Tuli hommattua -96 Mb E220D Classic Automaatti. Seuraava harmia löydetty illan ratoiksi.
-Kickdown ei toimi.Johdot ok.
-Kylmänä lähtee huonosti käyntiin, lämpimänä ei ongelmaa.
-Jurisee hieman ajossa tietyllä nopeudella, ja kolauttaa jossain kardaanin kohdilla kun vaihtaa D:llä pykälää isommalle. "Rajummassa" kiihdytyksessä vaihtaa pehmeesti.
-Se 8mm polttoaineletku pumpulle pullistunut n.2-3cm klemmareitten väliltä.
-Ajossa paikka paikoin perse "vaeltelee" hieman.
Elipä tutkipa että kaasupolkimen alla oleva kytkin naksahtaa...kaipa tässä on sellainen?
Sitten jos kylmänä heikko käynnistyvyys niin mittaapa hehkut että kaikissa olisi suht sama vastus.
Voi olla että kardaanin tuki laakerin ympärillä oleva kumi on rikki tai takakelkan etukumit rikki joka vaikuttaa myös vetelyyn tai kori korvakko tälle kumille.Katselet ja vääntelet montulla niin eiköhän löydy väljä...niin ja kardaanin rättiniveletkin voi väljänä ollessaan pamauttaa.
Vaelteluun vaikuttaa rengastus ja onhan siellä narinahelat ja se kelkan etummaiset kumit tutki ja auraukkseen vaikuttava tanko eli pyörä ilmaan ja heiluttelua.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
atlas kirjoitti:Elipä tutkipa että kaasupolkimen alla oleva kytkin naksahtaa...kaipa tässä on sellainen?
Sitten jos kylmänä heikko käynnistyvyys niin mittaapa hehkut että kaikissa olisi suht sama vastus.
Voi olla että kardaanin tuki laakerin ympärillä oleva kumi on rikki tai takakelkan etukumit rikki joka vaikuttaa myös vetelyyn tai kori korvakko tälle kumille.Katselet ja vääntelet montulla niin eiköhän löydy väljä...niin ja kardaanin rättiniveletkin voi väljänä ollessaan pamauttaa.
Vaelteluun vaikuttaa rengastus ja onhan siellä narinahelat ja se kelkan etummaiset kumit tutki ja auraukkseen vaikuttava tanko eli pyörä ilmaan ja heiluttelua.
Juu, joku musta möllykkä siellä polkimen alla on, täytyy tutkia. Vaihdan suosiolla kaikki hehkut kerralla.Joutuuko irrottaa imusarjan? Saisko pähkinänkuoressa miten tuo tukilaakeri/kumi vaihdettiin tässä mallissa? Mitkäs nuo narinahelat on? Tosiaan lämpimänä lähtee käyntiin hyvin mut mitä kylmempi ilma tai kone niin saa sahata ja kunnolla. Välillä saattaa hörähtää ja ei nosta kiekkoja kuin n.3000rpm(EDC valo palaa silloin myös). Viikonloppuna alkaa sit mersuremontti. Ostoslistalla on naftasuodatin ja ne kuuluisat o-renkaat, kardaanin tukilaakeri/kumi,letkut suuttimille,ja parit nivelet.
No niin, päivitystä asiaan. Mese oli tuossa muutaman tunnin käyttämättä. Huomasin niissä läpinäkyvissä polttoaineletkuissa mitkä lähtee suodattimelta olevan noin 10cm ilmakupla. Oli taas vaikeuksia pistää käyntiin, mut lähti kumminkin. Käytin about puol tuntia ja koko ajan ilmakuplia meni niissä letkuissa. Eli jostain hörppää ilmoja.. Jos tosiaan aloittas korjauksen siitä suodattimesta sekä o-renkaista. Muita vinkkejä?
Jep eli laitapa ne o-renkaat joka pa-putkien lähtöihin ensin koska se huonokäynnistyvyys voi johtua ihan siitäkin.
Hehkujen vaihtoon en välttämättä tossa koneessa alkaisi itse koska varmasti katkeaa eli se olisi korjaamon hommia jossa erikoinen ulosvetäjä..täällä on juttua siitä.
Jos edc -valo palaa jatkuvasti käynnistettäessä alkaa lucas olla kohta tiensä päässä mutta bosch sinne sitten kun sen aika tulee ja siihen on täällä ohjeet.
Ja toi ilma letkustossa sytyttää myös sen edc-valon.Se jos temppuilee jatkuvasti niin hehkutat ,käännä virrat pois ja sitten syoraan käyntiin niin ei se sitten häiritse...voi toimia pitkäänkin tällä toimenpiteellä.
