E350 vai E500?
E350 vai E500?
Noniin, nyt olisi tarkoitus ostaa uusi auto tuon bemarin tilalle.
Saksalaisia katselin ja E-Sarja nappasi.
Hommahan menee niin, että suomesta saat tuollaisen E350 hintaan 78500, saksassa maksaa E500 sen reilu neljäkymppiä + suomen riistoverot niin hintaa tulee sitten se lähemmäs kahdeksankymppiä:(
Mieti itsesi tässä tilanteessa, kumman ostaisit? Vuoden 2010 E350 bensa ja hintaa se lähemmäs kahdeksankymppiä.
Hyvät puolet: auto suomessa, tarkka huoltohistoria, hyvät varusteet (taitaapi olla melkein "fully loaded")
Huonot puolet: Pienempi kone (joojoo on taloudellisempi), pidentää munaa vähemmän kuin viissatanen JA AMG-paketti puuttuu.
Vai 2009 E500, ja hintaa suomeen tuotuna se reilu 80?
Hyvät puolet: Enemmän tehoa kuin 350 ja ainakin itselläni tuo munaan jatketta enemmän kuin kolmepuokki + hyvät varusteet
Huonot puolet: Auto saksassaa, mistäs tiedän paljonko sillä on oikeasti ajettu? ei ihan yhtä hyvät varusteet kuin kolmipuokissa mutta AMG-sport paketti löytyy, takatilan screenit uupuu:(
Joten, jos olisit mä, kumman ottaisit? ja jos mä oisin sä nii vastaisin tähän asiallisesti, kiitos:)
Saksalaisia katselin ja E-Sarja nappasi.
Hommahan menee niin, että suomesta saat tuollaisen E350 hintaan 78500, saksassa maksaa E500 sen reilu neljäkymppiä + suomen riistoverot niin hintaa tulee sitten se lähemmäs kahdeksankymppiä:(
Mieti itsesi tässä tilanteessa, kumman ostaisit? Vuoden 2010 E350 bensa ja hintaa se lähemmäs kahdeksankymppiä.
Hyvät puolet: auto suomessa, tarkka huoltohistoria, hyvät varusteet (taitaapi olla melkein "fully loaded")
Huonot puolet: Pienempi kone (joojoo on taloudellisempi), pidentää munaa vähemmän kuin viissatanen JA AMG-paketti puuttuu.
Vai 2009 E500, ja hintaa suomeen tuotuna se reilu 80?
Hyvät puolet: Enemmän tehoa kuin 350 ja ainakin itselläni tuo munaan jatketta enemmän kuin kolmepuokki + hyvät varusteet
Huonot puolet: Auto saksassaa, mistäs tiedän paljonko sillä on oikeasti ajettu? ei ihan yhtä hyvät varusteet kuin kolmipuokissa mutta AMG-sport paketti löytyy, takatilan screenit uupuu:(
Joten, jos olisit mä, kumman ottaisit? ja jos mä oisin sä nii vastaisin tähän asiallisesti, kiitos:)
Viimeksi muokannut sabez, Su 14.04.2013 13:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Power sells cars, torque wins races - Enzo Ferrari
Kalusto:
BMW X5 M50d '12 (311kw/873nm)
Mitsubishi Lancer Evolution X '10 (240kw/480nm)
Can-Am Outlander 500 T3 '13
Silver Beaver 450 + 40hp Mercury '11
Kalusto:
BMW X5 M50d '12 (311kw/873nm)
Mitsubishi Lancer Evolution X '10 (240kw/480nm)
Can-Am Outlander 500 T3 '13
Silver Beaver 450 + 40hp Mercury '11
Re: E350 vai E500?
Jos nyt todellinen munajatke on hakusessa niin sitten unohtaisin nuo 'nuhapumput' kokonaan ja tilaisin E63 S 4Maticin ja ajelisin kaasu pohjassa Audien ja Bemareiden ohi keskisormi pystyssä ruuhka-aikaan
Mutta nyt kun vakavasti ajattelee niin sehän myös riippuu siitä paljonko sitä ajoa tulee vuodessa? En tiedä mitään noiden 350:n dieselien käyttömaksuista mutta ei varmaan halvimmasta päästä ole? Itellä tulee noin 20tkm /vuosi jolloinka herää epäilys että ehkä E500 olisi meikäläisen valinta näiden kahden väliltä. Se V8:n mörinä olisi ainakin enemmän mun mieleen.
Niin ja tervetuloa foorumille

Mutta nyt kun vakavasti ajattelee niin sehän myös riippuu siitä paljonko sitä ajoa tulee vuodessa? En tiedä mitään noiden 350:n dieselien käyttömaksuista mutta ei varmaan halvimmasta päästä ole? Itellä tulee noin 20tkm /vuosi jolloinka herää epäilys että ehkä E500 olisi meikäläisen valinta näiden kahden väliltä. Se V8:n mörinä olisi ainakin enemmän mun mieleen.
Niin ja tervetuloa foorumille

