Heippa,
190E turbo-diesel vm.99 seissyt pari päivää ja suuttui kai siitä, vaihdoin suodattimen, eikä pumppaa uutta kakkua, letku tyhjä, tankissa kuitenkin 1/4 jäljellä.
Mistä aloitan?
oras kirjoitti:Heippa,
190E turbo-diesel vm.99 seissyt pari päivää ja suuttui kai siitä, vaihdoin suodattimen, eikä pumppaa uutta kakkua, letku tyhjä, tankissa kuitenkin 1/4 jäljellä.
Mistä aloitan?
Kristallipallo kertoi, jottet täyttänyt suodatinta Jos noin, siitä hyvä aloittaa.
tuotaniinniin, olisko voinut tulla näppäilyvirhe jossakin kohdassa tuon auton tyypin kanssa? (Vaikka se nyt ei mitään todista, niin minä en suoraan tunnista tuollaista.)
Voisko se olla 190E turbodiesel vuodelta -89 (siis se 2,5-litrainen)
tai
290 turbodiesel vuodelta -99?
Kai noissa jotakin eroa on polttoainepuolen tekniikassa.
Itse kysymykseen en valitettavasti osaa oikein enempää auttaa. Paitsi että semmoinen ajatus tuli, että jossain uudemmissa (tarkoittaen 90-luvun jälkipuoliskosta eteenpäin) on ollut joku ajonestoon liittyvä polttoaineensulkuventtiili tankin ja pumpun välissä. Jos se on jämähtänyt kiinni, niin naftaa ei tiettykään tule.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
tuotaniinniin, olisko voinut tulla näppäilyvirhe jossakin kohdassa tuon auton tyypin kanssa? (Vaikka se nyt ei mitään todista, niin minä en suoraan tunnista tuollaista.)
Voisko se olla 190E turbodiesel vuodelta -89 (siis se 2,5-litrainen).
Malli 190E on varustettu bensamoottorilla ja ruiskulla (Einspritzung). Kyseessä lienee kuitenkin malli 190D (Diesel) turbolla.
tuotaniinniin, olisko voinut tulla näppäilyvirhe jossakin kohdassa tuon auton tyypin kanssa? (Vaikka se nyt ei mitään todista, niin minä en suoraan tunnista tuollaista.)
Voisko se olla 190E turbodiesel vuodelta -89 (siis se 2,5-litrainen).
Malli 190E on varustettu bensamoottorilla ja ruiskulla (Einspritzung). Kyseessä lienee kuitenkin malli 190D (Diesel) turbolla.
tomant
Juu tiietään, tiietään. E 290 Turbodieselissä se sitten taas ei tarkoittaisi Einspritzungia, ja niitä oli saatavilla mainittuna vuonna, siis -99. Noo, eiköhän oras sen meille pian kerro, ettei meitin tartte sen asian kanssa tämän enempää arvuutella.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Nozki kirjoitti:...E 290 Turbodieselissä se sitten taas ei tarkoittaisi Einspritzungia, ja niitä oli saatavilla mainittuna vuonna, siis -99. Noo, eiköhän oras sen meille pian kerro, ettei meitin tartte sen asian kanssa tämän enempää arvuutella.
Ai juu, en huomannutkaan vuosimallia -99. Se ei voi ollakaan 190-korinen, kuten totesit.
oras kirjoitti:joo väsyneenä kun kirjoittaa.. eli kyseessä on 5 D KOMBI E 290 TURBODIESEL-210217/283
ikää 14 vuotta
Ettei olis kuitenkin 210.017, eiku onhan se 210.217....
Ettei olis polttoainepumppu rikki, sulake palanut, suodin tukossa tms...?
Njaa, tässä ei taidakaan olla sähköistä pa pumppua kuitenkaan....? Vaikka tuolla ryssänsivustolla on mainittukin...
oras kirjoitti:siihen just apuja kaipaan, mistä löytyy oikea sulake, niitä kun on ripoteltu ympäri autoa?
Konehuoneessa molemmilla puolilla on sulakkeita, muistaakseni takapenkin alla lisää, kuskin puoleisen pään kojelaudassa ja olikohan farkussa vielä takakontissakin?
Niiden laatikoiden kansissa on merkinnät sulakepaikoista
En tiedä olenko asiassa vai asian vieressä. mutta onko tässä sinun koneessa samalla tavalla polttoaine suodattimen päällä pultti mikä on esim. 190 mersuissa jos se pultin reikä ei ole keskellä sen polttoaine suodattimen jalassa olevan reijän kanssa niin sillon ei kyllä ainakaan polttoaine liiku.
aattelin kokeilla jollain konstiin täyttää noi letkut naftal ja tietysti sen (suodattimen), ennen ku joku tähän kohtaan tarttuu. muistan lapsuudessani kun maale pääsin, niin saunan pumpulle annettiin ensin alkuun vettä, jostakin rakosesta. Näin kalvopumppu rupes toimii. Nykytekniikka on niin erikoista, että vaatii pienen insinöörin asiaa pohtimaan.Sillä aikaa joku on jo homman ratkaissut. Kiitos kumminkin kaikille.
Esimerkiksi motonetista saa sellaisen veneen tankin pumpun mikä tulee letkun väliin, sillä voi pumpata systeemistä ilmaa pois, toki pitää olla paikka mistä ilma pääsee pois eli viimeinen liitos auki/löysälle. Olen myös käyttänyt ihan muovista litran pulloa mihin tiukka reikä polttoaineletkulle ja siitä painamalla saa syötettyä järjestelmään ainetta, vaikka molempiin suuntiin erikseen.
Muistaakseni paras paikka on ottaa ruiskutuspumpulle menevä letku irti ja siitä tankille/polttoainesuodattimelle päin painaa ainetta, tämä siis rivipumpun kanssa, mutta tässä taisi olla se jakopumppu niin voi olla vähän eri asia.