
Käytettyjä penkkejä kysellessä rupesi tympimään ne neljänsadan euron pyytäjät. sitten yksi fiksu ehdotti että voisko ne tehdä itse. Luukuthan on jo valmiina ja uusien sääntöjen mukaan lisäpenkeillä ei ole paksuusrajaa jos ne rekisteröidään tekstillä ”vain tilapäistä käyttöä varten”. Paksuusraja tuli siittä että mahtuuko tyynyt luukkujen alle niiden ollessa kiinni.
Päätin teettää verhoilijalla ( Aatonen Lahdessa, puh.numero löytyy foorumilta ) luukkujen kansiin irroitettavat ( tarrakiinnitys ) tyynyt. Siis ainakin teoriassa pestävät.
Turvavyöt ( volkkarin 3-pistevyöt ilman rullaa ) sain naapurilta ilmasiks. Omassa autossa oli pyöräkaarien päällä valmiit paikat vöille niin ainoastaan keskisolki piti poraamalla pultata kiinni. Toinen turvavyön pää perästä katsoen etummaisen luukun päihin. Sen verran hyvin vyöt loksahti kohdilleen että uskoisin siinä olevan standardin kyseessä.
Lisäpenkit on maininnalla ” tilapäistä..” joten vyöt laitoin vasta muutoskatsastuksen jälkeen.
Tyynyistä on mulla kuva paperilla ja ei ainakaan heti tule mieleen miten sen sähköiseksi saisin. ( ja en haluaisi täällä mittavirheestä vastuuta kantaa ). Mutta mitta käteen, tupakka huuleen ja luukkuja lonksuttelemaan niin kyllä niistä kuvan piirtää.
Tyynyt TIETYSTI teetettiin samalla kankaalla kuin muu verhoilu.
Sanomattakin on selvää että luukut menee kiinni ja lattia suoraksi.
Niskatuesta on määräys että ne pitää olla tarkoituksen mukaiset. Eli itsellä takapenkin niskatuet ja verkko..
Näin tehden kokonaiskustannukset jäi alle 170. Eli ei Aatonen kahdesta tyynystä hirveästi pyytänyt. Hintahan on sotasalaisuus mutta kerätkää vaikka 10 penkin tilaus niin irtoaa vielä halvemmalla.
Nyt on lisäpenkit 3-pistevöillä ( emännän määräys ), tosin ilman rullia. ja tyynyjen ulkonäöstä voisi sanoa että ei kyllä erota alkuperäisestä.