"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
1/1983 300TD Turbodiesel
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
1/1983 300TD Turbodiesel
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: E350 vai E500?
Pikkuisen on 2010 350 CDI ylihinnoiteltu... Alle 7 kympin pitää hinnan jäädä vaikka olisi 4-matikkikin ja vaikka olisi kullitetut polkimet. Perusvarusteisia pitäisi irrota 6 kympillä. 8 kympillä saa jo faceliftin takuineen Vehosta hyvin riittävillä varusteilla. Taksimersu on autistien ja bemarifriikkien mielestä aina taksimersu. Laittoipa siihen vaikka rakettimoottorin. Keski-ikää lähestyvien naisihmisten mieleen kuitenkin, sen olen havainnut.
MB S500e 5/2015 (työmatka-auto)
Opel Vivaro L2H1 107 kW 9/2017 (mökkiauto)
Opel Vivaro L2H1 107 kW 9/2017 (mökkiauto)
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: E350 vai E500?
Aika hyvin vastaat ihan itsellesi, kahdessa kohtaa...pohdit tehoa ja allekirjoituksen auto.
Jos teho mietityttää pitää ottaa se tehokkaampi ja kun sinulla jo on 550i luulen että mopoauton moottorilla oleva ei kauaa jaksa kiinnostaa?...tosin onhan tuossa 350cdi:ssä vääntöä.
E500.
tosin jos nyt ajettavuutta vähänkin kaipaat ihmettelen kyllä merkinvaihtoa....
.
Jos teho mietityttää pitää ottaa se tehokkaampi ja kun sinulla jo on 550i luulen että mopoauton moottorilla oleva ei kauaa jaksa kiinnostaa?...tosin onhan tuossa 350cdi:ssä vääntöä.
E500.
tosin jos nyt ajettavuutta vähänkin kaipaat ihmettelen kyllä merkinvaihtoa....
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: E350 vai E500?
Jos munanjatke on päällimmäisenä ajatuksena niin eiköhän tuo 500 ole sinun juttu.LopenUupunut kirjoitti:Aika hyvin vastaat ihan itsellesi, kahdessa kohtaa...pohdit tehoa ja allekirjoituksen auto.
Jos teho mietityttää pitää ottaa se tehokkaampi ja kun sinulla jo on 550i luulen että mopoauton moottorilla oleva ei kauaa jaksa kiinnostaa?...tosin onhan tuossa 350cdi:ssä vääntöä.
E500.
tosin jos nyt ajettavuutta vähänkin kaipaat ihmettelen kyllä merkinvaihtoa....
.
Mutta tuohon ajettavuuteen, itse aikoinaan vertailin 5-sarjan ja e:n välillä ja omasta mielestäni e on parempi ajaa maantiellä ja 5-sarja parempi ajaa mutkatiellä. Itse arvostan suoraan menemistä ja vaivatonta sekä mukavaa matkantekoa ja siinä e on 5-sarjaa edellä.
S212 250cdi A
Re: E350 vai E500?
Terve
Kun ostat sen auton Saksasta merkki liikkeestä ,saat paremmat tiedot,kun suomen huolto kirjasta.
Koska Sakemannin täytyy kertoa myös korjatusta puskurista ja muista rempoista,suomalaisen ei.
eli jätät ne verkko liikkeet suomessa ja Saksassa,ja painut Saksaan mersuliikkeeseen
Terveisin Jamppa
Kun ostat sen auton Saksasta merkki liikkeestä ,saat paremmat tiedot,kun suomen huolto kirjasta.
Koska Sakemannin täytyy kertoa myös korjatusta puskurista ja muista rempoista,suomalaisen ei.
eli jätät ne verkko liikkeet suomessa ja Saksassa,ja painut Saksaan mersuliikkeeseen
Terveisin Jamppa
Re: E350 vai E500?
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/4660879" onclick="window.open(this.href);return false; siinä olisi linki mersuun, jota suomesta olen katsellut.TTL kirjoitti:Pikkuisen on 2010 350 CDI ylihinnoiteltu... Alle 7 kympin pitää hinnan jäädä vaikka olisi 4-matikkikin ja vaikka olisi kullitetut polkimet. Perusvarusteisia pitäisi irrota 6 kympillä. 8 kympillä saa jo faceliftin takuineen Vehosta hyvin riittävillä varusteilla. Taksimersu on autistien ja bemarifriikkien mielestä aina taksimersu. Laittoipa siihen vaikka rakettimoottorin. Keski-ikää lähestyvien naisihmisten mieleen kuitenkin, sen olen havainnut.
Ja tässä sitten minkä hakisin/haetuttaisin, riippuen ihan projektin hankaluudesta ja itsellä kun tuo kielitaito perustuu lähinnä suomeen ja joten kuten menevään lontooseen... http://www.autoscout24.eu/Details.aspx? ... 00&asrc=fa" onclick="window.open(this.href);return false;

Power sells cars, torque wins races - Enzo Ferrari
Kalusto:
BMW X5 M50d '12 (311kw/873nm)
Mitsubishi Lancer Evolution X '10 (240kw/480nm)
Can-Am Outlander 500 T3 '13
Silver Beaver 450 + 40hp Mercury '11
Kalusto:
BMW X5 M50d '12 (311kw/873nm)
Mitsubishi Lancer Evolution X '10 (240kw/480nm)
Can-Am Outlander 500 T3 '13
Silver Beaver 450 + 40hp Mercury '11
Re: E350 vai E500?
Kuuskolmonen ässä heti kun saan jostain sen 140 000 + suomen riistoverotHage kirjoitti:Jos nyt todellinen munajatke on hakusessa niin sitten unohtaisin nuo 'nuhapumput' kokonaan ja tilaisin E63 S 4Maticin ja ajelisin kaasu pohjassa Audien ja Bemareiden ohi keskisormi pystyssä ruuhka-aikaan![]()
Mutta nyt kun vakavasti ajattelee niin sehän myös riippuu siitä paljonko sitä ajoa tulee vuodessa? En tiedä mitään noiden 350:n dieselien käyttömaksuista mutta ei varmaan halvimmasta päästä ole? Itellä tulee noin 20tkm /vuosi jolloinka herää epäilys että ehkä E500 olisi meikäläisen valinta näiden kahden väliltä. Se V8:n mörinä olisi ainakin enemmän mun mieleen.
Niin ja tervetuloa foorumille

Power sells cars, torque wins races - Enzo Ferrari
Kalusto:
BMW X5 M50d '12 (311kw/873nm)
Mitsubishi Lancer Evolution X '10 (240kw/480nm)
Can-Am Outlander 500 T3 '13
Silver Beaver 450 + 40hp Mercury '11
Kalusto:
BMW X5 M50d '12 (311kw/873nm)
Mitsubishi Lancer Evolution X '10 (240kw/480nm)
Can-Am Outlander 500 T3 '13
Silver Beaver 450 + 40hp Mercury '11
Re: E350 vai E500?
No tuo "kotimainen" ei ole mikään CDI ja tosiaan lähelle kymppi liikaa pyyntiä. Vahvasti myös vaikuttaa epäviralliselta saksantuonnilta.
Saksalaisesta ei kommentoitavaa. Jos kukkaro kestää tankkaukset, niin ei varmaan mikään hullumpi tykki. Vähän optimistiset kilometrit mainoksessa kuitenkin lukee.
Saksalaisesta ei kommentoitavaa. Jos kukkaro kestää tankkaukset, niin ei varmaan mikään hullumpi tykki. Vähän optimistiset kilometrit mainoksessa kuitenkin lukee.
MB S500e 5/2015 (työmatka-auto)
Opel Vivaro L2H1 107 kW 9/2017 (mökkiauto)
Opel Vivaro L2H1 107 kW 9/2017 (mökkiauto)
Re: E350 vai E500?
Joo yöllä tuon viestin kirjoitin astetta väsyneempänä niin tuli se CDI siihen, menköön vaikka ajatusvirheen tai väsymyksen piikkiin...TTL kirjoitti:No tuo "kotimainen" ei ole mikään CDI ja tosiaan lähelle kymppi liikaa pyyntiä. Vahvasti myös vaikuttaa epäviralliselta saksantuonnilta.
Saksalaisesta ei kommentoitavaa. Jos kukkaro kestää tankkaukset, niin ei varmaan mikään hullumpi tykki. Vähän optimistiset kilometrit mainoksessa kuitenkin lukee.
Korjasin sen kyllä jo tuonne alkuperäiseen tekstiinkin...

