Terve,
hankin ensimmäisen mersuni (A180CDI A vm.05) vast'ikään. Olen ajellut autolla n. 3tkm ja seuraavanlaista on tullut vastaan:
- Auto puoltaa oikealle huomattavan paljon. Käytin nelipyöräsuuntauksessa, mutta tulos ei ollut kovin kummoinen joten ongelma on jossain
muualla. Vai onko nämä sen verran herkkiä maantien kallistuksille yms? Hitaissa nopeuksissa puoltoa ei juuri ole. Mietin että tuleekohan
tästä kallis kokeilu?
-Polttoainemittarin sekoilu mainitaan tyyppivikalistassa ja yksilössäni selkeästi sellainen on. Ajan tankin yleensä niin tyhjäksi kuin
vain rahkeet riittää ja täyteen tankatessani polttoainetta on mennyt 46-48litraa vaikka valo on palanut, kun olen mennyt tankille. Se ei liene
vielä vaarallista, mutta toisinaan yön yli seistessään saattaa auto saada 200km "ylimääräistä" ajotietokoneelle ja joskus ajon aikana
mittari putoaa puolesta tankista 1/4 tankkiin silmänräpäyksessä. Tänään tankkasin poikkeuksellisesti tyhjään tankkiin 12 litraa ja polttoainemittari
meni puoleen väliin, sillä myös pystyi ajotietokoneen mukaan ajamaan yli 400km.
Nyt haen sitten ylätason mielipidettä, laajalla skaalalla: Osaakos joku mainita mitä mun kannattaisi noiden yllämainittujen hommien kanssa tehdä? Tyyppivikaista bensamittaria on varmaankin huollettu
paljon, joten varmaan huollon hintahaitaria saattaisi joltakulta löytyä ja kenties hyvää pajaa? Mites tuon puoltamisen kans? Meneekö jouset/laakerit yms. uusiksi?
W169 polttoainemittari + rankanlaatuinen puoltaminen
Re: W169 polttoainemittari + rankanlaatuinen puoltaminen
Jos ostit auton liikkeestä käänny heidän puoleen näistä vioista...kaikista ei saa enää mitään apua korjaamiseen mutta kalliimpien autojen kanssa luulisi liike tuleman vähän edes vastaan.
Yksityisten kanssa ei sitten mahda mitään vaan osto tilanteessa on tutkittava,mainittava ja saada hinnan alennusta..jos saa.
Rengastus voi olla syynä puoltamiseen tai ihan väärä rengaspaine.
Joissakin malleissa suositellaan käyttäjien kesken ihan 2.5 baria tehtaan vähän yli 2barin suositusta ja tilanne korjaantuu heti.
Voit myös vaihdella renkaiden paikkaa jos se auttaa.
Ihan suorilla en joka paikan nelipyörä suuntaukseen luota kun ei edes keskitellä laitteita pyöriin.
Eli rengasliikkeiden jäbät ei tiedä asiasta yhtään mitään tai eivät osaa käyttää laitteitaan..eli varauksella näissä tai monessa paikassa.
Veholla ainakin osaavat...kaiketi.
Itse aikoinaan säädätin rengasliikkeellä ja säädön jälkeen piti olla kaikki ok...no ensinnäkin ei keskitystä..vai eikö nyky laitteilla enää tarttekaan...sitten lopulta veholle ja kuntoon tuli kerralla.
Yksityisten kanssa ei sitten mahda mitään vaan osto tilanteessa on tutkittava,mainittava ja saada hinnan alennusta..jos saa.
Rengastus voi olla syynä puoltamiseen tai ihan väärä rengaspaine.
Joissakin malleissa suositellaan käyttäjien kesken ihan 2.5 baria tehtaan vähän yli 2barin suositusta ja tilanne korjaantuu heti.
Voit myös vaihdella renkaiden paikkaa jos se auttaa.
Ihan suorilla en joka paikan nelipyörä suuntaukseen luota kun ei edes keskitellä laitteita pyöriin.
Eli rengasliikkeiden jäbät ei tiedä asiasta yhtään mitään tai eivät osaa käyttää laitteitaan..eli varauksella näissä tai monessa paikassa.
