaikka ääni tuleekin ilman virtauksesta jossain ahtaassa välissä
Minä otan pätkän videoa tuosta omasta äänestä ja mistä kohtaa se tulee, kun autoa tunkkaa....
Minä otan pätkän videoa tuosta omasta äänestä ja mistä kohtaa se tulee, kun autoa tunkkaa....
-94 E500 Limited Edition
-03 W220 320CDI
-03 W220 320CDI
Re: W211Airmatic vinkuu vauhtipateissa sikaa matkien
Ilmajousen yläpäässä on venttiili, joka pitää paine-eron jousen sisällä 4-5bar positiivisena. Voisiko tuo venttiili olla vioittunut siten, että se on kokoajan auki ja ilma virtaa sen kautta vinhasti suurten paineenvaihteluiden aikana
Re: W211Airmatic vinkuu vauhtipateissa sikaa matkien
No nyt RAM taitaa olla asian ytimessä....juuri tuollaiseksi ongelmaksi kuvittelisin tuota omaa vinguntaa Tämä kiljunta ei minulla ole jatkuvaa, vaan esiintyy tosiaan vasta sitten, kun autolla ajetaan toistuvasti isoihin heittoihin (eli keväällä kun routaheitot pahimmillaan täällä sivukylillä), mutta jos tuo RAM:in osa / teoria pitää paikkansa, niin jossainkohtaa vinkumisesta tulee jatkuva, kun venttiili antautuu lisää....
Miten RAM sinulla käyttäytyy ässä etupäätä tunkatessa, tai koko auton noustessa 2-pilari nosturilla? Päästääkö mitään ääniä, ja pysyykö auto vaaterissa laskettua ja samalla korkeudella, mitä ennen nostoa? Näistä neljästä ässästä tässä lähipiirissä kolme päästää etupäätä nostaessa piiiitkän vinkaisun ja alas laskettua keula ihan tontissa....huollossa aikoinaan totesivat tämän olevan normaalia näissä, takapää taas jää aina niin ylös kuin vain mahdollista
Miten RAM sinulla käyttäytyy ässä etupäätä tunkatessa, tai koko auton noustessa 2-pilari nosturilla? Päästääkö mitään ääniä, ja pysyykö auto vaaterissa laskettua ja samalla korkeudella, mitä ennen nostoa? Näistä neljästä ässästä tässä lähipiirissä kolme päästää etupäätä nostaessa piiiitkän vinkaisun ja alas laskettua keula ihan tontissa....huollossa aikoinaan totesivat tämän olevan normaalia näissä, takapää taas jää aina niin ylös kuin vain mahdollista
-94 E500 Limited Edition
-03 W220 320CDI
-03 W220 320CDI
Re: W211Airmatic vinkuu vauhtipateissa sikaa matkien
Venttiili voi olla jo nyt antautunut kokonaan, mutta vinkuakseen pitää virtauksen olla kova.
Kun lasken autoni alas, jää se monta senttiä ylemmäksi, kuin mitä se oli ollut ennen nostoa.
Tosin vaihdoin kaikki ilmajouset/iskarit viime kesänä.
Vinkumista ei minulle tullut vastaan vanhoillakaan jousilla.
Sen venttiilin tarkoitus on tosiaankin pitää jousessa paine, vaikka ilmaletkun irrottaisikin. Kun irrottelin jousia ja irrotin letkun nopeasti, meni venttiili heti kiinni, eikä päästänyt ilmaa pois jousesta. Tämä on vissiin jonkinlainen suojamekanismi letkuvauriolle tms. Tuo tonttaantuminen noston jälkeen voisi kai joku indikaatio ongelmista olla, tai sitten aivot tyhjentää ilmaa jousista, kun korkeus kasvaa säädettyä suuremmaksi. Näissä voi kai olla jotain vuosimallieroja käytöksessä. Omanihan on vuodelta 1999.
Kun lasken autoni alas, jää se monta senttiä ylemmäksi, kuin mitä se oli ollut ennen nostoa.
Tosin vaihdoin kaikki ilmajouset/iskarit viime kesänä.
Vinkumista ei minulle tullut vastaan vanhoillakaan jousilla.
Sen venttiilin tarkoitus on tosiaankin pitää jousessa paine, vaikka ilmaletkun irrottaisikin. Kun irrottelin jousia ja irrotin letkun nopeasti, meni venttiili heti kiinni, eikä päästänyt ilmaa pois jousesta. Tämä on vissiin jonkinlainen suojamekanismi letkuvauriolle tms. Tuo tonttaantuminen noston jälkeen voisi kai joku indikaatio ongelmista olla, tai sitten aivot tyhjentää ilmaa jousista, kun korkeus kasvaa säädettyä suuremmaksi. Näissä voi kai olla jotain vuosimallieroja käytöksessä. Omanihan on vuodelta 1999.