Tuo viissatanen vie käsitykseni mukaan kuitenkin aika paljon vähemmän kuin nollavitonen 550i?
Power sells cars, torque wins races - Enzo Ferrari
Kalusto:
BMW X5 M50d '12 (311kw/873nm)
Mitsubishi Lancer Evolution X '10 (240kw/480nm)
Can-Am Outlander 500 T3 '13
Silver Beaver 450 + 40hp Mercury '11
Kalusto:
BMW X5 M50d '12 (311kw/873nm)
Mitsubishi Lancer Evolution X '10 (240kw/480nm)
Can-Am Outlander 500 T3 '13
Silver Beaver 450 + 40hp Mercury '11
Re: E350 vai E500?
Itse en kyllä linkin autoa varmaankaan ostaisi. Itse tuohon hintaan ostaisin mielummin vähintään 2010 mallin ja ehdottomasti Junge Sterninä. Tuossa maksaa nuo todella alhaiset kilometrit vuosimalliin suhteutettuna ja erinomainen varustelu. Itse hakisin mielummin esim. oheisen nelivetoisen joka sopisi Suomeen aika hyvin:sabez kirjoitti:http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/4660879 siinä olisi linki mersuun, jota suomesta olen katsellut.
Ja tässä sitten minkä hakisin/haetuttaisin, riippuen ihan projektin hankaluudesta ja itsellä kun tuo kielitaito perustuu lähinnä suomeen ja joten kuten menevään lontooseen... http://www.autoscout24.eu/Details.aspx? ... 00&asrc=fa" onclick="window.open(this.href);return false;
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/me ... 61290.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Vuoden nuorempi ja kun ovat Junge Sterniksi laittaneet niin kilometritkin pitänevät paikkansa. Varusteitakin on kivasti. Saksassa auton ostaminen on kyllä maailman helpoin juttu. Jos ostat merkkiliikkeestä Junge Sternen niin ei paljon pelättävää ole. Ja vaikket Saksaa osaisikaan niin kyllä ne autonostajalle aina löytävät jonkun joka osaa.
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015
Re: E350 vai E500?
Junge Stern tarkoittaa mitä?D-MB kirjoitti:Itse en kyllä linkin autoa varmaankaan ostaisi. Itse tuohon hintaan ostaisin mielummin vähintään 2010 mallin ja ehdottomasti Junge Sterninä. Tuossa maksaa nuo todella alhaiset kilometrit vuosimalliin suhteutettuna ja erinomainen varustelu. Itse hakisin mielummin esim. oheisen nelivetoisen joka sopisi Suomeen aika hyvin:sabez kirjoitti:http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/4660879 siinä olisi linki mersuun, jota suomesta olen katsellut.
Ja tässä sitten minkä hakisin/haetuttaisin, riippuen ihan projektin hankaluudesta ja itsellä kun tuo kielitaito perustuu lähinnä suomeen ja joten kuten menevään lontooseen... http://www.autoscout24.eu/Details.aspx? ... 00&asrc=fa" onclick="window.open(this.href);return false;
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/me ... 61290.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Vuoden nuorempi ja kun ovat Junge Sterniksi laittaneet niin kilometritkin pitänevät paikkansa. Varusteitakin on kivasti. Saksassa auton ostaminen on kyllä maailman helpoin juttu. Jos ostat merkkiliikkeestä Junge Sternen niin ei paljon pelättävää ole. Ja vaikket Saksaa osaisikaan niin kyllä ne autonostajalle aina löytävät jonkun joka osaa.


Power sells cars, torque wins races - Enzo Ferrari
Kalusto:
BMW X5 M50d '12 (311kw/873nm)
Mitsubishi Lancer Evolution X '10 (240kw/480nm)
Can-Am Outlander 500 T3 '13
Silver Beaver 450 + 40hp Mercury '11
Kalusto:
BMW X5 M50d '12 (311kw/873nm)
Mitsubishi Lancer Evolution X '10 (240kw/480nm)
Can-Am Outlander 500 T3 '13
Silver Beaver 450 + 40hp Mercury '11
Re: E350 vai E500?
Junge Stern tarkoittaa tehtaan myöntämää kahden vuoden kansainvälistä takuuta, joka vastaa lähes uuden auton takuuta. Eli jos autosta hajoaa jotakin niin voit viedä sen Veholle ja Daimler maksaa korjauksen.sabez kirjoitti:Junge Stern tarkoittaa mitä?linkin autosta puuttui mielestäni se tietty agressiivisuus, toki sitä saisi ostamalla jostain AMG vannetta alle.... mutt atosiaan mieluiten AMG-sport paketilla se auto..
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015
Re: E350 vai E500?
Ahaa, taas viisastuinD-MB kirjoitti:Junge Stern tarkoittaa tehtaan myöntämää kahden vuoden kansainvälistä takuuta, joka vastaa lähes uuden auton takuuta. Eli jos autosta hajoaa jotakin niin voit viedä sen Veholle ja Daimler maksaa korjauksen.sabez kirjoitti:Junge Stern tarkoittaa mitä?linkin autosta puuttui mielestäni se tietty agressiivisuus, toki sitä saisi ostamalla jostain AMG vannetta alle.... mutt atosiaan mieluiten AMG-sport paketilla se auto..

Power sells cars, torque wins races - Enzo Ferrari
Kalusto:
BMW X5 M50d '12 (311kw/873nm)
Mitsubishi Lancer Evolution X '10 (240kw/480nm)
Can-Am Outlander 500 T3 '13
Silver Beaver 450 + 40hp Mercury '11
Kalusto:
BMW X5 M50d '12 (311kw/873nm)
Mitsubishi Lancer Evolution X '10 (240kw/480nm)
Can-Am Outlander 500 T3 '13
Silver Beaver 450 + 40hp Mercury '11
Re: E350 vai E500?
Tietenkin valitset 500:sen
Kasi on aina kasi, ja ne sata lisähevosta korvaa muutamat puuttuvut varusteet. Kulutusero lienee marginaalinen. Kummatkin autot ovat sen verran kalliita, että muutaman tonnin hintaero suuntaan tai toiseen tuskin haittaa. Jos minulla olisi tuo 80k autonostobudjetti, niin viissatku neliveto mukaan lähtisi.

E350CDI&A180CDI
Re: E350 vai E500?
Nyt puhutaan jo niin arvokkaista autoista, että jos ei nyt satoja tuhansia aio nopeassa aikataulussa ajaa, lienee muutoin kuin viherkukernäkökulmasta oikeasti melko yhdentekevää, syökö se litran vai viisi enemmän tai vähemmän sadalla ajokilometrillä
.
Peukku bensakasille
.

