webasto onkelma
webasto onkelma
mulla on dieselwebasto thermo top z/c.ongelma on et se kävi välillä vähän aikaa (n.5 min) ja sammui.nyt siihen tuli toppi ja se ei lähde enään käyntiin ollenkaan.olen nollannut vikamuistin pitämällä ilman sulakkeita pari päivää,mut sekään ei tehoa. mikähän olis avuksi?
Myös lisäkiertovesipumppu voi olla vialla. Silloin Webasto tuntuu käynnistyvän normaalisti, mutta sammuvan melkein saman tien kun vesi on tarpeeksi lämmintä koska ei kierrä.
Tällä foorumilla on ollut pumpun vaihdosta ja paikallistamisesta juttua, jos tarvetta ilmenee.
Tällä foorumilla on ollut pumpun vaihdosta ja paikallistamisesta juttua, jos tarvetta ilmenee.
S211 E 270 CDIA -04, W639 Vito 115 CDIA -07
Pumppu oli ainakin omasta mennyt ja teki samaa.Jossi kirjoitti:Myös lisäkiertovesipumppu voi olla vialla. Silloin Webasto tuntuu käynnistyvän normaalisti, mutta sammuvan melkein saman tien kun vesi on tarpeeksi lämmintä koska ei kierrä.
Tällä foorumilla on ollut pumpun vaihdosta ja paikallistamisesta juttua, jos tarvetta ilmenee.
Itsellä on jo toistamiseen pumppu mykkänä. Se on helppo testata kun laittaa webaston tai rest:in päälle, että pyöriikö pumppu ja saako se edes virtaa.
Näyttäisi uusi pumppu olevan Motonetillä 74,50€ ja KL-varaosissa 135€. Toissa talvena samainen pumppu maksoi veholla n. 100€. Eli yllättävän kova pyynti KL-varaosilla tuossa on..
Näyttäisi uusi pumppu olevan Motonetillä 74,50€ ja KL-varaosissa 135€. Toissa talvena samainen pumppu maksoi veholla n. 100€. Eli yllättävän kova pyynti KL-varaosilla tuossa on..
S211 E 270 CDIA -04, W639 Vito 115 CDIA -07
- Miljoona(tuntia)
- Vakiokalustoa
- Viestit: 193
- Liittynyt: Su 15.02.2004 21:20
- Paikkakunta: Vantaa
Omassa w202:ssa lakkasi webasto lämmittämästä. Webasto kyllä "syttyi" ja pyöri muutaman minuutin ja sammui sitten. Kokeilin vesiletkuja jotka olivat olivat ihan kylmät joten totesin vian olevan vesipumpussa. Vesipumppu oli helpossa paikassa ja irroitus ei montaa minuuttia kestänyt. Uusi alkuperäinen pumppu olis maksanut 210e netto. Ja vajaalla satasella olis saanu tarvikepumpun, mutta olis pitänyt sähköjohdot liitellä, kun virtaliitäntä ei ollut sama.
Avasin piruuttani rikkinäisen vesipumpun ja sieltähän oli vaan hiilet loppu. Ostin autotarvikeliikkeestä jotkut suurinpiirtein samanlaiset hiilet... ne oli vähän vähän liian isot, mutta hioin hiistä hiomapaperilla pöydänpintaa vasten vähän pois että niistä tuli sopivat. Putsasin pumpun sisältä paineilmalla ja laitoin hiilet paikoilleen ja taas pelaa.
Hiilet maksoi 4 euroa.

Avasin piruuttani rikkinäisen vesipumpun ja sieltähän oli vaan hiilet loppu. Ostin autotarvikeliikkeestä jotkut suurinpiirtein samanlaiset hiilet... ne oli vähän vähän liian isot, mutta hioin hiistä hiomapaperilla pöydänpintaa vasten vähän pois että niistä tuli sopivat. Putsasin pumpun sisältä paineilmalla ja laitoin hiilet paikoilleen ja taas pelaa.
Hiilet maksoi 4 euroa.

W202 - 200CDI - Esprit -00
Tässä kertomusta omista kokemuksista tältä syksyltä, jos jollekin on apua.
Minä vaihdoin tänä syksynä uuden pumpun hajonneen tilalle ja sillä Webasto taas toimikin hetken kellolaitteella. Sitten rupesi jälleen pätkimään.
Mittasin pumpulle tulevalta johdolta, että virta kulkee. Sitten testasin pumppua suoraan akulta ja sekin toimi. Kävi kuitenkin niin, että liittimeen tuli jännite, muttei tarpeeksi virtaa. Lopulta vika löytyi Webastolta pumpulle menevän johtonipun sisältä. Sieltä oli diodi kärähtänyt. Sähköliikkeestä hankitun 0,15€ hintaisen 3A:n diodilla homman sai kuntoon.
Ennen diodin uusimista yritin selvitä talven yli pelkällä Rest-napilla ja Webastolla, mutta Rest ei toimi kun Webasto on päällä. Sitten yritin ohjata pumppua pelkällä Webastolla ja kytkin Rest:in johdot irti. Nyt kojelaudan alta kuului kummallista hurinaa kun auton käynnisti - ei hyvä. Ja jos sekä Rest:in ja Webaston johdot olivat pumpulla kiinni ilman välissä olevaa diodia, niin Webasto ei sammunut ollenkaan!
Eli oli pakko pakata kamppeet kasaan ja hakea kaupasta puuttuva osa.
Ja vinkiksi pumpun kanssa värkkääville: Ainakin C-mallissa se ilmanputsarinkotelon alaosa lähtee nostamalla pois. On kiinni sellaisilla kumituteilla ainoastaan.
Minä vaihdoin tänä syksynä uuden pumpun hajonneen tilalle ja sillä Webasto taas toimikin hetken kellolaitteella. Sitten rupesi jälleen pätkimään.
Mittasin pumpulle tulevalta johdolta, että virta kulkee. Sitten testasin pumppua suoraan akulta ja sekin toimi. Kävi kuitenkin niin, että liittimeen tuli jännite, muttei tarpeeksi virtaa. Lopulta vika löytyi Webastolta pumpulle menevän johtonipun sisältä. Sieltä oli diodi kärähtänyt. Sähköliikkeestä hankitun 0,15€ hintaisen 3A:n diodilla homman sai kuntoon.
Ennen diodin uusimista yritin selvitä talven yli pelkällä Rest-napilla ja Webastolla, mutta Rest ei toimi kun Webasto on päällä. Sitten yritin ohjata pumppua pelkällä Webastolla ja kytkin Rest:in johdot irti. Nyt kojelaudan alta kuului kummallista hurinaa kun auton käynnisti - ei hyvä. Ja jos sekä Rest:in ja Webaston johdot olivat pumpulla kiinni ilman välissä olevaa diodia, niin Webasto ei sammunut ollenkaan!

Ja vinkiksi pumpun kanssa värkkääville: Ainakin C-mallissa se ilmanputsarinkotelon alaosa lähtee nostamalla pois. On kiinni sellaisilla kumituteilla ainoastaan.
S211 E 270 CDIA -04, W639 Vito 115 CDIA -07
- Miljoona(tuntia)
- Vakiokalustoa
- Viestit: 193
- Liittynyt: Su 15.02.2004 21:20
- Paikkakunta: Vantaa