Yhdessä autossa oli takaa tulevan metalli putken liitos kun se muuttuu kumiletkuski niin löystynyt orkkis puristeliitos ja siitä ilma eli se pois ja lyhennuýs ja klemmari tilalle.pumpusta itsessään menee ajallaan ekaksi siirtopumppu sisältä eli tällöin sähköinen kaasari koneen siirtopumppu tuloletkun väliin ja näin on saatu joissakin edc-valo ongelmakin korjattua käynnistys vaiheissa kylmänä asettumaan..tämän huomaa jos suotin on puolillaan kun se ottaa irti.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
atlas kirjoitti:Jep eli laitapa ne o-renkaat joka pa-putkien lähtöihin ensin koska se huonokäynnistyvyys voi johtua ihan siitäkin.
Hehkujen vaihtoon en välttämättä tossa koneessa alkaisi itse koska varmasti katkeaa eli se olisi korjaamon hommia jossa erikoinen ulosvetäjä..täällä on juttua siitä.
Jos edc -valo palaa jatkuvasti käynnistettäessä alkaa lucas olla kohta tiensä päässä mutta bosch sinne sitten kun sen aika tulee ja siihen on täällä ohjeet.
Ja toi ilma letkustossa sytyttää myös sen edc-valon.Se jos temppuilee jatkuvasti niin hehkutat ,käännä virrat pois ja sitten syoraan käyntiin niin ei se sitten häiritse...voi toimia pitkäänkin tällä toimenpiteellä.
Yhdessä autossa oli takaa tulevan metalli putken liitos kun se muuttuu kumiletkuski niin löystynyt orkkis puristeliitos ja siitä ilma eli se pois ja lyhennuýs ja klemmari tilalle.pumpusta itsessään menee ajallaan ekaksi siirtopumppu sisältä eli tällöin sähköinen kaasari koneen siirtopumppu tuloletkun väliin ja näin on saatu joissakin edc-valo ongelmakin korjattua käynnistys vaiheissa kylmänä asettumaan..tämän huomaa jos suotin on puolillaan kun se ottaa irti.
Suodatin on ollut täynnä polttoainetta kun sen ottaa pois. Mitään ulkosia vuotoja ei myöskään ole. Ainoastaan huomasin kun joutuu kylmänä sahailemaan käyntiin niin suodattimen alalaita hieman kostea välillä. Eiks noi o-renkaat löydy parhaiten marmoritiskiltä? Niin ja se EDC-valo ei pala muulloin kuin kylmänä käynnistettäessä. Toi kickdown ongelmakin ratkes.. Näissä täytyy näköjään polkasta se talla kokonaan pohjaan(kun siellä se kickdownin katkaisija). Tottunut muunlaiseen systeemiin. Eli käyttäjävika
Sai taas sahata aamulla käyntiin...että sillein. Sieltä jostain pumpun altaa tiputtaa polttoainetta siihen moottorituennan päälle. Eli ilmeisesti Lucas paskana?
Pumpun ulkoinen vuoto tavallisesti tekee sinetin pumpulle vaikka jotkut on tiivistäneetkin niitä.
Jos mielenkiinto lucasiin riittää niin pajat vaihtavat bosch pumppuja noin 1800e ja koejatun lucasin saa 1400e...asennettuna on toi bosch ainakin.
lucasin laitto on ollut monelle turhaan kun ei kestää 100tkm kun taas rikki...käytetyt pumput alkaa olemaan kiven alla.
Jos olet tee-se -itse mies niin 200d lankusta pumppu ja lucasin tilalle mutta onkos autosi manuaali vai automaatti koska manuaaliin on pumpun vaihto helpompi operaati..on niitä automaatillekin vaihdettu mutta ongelmallisempi askin ohjauksen kannalta.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
Sen verran tuli tutkittua pumpun vuotoa et vuotaa ainakin siitä pumpun kyljessä olevasta 32mm pultin juuresta. Siinä ison pultin keskellä oli vielä 11mm pultti. Sit näytti et vuotais sieltä pumpun takaa jostain eli lohkon puolelta.
Pumppu jos vuotaa niin ei varmaaan aamulla lähde tulille kun on taas ilmaa järjestelmässä.
Voit käydä jossakin diesel korjaamossa vähän kyselemässä millainen tiivistys ja olisiko heillä osia siihen että saisi tiiviiksi.
Luulen kyllä että joko kupari prikka tai o-rengas.
Jos jollakin täällä olisis irrallaan oleva pumppu niin viitsisi katsoa sinne nipan alle mitä siellä on.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
Ajattelin et jos laittais sen takaiskuventtiilin väliaikaseks patentiks siihen asti kun Lucas lähtee lentoradalle. Mites tuo käytännössä meni eli mihin letkuväliin ja minkälainen venttiili siihen? Sais nuo ilmakuplat vähenemään. Aamuisin on taas isoja kuplia letkuissa...
Takaiskuventtiili laitettu tulopuolen letkun väliin. Eli siitä metalliputkesta eteenpäin seuraavasti: letku - takaiskuventtiili - letku - musta möhkäle?(4:llä torx-pultilla kiinni lohkossa) - kirkas putki suodattimelle(tähän asti ei ilmoja käynnissä ollessaan) - suodattimelta kirkas putki pumpulle(tässä kulkee pieniä ilmakuplia).