Peukku bensakasille

Re: E350 vai E500?
Kilometrejä tulee vuositasolla sellaiset 40tkm, bensan hinnan kannalta varmaan 350 olisi järkevämpi? kilsat tulevat lähinnä Tampere-Helsinki välin ajamisesta (koti tampereella, työ helsingissä) Tässä autoja katsellessani olen huomannut, että täkäläinen autoverotus on vähintäänkin perseestä! Olen toki korkean autoveron ennenkin tiennyt mutta nyt aloin vasta katselemaan autoja ulkomailta.
Jos saksassa asuisin, ja budjettini olisi se 80k, vuoden 2012 E63 olisi hyvilläkin varusteilla saatavissa, suomessa ei kannata unelmoida mistään 2010 E350 hienommasta tuolla hinnalla, saksasta vastaavan taitaa saada reilulla kolmellakympillä
vuoden 2011 RS6 ei olisi myöskään kovin kaukana tuosta 80 000 hinnassa saksassa.... 
Jos saksassa asuisin, ja budjettini olisi se 80k, vuoden 2012 E63 olisi hyvilläkin varusteilla saatavissa, suomessa ei kannata unelmoida mistään 2010 E350 hienommasta tuolla hinnalla, saksasta vastaavan taitaa saada reilulla kolmellakympillä


Power sells cars, torque wins races - Enzo Ferrari
Kalusto:
BMW X5 M50d '12 (311kw/873nm)
Mitsubishi Lancer Evolution X '10 (240kw/480nm)
Can-Am Outlander 500 T3 '13
Silver Beaver 450 + 40hp Mercury '11
Kalusto:
BMW X5 M50d '12 (311kw/873nm)
Mitsubishi Lancer Evolution X '10 (240kw/480nm)
Can-Am Outlander 500 T3 '13
Silver Beaver 450 + 40hp Mercury '11
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: E350 vai E500?
Mitähän järkeä on hinkata Tam-Hki väliä isolla bensakoneisella autolla ?
Ajatellaan nyt vaikka niin että lyöt sen 80K€ autoon ja hyrräät kolme vuotta, 120tkm mittariin jo olemassaoleviin lisää....nyt mittarissa on ~200tkm ja arvoa autolla enää se 30K€....nimittäin noiden isokoneisten hinnat syöksyy huomattavasti nopeammin kilometrien karttuessa 200tkm+ puolelle.
Tietty kannatan että ostat sen kasin mutta osta joku dieselkippo (~10t€) jolla ruuvaat tyon työmatkan...siitä saa vielä puolet kolmen vuoden kuluttua mutta arvonalenema tuohon kasiin verraten on murto-osa.
Itse ajan vielä juhannukseen asti Hki-Tam väliä ja sitten myyn tuota varten ostamani dieselkipon pois, arvonalenemaa jää puolenvuoden ajoille suunnilleen tonni ja km-korvauksina olen kuitannut jo lähes tuon auton hinnan...tähän mennessä 22tkm korvausajoja jo.....ei tulisi mieleenkään hyrrätä tuolla bensakoneisella tuota väliä, pari kertaa olen mennyt kun oli tooodella huonot kelit.
.
Ajatellaan nyt vaikka niin että lyöt sen 80K€ autoon ja hyrräät kolme vuotta, 120tkm mittariin jo olemassaoleviin lisää....nyt mittarissa on ~200tkm ja arvoa autolla enää se 30K€....nimittäin noiden isokoneisten hinnat syöksyy huomattavasti nopeammin kilometrien karttuessa 200tkm+ puolelle.
Tietty kannatan että ostat sen kasin mutta osta joku dieselkippo (~10t€) jolla ruuvaat tyon työmatkan...siitä saa vielä puolet kolmen vuoden kuluttua mutta arvonalenema tuohon kasiin verraten on murto-osa.
Itse ajan vielä juhannukseen asti Hki-Tam väliä ja sitten myyn tuota varten ostamani dieselkipon pois, arvonalenemaa jää puolenvuoden ajoille suunnilleen tonni ja km-korvauksina olen kuitannut jo lähes tuon auton hinnan...tähän mennessä 22tkm korvausajoja jo.....ei tulisi mieleenkään hyrrätä tuolla bensakoneisella tuota väliä, pari kertaa olen mennyt kun oli tooodella huonot kelit.
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: E350 vai E500?
LopenUupunut kirjoitti:Mitähän järkeä on hinkata Tam-Hki väliä isolla bensakoneisella autolla ?
Ajatellaan nyt vaikka niin että lyöt sen 80K€ autoon ja hyrräät kolme vuotta, 120tkm mittariin jo olemassaoleviin lisää....nyt mittarissa on ~200tkm ja arvoa autolla enää se 30K€....nimittäin noiden isokoneisten hinnat syöksyy huomattavasti nopeammin kilometrien karttuessa 200tkm+ puolelle.
Tietty kannatan että ostat sen kasin mutta osta joku dieselkippo (~10t€) jolla ruuvaat tyon työmatkan...siitä saa vielä puolet kolmen vuoden kuluttua mutta arvonalenema tuohon kasiin verraten on murto-osa.
Itse ajan vielä juhannukseen asti Hki-Tam väliä ja sitten myyn tuota varten ostamani dieselkipon pois, arvonalenemaa jää puolenvuoden ajoille suunnilleen tonni ja km-korvauksina olen kuitannut jo lähes tuon auton hinnan...tähän mennessä 22tkm korvausajoja jo.....ei tulisi mieleenkään hyrrätä tuolla bensakoneisella tuota väliä, pari kertaa olen mennyt kun oli tooodella huonot kelit.
.
Sitä järkeä että tampereella ei ole koulutukseni mukaista työtä tarjolla, jos olisi, ottaisin heti. Ja syy miksi en muuta helsinkiin, on se, että vaimoni työpaikka on Tampereella, ja kyseisen työn saanti helsingistä ei olisi kovinkaan varmaa.
Toki en nyt ihan joka päivä tuota väliä höylää (työnantaja tarjoaa yöpaikan lentokenttähotellista) mutta kun vaimoakin tarvitsee nähdä...
Power sells cars, torque wins races - Enzo Ferrari
Kalusto:
BMW X5 M50d '12 (311kw/873nm)
Mitsubishi Lancer Evolution X '10 (240kw/480nm)
Can-Am Outlander 500 T3 '13
Silver Beaver 450 + 40hp Mercury '11
Kalusto:
BMW X5 M50d '12 (311kw/873nm)
Mitsubishi Lancer Evolution X '10 (240kw/480nm)
Can-Am Outlander 500 T3 '13
Silver Beaver 450 + 40hp Mercury '11
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: E350 vai E500?
Niin tarkoitin "isokoneisella bensa autolla" en muulla muotoa....toki se matka on tehtävä, kannattaa vaan miettiä millä sen tekee.sabez kirjoitti:LopenUupunut kirjoitti:Mitähän järkeä on hinkata Tam-Hki väliä isolla bensakoneisella autolla ?
Ajatellaan nyt vaikka niin että lyöt sen 80K€ autoon ja hyrräät kolme vuotta, 120tkm mittariin jo olemassaoleviin lisää....nyt mittarissa on ~200tkm ja arvoa autolla enää se 30K€....nimittäin noiden isokoneisten hinnat syöksyy huomattavasti nopeammin kilometrien karttuessa 200tkm+ puolelle.
Tietty kannatan että ostat sen kasin mutta osta joku dieselkippo (~10t€) jolla ruuvaat tyon työmatkan...siitä saa vielä puolet kolmen vuoden kuluttua mutta arvonalenema tuohon kasiin verraten on murto-osa.
Itse ajan vielä juhannukseen asti Hki-Tam väliä ja sitten myyn tuota varten ostamani dieselkipon pois, arvonalenemaa jää puolenvuoden ajoille suunnilleen tonni ja km-korvauksina olen kuitannut jo lähes tuon auton hinnan...tähän mennessä 22tkm korvausajoja jo.....ei tulisi mieleenkään hyrrätä tuolla bensakoneisella tuota väliä, pari kertaa olen mennyt kun oli tooodella huonot kelit.
.
Sitä järkeä että tampereella ei ole koulutukseni mukaista työtä tarjolla, jos olisi, ottaisin heti. Ja syy miksi en muuta helsinkiin, on se, että vaimoni työpaikka on Tampereella, ja kyseisen työn saanti helsingistä ei olisi kovinkaan varmaa.
Toki en nyt ihan joka päivä tuota väliä höylää (työnantaja tarjoaa yöpaikan lentokenttähotellista) mutta kun vaimoakin tarvitsee nähdä...
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: E350 vai E500?
Myönnät kai itsekin että kasvattaa itsetuntoa kun bemarinperässä lukee 550i eikä esimerkiksi 520d?:D järkevyydestä en tiedäLopenUupunut kirjoitti:Niin tarkoitin "isokoneisella bensa autolla" en muulla muotoa....toki se matka on tehtävä, kannattaa vaan miettiä millä sen tekee.sabez kirjoitti:LopenUupunut kirjoitti:Mitähän järkeä on hinkata Tam-Hki väliä isolla bensakoneisella autolla ?
Ajatellaan nyt vaikka niin että lyöt sen 80K€ autoon ja hyrräät kolme vuotta, 120tkm mittariin jo olemassaoleviin lisää....nyt mittarissa on ~200tkm ja arvoa autolla enää se 30K€....nimittäin noiden isokoneisten hinnat syöksyy huomattavasti nopeammin kilometrien karttuessa 200tkm+ puolelle.
Tietty kannatan että ostat sen kasin mutta osta joku dieselkippo (~10t€) jolla ruuvaat tyon työmatkan...siitä saa vielä puolet kolmen vuoden kuluttua mutta arvonalenema tuohon kasiin verraten on murto-osa.
Itse ajan vielä juhannukseen asti Hki-Tam väliä ja sitten myyn tuota varten ostamani dieselkipon pois, arvonalenemaa jää puolenvuoden ajoille suunnilleen tonni ja km-korvauksina olen kuitannut jo lähes tuon auton hinnan...tähän mennessä 22tkm korvausajoja jo.....ei tulisi mieleenkään hyrrätä tuolla bensakoneisella tuota väliä, pari kertaa olen mennyt kun oli tooodella huonot kelit.
.
Sitä järkeä että tampereella ei ole koulutukseni mukaista työtä tarjolla, jos olisi, ottaisin heti. Ja syy miksi en muuta helsinkiin, on se, että vaimoni työpaikka on Tampereella, ja kyseisen työn saanti helsingistä ei olisi kovinkaan varmaa.
Toki en nyt ihan joka päivä tuota väliä höylää (työnantaja tarjoaa yöpaikan lentokenttähotellista) mutta kun vaimoakin tarvitsee nähdä...
.

