W124 E300D moottorikumityynyt (kuva uus&vanha)
W124 E300D moottorikumityynyt (kuva uus&vanha)
Vaihdoin kumityynyt. Pakilla jarruavsten alko jyristämään häiritsevästi (tomaatti). Eteenpäin mennessä ei oireita. Kasaan on painunu kuten kuvsta näkyy ja jotain irtonaista oli kummankin vaihdetun sisällä. Kopina kuuluu kun käsissä ravistaa. Pitää vielä piruuttaan avata ja kattoa mitä sieltä oikein löytyy
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: W124 E300D moottorikumityynyt (kuva uus&vanha)
Onko mistä ostettu toi uusi osa?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 E300D moottorikumityynyt (kuva uus&vanha)
KL -varaosat niiku kaikki muutkin varaosat yleensä. (tarkkaan ku kattoo ni laatikko takana on tyynyn laatikko ja siinä näemmä lukee Made in Germany)atlas kirjoitti:Onko mistä ostettu toi uusi osa?
Harakiristä en vissiin oo ostanu nykyisin yhtään mitään varaosaa. (Ö-suodin ostetaan muualta mutta se ei mielestäni ole varaosa)
Tuolta Vironpuolelta vois harkita jotain tilatakkin. Hinnat ainakin on kohdillaan miten lie laadun kanssa?
Re: W124 E300D moottorikumityynyt (kuva uus&vanha)
Tuli vaan mieleen että jokin motonet laatu olisi jopa eri korkuiset mutta kl-laatu on hyvä ja se kertoo tosiaan että ompa painuneet kumit.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 E300D moottorikumityynyt (kuva uus&vanha)
Noi Kooällän siniset laatikot, merkiltään Vaico, joissa on tuo hopeinen tarra, ovat OE-Laatua.
Eli noi on varmaan Bogen valmistamat kumityynyt. Hinta Vaicon paketin tuotteissa on "hieman" eri kuin tähdellisessä paketissa.
Eli noi on varmaan Bogen valmistamat kumityynyt. Hinta Vaicon paketin tuotteissa on "hieman" eri kuin tähdellisessä paketissa.
Re: W124 E300D moottorikumityynyt (kuva uus&vanha)
Vaico näytti olevan ja OE numerokin oli joten täsmälleen nuita ovat. Kattoin lähetyslistasta ja hinta KL:llä 52€/kpl Alv0% eli kahden hinta vajaat 130€.JarsaR kirjoitti:Noi Kooällän siniset laatikot, merkiltään Vaico, joissa on tuo hopeinen tarra, ovat OE-Laatua.
Eli noi on varmaan Bogen valmistamat kumityynyt. Hinta Vaicon paketin tuotteissa on "hieman" eri kuin tähdellisessä paketissa.
Mitä tähdellisen paketissa maksaa?
Re: W124 E300D moottorikumityynyt (kuva uus&vanha)
Näyttäs olevan 138€.Jari Ke kirjoitti:...Mitä tähdellisen paketissa maksaa?
Re: W124 E300D moottorikumityynyt (kuva uus&vanha)
Purin kumityynyn. Sisällä oli öljyä arviolta vajaat 2dL Kumiosat oli kärsiny myös sisällä. Kopiseva osa oli ilmeisesti kumityynyn pohjalla oleva pyöreä "läkkärä"
Toimintaperiaate ei mulle täysin selvinny Tyyny on osioitu silleen että kun se painuu kasaan öljy joutuu kiertämään tuon "läkkärän" välistä tyynyn yläosaan mutta mutta... Tiukassa vedossa tai moottori jarrutuksessa voipi öljyä mennä tyynyn yläosaankin ....kait?
Toi pohjaläkkärä oli vääntynyt ja kait osasyy miksi ei oikein toiminu? Auto on nyt ihan erilainen kun sammutttaessa ja käynnistettäessä ja eikä jyristä pakilla
Toimintaperiaate ei mulle täysin selvinny Tyyny on osioitu silleen että kun se painuu kasaan öljy joutuu kiertämään tuon "läkkärän" välistä tyynyn yläosaan mutta mutta... Tiukassa vedossa tai moottori jarrutuksessa voipi öljyä mennä tyynyn yläosaankin ....kait?
Toi pohjaläkkärä oli vääntynyt ja kait osasyy miksi ei oikein toiminu? Auto on nyt ihan erilainen kun sammutttaessa ja käynnistettäessä ja eikä jyristä pakilla
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: W124 E300D moottorikumityynyt (kuva uus&vanha)
Mulla Cossussa kuskinpuolen tyynyyn tuli reikä (varmaan kumi vanhuuttaan hapertunu) , josta öljyt pihalle ja kone tipahti senverran, että otti runkoon kiinni ja jyrinä senmukainen. KL:stä sitten uudet tyynyt.Jari Ke kirjoitti:Purin kumityynyn. Sisällä oli öljyä arviolta vajaat 2dL Kumiosat oli kärsiny myös sisällä. Kopiseva osa oli ilmeisesti kumityynyn pohjalla oleva pyöreä "läkkärä"
Toimintaperiaate ei mulle täysin selvinny Tyyny on osioitu silleen että kun se painuu kasaan öljy joutuu kiertämään tuon "läkkärän" välistä tyynyn yläosaan mutta mutta... Tiukassa vedossa tai moottori jarrutuksessa voipi öljyä mennä tyynyn yläosaankin ....kait?
Toi pohjaläkkärä oli vääntynyt ja kait osasyy miksi ei oikein toiminu? Auto on nyt ihan erilainen kun sammutttaessa ja käynnistettäessä ja eikä jyristä pakilla
Re: W124 E300D moottorikumityynyt (kuva uus&vanha)
Niin eipä tullu ajateltua että sisällä voisi olla painetta Senverta kovilla otteilla avasin ettei kyllä voinu kuulla tuhahduksiaSedan124 kirjoitti:Mulla Cossussa kuskinpuolen tyynyyn tuli reikä (varmaan kumi vanhuuttaan hapertunu) , josta öljyt pihalle ja kone tipahti senverran, että otti runkoon kiinni ja jyrinä senmukainen. KL:stä sitten uudet tyynyt.Jari Ke kirjoitti:Purin kumityynyn. Sisällä oli öljyä arviolta vajaat 2dL Kumiosat oli kärsiny myös sisällä. Kopiseva osa oli ilmeisesti kumityynyn pohjalla oleva pyöreä "läkkärä"
Toimintaperiaate ei mulle täysin selvinny Tyyny on osioitu silleen että kun se painuu kasaan öljy joutuu kiertämään tuon "läkkärän" välistä tyynyn yläosaan mutta mutta... Tiukassa vedossa tai moottori jarrutuksessa voipi öljyä mennä tyynyn yläosaankin ....kait?
Toi pohjaläkkärä oli vääntynyt ja kait osasyy miksi ei oikein toiminu? Auto on nyt ihan erilainen kun sammutttaessa ja käynnistettäessä ja eikä jyristä pakilla
(ASD ja hydaulisen tasonsäädön palloissa on myös ylipaine)
Se öljy käsittääkseni ei kannattele mitään vaan toimii vaimentimena kun joutuu menemään pikkuraosta toisellepuolen kun tyyny litistyy
Kun tyyny taasen palautuu pääsee öljy lurahtamaan vapaasti taas pohjalle. Toimii vähän samaantapaan kuin iskunvaimentaja mutta sillä erotuksella että vaimentaa vain toiseen suuntaan näin sen päissäni kuutioin