-90 300 ce-24 sammui ajosta

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Tinkemaster
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

-90 300 ce-24 sammui ajosta

Viesti Kirjoittaja Tinkemaster »

Eli, olin tänään ajelemassa kun yhtäkkiä pienen tussauksen saattelemana auto vain sammui.
Ei sen kummemmin varoitellut. Starttaa normaalisti, bensapumppu pyörii normaalisti kun virrat kääntää päälle. Käynnistyy jopa käynnistysprayllä eli ilmeisesti syystä tahi toisesta ei saa bensaa??
Ilmeisesti omassani on MAS rele jonka kautta on bensapumpuille ohjaus? Erillistä bensapumpun relettäkään en ainakaan löytänyt.
Mistähän sitä vikaa nyt lähtis etsimään :(

Koitin tuossa mas releen 1-2 liittimet yhdistäenkin laittaa käymään mutta ei edes luvannut vaikka pumput kävi jatkuvasti.

Katselin taas sen verran että bensa tulee kyllä siihen asti missä suuttimien putket jakaantuu joka sylinterille ja kiertää läpikin, irroitin yhden suuttimen putken ja starttailin eikä yhtään tippaakaan tullut. onkohan sielä jossain sisällä joku tukos? Tilkan bensaa kun lorautin kaasuläpän päälle starttasi kyllä taas hienosti laakista.
W219 CLS63 AMG - 07
Kryptonite
Mersumies
Mersumies

Re: -90 300 ce-24 sammui ajosta

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Minulta löytyy ylimääräinen uudempi korvaava malli tuosta mas releestä.
100€ niin vaihtaa omistajaa. Tämä on purkuautosta mutta on testattu varmasti toimivaksi.
Uusi vastaava veholla yli 600€

Tuotteen sijainti helsinki mutta postilla kulkee

Ps ei se auto käyntiin lähde ilman mas relettä.
220.128 Black Mirror
Tinkemaster
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

löyty vikakin, ilmanputsarin alla olevan messinkisen läpän 10mm pultti oli löystynyt ja läppä oli kiilautunut hieman sivuttain reikään. Puoli kierrosta kiinnipäin ja auto toimii taas. Kerrankin "markan vika"
W219 CLS63 AMG - 07
Kryptonite
Mersumies
Mersumies

Tosin olisiko Eha tai ruiku kyrvähtänyt. Saako kipinää? Virranjalajan ja pyörijän kunto? Jos jakajan kannen hiili on palanut. Kipinävahvistimia on myös menny kun on tulpissa säästelty
220.128 Black Mirror
SL 500
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

Viesti Kirjoittaja SL 500 »

Kryptonite kirjoitti:Minulta löytyy ylimääräinen uudempi korvaava malli tuosta mas releestä.
100€ niin vaihtaa omistajaa. Tämä on purkuautosta mutta on testattu varmasti toimivaksi.
Uusi vastaava veholla yli 600€

Tuotteen sijainti helsinki mutta postilla kulkee

Ps ei se auto käyntiin lähde ilman mas relettä.
Moro!
Oiskohan tuo sinun MAS rele sopiva SL 500 vm.1991 kun meikällä ei lähde käyntiin ja sammui ajosta myös, vaikuttaa ettei bensa pumput pyöri kun virta päällä, vielä en tiedä pyöriikö startti asennossa, suoralla virralla pumput pyörii.

Ajattelin vain lähteä jotain vaihtamaan että jotain malliksi vaihtaa kun ei ole tuo sinun rele kalliskaan ole ja vielä testattu.

Tuo MAS relehän ohjaa myös ilmastointia ainakin minun autossa.