Power sells cars, torque wins races - Enzo Ferrari
Kalusto:
BMW X5 M50d '12 (311kw/873nm)
Mitsubishi Lancer Evolution X '10 (240kw/480nm)
Can-Am Outlander 500 T3 '13
Silver Beaver 450 + 40hp Mercury '11
Kalusto:
BMW X5 M50d '12 (311kw/873nm)
Mitsubishi Lancer Evolution X '10 (240kw/480nm)
Can-Am Outlander 500 T3 '13
Silver Beaver 450 + 40hp Mercury '11
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: E350 vai E500?
Mulla ei kyllä yhtään vaikuta, ne tarrat voi ottaa pois jos munat alkaa niitä lukiessa surkastua....120kmh on nytkin rajoitus Tam-Häm tiellä....cruiseen 140kmh ja ihan sama kumpi tarra perässä on.sabez kirjoitti:Myönnät kai itsekin että kasvattaa itsetuntoa kun bemarinperässä lukee 550i eikä esimerkiksi 520d?:D järkevyydestä en tiedäLopenUupunut kirjoitti:Niin tarkoitin "isokoneisella bensa autolla" en muulla muotoa....toki se matka on tehtävä, kannattaa vaan miettiä millä sen tekee.sabez kirjoitti:LopenUupunut kirjoitti:Mitähän järkeä on hinkata Tam-Hki väliä isolla bensakoneisella autolla ?
Ajatellaan nyt vaikka niin että lyöt sen 80K€ autoon ja hyrräät kolme vuotta, 120tkm mittariin jo olemassaoleviin lisää....nyt mittarissa on ~200tkm ja arvoa autolla enää se 30K€....nimittäin noiden isokoneisten hinnat syöksyy huomattavasti nopeammin kilometrien karttuessa 200tkm+ puolelle.
Tietty kannatan että ostat sen kasin mutta osta joku dieselkippo (~10t€) jolla ruuvaat tyon työmatkan...siitä saa vielä puolet kolmen vuoden kuluttua mutta arvonalenema tuohon kasiin verraten on murto-osa.
Itse ajan vielä juhannukseen asti Hki-Tam väliä ja sitten myyn tuota varten ostamani dieselkipon pois, arvonalenemaa jää puolenvuoden ajoille suunnilleen tonni ja km-korvauksina olen kuitannut jo lähes tuon auton hinnan...tähän mennessä 22tkm korvausajoja jo.....ei tulisi mieleenkään hyrrätä tuolla bensakoneisella tuota väliä, pari kertaa olen mennyt kun oli tooodella huonot kelit.
.
Sitä järkeä että tampereella ei ole koulutukseni mukaista työtä tarjolla, jos olisi, ottaisin heti. Ja syy miksi en muuta helsinkiin, on se, että vaimoni työpaikka on Tampereella, ja kyseisen työn saanti helsingistä ei olisi kovinkaan varmaa.
Toki en nyt ihan joka päivä tuota väliä höylää (työnantaja tarjoaa yöpaikan lentokenttähotellista) mutta kun vaimoakin tarvitsee nähdä...
.
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: E350 vai E500?
Jos tuo viimeinen on tärkein niin miksi edes kysellä? Eikö ainoa vaihtoehto ole silloin isoin kone mikä irti lähtee omalla budjetilla?sabez kirjoitti:Myönnät kai itsekin että kasvattaa itsetuntoa kun bemarinperässä lukee 550i eikä esimerkiksi 520d?:D järkevyydestä en tiedäLopenUupunut kirjoitti:Niin tarkoitin "isokoneisella bensa autolla" en muulla muotoa....toki se matka on tehtävä, kannattaa vaan miettiä millä sen tekee.sabez kirjoitti:LopenUupunut kirjoitti:Mitähän järkeä on hinkata Tam-Hki väliä isolla bensakoneisella autolla ?
Ajatellaan nyt vaikka niin että lyöt sen 80K€ autoon ja hyrräät kolme vuotta, 120tkm mittariin jo olemassaoleviin lisää....nyt mittarissa on ~200tkm ja arvoa autolla enää se 30K€....nimittäin noiden isokoneisten hinnat syöksyy huomattavasti nopeammin kilometrien karttuessa 200tkm+ puolelle.
Tietty kannatan että ostat sen kasin mutta osta joku dieselkippo (~10t€) jolla ruuvaat tyon työmatkan...siitä saa vielä puolet kolmen vuoden kuluttua mutta arvonalenema tuohon kasiin verraten on murto-osa.
Itse ajan vielä juhannukseen asti Hki-Tam väliä ja sitten myyn tuota varten ostamani dieselkipon pois, arvonalenemaa jää puolenvuoden ajoille suunnilleen tonni ja km-korvauksina olen kuitannut jo lähes tuon auton hinnan...tähän mennessä 22tkm korvausajoja jo.....ei tulisi mieleenkään hyrrätä tuolla bensakoneisella tuota väliä, pari kertaa olen mennyt kun oli tooodella huonot kelit.
.
Sitä järkeä että tampereella ei ole koulutukseni mukaista työtä tarjolla, jos olisi, ottaisin heti. Ja syy miksi en muuta helsinkiin, on se, että vaimoni työpaikka on Tampereella, ja kyseisen työn saanti helsingistä ei olisi kovinkaan varmaa.
Toki en nyt ihan joka päivä tuota väliä höylää (työnantaja tarjoaa yöpaikan lentokenttähotellista) mutta kun vaimoakin tarvitsee nähdä...
.
Re: E350 vai E500?
Suomen oloissa tuo 350 alkaa olla jo niin harvinainen että kasvattaa ihan tarpeeksi, mutta lähinnä sitä, että kannattaako saksasta lähteä kyseistä lelua hakemaan vai ostanko suomesta 350? Ja niinkuin LopenUupunut mainitsi, rajoitus tosiaan on se 120.. (myönnän toki että kärsin raskaamman puoleisesta kaasujalasta varsinkin jos tie on tyhjä..)th56307 kirjoitti:Jos tuo viimeinen on tärkein niin miksi edes kysellä? Eikö ainoa vaihtoehto ole silloin isoin kone mikä irti lähtee omalla budjetilla?sabez kirjoitti:Myönnät kai itsekin että kasvattaa itsetuntoa kun bemarinperässä lukee 550i eikä esimerkiksi 520d?:D järkevyydestä en tiedäLopenUupunut kirjoitti:Niin tarkoitin "isokoneisella bensa autolla" en muulla muotoa....toki se matka on tehtävä, kannattaa vaan miettiä millä sen tekee.sabez kirjoitti:LopenUupunut kirjoitti:Mitähän järkeä on hinkata Tam-Hki väliä isolla bensakoneisella autolla ?
Ajatellaan nyt vaikka niin että lyöt sen 80K€ autoon ja hyrräät kolme vuotta, 120tkm mittariin jo olemassaoleviin lisää....nyt mittarissa on ~200tkm ja arvoa autolla enää se 30K€....nimittäin noiden isokoneisten hinnat syöksyy huomattavasti nopeammin kilometrien karttuessa 200tkm+ puolelle.
Tietty kannatan että ostat sen kasin mutta osta joku dieselkippo (~10t€) jolla ruuvaat tyon työmatkan...siitä saa vielä puolet kolmen vuoden kuluttua mutta arvonalenema tuohon kasiin verraten on murto-osa.
Itse ajan vielä juhannukseen asti Hki-Tam väliä ja sitten myyn tuota varten ostamani dieselkipon pois, arvonalenemaa jää puolenvuoden ajoille suunnilleen tonni ja km-korvauksina olen kuitannut jo lähes tuon auton hinnan...tähän mennessä 22tkm korvausajoja jo.....ei tulisi mieleenkään hyrrätä tuolla bensakoneisella tuota väliä, pari kertaa olen mennyt kun oli tooodella huonot kelit.
.
Sitä järkeä että tampereella ei ole koulutukseni mukaista työtä tarjolla, jos olisi, ottaisin heti. Ja syy miksi en muuta helsinkiin, on se, että vaimoni työpaikka on Tampereella, ja kyseisen työn saanti helsingistä ei olisi kovinkaan varmaa.
Toki en nyt ihan joka päivä tuota väliä höylää (työnantaja tarjoaa yöpaikan lentokenttähotellista) mutta kun vaimoakin tarvitsee nähdä...
.