Veholla ainakin osaavat...kaiketi.
Itse aikoinaan säädätin rengasliikkeellä ja säädön jälkeen piti olla kaikki ok...no ensinnäkin ei keskitystä..vai eikö nyky laitteilla enää tarttekaan...sitten lopulta veholle ja kuntoon tuli kerralla.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W169 polttoainemittari + rankanlaatuinen puoltaminen
Puoltamiseen, onko ratti suorassa/ kääntyy yhtä paljon kumpaankin suuntaan (kierroksia siis).
Tuomeillä oleva tuppaa kiemurtelemaan kun minä ajan sillä, sen ohjaus kun on aikas "herkkä".
Tuomeillä oleva tuppaa kiemurtelemaan kun minä ajan sillä, sen ohjaus kun on aikas "herkkä".
Re: W169 polttoainemittari + rankanlaatuinen puoltaminen
Moi,
kiitoksia vastauksista. Auton ratti selkeästi kyllä on hieman vinossa oikeaan suuntaan. Jostain luin, että se on jokseenkin merkille tyypillistä?
Huomenna menen vaihtamaan kesärenkaat ja pitää vielä katsoa onko puoltaminen vielä olemassa.
Tuosta polttoainemittarista vielä, eikö kukaan foorumilaisista ole käynyt huollattamassa mittariaan? Viimeksi kun kävin tankilla valon palaessa oli tankissa vielä n. 14 litraa jäljellä. Hyvä näin päin tietty, mutta olisihan tuokin mukava saada fiksattua. Kummastuttaa, kun Veho ei pystynyt arvioimaan tyyppivian huoltoa.
kiitoksia vastauksista. Auton ratti selkeästi kyllä on hieman vinossa oikeaan suuntaan. Jostain luin, että se on jokseenkin merkille tyypillistä?
Huomenna menen vaihtamaan kesärenkaat ja pitää vielä katsoa onko puoltaminen vielä olemassa.
Tuosta polttoainemittarista vielä, eikö kukaan foorumilaisista ole käynyt huollattamassa mittariaan? Viimeksi kun kävin tankilla valon palaessa oli tankissa vielä n. 14 litraa jäljellä. Hyvä näin päin tietty, mutta olisihan tuokin mukava saada fiksattua. Kummastuttaa, kun Veho ei pystynyt arvioimaan tyyppivian huoltoa.
Re: W169 polttoainemittari + rankanlaatuinen puoltaminen
Pensan merkkivalon syttyessä, maantiellä ajaessa Mersuilla pääsee vielä noin 100km.
Joten tuota luokkaa siella tankissa kuuluu ollakkin kun merkkivalo syttyy.
Joten tuota luokkaa siella tankissa kuuluu ollakkin kun merkkivalo syttyy.

Re: W169 polttoainemittari + rankanlaatuinen puoltaminen + C
Terve taas,
otsikossa mainittujen ominaisuuksien lisäksi ilmeni viikonlopun maakuntamatkalla lisää outouksia. Hetken ajon jälkeen moottoritiellä
CVT vaihteisto ei suostunut vaihtamaan enää manuaalisesti/automaattisesti vaihdetta pienemmälle, eikä myöskään kierrokset juuri nousseet yli 2000 rpm:n.
Lisäksi myös vaikutti siltä, että tehot hävisivät ja halutun nopeuden ylläpito vaati paljon kaasun painallusta.
Mitäs tämän kotteron kanssa pitäisi tehdä? Viimeisin huolto on tehty elokuussa 2012.
otsikossa mainittujen ominaisuuksien lisäksi ilmeni viikonlopun maakuntamatkalla lisää outouksia. Hetken ajon jälkeen moottoritiellä
CVT vaihteisto ei suostunut vaihtamaan enää manuaalisesti/automaattisesti vaihdetta pienemmälle, eikä myöskään kierrokset juuri nousseet yli 2000 rpm:n.
Lisäksi myös vaikutti siltä, että tehot hävisivät ja halutun nopeuden ylläpito vaati paljon kaasun painallusta.
Mitäs tämän kotteron kanssa pitäisi tehdä? Viimeisin huolto on tehty elokuussa 2012.