Mikähän on tuon sinun releen valmistajan numero, ja mistä mersusta se on.
Tinkemaster
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Mas releestä yhdistää 1 ja 2 navat nii pumppu pyörii ainaki ceessä. Sitte vaan starttaamaan. Kokeilin itse eilen sitäkin. Sulakkeen laitoin johdon väliin varmuuden vuoks.
W219 CLS63 AMG - 07
SL 500
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

Viesti Kirjoittaja SL 500 »

Jep! Kummasta rivistä laitoit 1 - 2 yhteen kun minun Mas releessä on kaksi riviä numeroita 1 - 22 ja sama toisella puolen 1 - 22 eli toisestako 1 ja toisesta 2 näinkö laitoit. En tiedä.
Tinkemaster
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Mulla on MASissa toisessa rivissä 1,3,5.. parittomat ja toisessa 2,4,6 parilliset.
Mulla ne on vastakkain 1 ja 2.

Mulla tän näköinen: http://i1037.photobucket.com/albums/a45 ... 457932.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Saattaa sitten olla SL:ssä erilainen. Minulla mallia 012 545 48 32

Jotain pikkuongelmaa omassa vieläkin on. Aamulla käynnistyi vielä auto niinkuin aina eli kerrasta käyntiin kuin palmun alta. Nyt loppupäivän ajoissa saa sahata ainakin 5 sekuntia käyntiin ja ekat sekunnit käy ontuen :thumbdown:
Mikähän siellä tällä kertaa on ottanut itseensä
W219 CLS63 AMG - 07
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Viesti Kirjoittaja atlas »

Voi suuttimet kusea tai laskea bensaa kaukalon päälle mutta sinuna säätäisi ehan pulssisuhdemittarilla kohdilleen ja Kryptoniitin topikeissa on ohjeet tähän.
Siksi tiedän jotain koska itsellä oli samanlaista kylmänä ja pieni säätö ja käynnistyvyys parani.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Tinkemaster
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Minulla taas nimenomaan kylmänä käynnistyy viimosen päälle hyvin mutta lämpösenä saa sahailla, ekat kilometrit kylmällä koneella muutenkin tuntuu että koneessa on montakymmentä heppaa enemmän käytössä mutta kunnolla lämmitessään alkaa välillä puutuminen ja epämääräiset nykimiset. Jos keli on 10-15 + astetta ja vaikka kunnon sade auto toimii ja vetää erittäin hyvin.
W219 CLS63 AMG - 07
Kryptonite
Mersumies
Mersumies

Tinkemaster kirjoitti:Minulla taas nimenomaan kylmänä käynnistyy viimosen päälle hyvin mutta lämpösenä saa sahailla, ekat kilometrit kylmällä koneella muutenkin tuntuu että koneessa on montakymmentä heppaa enemmän käytössä mutta kunnolla lämmitessään alkaa välillä puutuminen ja epämääräiset nykimiset. Jos keli on 10-15 + astetta ja vaikka kunnon sade auto toimii ja vetää erittäin hyvin.
Äkksieltään viittaa suuttimiin kun sahauttaa lämpösenä, mutta toisaalta myös viittaa siihen että sinulla seokset päin persettä kun lukee koko kokonaisuuden, eteeenkin ehan säätö. Myös virranjakajan kunto tulisi tarkistaa.

Sinuna tarkistaisin ensimmäisenä virranjakajan kunnon. Tämän jälkeen seokset kuntoon. Jos vika jatkuu tämän jälkeen, niin kirjoittele lisää.

Duty cycle mittaus moottorin ollessa lämmin.

9-nainen liitin ja nastat 2 ja 3

Tyhjäkäynti 45-55%
Kierroksilla noin 2500prm 36-40% (EHA)

Jos ehan arvo on kovasti pienempi, niin se käy todella rikkaalla ja kone tukehtuu bensaan. Mutta epäilen sinun tapauksessa että se on pirun laihalla. Koska kylmemmällä kelillä ruisku ottaa lämpötilan huomioon ja antaa vähän käskyä paksumalle seokselle. Eli silloin se korjaa paremmin sitä.
Liian laiha seos aiheuttaa sytytyskatkoksia kierroksilla ja voin esiintyä rykimisenä esim.

Liusäksi kun optimaalisia säätöjä tehdään, niin pitäisi myös ulkolämpötila ottaa huomioon. Sen tulisi olla mahdollisimman lähelllä +20 astetta.
220.128 Black Mirror
Vastaa Viestiin