Power sells cars, torque wins races - Enzo Ferrari
Kalusto:
BMW X5 M50d '12 (311kw/873nm)
Mitsubishi Lancer Evolution X '10 (240kw/480nm)
Can-Am Outlander 500 T3 '13
Silver Beaver 450 + 40hp Mercury '11
Kalusto:
BMW X5 M50d '12 (311kw/873nm)
Mitsubishi Lancer Evolution X '10 (240kw/480nm)
Can-Am Outlander 500 T3 '13
Silver Beaver 450 + 40hp Mercury '11
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: E350 vai E500?
sabez kirjoitti:Suomen oloissa tuo 350 alkaa olla jo niin harvinainen että kasvattaa ihan tarpeeksi, mutta lähinnä sitä, että kannattaako saksasta lähteä kyseistä lelua hakemaan vai ostanko suomesta 350? Ja niinkuin LopenUupunut mainitsi, rajoitus tosiaan on se 120.. (myönnän toki että kärsin raskaamman puoleisesta kaasujalasta varsinkin jos tie on tyhjä..)th56307 kirjoitti:Jos tuo viimeinen on tärkein niin miksi edes kysellä? Eikö ainoa vaihtoehto ole silloin isoin kone mikä irti lähtee omalla budjetilla?sabez kirjoitti:Myönnät kai itsekin että kasvattaa itsetuntoa kun bemarinperässä lukee 550i eikä esimerkiksi 520d?:D järkevyydestä en tiedäLopenUupunut kirjoitti:Niin tarkoitin "isokoneisella bensa autolla" en muulla muotoa....toki se matka on tehtävä, kannattaa vaan miettiä millä sen tekee.sabez kirjoitti:LopenUupunut kirjoitti:Mitähän järkeä on hinkata Tam-Hki väliä isolla bensakoneisella autolla ?
Ajatellaan nyt vaikka niin että lyöt sen 80K€ autoon ja hyrräät kolme vuotta, 120tkm mittariin jo olemassaoleviin lisää....nyt mittarissa on ~200tkm ja arvoa autolla enää se 30K€....nimittäin noiden isokoneisten hinnat syöksyy huomattavasti nopeammin kilometrien karttuessa 200tkm+ puolelle.
Tietty kannatan että ostat sen kasin mutta osta joku dieselkippo (~10t€) jolla ruuvaat tyon työmatkan...siitä saa vielä puolet kolmen vuoden kuluttua mutta arvonalenema tuohon kasiin verraten on murto-osa.
Itse ajan vielä juhannukseen asti Hki-Tam väliä ja sitten myyn tuota varten ostamani dieselkipon pois, arvonalenemaa jää puolenvuoden ajoille suunnilleen tonni ja km-korvauksina olen kuitannut jo lähes tuon auton hinnan...tähän mennessä 22tkm korvausajoja jo.....ei tulisi mieleenkään hyrrätä tuolla bensakoneisella tuota väliä, pari kertaa olen mennyt kun oli tooodella huonot kelit.
.
Sitä järkeä että tampereella ei ole koulutukseni mukaista työtä tarjolla, jos olisi, ottaisin heti. Ja syy miksi en muuta helsinkiin, on se, että vaimoni työpaikka on Tampereella, ja kyseisen työn saanti helsingistä ei olisi kovinkaan varmaa.
Toki en nyt ihan joka päivä tuota väliä höylää (työnantaja tarjoaa yöpaikan lentokenttähotellista) mutta kun vaimoakin tarvitsee nähdä...
.
Eiköhän tuo 350cdi (+lastu