Re: W211Airmatic vinkuu vauhtipateissa sikaa matkien
Tarkoitatko niitä pieniä, oliko peräti muovisia liittimiä/venttiilejä heti siinä tolpan päässä, josta ilmaletkut lähtee? Ostin ne kaikki uudet jo pari vuotta takaperin, mutta ovat edelleen hanskalokerossa, enkä edes muista mikä idea oli niitä ylipäätään ostaa
Nämä ässät joista omakohtaisia kokemuksia, oli -00, -01, -02 ja tuo oma facelift -03 ja oisko ollut tuo -01 joka jäi asentoonsa nosturikäynnin jälkeenkin, ja kaikki muut tiputtaa keulan alas ja persustan ylös Eli en nyt välttämättä lähtisi tuosta vuosimallista eroja hakemaan....mutta keulaa tunkatessa auto tosiaan ensin suhahtaa (sopisi että auto päättää tyhjätä pussit kun korkeus nousee tahtomatta) ja sen jälkeen alkaa pitkä vihellys kun tyhjentää etupussit ja ilma pakenee siitä tolpan juuresta konehuoneeseen ja tätä samaa vinkumista tosiaan kuuluu ajossakin aiemmin kertomissa olosuhteissa, mutta vain oikealta edestä...ja vain joustoliikkeen ajan
Muuten auto pitää korkeutensa, pari viikkoakin menee helposti samoilla korkeuksilla....paitsi talvella alle -30C° pakkasilla (yön aikana yleensä laittanut maaten)
edit. niin ja monesti vielä vuorokaudenkin jälkeen, kun jättänyt auton kaltevalle paikalle parkkiin ja avaa oven, säätää auto itsensä vaateriin availemalla ventiilejä, mutta ei sentään käynnistä kompuraa...normaalia?
Nämä ässät joista omakohtaisia kokemuksia, oli -00, -01, -02 ja tuo oma facelift -03 ja oisko ollut tuo -01 joka jäi asentoonsa nosturikäynnin jälkeenkin, ja kaikki muut tiputtaa keulan alas ja persustan ylös Eli en nyt välttämättä lähtisi tuosta vuosimallista eroja hakemaan....mutta keulaa tunkatessa auto tosiaan ensin suhahtaa (sopisi että auto päättää tyhjätä pussit kun korkeus nousee tahtomatta) ja sen jälkeen alkaa pitkä vihellys kun tyhjentää etupussit ja ilma pakenee siitä tolpan juuresta konehuoneeseen ja tätä samaa vinkumista tosiaan kuuluu ajossakin aiemmin kertomissa olosuhteissa, mutta vain oikealta edestä...ja vain joustoliikkeen ajan
Muuten auto pitää korkeutensa, pari viikkoakin menee helposti samoilla korkeuksilla....paitsi talvella alle -30C° pakkasilla (yön aikana yleensä laittanut maaten)
edit. niin ja monesti vielä vuorokaudenkin jälkeen, kun jättänyt auton kaltevalle paikalle parkkiin ja avaa oven, säätää auto itsensä vaateriin availemalla ventiilejä, mutta ei sentään käynnistä kompuraa...normaalia?
-94 E500 Limited Edition
-03 W220 320CDI
-03 W220 320CDI
Re: W211Airmatic vinkuu vauhtipateissa sikaa matkien
Säätely oven avauksessa on normaalia.
Se venttiili on ilmajousen sisällä, tosin yläosassa.
Jos tuolla tavalla nostaessa suhisee, niin voisiko olla jousen palje rikki. Omassani etujousen vuoto oli helppo havaita heijaamalla etunurkkaa ja aina kun nurkka kävi ylhäällä, kuului voimakas suhaus, kun ilma pakeni palkeessa olleesta reijästä. Ja koska saatoin heijata autoa oli iskari tietty tiensä päässä. Vaihdoin kaikki jouset kerralla ja nyt ei autoa voi mitenkään heijata, kun iskarit on kunnossa. Eli mulla iskarit hajosivat ennen jousia.
Se venttiili on ilmajousen sisällä, tosin yläosassa.
Jos tuolla tavalla nostaessa suhisee, niin voisiko olla jousen palje rikki. Omassani etujousen vuoto oli helppo havaita heijaamalla etunurkkaa ja aina kun nurkka kävi ylhäällä, kuului voimakas suhaus, kun ilma pakeni palkeessa olleesta reijästä. Ja koska saatoin heijata autoa oli iskari tietty tiensä päässä. Vaihdoin kaikki jouset kerralla ja nyt ei autoa voi mitenkään heijata, kun iskarit on kunnossa. Eli mulla iskarit hajosivat ennen jousia.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 28
- Liittynyt: Su 01.04.2012 18:14
Re: W211Airmatic vinkuu vauhtipateissa sikaa matkien
W211 kävi huollossa ja samalla siellä tsekkailtiin pyöräntuennan välyksiä. Ja löytyihän niitä; Oikealla edessä alapallonivel ja raidetagon pää. Voi olla, että alapallonivel on vinkua kitissyt siellä väljyyttänsä? Paja ei ehtinyt niitä vaihtamaan, olivat jäämässä lomille. Täytyy löytää niille toinen korjauspaikka. Lisäksi etupyörälaakerit olivat väljät. Ne vaihdettiin uusiin 8 kk sitten jarrulevyjen vaihdon yhteydessä toisessa paikassa. Päräytin sinne ihmettelemään laakereiden lyhyttä ikää. Väittivät laakereiden olevan kiristetävää mallia ja maanantaina sitten katsovat, mitä niille on tehtävissä.
Tuskin ääni laakereista lähti. Voi siis olla, että vikinä lähtikin alapallonivelestä. Sitten, kun saan jonkun vaihtamaan ne, niin on mielenkiintoista seurata häviääkö vauhtipattivikinä samalla pois.
Kiitos kommeteista jo tässä vaiheessa, vaikka asia onkin edelleen kesken.
Tuskin ääni laakereista lähti. Voi siis olla, että vikinä lähtikin alapallonivelestä. Sitten, kun saan jonkun vaihtamaan ne, niin on mielenkiintoista seurata häviääkö vauhtipattivikinä samalla pois.
Kiitos kommeteista jo tässä vaiheessa, vaikka asia onkin edelleen kesken.
Re: W211Airmatic vinkuu vauhtipateissa sikaa matkien
Kyllähän se alapallo kuivuessaan ääntää,yleensä myös rattia kääntäessä..voi koittaa ruiskulla laittaa öljyä suojakumin läpi, pitäis narinat hävitä..
Merseedespents