Eli tästä vois päätellä et suodatinosiossa joku fuskaa? Vaihdettu suodatin, kiinnityspultin o-rengas, kirkkaiden putkien o-renkaat. Voisko olla esim. siinä suodatinjalassa jotain mätää? Mitä kannattais tarkastaa siitä?
2.sylinterin hehku oli pimeenä. Vaihdettu Boschilainen tilalle. Aamulla näkee sit miten hörähtää. Jos vaik loppuis se kylmänä sahailu Kardaanin osat hommattu, 50e sis. kannatinkumi+laakeri, ja vaihto vkl:na. Takakelkan etummaiset kumit paskana. Ne vaihtuu vähän myöhemmin, ni loppuu se turha vaeltelu. Ilmavaivat suht koht kurissa tuon takaiskuventtiilin ansiosta.
Ja taas sai sahailla käyntiin..yllätys yllätys. Eli palaamme taas ilmakupla ongelmaan. Ja kyllä siinä suodattimelle menevässä läpinäkyvässä muoviputkessa on ilmaa. Suodattimelta pumpulle olevassa ei ole. Alkaa olee mystistä jo.. Ja edelleen lämpimänä ei mitään ongelmaa, käy kun kello.
Ei kai ne ilmakuplat voi kadota suodattimeen? Mutta kyllä mullakin menee ilmaa putkissa, tyhjäkäynnillä ei niinkään mutta kierroksilla jonkin verran. Käynnistyvyydessä ei ole kuitenkaan mitään ongelmaa eli voisiko ongelma olla sittenkin jossain muualla. Esimerkiksi pumpussa joku sisäinen vuoto? Mulla oli jäänyt kansirempassa yksi suutinputkikin pumpun päästä niin löysälle että valui naftaa mutta kuitenkin lähti ihan normaalisti käyntiin.
Eikö tuo hehkun mykkänä oleminen ilmennyt hehkun merkkivalosta?
Citroen C5 2.0HDi -03, oma kulkine
Chrysler Stratus -01, vaimon kulkine
Hyundai Pony 1994 automaatti, kummankin vara-auto
Korkeusanturi/imusarjan painetunn. kävin marmoritiskillä kysymässä, 129,60e, ja tarvikkeena ei tietenkään saatavilla. Se on siinä imusarjan viereisessä pellissä kiinni, siinä 3 pin sähköliitin sekä siitä lähtee imusarjan päähän alipaineletku. Sitä en osaa sanoa mikä merkitys tuolla anturilla on. Tuo käynnistyksenesto ihmetyttää. Auto oli koodeja luettaessa virrat päällä niin miksi herjaa sitä? Lähti kumminkin käyntiin hyvin(lämmin kone). Voiko se tehdä nuo aamukettuilut? Ja kertauksena vielä et aamukäynnistys vaikeaa. Saa sahata ja kun saa vihdoin käyntiin niin röpöttää ennenkuin tyhjäkäynti tasaantuu. Ja lämpimänä ei mitään ongelmaa.
Viimeksi muokannut JJ79, Pe 31.05.2013 15:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Starglazer kirjoitti:Ei kai ne ilmakuplat voi kadota suodattimeen? Mutta kyllä mullakin menee ilmaa putkissa, tyhjäkäynnillä ei niinkään mutta kierroksilla jonkin verran. Käynnistyvyydessä ei ole kuitenkaan mitään ongelmaa eli voisiko ongelma olla sittenkin jossain muualla. Esimerkiksi pumpussa joku sisäinen vuoto? Mulla oli jäänyt kansirempassa yksi suutinputkikin pumpun päästä niin löysälle että valui naftaa mutta kuitenkin lähti ihan normaalisti käyntiin.
Eikö tuo hehkun mykkänä oleminen ilmennyt hehkun merkkivalosta?
Vaikka hehku oli pimeenä niin hehkun merkkivalossa ei mitään ihmeellistä ollut. Toimii nytkin samanlailla kuin silloin risalla hehkulla.
No niin, kardaanin tukilaakeri+kumi vaihdettu ja jurinat loppu siihen. Edelleen nuo ilmakuplat häiritsevät. Ilmakuplat tulee yön aikana siihen esilämmittimen ja polttoainesuodattimen väliin(kirkkaaseen muoviputkeen). Polttoainesuodattimelta pumppuun lähtevään kirkkaaseen putkeen ei tule kuplia. Kokeilin takaiskuventtiiliä siihen tulopuolen letkuun mut ei vaikutusta. Näinköhän se lämmitin vois olla syypää ilmakupliin? Siinäkin kai jonkinlainen tiiviste olemassa? Tosi paska edelleen käynnistää aamuisin.. Rupee syömään miestä.