.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: E350 vai E500?
Auto on muuten 350 bensa...LopenUupunut kirjoitti:sabez kirjoitti:Suomen oloissa tuo 350 alkaa olla jo niin harvinainen että kasvattaa ihan tarpeeksi, mutta lähinnä sitä, että kannattaako saksasta lähteä kyseistä lelua hakemaan vai ostanko suomesta 350? Ja niinkuin LopenUupunut mainitsi, rajoitus tosiaan on se 120.. (myönnän toki että kärsin raskaamman puoleisesta kaasujalasta varsinkin jos tie on tyhjä..)th56307 kirjoitti:Jos tuo viimeinen on tärkein niin miksi edes kysellä? Eikö ainoa vaihtoehto ole silloin isoin kone mikä irti lähtee omalla budjetilla?sabez kirjoitti:Myönnät kai itsekin että kasvattaa itsetuntoa kun bemarinperässä lukee 550i eikä esimerkiksi 520d?:D järkevyydestä en tiedäLopenUupunut kirjoitti:Niin tarkoitin "isokoneisella bensa autolla" en muulla muotoa....toki se matka on tehtävä, kannattaa vaan miettiä millä sen tekee.sabez kirjoitti:LopenUupunut kirjoitti:Mitähän järkeä on hinkata Tam-Hki väliä isolla bensakoneisella autolla ?
Ajatellaan nyt vaikka niin että lyöt sen 80K€ autoon ja hyrräät kolme vuotta, 120tkm mittariin jo olemassaoleviin lisää....nyt mittarissa on ~200tkm ja arvoa autolla enää se 30K€....nimittäin noiden isokoneisten hinnat syöksyy huomattavasti nopeammin kilometrien karttuessa 200tkm+ puolelle.
Tietty kannatan että ostat sen kasin mutta osta joku dieselkippo (~10t€) jolla ruuvaat tyon työmatkan...siitä saa vielä puolet kolmen vuoden kuluttua mutta arvonalenema tuohon kasiin verraten on murto-osa.
Itse ajan vielä juhannukseen asti Hki-Tam väliä ja sitten myyn tuota varten ostamani dieselkipon pois, arvonalenemaa jää puolenvuoden ajoille suunnilleen tonni ja km-korvauksina olen kuitannut jo lähes tuon auton hinnan...tähän mennessä 22tkm korvausajoja jo.....ei tulisi mieleenkään hyrrätä tuolla bensakoneisella tuota väliä, pari kertaa olen mennyt kun oli tooodella huonot kelit.
.
Sitä järkeä että tampereella ei ole koulutukseni mukaista työtä tarjolla, jos olisi, ottaisin heti. Ja syy miksi en muuta helsinkiin, on se, että vaimoni työpaikka on Tampereella, ja kyseisen työn saanti helsingistä ei olisi kovinkaan varmaa.
Toki en nyt ihan joka päivä tuota väliä höylää (työnantaja tarjoaa yöpaikan lentokenttähotellista) mutta kun vaimoakin tarvitsee nähdä...
.
Eiköhän tuo 350cdi (+lastu) jo ihan tänne routapeltoteille varsin mainiosti riitä....raskaskaasujalka maksaa nopeasti vuositasolla sen pikkukipon hinnan, kokemuksen syvällä rintaäänellä.
.





Power sells cars, torque wins races - Enzo Ferrari
Kalusto:
BMW X5 M50d '12 (311kw/873nm)
Mitsubishi Lancer Evolution X '10 (240kw/480nm)
Can-Am Outlander 500 T3 '13
Silver Beaver 450 + 40hp Mercury '11
Kalusto:
BMW X5 M50d '12 (311kw/873nm)
Mitsubishi Lancer Evolution X '10 (240kw/480nm)
Can-Am Outlander 500 T3 '13
Silver Beaver 450 + 40hp Mercury '11
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: E350 vai E500?
sabez kirjoitti:Auto on muuten 350 bensa...LopenUupunut kirjoitti:sabez kirjoitti:Suomen oloissa tuo 350 alkaa olla jo niin harvinainen että kasvattaa ihan tarpeeksi, mutta lähinnä sitä, että kannattaako saksasta lähteä kyseistä lelua hakemaan vai ostanko suomesta 350? Ja niinkuin LopenUupunut mainitsi, rajoitus tosiaan on se 120.. (myönnän toki että kärsin raskaamman puoleisesta kaasujalasta varsinkin jos tie on tyhjä..)th56307 kirjoitti:Jos tuo viimeinen on tärkein niin miksi edes kysellä? Eikö ainoa vaihtoehto ole silloin isoin kone mikä irti lähtee omalla budjetilla?sabez kirjoitti:Myönnät kai itsekin että kasvattaa itsetuntoa kun bemarinperässä lukee 550i eikä esimerkiksi 520d?:D järkevyydestä en tiedäLopenUupunut kirjoitti:Niin tarkoitin "isokoneisella bensa autolla" en muulla muotoa....toki se matka on tehtävä, kannattaa vaan miettiä millä sen tekee.sabez kirjoitti:LopenUupunut kirjoitti:Mitähän järkeä on hinkata Tam-Hki väliä isolla bensakoneisella autolla ?
Ajatellaan nyt vaikka niin että lyöt sen 80K€ autoon ja hyrräät kolme vuotta, 120tkm mittariin jo olemassaoleviin lisää....nyt mittarissa on ~200tkm ja arvoa autolla enää se 30K€....nimittäin noiden isokoneisten hinnat syöksyy huomattavasti nopeammin kilometrien karttuessa 200tkm+ puolelle.
Tietty kannatan että ostat sen kasin mutta osta joku dieselkippo (~10t€) jolla ruuvaat tyon työmatkan...siitä saa vielä puolet kolmen vuoden kuluttua mutta arvonalenema tuohon kasiin verraten on murto-osa.
Itse ajan vielä juhannukseen asti Hki-Tam väliä ja sitten myyn tuota varten ostamani dieselkipon pois, arvonalenemaa jää puolenvuoden ajoille suunnilleen tonni ja km-korvauksina olen kuitannut jo lähes tuon auton hinnan...tähän mennessä 22tkm korvausajoja jo.....ei tulisi mieleenkään hyrrätä tuolla bensakoneisella tuota väliä, pari kertaa olen mennyt kun oli tooodella huonot kelit.
.
Sitä järkeä että tampereella ei ole koulutukseni mukaista työtä tarjolla, jos olisi, ottaisin heti. Ja syy miksi en muuta helsinkiin, on se, että vaimoni työpaikka on Tampereella, ja kyseisen työn saanti helsingistä ei olisi kovinkaan varmaa.
Toki en nyt ihan joka päivä tuota väliä höylää (työnantaja tarjoaa yöpaikan lentokenttähotellista) mutta kun vaimoakin tarvitsee nähdä...
.
Eiköhän tuo 350cdi (+lastu) jo ihan tänne routapeltoteille varsin mainiosti riitä....raskaskaasujalka maksaa nopeasti vuositasolla sen pikkukipon hinnan, kokemuksen syvällä rintaäänellä.
.yöllä kun viestin kirjoitin niin tuli se CDI siihen vahingossa, toki senkin asian korjasin tuohon aloitusviestiin
Ainakin viissatasesta saisi Brabuksen lastulla sen 500hp..
toki taitaa se lastu maksaa jo aivan perkeleesti liikaa meikäleäiselle..
350 ei ainakaan Brabuksella näyttänyt lastuja olevan, liekkö siksi että todennäköisesti veisivät vakio viissataset viivoilla...
Ei taida 350 bensa kestää lastuja (eikä ahtamattomaan mitään autakaa) kun ei kestä muutenkaa...liekö tuonkin ikäisessä vielä nokkien rattaat tehty styroksista ?.....
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: E350 vai E500?
On kyllä melkolailla huono itsetunto jos pitää 5 litrainen V8 olla että kehtaa ajaa. Laitontahan tuon pitäis jo olla jos hinkkaa 40tkm vuodessa autolla joka vie sen 15 litraa bensaa kun sillä kiskoo motarilla 120-140kmh! Isokoneisia autoja vastaan mulla ei oo mitään, (nimim. lähdössä illalla katsomaan 350 heppaista autoa), mutta en ajattelut sillä ajaa 40tkm vuodessa, jos ajaisin niin tuo allekirjoituksen 220cdi riittäisi vallan mainiosti. Sielä pääsee kyllä 200 hp dieselilläkin kivasti ajelemaan sitä vasenta kaistaa, ja säästyy vuositasolla melkoinen summa rahaa
Tietty eihän se mulle kuulu vaikka lepattelisit helikopterilla sitä väliä.

S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: E350 vai E500?
Finavia maksaa työmatkakuluista 50%, se ny on aika lailla sama paljonko se auto vie...S202 kirjoitti:On kyllä melkolailla huono itsetunto jos pitää 5 litrainen V8 olla että kehtaa ajaa. Laitontahan tuon pitäis jo olla jos hinkkaa 40tkm vuodessa autolla joka vie sen 15 litraa bensaa kun sillä kiskoo motarilla 120-140kmh! Isokoneisia autoja vastaan mulla ei oo mitään, (nimim. lähdössä illalla katsomaan 350 heppaista autoa), mutta en ajattelut sillä ajaa 40tkm vuodessa, jos ajaisin niin tuo allekirjoituksen 220cdi riittäisi vallan mainiosti. Sielä pääsee kyllä 200 hp dieselilläkin kivasti ajelemaan sitä vasenta kaistaa, ja säästyy vuositasolla melkoinen summa rahaaTietty eihän se mulle kuulu vaikka lepattelisit helikopterilla sitä väliä.
Ja sanoino että kärsin huonosta itsetunnosta? En sanonut! Haluan vain auton joka kasvattaa sitä enemmän kuin se normi 220cdi...
Power sells cars, torque wins races - Enzo Ferrari
Kalusto:
BMW X5 M50d '12 (311kw/873nm)
Mitsubishi Lancer Evolution X '10 (240kw/480nm)
Can-Am Outlander 500 T3 '13
Silver Beaver 450 + 40hp Mercury '11
Kalusto:
BMW X5 M50d '12 (311kw/873nm)
Mitsubishi Lancer Evolution X '10 (240kw/480nm)
Can-Am Outlander 500 T3 '13
Silver Beaver 450 + 40hp Mercury '11